Тема Серцево-судинні захворювння та їх профілактика.
Мета:
- знаннєвий компонент-систематизувати та поглибити знання учнів про будову та функції серцево-судинної системи, ознайомити з основними видами кровотеч, розглянути причини найпоширеніших захворювань серцево-судинної системи;
- діяльнісний компонент-набувати навички надання невідкладної допомоги при різних видах кровотеч та захворюваннях серцево-судинної системи;
-ціннісний компонент- виховувати в учнів бережливе ставлення до свого зоров’я, потребу у здоровому способі життя;
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Базові поняття і терміни: кровотечі, інфаркт міокарда, аритмія, міокардити, атеросклероз, гіпертонія. Інсульт, ішемічна хвороба серся, варикозне розширення вен, тромбофлебіт.
Обладняння і матеріали: таблиці «Будова кроновосної системи людини», «Кровообіг і лімфообіг», «Перша допомога в разі кровотеч», бинти, вата
мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, ноутбук.
І. Організація класу до навчальної цільності.
Учитель: Спіноза сказав:»Якщо ви бажаєте, щоб життя посміхалося вам, то подаруйте йому спочатку хороший настрій». Діти, візьміть ручки і поставте один одному на полях смайлик з доброю посмішкою, щоб у кожного з нас був гарний настрій.
ІІ. Актуалізація опорних знань і мотивація навчальної
діяльності учнів.
Біологічна розминка. Вправа «Так», «Ні».
2. Генрі Форд говорив: Збиратися разом – це початок.
Триматися разом – це процес,
Працювати разом – це успіх.
Тож зараз ви будете працювати у гупах
Вправа «Рухаючись судинами»
1-а група встановлює послідовність: Рух крові по великому колу кровообігу.
2-а група встановлює послідовність: Рух крові по малому колу кровообігу.
3-я група встановлює послідовність: Серцевий цикл
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
Серцево-судинні захворювання, переважно ішемічна хвороба серця та інсульт, є основними причинами смертності й одними з основних факторів інвалідності в усьому світі. Такі висновки отримані з дослідження Глобального тягаря хвороб (GBD — Global Burden of Disease) за 2019 рік.
Тягар серцево-судинних захворювань продовжує зростати протягом десятиліть майже у всіх країнах із середнім і низьким рівнем доходу. Викликає тривогу і той факт, що стандартизований за віком показник серцево-судинних захворювань почав рости в деяких країнах із високим рівнем доходу, де раніше він знижувався.
Виявлення випадків серцево-судинних захворювань майже подвоїлося з 271 мільйона в 1990 році до 523 мільйонів у 2019 році, а кількість смертей від серцево-судинних захворювань неухильно збільшувалася з 12,1 мільйона в 1990 році до 18,6 мільйона у 2019 році. Бурхливий розвиток науково-технічного прогресу, зменшення фізичного навантаження, збільшення нервово-емоційного навантаження, погіршення екологічних умов, ДТП приводять до виникнення проблем кровоносної системи, а це кровотечі і захворювання серцево-судинної системи.
В Україні серцево-судинні захворювання є головною причиною смертності населення. За цим показником наша країна лишається одним зі світових лідерів.
Самостійна робота учнів з підручником, колективне складання схеми
Найбільш поширені захворювання серцево-судинної системи
Кожен з нас в певний момент повинен задуматися над своїм здоров’ям.
Завдання: доведіть правильність думки про те, що запобігти розвиткові серцево-судинних хвороб допоможуть?
«Заповіді довгожителя»
1. Фізична праця і спорт
2. Дотримання режиму харчування, раціональне харчування
3. Загартовування
4. Психологічна рівновага
5. Відмова від шкідливих звичок
6. Своєчасне і правильне лікування захворювань.
V. Узагальнення та систематизація знань.
«На прийомі у лікаря»
1. У хворого спостерігаються зміни основних функцій серця: автоматизм проведення збудження та скоротливості порушується серцевий ритм.
2.У хворого ущільнені стінки артерій, звузився їхній просвіт, часто утворюються тромби. У хворого гіпертонічна хвороба, страждає від ожиріння.
3.У хворого спостерігається гостре порушення мозкового кровообігу, розлади його функції. Одним із наслідків цієї хвороби є розрив кровоносних судин, що супроводжується крововиливами в мозок
Домашнє завдання