Семінар-практикум "Який я насправді" (тренінг самопізнання)

Про матеріал
Кожен педагог – особистість неординарна, вольова, здатна вести за собою людей. Але в рутинні повсякденних справ ми дуже часто про це забуваємо. Забуваємо про себе, свої потреби, інтереси, мало мріємо, і як наслідок – може бути занижена самооцінка, невдоволення собою, своєю роботою, відсутність мотивації до самовдосконалення своєї професійної діяльності, і навіть проблеми зі здоров’ям, бо ми частіше піклуємося про свої близьких, забуваючи про себе і кидаючись, коли вже "припече". Тому для збереження свого фізичного та психічного здоров΄я дуже важливо розкриття свого особистісного потенціалу та формування адекватного ставлення до себе. Бо як говорив Й.Гете: «Розумна людина – не та, яка багато знає, а та, яка добре знає саму себе!» Наше заняття спрямоване на пізнання себе, свого характеру, свого "Я". бо всі ми різні між собою, у нас різні: зовнішність, характер, тип темпераменту, звички, інтереси тощо. Людині може здаватися, що вона знає про себе все, але, як відомо, чим більше знаєш, тим краще усвідомлюєш, як багато ще не знаєш про себе. Вивчати і вдосконалювати себе людина може все своє життя.
Перегляд файлу

Семінар-практикум «Який я насправді»

(тренінг самопізнання)

Мета: допомогти усвідомити важливість прийняття свого «Я», розвиток саморефлексії, самоаналізу.

Цільова група: педагоги ЗДО.

 

Вступ:

Кожен педагог – особистість неординарна, вольова, здатна вести за собою людей. Але в рутинні повсякденних справ ми дуже часто про це забуваємо. Забуваємо про себе, свої потреби, інтереси, мало мріємо, і як наслідок – може бути занижена самооцінка, невдоволення собою, своєю роботою, відсутність мотивації до самовдосконалення своєї професійної діяльності, і навіть проблеми зі здоров’ям, бо ми частіше піклуємося про свої близьких, забуваючи про себе і кидаючись, коли вже «припече».

Тому для збереження свого фізичного та психічного здоров΄я дуже важливо розкриття свого особистісного потенціалу та формування адекватного ставлення до себе. Бо як говорив Й.Гете: «Розумна людина – не та, яка багато знає, а та, яка добре знає саму себе!»

Наше заняття спрямоване на пізнання себе, свого характеру, свого «Я», бо всі ми різні між собою, у нас різні: зовнішність, характер, тип темпераменту, звички, інтереси тощо.

Людині може здаватися, що вона знає про себе все, але, як відомо, чим більше знаєш, тим краще усвідомлюєш, як багато ще не знаєш про себе. Вивчати і вдосконалювати себе людина може все своє життя.

 

Вправа «5 добрих слів».

Мета: отримання зворотного зв’язку від групи, підвищення самооцінки, самопізнання.

Кожному учаснику пропонується обвести на аркуші паперу свою долоню і підписати її. Потім необхідно передати свій аркуш сусідові праворуч,а  самім отримати аркуш від сусіда ліворуч. В одному з пальців або на долоні написати привабливу, на ваш погляд, рису її власника. І так по колу, поки ваша долонька не повернеться до вас.

Рефлексія: Які почуття виникали, коли ви читали написи на своїй руці? Чи всі переваги, про які написали інші учасники, вам відомі? Чи завжди ми адекватно ставимося до себе, турбуємося про себе, жаліємо і хвалимо себе за досягнення?

 

Вправа «Моя система цінностей».

Мета: розкрити сутність системи цінностей, самоаналіз.

Найважливішим питанням у побудові будь-яких відносин є система цінностей, яка визначає життєдіяльність людини. Вона вказує куди спрямувати зусилля, що поставити на перше місце в певний момент часу, який шлях обрати на життєвому перехресті.

Які найбільш поширені цінності характерні для більшості людей?

  •                 Чоловік, дружина;
  •                 Діти;
  •                 Рід (батьки, родичі, Батьківщина);
  •                 Сама людина (Я);
  •                 Робота (творча реалізація);
  •                 Простір подружньої пари (дім, оселя);
  •                 Друзі, знайомі;
  •                 Домашні улюбленці;
  •                 Захоплення (хоббі).

Вам необхідно розставити цінності в порядку важливості для вас  - від 1до 9.

 

Природна система цінностей:

  1.                   Я (сама)
  2.                   Я+Я
  3.                   Дім (простір подружньої пари)
  4.                   Діти
  5.                   Батьки, родичі, рід, Батьківщина
  6.                   Творчість, робота
  7.                   Друзі
  8.                   Хобі, захоплення
  9.                   Тварини (домашні улюбленці).

 

Інформаційне повідомлення «Самопізнання».

Самопізнання – це дослідження, пізнання самого себе. Здатність до самопізнання властива лише людині і здійснюється за допомогою розуму. Складність самопізнання полягає в його орієнтованості на саму людину, на її внутрішній світ, багатий суб’єктивним, індивідуально-самобутнім. Уявлення про себе формується під впливом ставлення до самого себе, і під впливом оцінювання нас іншими людьми під час співвіднесення мотивів, мети, результатів своїх учинків і дій із соціальними нормами, прийнятими у суспільстві. Самопізнання – найважливіша з умов, яка спонукає змінювати свій стан на краще.

Сприйняття людиною себе залежить від того, наскільки вона вірить у свої можливості, здібності, у саму себе. Люди, які почуваються щасливими, вважають, що їх люблять, що вони потрібні, їх цінують, до них добре ставляться оточуючі. Вони майже завжди мислять позитивно. Ті, хто навчився поважати себе, як правило, приймають добре і інших. Дійсно, людина поводить себе по-різному в різних ситуаціях, з різними людьми: вдома, на роботі, в колі друзів, просто на вулиці. Потрібно визнати, що людина не завжди може вплинути на якісь події і змінити їх, але вона може змінити свої ставлення до цих подій. Пам’ятайте, що думки людини мають властивість притягувати події, обставини, які необхідні для їх самореалізації, зростання, але може притягуватися й небажане, якщо думати постійно про погане, що з вами це неодмінно станеться. Тому дуже важливо навчитися мислити позитивно: приймати відповідальність за свої вчинки і навіть у складних життєвих обставинах бачити і цінувати досвід , який сприятиме вашому зростанню.

 

Вправа «Динозаврики».

Мета: самопізнання, створення позитивної атмосфери в групі учасників.

Так, як ми працюємо з вами в дитячому садочку, то ми теж бавимося, як діти і поводимо іноді себе дуже по-дитячому.

Інструкція: я пропоную вам трохи погратися. Ваші руки – динозаврики. Ваше завдання погратися своїми руками, пальцями, кістями рук близько хвилини. І потім визначити, де у ваших динозавриків голови.

Розяснення:

великий палець – людина-оптиміст, впевнена у собі;

вказівний палець – людині притаманні лідерські якості, людина-керівник;

середній палець – свідчить про схильність людини до глибинного аналізу та логіки;

безіменний палець – свідчить про меланхолічний настрій людини, її вразливість;

мізинець – люди, які мають проблеми у комунікаціях з іншими, важко сходяться з оточуючими.

Інші частини руки свідчать про те, що людина творча, неординарна.

Рефлексія: Чи збігається ця характеристика з вашими уявленнями про себе? Які враження від виконання вправи?

 

Вправа «Мяка посадка».

Мета: самопізнання, створення позитивної атмосфери в групі учасників.

Інструкція: «Ви повільно приземлюєтеся з парашутом. До землі ще далеко, але ви вже її бачите, як на долоні. Що саме ви бачите?»

 а)  галявину із травами і квітами;

 б)  ландшафт зі скель;

         в)  жадібних хижаків;

         г)  повільну річку.

 Роз’яснення:

 а)  людина-оптиміст;

 б)  завищений рівень песимізму, можливо на фоні заниженої самооцінки;

 в)  людина готова до життєвих негараздів, які їй подобається долати;

 г)  людина сприймає світ таким, яким він є, та вирішує свої проблеми поступово.

 Рефлексія: Чи важко вам було обрати варіант відповіді? Чому? Чи співпадають ці характеристики з вашими властивостями?

 

 Руханка «А я їду…»

 Пересаджуємося зі словами: «а я їду», «а я рядом», «а я з вами», «а я - заєць», «а я з …(імя)». І так по колу.

 Рефлексія: Що ви відчували? Як вам виконувалась ця вправа?

 Нам часто хочеться, щоб нам допомагали оточуючі нас люди, але не треба боятися просити про допомогу, або приєднуватися до когось, щоб разом добре робити одну спільну справу.

 

 Вправа «Я люблю себе».

 Мета: розвиток позитивного самосприйняття, вміння любити себе.

 Ми можемо часто почуватися незадоволеними собою, можемо відчувати задоволення і позитивне сприйняття себе, яке ставлення до себе у вас переважає частіше? Дійсно, ми часто забуваємо хвалити себе, ставимось до себе дуже вимогливо і картаємо себе за провину. Тому дуже важливо цінувати себе, піклуватися про себе і просто любити.

 Тому, я пропоную вам зараз голосно вимовити «Я люблю себе за те, що…» і продовжити речення.

 

 І наостанок, хотіла вам дати кілька порад з підвищення самоповаги:

  • Пам΄ятайте про свої позитивні риси, замість спогадів про погане.
  • У всьому, що відбувається, намагайтеся знайти для себе позитив.
  • Постійно згадуйте свої успіхи і хваліть себе за них.
  • Пробачайте собі помилки. Визнайте їх, не перекладайте провину на інших, але ж і не звинувачуйте себе в усіх гріхах.
  • Ставтеся до себе добре. Пам’ятайте, що той, хто любить себе, виглядає краще, має міцніше здоров’я.
  • Визнайте себе таким, яким ви є! І вдосконалюйтеся.
  • Живіть сьогоднішнім днем, і ви отримаєте більше задоволення від життя!

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Атанова Лідія Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Додано
29 січня 2019
Переглядів
495
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку