Уроки літературного читання за методикою Р4С 2клас позакласне читання "Дикі образи Дикобраза"І.Роздобудько,"Смугастик" Т.Стус.

Про матеріал

На початку роз'яснено ,що являє собою методика навчання Р4С-"Філософія для дітей" та,як з нею працювати на уроці.

Розміщено два авторських конспекти уроків літературного читання за методикою Р4С-"Філософія для дітей" у 2 класі, з використанням матеріалів уроку для позакласного читання. Структура уроків-урок критичного мислення. Підручник-"Хрестоматія сучасної українськоїнської дитячої літератури для позакласного читання в 1-2 класах. Серія "Шкільна бібліотека".

Перегляд файлу

У 1970-х професор університету Монклер (США) Метью Ліпман створив методику навчання «Філософія для дітей» (Philosophy for Children, P4C). Нині цей підхід застосовується в понад 60 країнах світу. А дослідження свідчать, що методика може підвищити успішність учнів на 30%. В уяві більшості існує стандартний метод викладання, де вчитель — беззаперечний авторитет, який доносить інформацію. Однак «Філософія для дітей» — це механізм, який навчає дітей мислити самостійно: запитувати, фантазувати, не втрачати інтерес до пізнання і віру в те, що вони на щось здатні Такий підхід має забезпечити розвиток у дітей трьох складових: самостійного мислення, моральної зрілості та соціальної відповідальності

На чому базується ця теорія?

Людині потрібен діалог. Саме так ми вирішуємо проблеми. В основі методики P4C — сократівський діалог, який передбачає використання запитань.

У колі ми пропонуємо дітям читати. Учні читають «ланцюжком», тобто один за одним. Кожен розуміє, що до нього дійде черга. Це виховує культуру, а також відпрацьовує навички слухання.

Але сама робота з текстом, з джерелом інформації займає дуже маленьку частину заняття. Наступний крок — запитання дітей, які в них виникли після прочитання.

Дуже часто діти бояться запитувати, остерігаються реакції оточуючих та оцінки. «Філософія для дітей» вчить, що будь-яка оцінка — нормальна, якщо вона конструктивна та показує всі плюси і мінуси. Оцінка — зовсім не для того, щоб образити.

Не існує ніяких обмежень, яким має бути запитання. Вчитель фіксує кожне та дякує всім учням. Варто пояснити дітям, що немає хороших і поганих запитань. Найгірше запитання — те, яке так і не було поставлене. Важливо саме висловити власну думку. І з часом діти обов’язково позбудуться бар’єрів та страхів. Далі учні шляхом голосування обирають одне чи два запитання, які сподобалися їм найбільше. Наступний крок — загальне обговорення та гіпотезування.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Урок літературного читання за методикою Р4С 2клас

Тема . Урок позакласного читання . Ірен Роздобудько «Дикі образи дикобраза».

Навчальні компетентності : навчити дітей вести конструктивний діалог, ставити питання до тексту, вступати в дискусію, мислити критично, творчо; розвивати вміння працювати в групі, з усіма в колективі, не боятися висловлювати власну думку; виховувати вміння слухати, поважати співрозмовника, почуття спільноти .

Обладнання : «Хрестоматія для позакласного  читання в 1-2 класах», ватман, маркер.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вправа «Дзеркало»(дзеркало, яке говорить, дзеркало, яке мовчить – дві пари учнів).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мікрофон» -  робота в парах. Провести діалог «Як я-ти провів канікули» ( ставимо і відповідаємо на запитання).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися працювати за новою методикою «Філософія для дітей». Будемо читати оповідання , ставити запитання за його змістом.

IV. Робота з текстом О.Лущевської «Дикі образи дикобраза».

  1. Зачитування тексту ланцюжком.
  2. Короткий переказ зачину, основної частини, кінцівки оповідання.
  3. Формування груп дітей(3).
  4. Діти обдумують і формулюють запитання по тексту у групах (10 хв). Обговоривши , визначають найкращі 2-3 запитання.
  5. Учні озвучують запитання, а вчитель записує їх на ватмані(поряд ім’я того, хто поставив запитання).
  6. Голосування учнів за найсильніше, найкраще запитання(під керівництвом вчителя).

 

V. Закріплення матеріалу.

Обговорення з учнями, чиє запитання виявилось найсильнішим, чому він поставив це запитання.

VI.  Рефлексія уроку.

  • Щоб ви порадили дикобразу? 
  • Яка порада вам сподобалась найбільше?

Урок літературного читання за методикою Р4С 2клас

Тема . Урок позакласного читання . Тетяна Стус «Смугастик».

Навчальні компетентності : навчити дітей вести конструктивний діалог, ставити питання до тексту, вступати в дискусію, мислити критично, творчо; розвивати вміння працювати в групі, з усіма в колективі, не боятися висловлювати власну думку; виховувати вміння слухати, поважати співрозмовника, почуття спільноти, любов та бережливе ставлення до природи .

Обладнання : «Хрестоматія для позакласного  читання в 1-2 класах», ватман, маркер.

Хід уроку

І. Організація класу.

Вправа «Так. Ні. Незнаю» (проводиться в колі,слухаючи запитання вчителя,учні,якщо «так»-піднімають руки вгору,якщо «ні»-присідають,якщо «незнаю»-стоять на місці.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.

Вправа «Мікрофон» -  робота в парах. Провести діалог «Як я-ти провів вихідні» ( ставимо і відповідаємо на запитання).

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

  • На сьогоднішньому уроці ми будемо вчитися працювати за методикою Р4С-«Філософія для дітей». Будемо читати оповідання , ставити запитання за його змістом,голосувати за найсильніше запитання  і обговорювати його зміст.

IV. Робота з текстом Т.Стус «Смугастик».

  1. Зачитування тексту ланцюжком.
  2. Короткий переказ зачину, основної частини, кінцівки оповідання.
  3. Формування груп дітей(3).
  4. Діти обдумують і формулюють запитання по тексту у групах (10 хв). Обговоривши , визначають найкращі 2-3 запитання.
  5. Учні озвучують запитання, а вчитель записує їх на ватмані(поряд ім’я того, хто поставив запитання).
  6. Голосування учнів за найсильніше, найкраще запитання.

 

V. Закріплення матеріалу.

Обговорення з учнем, чиє запитання виявилось найсильнішим, чому він поставив це запитання.

VI.  Рефлексія уроку.

  • Щоб ви порадили Смугастику? 

-Яка порада вам сподобалась найбільше?

docx
До підручника
Літературне читання 2 клас (М. Зоряна)
Додано
1 травня 2018
Переглядів
1853
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку