Середовище програмування Скретч

Про матеріал

Мета: ознайомити учнів із поняттями мови і середовища програмування; конкретним середовищем програмування Скретч; сформувати практичні вміння та навички роботи у даному середовищі програмування; виховувати дбайливе культури роботи за ПК.

Перегляд файлу

Тема: Середовище програмування Скретч

Мета: ознайомити учнів із поняттями мови і середовища програмування; конкретним середовищем програмування Скретч; сформувати практичні вміння та навички роботи у даному середовищі програмування; виховувати дбайливе культури роботи за ПК.

Обладнання: підручник, презентація, картки.

Хід уроку

І.Організаціна частина

Перевірка готовності учнів до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань

 Як, маючи лише 2 глечики місткістю 2 і 7 літрів, набрати з криниці 3 літри води?

Склади алгоритм.

1._________________________________________________________

2._________________________________________________________

3. ________________________________________________________   

4. ________________________________________________________   

5. ________________________________________________________    

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Ви вже знаєте, що алгоритм може бути поданий у різний спосіб: у словесному вигляді, за допомогою малюнків, схем тощо. Алгоритм, поданий мовою, зрозумілою комп'ютеру, та призначений для вико­нання на комп'ютері, називають програмою.

Мови,  на яких пишуть програми,  називають мовами програмування, а людей, що пишуть ці про­грами, — програмістами.

Щоб було зручно створювати програму, бачити результат її виконання, виправляти помилки, ви­користовують спеціальні середовища програмування

Сьогодні ми з вами   ознайомимось із  середовищем  програмування Скретч, у якому на­вчимось створювати невеличкі програми,а бажаючі зможуть і власні комікси, мультфільми та навіть комп'ютерні ігри.

IV. Вивчення нового матеріалу

Давайте розглянемо вікно програми Скретч.

1 – поле команд

2 – поле скриптів

3 – сцена

4 – поле спрайтів.

Рудий кіт на білому полі вік­на — це виконавець програм у середовищі Скретч, а поле — сцена — це середовище виконавця.

Рудий кіт, розташований у центрі сцени, може рухатися на 180 кроків угору або вниз і на 240 кроків вправо або вліво.

Як виконавця своїх програм ти можеш викори­стовувати не тільки Рудого кота, а й інших. Вико­навців у середовищі Скретч називають спрайтами. Для зручності спрайти розміщені в різних папках.

У полі команд містяться команди, що входять до системи команд виконавця. Із цих команд створюють окремі програми для виконавця — скрипти. Кожний скрипт керує окремими діями виконавця. Скрипти, розташовані в певному порядку, власне й складають проект — програму, яка є кінцевим результатом.

V. Фізкультхвилинка

Працювали ми, трудились

Так, що трішки вже й стомились.

Встаньмо, руки догори,

Помахали-раз, два, три.

Вліво, вправо нахилились,

На сусіда подивились,

Одне одному всміхнулись,

Кругом себе повернулись.

Все в порядку? Потягайтесь

І за парти повертайтесь.

VІ. Робота з комп’ютером

1.Інструктаж з БЖД.

Але перед тим як сісти за комп’ютер давайте пригадаємо правила безпеки в НКК. Зіграємо із вами у гру «Так чи Ні». Я говорю твердження, а ви - так чи ні.

  • Не можна розпочинати роботу без дозволу вчителя. (Так).
  • За комп’ютерним столом  можна їсти й пити. (Ні).
  • Не можна торкатися шнурів, розеток. (Так).
  • Відстань до монітора має бути не менше 50 см. (Так).
  • Під час уроку в комп’ютерному класі можна ходити. (Ні).
  • При роботі за комп’ютером руки мають бути чистими та сухими. (Так).
  • Розпочинати роботу за комп’ютером можна без дозволу вчителя. (Ні).
  • Не можна торкатися пальцями екрана монітора. (Так).

Тепер я бачу, що ви всі добре засвоїли правила поведінки і можете сідати за комп’ютери.

Релаксація.

Вправа 1. Повільні рухи очима вправо-вліво, вгору-вниз(4-5 разів)

Вправа 2. Посидіти із заплющеними очима, рахуючи до 30.

VІІ. Підсумок уроку

Завдання на картках

Запитання для підсумкової бесіди.

  • Що сподобалося на сьогоднішньому уроці?
  • Люди якої професії пишуть програми ?

 

 

doc
Додано
8 жовтня 2018
Переглядів
1964
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку