25 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити вивчення математики цікавим і веселим

Семінар-тренінг «Форми туристсько-краєзнавчої роботи»

Про матеріал
«Краєзнавець – передусім дослідник, маленький Колумб. Він закоханий у свій рідний край. І це допомагає йому зрозуміти те, чого ніколи не зрозуміє байдужий». Так сказав російський письменник Віталій Біанкі. Доброго дня вам, хто належить до дослідників, хто закоханий у свій рідний край, хто не є байдужим до його історії, культури, природи. Я рада вас бачити на семінарі-тренінгу, котрий пов‘язаний з формами туристсько-краєзнавчої роботи. Мета нашої зустрічі – познайомити із формами туристсько-краєзнавчої роботи, показати на практиці ефективність, доцільність їх використання.
Перегляд файлу

Богородчанський район: семінар для безробітних на тему «Жінка на ...

 

 

 

Семінар-тренінг

 

«Форми туристсько-краєзнавчої роботи»

 

 

 

 

 

                                                            КПНЗ «ЦТКЕУМ «Меридіан» КМР

                                                                Гусейнова С.В            методист    

 

 

                                                  Кривий Ріг     2020

 

Мета: познайомити із формами туристсько-краєзнавчої роботи, показати на практиці ефективність, доцільність їх використання.

Обладнання: папір, картки з буквами, олівці, ватмани.

Кількість осіб: 10-12

Час проведення: 1-1,5 години

Модератор: методист

 

Хід заняття:

 

Модератор:

Привітання.

«Краєзнавець – передусім дослідник, маленький Колумб. Він закоханий у свій рідний край. І це допомагає йому зрозуміти те, чого ніколи не зрозуміє байдужий». Так сказав російський письменник Віталій Біанкі.

Доброго дня вам, хто належить до дослідників, хто закоханий у свій рідний край, хто не є байдужим до його історії, культури, природи. Я рада вас бачити на семінарі-тренінгу, котрий пов‘язаний з формами туристсько-краєзнавчої роботи.

Мета нашої зустрічі – познайомити із формами туристсько-краєзнавчої роботи, показати на практиці ефективність, доцільність їх використання.

А тепер давайте познайомимося ближче. Будь ласка, напишіть своє ім‘я, або намалюйте предмет з яким ви себе асоціюєте і прикріпіть до одягу.

Для того, щоб розтопити, розламати кригу відчуження і зблизити нас, проведемо криголам «Туристсько-краєзнавчі компліменти».

 

(Учасники беруться за руки і говорять один одному туристсько-краєзнавчі компліменти).

 

Вашій увазі пропоную міні-лекцію «Форми туристсько-краєзнавчої роботи».

 

Кожна людина з чимось асоціюється: чи то з рослиною, чи то з твариною. Тому зараз пропоную вправу « Я вибираю» для того, щоб визначитись з чим асоціюєте ви ЦТКЕУМ.

Зверніть увагу на малюнки, розміщені в залі. Виберіть і станьте біля малюнка, який на вашу думку, асоціюється з Центром туризму, краєзнавства та екскурсій. Після того, як ви це зробите, я хочу вислухати думку кожного з вас: чому саме з цим малюнком ви асоціюєте ЦТКЕУМ.

(Вислови учасників семінару-тренінгу)

Давайте об’єднаємось у дві групи. Кожна група отримує  картки з зашифрованими словами (форми туристсько-краєзнавчої роботи ). А тепер пригадаємо дитинство і  виконаємо вправу «Відгадай». Отож, швидше їх записуйте і  називайте.

 

А Б Ш Ч Х Е К С П Е Д И Ц І Я

З У П Р О Г У Л Я Н К И  І Ч Б М П

О Т М Д Й П О Х І Д Г Ц М У Ю Я

С Е М І Н А Р Е К С К У Р С І Я

П Р А К П О Д О Р О Ж І Т И К У М

Ш И  К О Н Ф Е Р Е Н П О Х О Д И  Ц І

Е С Т А Ф Е Т И П Р Т В С М В У К

(прогулянки, екскурсії, подорожі та походи, естафети, зльоти, експедиції)

 

Модератор:

Дякую. Ось і розгадали відповіді. А чи оперуємо ми цими поняттями? Давайте створимо короткий «Тлумачний словник». Кожна група отримала аркуші паперу з певними назвами туристсько-краєзнавчої діяльності, прошу пояснити письмово значення даних форм і прикріпити до дошки. Таким чином, ми створили «Галерею форм туристсько-краєзнавчої діяльності».

(виконання завдання: кожна група по черзі зачитує свої записи і прикріплює на галерею)

Прогулянка — найпростіша форма туристично-краєзнавчої роботи. Прогулянки організовують у ліс, на річку, в гори і т. д. Вони не потребують особливих витрат і спеціального туристського спорядження. Прогулянки найчастіше проводять з учнями молодшого шкільного віку.

Екскурсія — форма туристично-краєзнавчої роботи, перед якою ставиться мета закріпити знання, здобуті на заняттях. Екскурсія має свою мету, тему, план і свої методи роботи.

Подорожі - (туристські подорожі можуть не передбачати тривалих піших переходів на місцевості; лише цим, на нашу думку, вони відрізняються  від туристських походів).

 В туристському поході проводяться спостереження різноманітних об'єктів, явищ і процесів, які зустрічаються на маршруті, за наперед складеним насиченим планом.

Естафета — це така форма дитячого туризму, яка передбачає вивчення певного району, області, краю чи всієї країни не однією групою, а кількома, які на певних відрізках маршруту змінюють одна одну.

Зльоти мають на меті обмін досвідом і підбивання підсумків туристично-краєзнавчої роботи. Вони передбачають також змагання з туристського багатоборства або спортивного орієнтування, огляд художньої самодіяльності.

Експедиції — найскладніша форма туристично-краєзнавчої роботи, що передбачає проведення певних наукових досліджень.

Модератор:

Краєзнавець-дослідник – професія творча. Людина, що обрала такий шлях, повинна постійно вдосконалювати свої науково-теоретичні знання і практичні вміння. Тому я пропоную проявити свої творчі здібності, досвід, знання, фантазію і скласти:

  • «Проект майбутнього приміщення туристсько-краєзнавчого центру» - 1 група
  • « Проект музейної кімнати при центрі» - 2 група

Проекти приймаються у будь-якій формі. Через 10 хв. - презентація.

 

( виконання завдань у групах, презентація своїх робіт)

 

Модератор:

Дорослі не дуже полюбляють ігри, а люди, які працюють в освіті, напевно, мають великий плюс в тому плані, що відчувають дуже часто себе дітьми. Давайте ми з вами перенесемося в дитинство і пограємо, тільки в дорослу гру «Метод мозкового штурму»:

 

(відповіді дають учасники семінару по черзі. «Правило піднятої руки»)

 

Модератор:

  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись, досліджуючи урочище «Тунельна балка? (похід).
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись, знайомлячи людей з с. Недайвода? (екскурсія)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись, організовуючи знайомство з видатними письменниками краю? (зустріч)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись, працюючи з місцевими архівними матеріалами? (практикум)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись, досліджуючи напрямок «Із попелу забуття»? (експедиція)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись при спілкуванні з учнями щодо особливостей народної творчості подолян? (бесіда)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись при створенні експозиції побуту? (виставка)
  •                   Якою формою туристсько-краєзнавчої діяльності ви будете користуватись щодо підведення підсумків історії родоводу? (конференція)

Дякую. Отже, наша зустріч закінчується. Ваші враження,  ступінь реалізації очікувань від неї запишіть і прикріпіть ось на ці сонячні промені. Я маю надію на те, що колись вони засвітять яскраво у гарному приміщенні нового центру.

Підсумок семінару-практикуму.


docx
Додано
18 червня
Переглядів
85
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку