Семінар-тренінг
«Форми туристсько-краєзнавчої роботи»
КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМР
Гусейнова С.В методист
Кривий Ріг 2020
Мета: познайомити із формами туристсько-краєзнавчої роботи, показати на практиці ефективність, доцільність їх використання.
Обладнання: папір, картки з буквами, олівці, ватмани.
Кількість осіб: 10-12
Час проведення: 1-1,5 години
Модератор: методист
Хід заняття:
Модератор:
Привітання.
«Краєзнавець – передусім дослідник, маленький Колумб. Він закоханий у свій рідний край. І це допомагає йому зрозуміти те, чого ніколи не зрозуміє байдужий». Так сказав російський письменник Віталій Біанкі.
Доброго дня вам, хто належить до дослідників, хто закоханий у свій рідний край, хто не є байдужим до його історії, культури, природи. Я рада вас бачити на семінарі-тренінгу, котрий пов‘язаний з формами туристсько-краєзнавчої роботи.
Мета нашої зустрічі – познайомити із формами туристсько-краєзнавчої роботи, показати на практиці ефективність, доцільність їх використання.
А тепер давайте познайомимося ближче. Будь ласка, напишіть своє ім‘я, або намалюйте предмет з яким ви себе асоціюєте і прикріпіть до одягу.
Для того, щоб розтопити, розламати кригу відчуження і зблизити нас, проведемо криголам «Туристсько-краєзнавчі компліменти».
(Учасники беруться за руки і говорять один одному туристсько-краєзнавчі компліменти).
Вашій увазі пропоную міні-лекцію «Форми туристсько-краєзнавчої роботи».
Кожна людина з чимось асоціюється: чи то з рослиною, чи то з твариною. Тому зараз пропоную вправу « Я вибираю» для того, щоб визначитись з чим асоціюєте ви ЦТКЕУМ.
Зверніть увагу на малюнки, розміщені в залі. Виберіть і станьте біля малюнка, який на вашу думку, асоціюється з Центром туризму, краєзнавства та екскурсій. Після того, як ви це зробите, я хочу вислухати думку кожного з вас: чому саме з цим малюнком ви асоціюєте ЦТКЕУМ.
(Вислови учасників семінару-тренінгу)
Давайте об’єднаємось у дві групи. Кожна група отримує картки з зашифрованими словами (форми туристсько-краєзнавчої роботи ). А тепер пригадаємо дитинство і виконаємо вправу «Відгадай». Отож, швидше їх записуйте і називайте.
А Б Ш Ч Х Е К С П Е Д И Ц І Я
З У П Р О Г У Л Я Н К И І Ч Б М П
О Т М Д Й П О Х І Д Г Ц М У Ю Я
С Е М І Н А Р Е К С К У Р С І Я
П Р А К П О Д О Р О Ж І Т И К У М
Ш И К О Н Ф Е Р Е Н П О Х О Д И Ц І
Е С Т А Ф Е Т И П Р Т В С М В У К
(прогулянки, екскурсії, подорожі та походи, естафети, зльоти, експедиції)
Модератор:
Дякую. Ось і розгадали відповіді. А чи оперуємо ми цими поняттями? Давайте створимо короткий «Тлумачний словник». Кожна група отримала аркуші паперу з певними назвами туристсько-краєзнавчої діяльності, прошу пояснити письмово значення даних форм і прикріпити до дошки. Таким чином, ми створили «Галерею форм туристсько-краєзнавчої діяльності».
(виконання завдання: кожна група по черзі зачитує свої записи і прикріплює на галерею)
Прогулянка — найпростіша форма туристично-краєзнавчої роботи. Прогулянки організовують у ліс, на річку, в гори і т. д. Вони не потребують особливих витрат і спеціального туристського спорядження. Прогулянки найчастіше проводять з учнями молодшого шкільного віку.
Екскурсія — форма туристично-краєзнавчої роботи, перед якою ставиться мета закріпити знання, здобуті на заняттях. Екскурсія має свою мету, тему, план і свої методи роботи.
Подорожі - (туристські подорожі можуть не передбачати тривалих піших переходів на місцевості; лише цим, на нашу думку, вони відрізняються від туристських походів).
В туристському поході проводяться спостереження різноманітних об'єктів, явищ і процесів, які зустрічаються на маршруті, за наперед складеним насиченим планом.
Естафета — це така форма дитячого туризму, яка передбачає вивчення певного району, області, краю чи всієї країни не однією групою, а кількома, які на певних відрізках маршруту змінюють одна одну.
Зльоти мають на меті обмін досвідом і підбивання підсумків туристично-краєзнавчої роботи. Вони передбачають також змагання з туристського багатоборства або спортивного орієнтування, огляд художньої самодіяльності.
Експедиції — найскладніша форма туристично-краєзнавчої роботи, що передбачає проведення певних наукових досліджень.
Модератор:
Краєзнавець-дослідник – професія творча. Людина, що обрала такий шлях, повинна постійно вдосконалювати свої науково-теоретичні знання і практичні вміння. Тому я пропоную проявити свої творчі здібності, досвід, знання, фантазію і скласти:
Проекти приймаються у будь-якій формі. Через 10 хв. - презентація.
( виконання завдань у групах, презентація своїх робіт)
Модератор:
Дорослі не дуже полюбляють ігри, а люди, які працюють в освіті, напевно, мають великий плюс в тому плані, що відчувають дуже часто себе дітьми. Давайте ми з вами перенесемося в дитинство і пограємо, тільки в дорослу гру «Метод мозкового штурму»:
(відповіді дають учасники семінару по черзі. «Правило піднятої руки»)
Модератор:
Дякую. Отже, наша зустріч закінчується. Ваші враження, ступінь реалізації очікувань від неї запишіть і прикріпіть ось на ці сонячні промені. Я маю надію на те, що колись вони засвітять яскраво у гарному приміщенні нового центру.
Підсумок семінару-практикуму.