Співпраця працівників ІРЦ з командою психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами

Про матеріал
Цільова група - фахівці ІРЦ, педагогічні працівники, методисти, асистенти вчителів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

СПІВПРАЦЯ ПРАЦІВНИКІВ ІРЦ З КОМАНДОЮ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНОГО СУПРОВОДУ ДИТИНИ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ Суховій Світлана Петрівна

Номер слайду 2

РЕСУРСИ Нормативно-правові документи: http://zakon.rada.gov.ua або https://www.kmu.gov.ua Сайт МОН України https://mon.gov.ua/ua/tag/inklyuzivne-navchannya Сайт ВФ «Крок за кроком» http://www.ussf.kiev.ua/ сторінка «Е-бібліотека» Відкрита група у Facebook «Інклюзивна освіта в Харківській області» Блог Ресурсного центру з підтримки інклюзивної освіти http://orc-hano.blogspot.com Сайт http://ru.osvita.ua Сайт http://poroshenko.com/en/projects/inklyuzivna-osvita Блог Центру практичної психології, соціальної роботи та здорового способу життя http://psihologi1.blogspot.com, сторінка «Інклюзивна освіта»

Номер слайду 3

Знайомство Вправа «Я - особистість»

Номер слайду 4

- моє ім'я … - займаю посаду … - в дитинстві мене називали… - моя улюблена іграшка… - в дитинстві я мріяла …

Номер слайду 5

Вправа «Очікування» - на даний момент для мене є актуальним питання…..»

Номер слайду 6

План Нормативні засади створення команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладі освіти. Склад команди. Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами. Принципи та завдання діяльності команди фахівців Процес ІПР. Співпраця та взаємодія працівників ІРЦ та фахівців команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП.

Номер слайду 7

Що є умовами ефективності інклюзивного навчання? ?

Номер слайду 8

психолого-педагогічний супровід вихованців командою фахівців тісна співпраця з батьками формування компетентності педагогів створення спеціальних умов раннє виявлення правильне психолого-педа гогічне вивчення особистості дитини доступність та наступність психологічна готовність дитини та її батьків, однолітків Умови ефективності інклюзивного навчання

Номер слайду 9

Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в умовах закладу освіти з інклюзивною формою навчання – це взаємоузгоджена комплексна діяльність мультидисциплінарної команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, її самореалізації та інтеграції в соціум.

Номер слайду 10

З метою забезпечення ефективності освітнього процесу дітей з ООП, які здобувають освіту в умовах інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та дошкільної освіти, утворюється команда психолого-педагогічного супроводу Наказ МОН від 08.06.2018 р. № 609 «Пpo затвердження Примірного положення про команду психолого педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» І. Загальні положення ІІ. Склад учасників команди ІІІ. Принципи діяльності КС ІV. Завдання команди супроводу V. Основні функції учасників КС VI. Організація роботи КС

Номер слайду 11

Організація роботи команди супроводу Персональний склад Команди супроводу затверджується наказом керівника закладу освіти, в якому здобувають освіту діти з ООП. Команда супроводу дитини з ООП співпрацює з ІРЦ з питань надання корекційно-розвиткових послуг та методичного забезпечення її діяльності. Заклад освіти на підставі Примірного положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти розробляє власне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Наказ про персональний склад Команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами (персональний склад – сукупність осіб, що працюють в одній установі)

Номер слайду 12

Завдання команди супроводу розроблення ІПР для кожної дитини з ООП та  моніторинг її виконання Проведення інформаційно- надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитині (згідно ІПР) збір інформації про особливості розвитку дитини, її інтереси, труднощі, освітні потреби збереження і зміцнення здоров’я дітей корекційно спрямоване виховання дитини різнобічний розвиток індивідуальності дитини

Номер слайду 13

Завдання команди супроводу надання методичної підтримки педагогічним працівникам професійна взаємодія фахівців консультування родин надання батькам необхідної психологічної допомоги недопущення дискримінації та порушення прав дитини формування дружнього неупередженого ставлення до дітей з ООП у закладі

Номер слайду 14

Принципи взаємодії фахівців Повага до індивідуальних особливостей дитини Недопущення дискримінації Командний підхід, активність кожного Неперервність супроводу Системність, узгодженість роботи Співпраця (на засадах партнерства) з батьками Міжвідомча співпраця, координованість Конфіденційність

Номер слайду 15

? Хто може входити до команди супроводу дитини?

Номер слайду 16

Залучені фахівці Постійні учасники медичний працівник закладу освіти лікар, асистент дитини, працівники ІРЦ, спеціалісти служби у справах дітей, системи соціального захисту населення директор або вихователь-методист, вихователь, асистент вихователя, практичний психолог, соціальний педагог, вчитель-дефектолог, вчитель-реабілітолог та батьки дитини з ООП Заклад дошкільної освіти Склад команди супроводу дитини з ООП

Номер слайду 17

Організація роботи команди супроводу Загальне керівництво Командою супроводу дітей з ООП покладається на директора або заступника директора з навчально-виховної роботи/вихователя-методиста, який несе відповідальність за виконання покладених на команду завдань та розподіл функцій між учасниками. Робота Команди супроводу здійснюється в межах основного робочого часу працівників. Однією з організаційних форм діяльності команди супроводу є засідання її учасників, яке проводиться не менше трьох разів протягом навчального року. Ініціювати позачергове засідання команди супроводу може будь хто з її учасників. Рішення засідання команди супроводу приймаються колегіально, оформлюється протоколом, який веде секретар засідання, підписується всіма учасниками засідання.

Номер слайду 18

Організація роботи команди супроводу Відповідно до висновку ІРЦ, результатів психолого-педагогічного вивчення дитини команда супроводу складає індивідуальну програму розвитку (ІПР) дитини з ООП впродовж 2-х тижнів з моменту початку освітнього процесу. ІПР погоджується батьками та затверджується керівником закладу освіти. Команда супроводу переглядає ІПР з метою її коригування та визначення прогресу розвитку дитини у закладі загальної середньої освіти двічі на рік (у разі потреби – частіше); у закладі дошкільної освіти – тричі на навчальний рік (у разі потреби частіше) КС визначає способи адаптації (у разі необхідності модифікації) освітнього середовища, навчальних матеріалів, відповідно до потенційних можливостей та з урахуванням індивідуальних особливостей розвитку дитини з ООП. КС формує та узгоджує з батьками розклад психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг дитини з ООП.

Номер слайду 19

Індивідуальна програма розвитку – документ, що забезпечує індивідуалізацію навчання особи з особливими освітніми потребами, закріплює перелік необхідних психолого-педагогічних, корекційно- розвиткових послуг та розробляється групою фахівців з обов’язковим залученням батьків дитини з метою визначення конкретних навчальних стра тегій і підходів до навчання. Індивідуальна навчальна програма – документ (частина ІПР), який окреслює коло знань, умінь та навичок, що підлягають засвоєнню з кожного окремого навчального предмету у процесі навчання у закладі загальної середньої освіти з метою реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами. Містить перелік тем матеріалу, що вивчається, рекомендації щодо кількості годин на кожну тему, час, відведений на вивчення всього курсу.

Номер слайду 20

Індивідуальний навчальний план – документ, що визначає послідовність, форму і темп засвоєння здобувачем освіти освітніх компонентів освітньої програми з метою реалізації його індивідуальної освіт ньої траєкторії та розробляється закладом освіти у взаємодії із здобувачем освіти за наявності необхідних для цього ресурсів. Індивідуальний освітній план – документ (частина ІПР), що визначає послідовність, форму і темп засвоєння дитиною з ООП у закладі дошкільної освіти компонентів освітньої програми з метою реалізації її індивідуальної освітньої траєкторії.

Номер слайду 21

У разі виникнення труднощів у реалізації ІПР команда супроводу звертається до фахівців ІРЦ щодо надання методичної допомоги

Номер слайду 22

У чому полягає співпраця команди супроводу з ІРЦ? ?

Номер слайду 23

п.8. Основними завданнями ІРЦ є: 8.3. участь педагогічних працівників ІРЦ в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП у закладах загальної середньої та дошкільної освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік Положення про інклюзивно-ресурсний центр (затверджено постановою КМУ від 12.07.2017 № 545, зі змінами, внесеними постановою КМУ від 22.08.2018 № 617)

Номер слайду 24

Ознайомлення учасників КС з особливими освітніми потребами дитини, які визначені у висновку ІРЦ. У разі необхідності – надання роз’яснення щодо особливостей освітніх потреб дитини; Надання фахівцями ІРЦ консультативної допомоги КС з питань організації інклюзивного навчання, відповідно до визначених освітніх потреб; додаткових даних про дитину за підсумками комплексної оцінки (наприклад, визначення найсприятливіших для виконання певних видів діяльності умов тощо, що дає змогу скласти загальну характеристику дитини). Мета: підтримка, сприяння організації діяльності КС АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ КРОК 1

Номер слайду 25

Участь фахівця ІРЦ у підготовці індивідуальної програми розвитку, за потреби – індивідуальної навчальної програми, індивідуального навчального плану (для закладів загальної середньої освіти), та індивідального освітнього плану (для закладів дошкільної освіти). Мета: підтримка та моніторинг розвитку дитини АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ КРОК 2 Наставницька підтримка з питань узгодження діяльності всіх членів КС, пояснення сутності й необхідністі дотримання єдиних вимог до адаптацій, модифікацій, створення графіка навчального навантаження дитини. Здійснення поточного (за потребою) і кінцевого (двічі на рік) моніторингу розвитку дитини за запитом КС з метою визначення динаміки розвитку дитини та необхідності коригування напрямів, умов, змісту надання освітніх послуг, відповідно до ІПР.

Номер слайду 26

Надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг шляхом проведення індивідуальних та групових занять фахівцями ІРЦ. Мета: підтримка та моніторинг результативності роботи АЛГОРИТМ ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ КРОК 3 Інформування КС про особливості та результати перебігу психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг фахівцями ІРЦ з метою використання в освітньому процесі дитини найбільш ефективних методів і прийомів. Надання методичної допомоги, відповідно до потреб, що виникають у процесі роботи (індивідуальні, взаємні та групові форми наставництва, фасилітація). Проведення інформаційно-просвітницької діяльності щодо запобігання порушенню права дитини з ООП на освіту, виникненню психотравмуючих факторів у дитячому колективі. Захист прав дітей з ООП на інклюзивне навчання.

Номер слайду 27

ШЛЯХИ СПІВПРАЦІ З БАТЬКАМИ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ

Номер слайду 28

План Стратегії ефективного спілкування Поради щодо виховання дітей Нормативні засади відповідальності батьків за виховання, навчання та розвиток дітей. Права батьків Інформативна бесіда з батьками

Номер слайду 29

визначає основну роль сім'ї в забезпеченні права дітей з ООП на навчання Конвенція ООН про права осіб з інвалідністю

Номер слайду 30

Провідні завдання фахівця ІРЦ у спілкуванні з батьками зрозуміти важливість і корисність партнерських стосунків між членами родин дітей, педагогами та іншими фахівцями зрозуміти, що для кожної родини характерні свої цінності, переконання, підходи та пріоритети з'ясувати, які перешкоди заважають членам родин брати участь у житті закладу освіти ознайомитися з ефективними стратегіями налагодження партнерських стосунків з родинами проаналізувати, чому батьки хочуть, щоб їхні діти перебували в інклюзивному середовищі

Номер слайду 31

Інформація, якою можуть поділитися батьки учнів з особливими освітніми потребами важлива медична інформація успішні навчальні та поведінкові техніки, які застосовуються батьками вдома минулий навчальний досвід дитини намічені для дитини цілі зміни в житті чи складі сім’ї

Номер слайду 32

Роль батьків як членів команди психолого-педагогічного супроводу брати участь у прийнятті рішень, що впливають на освіту та розвиток дитини надавати необхідну інформацію, що може вплинути на навчання та поведінку дитини у школі брати участь у розробленні Індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини регулярно отримувати звіти про успіхи дитини протягом навчального року отримувати від учителів та інших спеціалістів інформацію про розвиток, навчання та успішність дитини, у т.ч. про реалізацію ІПР отримувати консультації фахівців, що працюють з дитиною

Номер слайду 33

Принципи педагогічної діяльності, орієнтованої на інтереси сім'ї Батьки та інші члени родини є основними та постійними фігурами у житті дитини, а фахівці можуть змінюватися щороку. Батьки більш схильні розповідати про себе та своїх дітей тим фахівцям, до яких вони відчувають довіру. Моральні цінності, бажання і пріоритети батьків суттєво відрізняються, тому не може бути якоїсь єдиної універсальної моделі роботи з родинами. Головне - допомогти батькам повірити у власні сили й можливості.

Номер слайду 34

Принципи педагогічної діяльності, орієнтованої на інтереси сім'ї Регулярний обмін з батьками повною та неупередженою інформацією стосовно їхніх дітей. Запровадження в закладі політики та системи послуг, які забезпечують сім'ям необхідну підтримку. Заохочення і створення умов для взаємної підтримки батьків. Турбота про те, щоб послуги, які надаються сім'ям, були комплексними, скоординованими, гнучкими, доступними і відповідали потребам кожної родини. Важливим також є системність надання послуг (раз на тиждень).

Номер слайду 35

повага некритичне ставлення співчуття і підтримка мотивація на позитивний розви ток дитини Налагодження ефективних відносин

Номер слайду 36

говорити зрозумілою мовою виявляти зацікавленість у позитивному розвитку дитини ставити запитання підходити до проблеми з різних точок зору застосовувати техніки активного слухання Стратегії ефективного спілкування реагувати на почуте та з'ясовувати незрозуміле спілкування «на рівних» виявляти позитивні емоції фокус – на дитину!!!

Номер слайду 37

Робота в групах Розробка порад щодо співпраці з батьками дитини з ООП 10 хвилин

Номер слайду 38

Умови ефективності співпраці Уміння працювати в команді Уміння вести діалог Спільні цілі, одна мова, зворотній зв'язок Спільні цінності (дитина у фокусі)

Номер слайду 39

Вправа «Думка на останок» Підбиття підсумків

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Кочева Наталья
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Можейко Тетяна Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сергієнко Алла Іванівна
    Цікавий та грунтовний виклад питання
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
ppt
Пов’язані теми
Психологія, Інші матеріали
Інкл
Додано
20 березня 2019
Переглядів
12707
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку