План. Ролі та функції асистента вихователя в групі з інклюзивним навчанням. Основні компетенції, якими повинен володіти асистент вихователя. Побудова ефективних взаємовідносин між педагогом та його асистентом. Значення, сутність та моделі спільного викладання.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року. Ведення документації асистентом вихователя.
Асистент підтримує вихователя в роботі з УСІМА учнями в групі з інклюзивним навчанням, забезпечуючи особистісно орієнтоване спрямування освітнього процесу для дітей з особливими освітніми потребами, бере участь у розробці та виконанні Індивідуальної програми розвитку дитини, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у класі/групі.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
допомога дитині при виконанні завдань, залучення учня до різних видів навчальної діяльності, участь у розробці індивідуальної програми розвитку, адаптування навчальних матеріалів, ведення документації. Організаційна: сприяння виявленню та розкриттю здібностей, талантів та обдарувань дитини шляхом її участі в різних видах діяльності. Навчально-розвивальна: разом із групою фахівців оцінка навчальних досягнень та аналіз динаміки розвитку дитини. Діагностична:участь у розробці індивідуальної програми розвитку, перегляд актуальних цілей для дитини з особливими освітніми потребами. Прогностична:спілкування з батьками, надання необхідної консультативної допомоги, інформування про досягнення дитини. Консультативна: Основні функції асистента вихователяІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Компетентності асистента вихователя. Законодавчо-теоретична база. Основи законодавства України про освіту;Міжнародні документи про права людини та дитини;Державні стандарти освіти;Сучасні досягнення в галузі педагогіки;Індивідуальні аспекти розвитку дітей з особливими освітніми потребами;Норми та правила ведення документації. Застосування професійних знань у діяльності;Здійснення педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в умовах інклюзивного навчання;Вміння налагоджувати міжособистісні стосунки між усіма суб’єктами навчально-виховної діяльності. Комунікативні та організаційні здібності;Здатність співпереживати;Ціннісні орієнтації, спрямовані на розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства;Навички вирішення конфліктних ситуацій.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року. Практичні навички. Особистісні якості
Спільне викладання – це така організація освітнього процесу в групі, коли два чи більше спеціаліста спільно проводять викладання у різноманітній групі учнів (серед яких є діти з особливими освітніми потребами) в єдиному фізичному просторі (класі/групі). Спільне викладання передбачає участь двох або більше педагогічних працівників, які спільно викладають навчальний матеріал є рівноправними у процесі навчання.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Основні моделі спільного викладання. У контексті даної моделі вихователь може виступати консультантом асистента у питаннях адаптації чи модифікації тих чи інших навчальних завдань. Консультування. Вихователь та асистент активно спілкуються, діляться спостереженнями за дитиною, підвищують знання один одного у тих питаннях, де вони є компетентними. Наставництво. В моделі співробітництва передбачається розподіл обов’язків між вихователем та його асистентом. Ця модель по праву вважається однією з найбільш ефективних. СпівпрацяІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Переваги спільного викладанняефективний моніторинг актуальних потреб дітей;підвищення ефективності навчального процесу;більша кількість дітей отримує індивідуальну допомогу.можливість до залучення всіх вихованців групи до роботи протягом заняття;урізноманітнення форм та методів викладання навчального матеріалу;підвищення педагогічної майстерності вихователя;ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Підтримуюче викладання. Вихователь визначає організацію, зміст та цілі заняття, вміння та навички, якими мають оволодіти діти. Асистент вихователя проводить окремі фрагменти заняття з малими групами, допомагає дітям під час їхньої роботи над завданнями, додатково пояснює завдання, допомагає виконати завдання, особливо приділяючи увагу дітям з особливими освітніми потребами. Саме з такого підходу необхідно починати спільне викладання, так як воно не вимагає багато часу на планування. ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Паралельне викладання Вихователь та асистент одночасно працюють з групами дітей в групі. Основною перевагою паралельного викладання є зменшення кількості дітей, з якими працює один вихователь, що дає змогу індивідуалізувати навчальний процес, шляхом залучення асистента, і краще врахувати потреби дітей. Навчальний зміст для груп може бути як однаковим так і змінюватись. При застосуванні паралельного викладання між вихователем та асистентом повинен відбуватись обмін спостереженнями за прогресом у виконанні завдань вихованцями.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Додаткове викладання Додаткове викладання може застосовуватись тоді, коли асистентові необхідно додатково пояснити той матеріал, що викладає вихователь. Асистент в ході заняття може повторювати інформацію від вихователя іншими словами, проводити попереднє заняття для дітей які мають особливі освітні потреби, брати участь у представленні навчального матеріалу. Додаткове або взаємодоповнююче викладання є гарною нагодою для асистента отримати необхідну практику та підвищити впевненість у власних силахІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Викладання в командіОсновною його характеристикою є одночасне ведення заняття вихователем та асистентом. Вихователь та асистент подають навчальний матеріал по черзі, підтримуючи один одного. Асистент вихователя несе таку ж відповідальність як і вихователь за представлений матеріал. Такий метод викладання не буде ефективним без належного рівня довіри та комфортних взаємовідносин між вихователем та асистентом; вони мають бути готовими до узгодження стилів викладання.ІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Ведення документації Асистент вихователя не лише записує розклад занять, але й планує свою присутність на них. Складають, узгоджуючи його з розкладом закладу та графіками заняття інших фахівців. Асистент вихователя веде спостереження за дитиною з особливими освітніми потребами, фіксує їх, слідкує за заповненням фахівцями відповідних розділів індивідуальної програми розвитку, що є основним документом, який визначає характер освітніх послуг. Цілі кожної індивідуальної програми розвитку переглядаються не менш ніж три рази на рік, а в разі потреби можуть бути актуалізовані та змінені частіше. Результати спостереження асистента вихователя, прогрес чи труднощі у досягненні поставлених цілей обов’язково в ній записуються. Індивідуальна програма розвитку Графік роботи Розклад занятьІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року
Ведення документації Складання асистентом графіків надає можливість наочно відстежувати динаміку розвитку дитини. Особливо при консультуванні батьків даний вид фіксації дає змогу чітко та швидко виділити ті сфери діяльності дитини, у яких вона має прогрес або труднощі. Асистент вихователя ретельно спостерігає за розвитком дитини з особливими освітніми потребами. Свої спостереження про успіхи та труднощі він фіксує у щоденникові. Щоденник спостережень. Графіки Посадова інструкція. Option EІНКЛЮЗИВНЕ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ, м. Київ | 16 - 19 вересня 2018 року У ньому можна передбачити такі графи:Індивідуальний супровід дитини;Відвідування занять у групі;Прогулянки;Адаптація навчальних матеріалів. Журнал щоденного обліку роботи