Мета: ознайомити учнів із поняттями мови і середовища програмування; конкретним середовищем програмування Скретч; сформувати практичні вміння та навички роботи у даному середовищі програмування; виховувати дбайливе культури роботи за ПК.
Тема: Середовище програмування Скретч
Мета: ознайомити учнів із поняттями мови і середовища програмування; конкретним середовищем програмування Скретч; сформувати практичні вміння та навички роботи у даному середовищі програмування; виховувати дбайливе культури роботи за ПК.
Обладнання: підручник, презентація, картки.
Хід уроку
І.Організаціна частина
Перевірка готовності учнів до уроку.
ІІ. Актуалізація опорних знань
Як, маючи лише 2 глечики місткістю 2 і 7 літрів, набрати з криниці 3 літри води?
Склади алгоритм.
1._________________________________________________________
2._________________________________________________________
3. ________________________________________________________
4. ________________________________________________________
5. ________________________________________________________
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ви вже знаєте, що алгоритм може бути поданий у різний спосіб: у словесному вигляді, за допомогою малюнків, схем тощо. Алгоритм, поданий мовою, зрозумілою комп'ютеру, та призначений для виконання на комп'ютері, називають програмою.
Мови, на яких пишуть програми, називають мовами програмування, а людей, що пишуть ці програми, — програмістами.
Щоб було зручно створювати програму, бачити результат її виконання, виправляти помилки, використовують спеціальні середовища програмування
Сьогодні ми з вами ознайомимось із середовищем програмування Скретч, у якому навчимось створювати невеличкі програми,а бажаючі зможуть і власні комікси, мультфільми та навіть комп'ютерні ігри.
IV. Вивчення нового матеріалу
Давайте розглянемо вікно програми Скретч.
1 – поле команд
2 – поле скриптів
3 – сцена
4 – поле спрайтів.
Рудий кіт на білому полі вікна — це виконавець програм у середовищі Скретч, а поле — сцена — це середовище виконавця.
Рудий кіт, розташований у центрі сцени, може рухатися на 180 кроків угору або вниз і на 240 кроків вправо або вліво.
Як виконавця своїх програм ти можеш використовувати не тільки Рудого кота, а й інших. Виконавців у середовищі Скретч називають спрайтами. Для зручності спрайти розміщені в різних папках.
У полі команд містяться команди, що входять до системи команд виконавця. Із цих команд створюють окремі програми для виконавця — скрипти. Кожний скрипт керує окремими діями виконавця. Скрипти, розташовані в певному порядку, власне й складають проект — програму, яка є кінцевим результатом.
V. Фізкультхвилинка
Працювали ми, трудились
Так, що трішки вже й стомились.
Встаньмо, руки догори,
Помахали-раз, два, три.
Вліво, вправо нахилились,
На сусіда подивились,
Одне одному всміхнулись,
Кругом себе повернулись.
Все в порядку? Потягайтесь
І за парти повертайтесь.
VІ. Робота з комп’ютером
1.Інструктаж з БЖД.
Але перед тим як сісти за комп’ютер давайте пригадаємо правила безпеки в НКК. Зіграємо із вами у гру «Так чи Ні». Я говорю твердження, а ви - так чи ні.
Тепер я бачу, що ви всі добре засвоїли правила поведінки і можете сідати за комп’ютери.
Релаксація.
Вправа 1. Повільні рухи очима вправо-вліво, вгору-вниз(4-5 разів)
Вправа 2. Посидіти із заплющеними очима, рахуючи до 30.
VІІ. Підсумок уроку
Завдання на картках
Запитання для підсумкової бесіди.