Семінар-практикум з педагогами «Сучасні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами»

Про матеріал
Підвищення рівня теоретичної підготовки педагогів щодо питань інклюзивного навчання в умовах сьогодення; розширення та уточнення знання  педагогів щодо принципів, методів, прийомів і форм роботи з дітьми з ООП; розгляд сучасних підходів до інклюзивного навчання.
Перегляд файлу

Семінар-практикум з педагогами

«Сучасні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами»

 

Мета: підвищити рівень теоретичної підготовки педагогів щодо питань інклюзивного навчання в умовах сьогодення; розширити та уточнити знання  педагогів щодо принципів, методів, прийомів і форм роботи з дітьми з ООП; розглянути сучасні підходи до інклюзивного навчання.

Обладнання: ватман з написаним словом «інклюзія», папір, олівці, ручки, ватмани, листи з завданнями для кожної  групи

Хід семінару:

І. Вступна частина.

1. Вітання учасників семінару-практикуму

2. Прийняття правил семінару.

3. Очікування.

ІІ. Лекційний модуль.

2.1. Міні-лекція «Інклюзивна освіта – реалії сьогодення»

Інклюзивна освіта – це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобувати її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими освітніми потребами в умовах дошкільних та загальноосвітніх закладах.

Основною метою інклюзивної освіти є досягнення якісних змін в особистісному розвитку дітей цієї категорії.

Метою впровадження  загальноосвітньої інклюзивної освіти є: формування нового ставлення до дітей з особливими потребами, забезпечення рівного доступу до якісного виховання в умовах шкільного простору, пристосованого до задоволення особливих освітніх потреб кожної дитини.

Головний принцип інклюзії: «Рівні можливості для кожного». В цьому передбачається здійснення змін освітньої системи, а не дитини.

Основні характеристики інклюзивної освіти:

  • визнає, що всі діти можуть навчатися;
  • сприймає і поважає особливості дітей;
  • забезпечує відповідність освітніх структур, систем і методології потребам усіх дітей;
  • є частиною ширшої стратегії розвитку інклюзивного суспільства;
  • є динамічним процесом, що постійно розвивається.

ІІІ. Семінарський модуль

3.1. Вправа «Асоціативний ряд»

Мета: дати визначення терміну «інклюзія»; розвивати вміння логічно і послідовно висловлювати свої думки.

(Педагоги розділені на команди, у кожної команди на столі аркуш паперу з словом «інклюзія»)

Ведучій пропонує педагогам дібрати асоціативний ряд до терміна «ІНКЛЮЗІЯ». Завдання полягає в тому, щоб навпроти кожної літери записати ті слова, які асоціюються із поняттям «інклюзія».

Висновок: на вашу думку, інклюзія – це…

Педагоги працюють в групах. Кожна група записує свої асоціації, презентує їх, потім робиться загальний висновок. Практичний психолог записує всі асоціації на великому аркуші паперу і озвучує вкінці.

3.2. Вправа «Відкритий мікрофон» На мою думку….

Педагогам пропонується сформулювати умови для ефективного інтегрованого навчання дітей з ООП, за допомогою мікрофона висловити свою думку.

Підсумок: «Умови для інтегрованого навчання дітей з ООП»

-правильне діагностування дитини;

-психологічна готовність дитини та її батьків до навчання спільно зі здоровими однолітками;

-психологічна готовність педагога до впровадження інклюзивної освіти;

-готовність батьків надавати допомогу дитині у процесі її навчання та виховання;

-створення відповідного середовища;

-забезпечення матеріально-технічної бази навчального закладу.

3.3. Коротке інформаційно-підсумкове повідомлення «Треба пам’ятати»  

Навчання та виховання дітей з особливими потребами базується на таких засадах:

  • доступність усіх форм навчання й освітніх послуг;
  • індивідуалізація та адаптація навчальних програм з урахуванням потреб і можливостей дитини;
  • поєднання традиційних та інноваційних підходів до розвитку дитини;
  • створення сприятливих умов для соціалізації, самовизначення та самореалізації дітей.

Ця робота проводиться у таких напрямках:

1. Психологічна діагностика дітей (психолог).

2. Добирання методів та прийомів навчання та виховання (педагогічні працівники, психолог).

3. Підтримка батьків (педагогічні працівники, психолог).

4. Корекційна та розвивальна робота з дітьми (індивідуальна робота, проведення занять) — педагогічні працівники, психолог.

Висновок. Правильно спланована та систематично проведена навчально-виховна робота забезпечить захист права кожної дитини, а особливо дитини з ООП на отримання якісної освіти. 

 

docx
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
4 лютого 2022
Переглядів
5060
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку