Сергій Пантюк “Перша скоромовка”, “Шпаки і сова”

Про матеріал

Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів ; формувати читацьку самостійність ; формувати вміння аналізувати , узагальнювати , робити висновки з прочитаного ; збагачувати словниковий запас ; вчити добирати рими ; виховувати любов до природи.

Перегляд файлу

Сергій Пантюк Перша скоромовка, Шпаки і сова

Мета: удосконалювати техніку читання поетичних творів ; формувати читацьку самостійність ; формувати  вміння аналізувати , узагальнювати , робити висновки з прочитаного ; збагачувати словниковий запас ; вчити добирати рими ; виховувати любов до природи.

                                         Хід уроку

І.Організаційний момент

Встали . діти , підтягнулись ,

Одне одному всміхнулись.

Ось і все ,  дзвенить дзвінок ,

В гості йде до нас урок.

ІІ.Мовна розминка

 

1.Прочитайге приказку

          чі          ну           со        та           чі

         

 

Вно          па         ють        ви        си

(Вночі панують сови та сичі.)

2.Гра “Відгадай , хто це?”

Цінь-цвірінь – …(горобчик).

Кар-кар –…(ворона).

Тук-тук  –…(дятел).

Ку-ку  – …(зозуля).

Пугу-пугу  – …(сова).

3. Гра “ Блискавка”

Шпаки , орел , грак ,сова ,горобець

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку

(Презентація)

ІV. Опрацювання скоромовки С. Пантюка Перша скоромовка

1.Читання скоромовки мовчки

Які слова важко прочитати?

2.Словникова робота

Сич – дрібна сова

Стріха – соломяна покрівля

Квилять – видають жалібні звуки

3.Прочитайте скоромовку повільно , швидко й дуже швидко.

Відшукайте у скоромовці групи букв , що повторюються або близькі за звучанням.

V. Опрацювання вірша С. Пантюка “Шпаки і сова”

1.Читання вірша вчителем

Чи сподобався вам вірш? 

Який настрій він у вас викликав?

 

2. Словникова робота

Надвечір’я – час перед вечором

Знічені – збентежені чимось

Репетувала – сильно кричала

Траєкторія – це слід, який залишає птах під час свого руху

3.Робота над аналізом вірша з елементами вибіркового читання

  • Знайдіть і прочитайте , якими словами сова вихваляє себе.
  • Знайдіть у тексті порівняння.
  • Які птахи виявились ввічливими?
  • Що піднесли сові шпаки?
  • Як ви думаєте , що побачила сова у люстерку? Сподобалось їй?
  • Чи шкода вам сови?

4.Читання вірша учнями мовчки. Гра “ Рибки ”

Фізкультхвилинка

 

Крильця пташки розправляють,

(Руки розвести в різні боки).

Їх до сонця підіймають.

(Руки в гору, потягнутись).

Потім можна політати

(Покрутитися, рухи руками).

І комашок поганяти.

(Вгору- вниз).

На галявину злетілись,

(Присісти).

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

(Рухи руками вгору та вниз).

У гніздечку хутко сіли.

(Сісти на місця).

 

5. Гра “ Добери риму ”

Галявини  – …(гущавини)

сова   – …(лісова)

крила  – …(зрозуміло)

шовк  – …(вовк)

шпаки  – …(таки)

хутенько  – …(люстерко)

знічені  – …(непомічені)

6. Читання “ ланцюжком ”. Прочитайте вірш виразно.

Спробуйте передати як  змінювався настрій сови  за допомогою інтонації.

 

 

VІ. Підсумок уроку

А зараз перевіримо , як ви запам’ятали вірш . Розв’яжіть кросворд.

 

ш

п

а

к

и

 

 

о

р

е

л

 

 

к

р

и

л

а

г

р

а

к

в

о

в

к

 

н

а

д

в

е

ч

і

р

я

с

о

в

а

 

 

  1. Які птахи позліталися із гущавини?
  2. Що за хижий птах залицявся до сови?
  3. Що допомагає птахам літати?
  4. Хто першим прилітає навесні?
  5. Який звір згадується у вірші?
  6. У яку частину дня позліталися шпаки?
  7. Хто у вірші називає себе лісовою красунею?
  8. Яке слово вийшло ?
  9. Як треба любити й оберігати природу?

 

 

 

docx
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1361
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку