Семінар-практикум «Психічне здоров΄я педагога» (тренінг самопізнання)

Про матеріал
Педагогічна діяльність є складною і виснажливою, оскільки навантаження на педагога не вичерпується його робочим часом, часто доводиться працювати й удома. Крім того, постійне перебування серед людей може призводити до «професійного вигоряння» педагога. Тому проблема збереження та психопрофілактики психічного здоров΄я педагогів завжди актуальна.
Перегляд файлу

Семінар-практикум «Психічне здоров΄я педагога»

Мета: ознайомити педагогів з поняттям «психічне здоров΄я», виробити в педагогів свідоме ставлення до свого життя, до себе, своєї долі, виробити навички самопізнання, самоаналізу та рефлексування.

 

Вступ:

Педагогічна діяльність є складною і виснажливою, оскільки навантаження на педагога не вичерпується його робочим часом, часто доводиться працювати й удома. Крім того, постійне перебування серед людей може призводити до «професійного вигоряння» педагога. Тому проблема збереження та психопрофілактики психічного здоровя педагогів завжди актуальна.

 

Вправа «Хто я?»

Мета: сприяти зближенню учасників, усвідомити важливість прийняття свого «Я» з усіма недоліками та перевагами.

Інструкція: за допомогою «мозкового штурму», не розмірковуючи, 10 разів дайте відповідь на запитання «хто Я?», використовуючи характеристики, риси, інтереси й почуття для опису себе, розпочинаючи кожне речення із займенника «Я». потім зробити розподіл відповідей на «+» та «-». Замінити негативні прикметники на більш позитивні, але так, щоб речення не втратило правдивості.

Після чого кожен учасник розповідає про себе.

Рефлексія: Чи легко було писати про себе? Яких рис більше: позитивних, негативних чи нейтральних? Чому?

Саморозкриття в процесі виконання і обговорення вправи приносить цікаву і важливу інформацію для себе і для інших.

 

Інформаційне повідомлення «Наше «Я». Яке воно?»

Наше «Я» - це одна з найскладніших загадок. Гармонійна людина, людина успіху завжди повинна уникати будь-яких крайнощів, і притримуватися в усьому «золотої середини». За законами природи, якщо людина любить світ, то і світ любить її, тобто добре співвідносяться інтереси особистості, суспільства і природи.

Іноді «Я» має здоровий глузд, іноді – це голос творчої фантазії. Деякі дії ми виконуємо взагалі всупереч своїй волі. Наше «Я» утворюється пластами, як земна кора, - чим глибше, тим давніші пласти власного усвідомлення. Не все ж ми пам’ятаємо з нашого дитинства, навіть не завжди або без особливих подробиць ми пам’ятаємо і події, що відбулися у нашому житті рік, 3,5 років тому. Тож, давайте здійснимо екскурсію, занурюючись у власне «Я».

 

Вправа «Моє дитинство».

Мета: розкриття свого «Я», пошук ресурсів.

Інструкція: Закрийте, будь ласка, очі і згадайте своє дитинство, уявіть себе маленьким, пригадайте ті моменти, коли вам було особливо добре, коли вам було затишно, коли ви були щасливі. Розкажіть про ці спогади. Що це були? Хто поруч з вами?

Вам необхідно намалювати або створити колаж про добрі, щасливі спогади свого дитинства. Презентації малюнків, колажів.

Рефлексія: Чи легко згадувалося приємне, добре з дитинства? Хто зараз може робити і робить вас щасливими?

 

Інформаційне повідомлення «Мої вади і переваги».

Коли людина знає про свої справжні переваги й вади, їй легше домогтися успіху в будь-якій справі, визначити своє місце в колективі, стати кращою.

Для цього потрібно дотримуватись правил:

  • Завжди звертайте увагу на те, як ставляться до вас оточуючі, близькі люди, але не зациклюйтеся;
  • Погано не те, що у вашому характері є вади, а те, що ви можете їх не визнавати і не намагаєтеся їх виправити;
  • Хочете добре пізнати себе, спробуйте свої сили в різних видах діяльності, не втрачайте можливості навчитися нової корисної справи, беріться за будь-які громадські доручення, творчо виконуйте справи.

І що б ви не робили, пам’ятайте: чим більш різнобічна діяльність, тим повніше розвиваються обдарування і здібності, тим точніше ви зможете відповісти на запитання: «в чому моє покликання?» оцінюйте себе за наслідками своєї діяльності: добрі наслідки свідчать про ваші переваги. Не звинувачуйте інших, якщо у вас щось не вдається, шукайте причину в самому собі. Правильно, адекватно сприймайте критику, пам’ятайте, ворог ваших вад – ваш найкращий друг. Не завжди вірте людям, які завжди тільки хвалять, похвала може бути безпідставною. Майте мужність визнати справедливу критику, і ви матимете однодумців та справжніх друзів.

 

Вправа «Мої позитивні сторони».

Мета: розвиток навичок ведення позитивного внутрішнього діалогу, здатності до самоаналізу, зміцнення вірив  себе, виявлення позитивних сторін власного «Я».

У кожного бувають напади суму, нудьги, «кислого» настрою, коли нічого не хочеться робити або здається, що ти нічого не вартий в цьому житті, або тобі щось не вдається і ти дуже переживаєш з цього приводу. У такі моменти забуваються власні досягнення, здобуті перемоги, здібності, радісні події. Але кожному з нас є чим пишатися. Тому пропоную вам заповнити таблицю, адекватно себе оцінюючи:

Мої найкращі риси (риси чи особливості характеру, що у собі подобаються і складають сильну сторону людини)

Мої здібності і таланти (здібності й таланти у будь-якій сфері, якими людина може пишатися)

Мої досягнення (досягнення людини в будь-якій галузі)

 

 

 

 

Відповіді зачитуються учасниками по бажанню.

Рефлексія: яке враження справила на вас ця вправа? Чи допомогла вона вам зміцнити віру в себе, свої здібності? Що нового ви почерпнули для себе?

 

Притча «Історія для роздумів».

Під вечір один селянин сів на порозі своєї скромної хатини, аби насолодитися вечірньою прохолодою. Попри його хату звивалася дорога, яка провадила до села. Чоловік, що переходив нею, помітив селянина і подумав: «Ця людина – взірець ледаря. Нічого не робить, тільки сидить цілими днями на порозі… » трохи згодом переходила інша людина і подумала: «Це якийсь джигун. Сидить цілий день і пасе очима жінок, що тут ходять. Напевно чіпляється до них…» нарешті йшов до села якийсь мандрівник і подумав: «Мабуть, це працьовитий чоловік. Працював увесь день. А тепер сів собі відпочивати». Справді, майже нічого не можемо сказати про селянина, що сидів на порозі своєї хати. Натомість про трьох перехожих, що йшли до села, знаємо: перший – ледар, другий – особа підозріла, а третій – чоловік працьовитий.

Чому так можна зрозуміти? Чи є якісь інші думки?

Усе, що говориш, свідчить про тебе самого; особливо коли твої слова стосуються інших. Чим більше позитивних рис ми знаходимо в інших людях, тим більше їх у нас самих.

 

Рефлексія:

  • Що нового ви сьогодні дізналися?
  • Як вам зараз, які думки та почуття переповнюють вас зараз?
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 січня 2019
Переглядів
894
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку