Урок
Тема: Технологічна послідовність в’язання шарфа. Виконання технологічних операцій відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення. Правила безпечної праці.
Мета уроку:
- ознайомити учнів з технологічною послідовністю виготовлення плетеного виробу
- навчити виготовляти плетений виріб
- розвивати образне мислення, увагу, фантазію, кмітливість, асоціативну пам'ять, естетичний смак;
- виховувати організованість у роботі та відповідальність за свої дії.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організація учнів.
Вправа «Урок починається з посмішки» Станемо в коло, візьмемося за руки. Сподіваюсь, що я вам не відкрию таємницю - дружба починається з посмішки. А ви всі ж друзі, чи не так? Посмішку можна дарувати. Я до вас посміхнулась. Вам стало приємно? А тепер подаруйте посмішку один одному. А ще я вам передаю заряд успіху на уроці, потискуючи руку, а ви передайте позитивний заряд по колу один одному. Отже, сподіваймось, що успіх у наших руках!
ІІ. Актуалізація опорних знань.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Кожна з вас у майбутньому стане мамою, хтось із вас має менших сестер ( є такі в класі?) у когось будуть племінниці і в майбутньому вони будуть просити вас виконати щось їм своїми руками тобто пошити або вишити, зв’язати або приготувати і тому ви повинні уміти все це робити.
IV. Оголошення теми і мети уроку (запис на дошці та за потреби в зошити)
V. Вивчення нового матеріалу
Повторення правил безпечної праці та санітарно – гігієнічних вимог під час в'язання
Правила безпечної праці та санітарно-гігієнічні вимоги під час в'язання спицями
1. В'язати треба, сидячи на стільці зі спинкою і постійно стежити за осанкою. У процесі в'язання не нахилятись близько до спиць. Нижній край лопаток має опиратись на спинку стільця, а поперек — ледь відхилятись від неї. Коліна ледь підняти над сидінням. Якщо стілець зависокий, треба підставити під ноги стільчик.
2. Освітлення повинно бути м'яким, але достатнім для того, щоб добре були видно петлі. Світло має падати на руки зліва зверху і ледь позаду.
3. Під час в'язання темними нитками бажано стелити на коліна світлу тканину, а під час в'язання світлими — темну.
4. Через 40-50 хв. необхідно робити перерву для активного відпочинку. Корисно зробити гімнастичні вправи.
5. Перед в'язанням вимити руки, щоб не забруднити нитки.
6. Робоче місце має бути добре упорядкованим. Інструменти та матеріали для роботи зберігати в спеціальних чохлах, корзинках тощо. Спиці треба носити не в пластикових пакетах, а в твердій упаковці, розміщуючи горизонтально.
7. Спицями працювати обережно, щоб не поранити ні себе, ні інших. З цієї причини не можна сидіти близько один біля одного під час в'язання.
8. Ножиці слід зберігати із зімкненими лезами, а передавати їх товаришу — вперед кільцями.
VІ. Практична робота
«Виготовлення шарфа»
5.1. Вступний інструктаж
Проводжу інструктаж про правила поведінки з певними видами матеріалів, розповідаю про техніку безпеки.
5.2. Поточний інструктаж
Слідкую за потреби за дотриманням правил техніки безпеки, проводжу поточні групові та індивідуальні інструктажі.
Проводжу руханку для відпочинку рук та очей
По планеті крокує людина (Учні крокують)
Й бачить – в світі вона не єдина: (Прикладають долоню до очей, ніби дивляться в далечінь)
Зліва, справа й попереду люди, (Повертають головою направо, наліво, оглядаються назад)
І позаду, ну, тобто, усюди. (Розводять руками)
Посміхнулася радо людина,
Через те, що вона не єдина.
Й стала впевнено знов крокувати…(Крокують)
Ну а нам час настав працювати.
5.3. Заключний інструктаж
Підводжу підсумки практичної роботи, вказую на недоліки та найкраще виконання.
VІІ. Підсумок уроку.
Чи сподобалося вам працювати на сьогоднішньому уроці?
Які проблеми у вас виникли?
Що нового дізналися?
VІІІ. Домашнє завдання.
Продовжити виготовлення виробу
ІХ. Прибирання робочих місць