Булінг в учнівському колективі
Семінар-тренінг для педагогів
Мета: ознайомити педагогів з поняттям «булінг», видами насильства, правовими та юридичними аспектами. Показати способи захисту особистості в ситуації насильства. Обговорити дії при виявленні ознак булінгу
Хід заняття
Хід роботи
Чому одні нетирпимі до інших? Чому той, хто відрізняється від оточуючих частіше залишається на самоті та стає об’єктом насмішок, а іноді проявів колективного цькування. В українському суспільстві зараз багато говорять про толерантність . Водночас найпоширенішими проблемами у колективах є булінг та мобінг.
Чи можна запобігти виникненню цих явищ?
Сьогодні я пропоную нам разом пошукати відповіді на це запитання.
2. Вправа Казка про Скріпку
Учасникам пропонується виконати всі дії які вони будуть чути з скріпкою.
Інструкція:
Спробуйте зробити скріпочку такою як раніше.
Рефлексія. 1.Чи стала скріпочка точно такою як була раніше?
2.Що завадило вам повернути скріпочку в попередній стан
3. Інформаційна частина. Презентація
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5.Як діяти в даній ситуації. Обговорення відеоролика
|
|
|
|
6.Як запобігти булінгу. Вправи для розвитку емоційного інтелекту |
|
|
|
|
|
7.Мультфільми для розвитку емпатії у дітей.
|
|
|
Запитання для обговорення з учнями
|
|
Мультфільм про те, як живеться чорному коту. Через людські забобони з ним ніхто не спілкується, тому він опинився у повній ізоляції. Всьому причина – чорний колір його шерсті. Що відчуває кошеня, наскільки йому сумно і самотньо? Про це ніхто навіть не замислюється. Щоб не мати клопіту, всі його намагаються обійти десятою дорогою. Однак варто котові забруднитися у білу фарбу – ставлення до нього вмить змінюється.
|
Історія про зграю горобчиків, які спілкуються між собою, сидячи на дротах. До них прилетіла доброзичлива чуднувата пташка, зовсім не схожа на них, тому горобці не прийняли її до гурту, хоча вона цього хотіла. Щоб позбутися настирної гості, спільнота горобців спочатку її ігнорує. Потім закльовує, намагаючися зігнати зі спільного дроту, не розуміючи, які саме наслідки це може мати для них самих. Запитання для обговорення з учнями
|
Це історія про їжачка на ім'я Генріх, який уперше прийшов до нового класу. Він би з радістю подружився з однолітками, однак спілкуватися і гратися йому заважають колючки, через які він і сам страждає. Запитання для обговорення з учнями
|
Запитання для обговорення з учнями
Всі люди різні, однак кожному важливо відчувати себе частиною чогось більшого, ніж він є сам – членом родини, частиною певної спільноти тощо. Однак варто пам'ятати, що відчути себе насправді щасливим можна лише серед тих, хто дійсно схожий на тебе – за вподобаннями чи світосприйняттям.
|
|
Рефлексія. Перегляд мультфільмів з учнями та обговорення їх допоможе зрозуміти, що означає розуміти того, хто поряд. Емпатія це уміння співпереживати людині тут і тепер, уміння скерувати свої емоції згідно відповідної ситуації. Виховання даної риси в учнів допоможе запобігти цькуванню, ображанням в учнівському середовищі. Важливим моментом є вміло поставлені запитання для обговорення кожного мультика згідно контексту. |
|
8.Рефлексія семінару Притча
|
|
|