Шкала. Координатний промінь.

Про матеріал
сформувати в учнів поняття про координатний промінь, його елементи та спосіб побудови заданого числа на координатному промені та визначення координати точки на координатному промені; закріпити знання термінології («координатний промінь», «початок відліку», «оди¬ничний відрізок», «координата точки») та сформувати вміння будувати точки із заданими координатами на координатному промені і знаходити координати точок за числовими (повними і неповними) рисунками
Перегляд файлу

Олексик Я.В.   14,09,2018

УРОК №8

Тема. Шкала. Координатний промінь.

Мета: сформувати в учнів поняття про координатний промінь, його елементи та спосіб побудови заданого числа на координатному промені та визначення координати точки на координатному промені; закріпити знання термінології («координатний промінь», «початок відліку», «оди­ничний відрізок», «координата точки») та сформувати вміння будувати точки із заданими координатами на координатному промені і знаходити координати точок за числовими (повними і неповними) рисунками.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань

Усні вправи (на дошці)

  1. Виконайте додавання: а) 17 + 15; б) 170 + 150; в) 170 + 15; г) 17 + 150. Між якими натуральними числами в натуральному ряді знаходяться числа, що ви отримали?
  2. На промені Ох (рис. 9) відклали 8 рівних відрізків довжиною 1 см.
    Знайдіть відстань від т.О до точок А, В, С, F, М.

  1. Дерев'яну рейку треба розділити на 16 рівних частин. Скільки роз­
    пилів треба зробити?

 

II. Формування нових знань

Методичні рекомендації

  1. Пояснення змісту нового матеріалу можна вести близько до тексту
    підручника у вигляді фронтальної практичної роботи, виконуючи
    упродовж пояснень рисунки і записи на дошці (учні роблять такі самі
    записи і рисунки в зошитах). По закінченні пояснень у зошитах і на
    дошці повинні з'явитись такі записи (приблизно) (рис. 10).

(промінь хО — координатний промінь, О — початок відліку, ОЕ — одиничний відрізок; точка О зображує число 0, або О(0); точка Е зображує число 1, або Е(1); точка М зображує число 2, або М(2); числа, що зображені точками — координати точок)

  1. До матеріалу, поданого з цього питання в підручнику, слід додати
    відомості про властивості точок на координатному промені: більшому
    з двох натуральних чисел на координатному промені відповідає точка,
    що лежить праворуч, і навпаки. Окрім, цього, якщо число лежить між
    двома даними числами на координатному промені, то воно знахо­диться між даними числами в натуральному ряді.

 

III. Закріплення знань. Формування вмінь

Для закріплення нової термінології доречно виконати завдання 1.

Завдання 1

  1. Проведіть промінь Ох зліва направо, відкладіть на ньому відрізок ОВ і під точкою О поставте число нуль, а під точкою В — число 1. Як нази­вається відрізок ОВ?
  2. Щоб позначити число 4, скільки одиничних відрізків треба відкласти від початку променя Ох?
  3. Якщо одиничний відрізок відкласти від початку променя Ох шість разів, то яке число буде відповідати кінцю шостого відрізка?

№120

Умова:120

Відповідь:120


№133

Умова:133

Відповідь:133

№125

125

IV. Підсумок уроку

«Німий диктант». Вчитель показує на певні елементи рисунку, що був зроблений на початку уроку (записи треба закрити), а учні записують у зо­шитах назви понять (рис. 12).

(1 — початок відліку; 2 — координатний промінь;

3 — одиничний відрізок; 4 — координата точки)

 

V. Домашнє завдання

п. 5 (с. 36); №№ 121, 122, 138, 139.

doc
Додано
16 січня 2019
Переглядів
1953
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку