Конкурс розробок «Вчительська десятка»
Розробки додавай – подарунки вигравай!

Шкільна лінійка на тему морально–етичного виховання «Про гігієну і охайність дбаємо, адже себе та інших поважаємо»

Про матеріал

Мета. Закріплювати в учнів навички самообслуговування, переконувати у необхідності дотримуватись гігієнічних вимог. Розвивати мовлення школярів, уміння пояснювати зміст слів, прислів'їв. Виховувати охайність, акуратність, бажання дотримуватися настанов щодо формування корисних звичок.

Перегляд файлу

ШКІЛЬНА ЛІНІЙКА  на тему морально – етичного виховання

«ПРО ГІГІЄНУ І ОХАЙНІСТЬ ДБАЄМО, АДЖЕ СЕБЕ ТА ІНШИХ ПОВАЖАЄМО»

Мета. Закріплювати в учнів навички самообслу­говування, переконувати у необхідності дотримува­тись гігієнічних вимог. Розвивати мовлення школярів, уміння пояснювати зміст слів, прислів'їв. Виховувати охайність, акуратність, бажання дотримуватися на­станов щодо формування корисних звичок.

Матеріали та обладнання: предметні малюнки, зображення одягу різного призначення, картки — "смайлики настрою", фішки "Моя позиція", записи на дошці, добірка прислів'їв, картки з діагра­мою Венна.

 

Хід заняття

1.Вправа "Мій настрій"

Якщо про чистоту ти дбаєш,

То і здоров'я добре маєш,

 А отже, завжди гарний настрій.

Здоров'я — запорука щастя.

 

Учні  реагують на "смайлики настрою", що відповідають їхньому емоційному стану піднятою рукою.

2.Сценка "Бруднуля в гостях у школярів"

Стук у двері. До класу заходить Бруднуля (учениця).

 Бруднуля. Ой, куди це я потрапила? І чому це у вас усі такі чистенькі, гарненькі, свіженькі? Фе-е-е! Не люблю таких. От я вам зараз дам дуже гарні поради:

Не вмивайтеся ніколи І не мийте навіть рук —

Це заняття непотрібне Нічогісінько не дасть.

Знов брудними стануть руки, Шия, вуха — все-все-все...

Нащо ж сили марнувати І даремно гаять час?

Стригтися також не варто, Та й резону в тім нема,

Бо однаково на старість Облисіє голова... (За Григорієм Остером)

 — Ну як вам мої поради? Правда, чудові? Якщо ви будете їх дотримуватись, я візьму вас до свого Королівства Бруднуль. Згода?

Діти (хором). Ні!!!

Бруднуля. А чому?

  • Чи  ми знаємо діток, що гідні стати жителями Королівства Бруднуль.

Послухай вірш про них.


Отак у нас щодня

Дзвенить за вікнами трамвай:

 "До школи час!

 Вставай, вставай!"

 ...У хаті — метушня.

 Сестра гукає:

— Де пальто?

— А де пальто, не зна ніхто,

 Шукаєм навмання.

 Згубив портфеля старший брат,

 Сорочку — середульший брат,

Штанці — молодший брат.

А я згубила черевик,

І олівець раптово зник

— Шукаєм все підряд!

 Пальто знайшли ми у кутку,

 Портфель — в садочку, на бузку.

Ну, а штанців нема!

 

 

Учитель. Наші учні не такі. Вони всі охайні, старанні й неледачі.

 

 

Коли дивлюся — ось вони:

 Лежать під лавкою штани,

 На них Мурко дріма.

Дев'ята б'є...

Ну, так і є

 — Спізнились на урок!

Порозмовлявши віч-на-віч,

 На місце класти кожну річ

Даєм собі зарок.

...А ранком знов лунає крик:

— Де мій портфель?


 


  1. Гра •Займи позицію"

— Визначимо, що означає бути охайним.  На стінці запис, біля обраних рядочків якого учні мають створити групи.

 

Бути охайним — це означає:

  • стежити за чистотою свого одягу;
  • дотримуватись правил особистої гігієни;
  • дбати про чистоту шкіри, волосся, нігтів.
  1. Розповідь учителя

      Зовнішній вигляд людини відображає її  культуру. От узяти хоча б одяг. Його винайшли ще первісні люди — щоб захистити тіло від холоду, вітру і дощу. А ще одяг може багато розповісти про людину, її смаки, характер, рівень культури, професію. Так, представники багатьох професій носять спеціальну форму.

Учитель демонструє зображення одягу різного призначення, учні називають відповідні професії.

      Головна ознака зовнішнього вигляду культурної людини — охайність, акуратність. Неохайність свідчить про неповагу до людей і до самого себе.

      А в чому проявляється охайність учня?

      Чи завжди дітей, що мають охайний вигляд, можна назвати справді охайними?

  1. Робота над літературними творами. Учні читають оповідання О. Буценя 'На вулиці".

О. Буцень. На вулиці.
Іде дівчинка в школу. Бантики чистенькі, платтячко випрасуване, черевики блищать. Поряд з нею мама, несе їй портфель. А позаду двоє хлопців ідуть, розмовляють.
Один каже:
    Дивись, яка чепурна дівчинка. Аж глянути любо. Чепуруха!
    І зовсім не чепуруха вона.
    Це чому? — здивувався перший.— Вона ж он яка чистенька.
    А тому, що все за неї мама робить. Навіть портфель їй до школи носить, я щодня бачу.

  • Що сподобалось одному хлопчикові і не сподобалося іншому?
  • Як ви вважаєте, чи бувають ліниві охайними?

ВИСНОВОК : Ліниві охайними не бувають.

      А зараз послухаймо вірш Марійки Підгірянки "Школярка"

Вірш «Школярка»


То не рожа, ой, то не калина,

Тільки чемна школярка Галина:

Встала раненько,

Вмилася чистенько,

У кімнаті прибрала гарненько.

А потім при добрій охоті

Помогла ще й матусі в роботі.

А дзвіночок вчула,

Ручкою махнула,

Наче пташка, до школи майнула.

Слухає уважно на уроках –

Кожне слово ловить кароока.


  • Якою ви уявили собі Галинку?
  • Хто з дівчаток вам більше сподобався? Чому?

6.Звіт кореспондентів

— Дізнаймося, як визначають охайність учні та вчителі нашої школи.

Наші кореспонденти отримали завдання взяти  інтерв'ю в учнів початкових класів, старшокласників, учителів і вихователів. Послухаймо їхній звіт про ре­зультати опитування.

Завдання: Дізнатися, як визначають охайність

  1. УЧНІ  ПОЧАТКОВИХ  КЛАСІВ «Яку людину можна назвати охайною?»
  2. Учні 6-7 "Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини?"
  3. 8 класу « Яку людину можна назвати привабливою?»
  4. Дорослі «Кожна людина творить себе сама» Як ви розумієте цей вислів?

 

  • Учні початкових класів відповідали на запитання "Яку людину можна назвати охайною?".

Кореспондент 1. Нами було опитано 20 учнів 1 -4-х класів. П'ятеро шко­лярів зауважили, що охайним назвали б того, хто гарно поводиться зі своїм головним убором, портфелем, осо­бистими речами, дбає про своє взуття. Решта сказали, що охайна людина має гарний, акуратний вигляд, бе­реже особисті та шкільні речі, чистить зуби, миє руки.

  • Учні 6-7 відповідали на питання "Що ми розуміємо під зовнішнім виглядом людини?"

Кореспондент 2.  На думку опитаних, зовнішній вигляд людини — це і чистота тіла, й охайність зачіски, одягу та взуття.

  • Старшокласники відповідали на запитання "Яку людину можна назвати привабливою?"

Кореспондент 3.   Бути привабливим може будь-хто, якщо він або вона тримає в порядку свої речі, одяг, стежить за своїм зовнішнім виглядом та мовленням і поважає інших.

  • У вчителів та  працівників школи  ми запитували, як вони розуміють вислів 'Кожна людина творить себе сама".

Кореспондент 4. Усі опитані дорослі були одностайні у тому, що кожна людина справді творить себе сама. Адже кожен з нас сам керує своєю поведінкою. І лише від самої людини залежить її зовнішній вигляд, вчинки, стосунки з оточенням, те, якою її бачать інші. Недаремно великий російський письменник А. П. Чехов казав: "У людині все має бути прекрасним: і обличчя, й одяг, і душа, і розум".

7. Гра "Дзеркало" (робота у парах)

Діти обговорюють зовнішній вигляд одне одного, Дають ввічливі поради щодо виправлення недоліків.

 

УЧИТЕЛЬ. Діти, давайте разом зробимо висновок нашого заняття:

Про одяг та взуття слід дбати змалечку, щоденно доглядати за волоссям, шкірою, нігтями…..

Привабливий зовнішній вигляд має велике значення  для підтримання добрих взаємин між людьми!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Залишити відгук до розробки

Ця розробка бере участь у конкурсі «Класні керівники – супергерої». Її оцінювання доступне лише учасникам конкурсу. Деталі та умови участі.

Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!