Сервірування святкового столу
Сприйняття інформації – важливий етап засвоєння матеріалу, від нього залежить правильне формування понять, усвідомлення їх суті. Тому роль комп’ютера зростає, графічні можливості якого дозволяють забезпечити наочно-образну, графічну інформацію в поєднанні з знако-символьною. Застосування засобів інформаційних технологій з використанням мультиплікації, динамічних зображень, змін кольорів і яскравості звуку роблять організацію пізнавальної діяльності учнів більш ефективною. Досвід показує, що комп’ютерний слайд-фільм, який можна створити в програмі Microsoft PowerPoint, в порівнянні з іншими засобами навчання має наступні переваги: Містить матеріал в компактній формі, що дозволяє учню швидко сприймати і засвоювати отриману інформацію; є відкритою системою, що дає можливість розширювати, доповнювати і обновляти інформацію, яка в ній міститься, як текстову, так і графічну; зручний у використанні і зберіганні і не займає багато місця в приміщенні класу; дозволяє за наявності проекційного екрану і частковому затемненні демонструвати матеріал одночасно всім учням, що не має такого шкідливого впливу, як робота безпосередньо перед екраном монітора; дозволяє зробити урок більш динамічним, а зекономлений час використати для практичної роботи; дає можливість учням, які пропустили урок, самостійно в зручному для них темпі познайомитись з навчальним матеріалом з допомогою комп’ютера. Пропоную конспект інтегрованого уроку по кулінарії у 8 класі. Тема: «Культура харчування. Технологія обробки харчових продуктів» Тема уроку: «Сервірування святкового столу». Мета: ознайомити учнів з видами сервірування святкового столу, навчити учнів підбирати необхідний посуд і прибори, сервірувати стіл до прийому гостей; виховувати культуру споживання їжі та поводження за столом; розвивати художній смак. Обладнання: таблиця „Сервірування столу”, інструкційні картки для складання серветок, презентація „Сервірування святкового столу”. Хід уроку: І.Організаційний момент. ІІ. Актуалізація опорних знань та вмінь учнів. Повідомляю тему і мету уроку ІІІ. Вивчення нового матеріалу. 3. Правила подачі страв. Подача страв на стіл має свої правила й особливості. Залежно від кількості гостей ставлять 2-3 тарілки з тонко нарізаним чорним і білим хлібом. Закуски розміщують на столі рівномірно. Кількість приборів для спецій залежить від кількості гостей. Якщо гостей багато, страви зручніше розносити. При цьому слід враховувати таке правило: коли розносять страву, вже розкладену на порціонні тарілки, подавати її слід з правого боку; якщо страва подається на блюді й гість повинен сам покласти її собі на тарілку, підходити треба з лівого боку. На столі треба постійно підтримувати чистоту й порядок, прибираючи використаний посуд. Перед подачею солодкого зі столу обов’язково прибирають зайвий посуд, прибори для спецій тощо. Традиції святкування: Нового року – ялинка, Різдво – дідух, кутя, Великдень – пасха, крашанки, Трійця – заквітчують зеленню хати, Спас – яблука, мед. Працює в ресторані, кафе та ін. Обов’язки – відбирання посуду і накривання столів, створення затишної обстановки, ведення рахунків. Вимоги – комунікабельність, увага до людей, привітність, люб’язність, добра пам’ять, уміння точно і швидко рахувати, знання в кулінарії, має добре володіти рідною мовою і однією з іноземних. Особисті якості – чепурність, охайність, підтягнутість. Професію можна отримати в кулінарному училищі або на спеціальних курсах. Учні виступають з повідомленнями про історію виникнення ложки, виделки, ножа. ІІІ. Практична робота. Учні працюють в бригадах, сервіруючи стіл для одного з видів банкетів і захищають свій проект. ІV. Закріплення. Пропоную розв’язати кросворд. По горизонталі: Шматок тканини особливого вироблення, яким накривають стіл. З якого боку від тарілки кладуть ніж для лівші? Створюють за святковим столом гарний настрій. Найбільша ложка. Як на тарілці кладуть ніж і виделку після закінчення їжі? По вертикалі: Хустина для витирання губ. З якого боку від тарілки кладуть ложку? Тарілка, на яку під час трапези кладуть хліб. При повному сервіруванні, яким прибором по відношенню до тарілки першим починають користуватись? V. Підведення підсумків, оцінювання. Вчитель відзначає кращі сервірування і захист, вказує на допущені помилки. |