Семінар-тренінг для педагогів "Булінг в учнівському колективі"

Про матеріал
Дана розробка допоможе класним керівникам, майстрам виробничого навчання підібрати способи попередження булінгу в учнівському колективі.
Перегляд файлу

Булінг в учнівському колективі

Семінар-тренінг для педагогів

Мета: ознайомити педагогів з поняттям «булінг», видами насильства, правовими та юридичними аспектами. Показати способи захисту особистості в ситуації насильства. Обговорити дії при виявленні ознак булінгу

Хід заняття

  1. Пртивітання.
  2. Вправа. Казка про скріпочку.
  3. Інформаційна частина.
  4. Дії викладача при виявленні ознак булінгу.
  5. Як діяти в даній ситуації. Обговорення відеоролика
  6. Як запобігти булінгу.  Вправи для розвитку емоційного інтелекту
  7. Мультфільми для розвитку емпатії у дітей.
  8. Рефлексія  Притча

Хід роботи

  1. Привітання

Чому одні нетирпимі до інших?  Чому той, хто відрізняється від оточуючих частіше залишається на самоті та стає об’єктом насмішок, а іноді проявів колективного цькування. В українському суспільстві зараз багато говорять про толерантність . Водночас найпоширенішими проблемами у колективах є булінг та мобінг.

Чи можна  запобігти виникненню цих явищ?

Сьогодні я пропоную нам разом пошукати відповіді на це запитання.

2. Вправа    Казка про Скріпку

Учасникам пропонується виконати всі дії які вони будуть чути з скріпкою.

Інструкція:

  1. Жила була дівчинка скріпочка. Вона була дуже життєрадісна, весела, товариська дівчинка, (Просто скріпка)
  2. Одного разу однокласники дали їй  образливе прізвисько. І у неї виникло запитання Чому? (Знак питання)
  3. Іншого разу вона знайшла свій портфель в шкільному туалеті і дуже засмутилась. (нижня посмішка)
  4. Після закінчення уроків скрипочка вийшла погуляти на шкільне подвіря , де інші дівчата почали чіплятися до неї, ображати та дали їй стусана (Знак оклику). І скріпочка подумала, що їй робити? Хто її захистить? (Знак питання)
  5. Але, все рівно, вона часто згадує той момент, коли її ніхто не  ображав і хоче щоб було все як раніше (зробити смайлик).

Спробуйте зробити скріпочку такою як раніше.

Рефлексія.    1.Чи стала скріпочка точно такою як була раніше?

2.Що завадило вам повернути скріпочку в попередній стан


3. Інформаційна частина.        Презентація

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Дії викладача при виявленні ознак булінгу.

 

 

 


5.Як діяти в даній ситуації. Обговорення відеоролика

 

 

6.Як запобігти булінгу.  Вправи для розвитку емоційного інтелекту

 

 

 

 

 

 


7.Мультфільми для розвитку емпатії у дітей.

 

 

 

Запитання для обговорення з учнями

  1. Чому змінилось відношення до котика
  2. Чи важливим є зовнішній вигляд
  3. Чи є провина котика,в тому що він народився чорним
  4. Яким чином впливають людські  думки на життя інших.
  5. Чи справедливе було ставлення інших до кошеняти?

Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті.

Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіту, всі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.

 

Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла.

Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих.

Запитання для обговорення з учнями

  1. Чому постраждали всі інші?
  2. Як може себе відчувати, той хто не схожий на інших?
  3. Як вплинуло на всіх, ізоляція неприйнятого?

 

Це історія про їжачка на ім'я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає.

Запитання для обговорення з учнями

  1. Як почувався їжачок в новому колективі?
  2. Що відчували учні класу коли бачили незграбність їжачка?
  3. Чому вирішили допомогти їжачку?
  4. Яку людську рису характеру проявили учні звірята?

 

Запитання для обговорення з учнями

  1. Чому оточуючі не сприймали екскаваторчика?
  2. Як йому жилося на  курячому подвір’ї?
  3. Чи почувався він потрібним  комусь?
  4. Коли екскаваторчик відчув себе щасливим?

Всі люди різні, однак кожному важливо відчувати себе частиною чогось більшого, ніж він є сам – членом родини, частиною певної спільноти тощо. Однак варто пам'ятати, що відчути себе насправді щасливим можна лише серед тих, хто дійсно схожий на тебе – за вподобаннями чи світосприйняттям.

 

Рефлексія.   Перегляд мультфільмів з учнями та обговорення їх допоможе зрозуміти, що  означає розуміти того, хто поряд.

Емпатія це уміння співпереживати людині тут і тепер, уміння скерувати свої емоції згідно відповідної ситуації.

Виховання даної риси в учнів допоможе запобігти цькуванню, ображанням в учнівському середовищі. Важливим моментом є вміло поставлені запитання для обговорення кожного мультика згідно контексту.

 

 

8.Рефлексія семінару Притча

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. халімон Ольга
    цікавий захід, оригінально та класною Хочу провести такий у своєму закладі. Хотіла б отримати презентацію Як це можна зробити ?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Звягіна Олена
    Доброго дня! Чи можу я скористатися вашою презентацією у своїй роботі? Як можна її отримати?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Рапа Олена Вікторівна
    Доброго дня. Дуже сподобався Ваш тренінг. Чи не могди б Ви поділитися презентацією?
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
2 лютого 2019
Переглядів
6534
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку