Виховний захід «Геть паління! Ми – здорове покоління!»

Про матеріал
Презентація+відеоматеріали Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та поширення тютюну; сформувати уявлення про згубний вплив тютюнопаління та необхідність відмови від пропозицій вживання тютюну; вчити дітей відповідати за свої вчинки і володіти собою; виховувати силу волі та зневагу до тютюнопаління; попередження паління в учнів.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

«Геть паління! Ми – здорове покоління!»Виховна година 5 клас. Підготувала: Бодак Марія Іванівна

Номер слайду 2

Ми проти куріння

Номер слайду 3

Тема: «Геть паління! Ми – здорове покоління!»

Номер слайду 4

Історична довідка

Номер слайду 5

Історична довідка

Номер слайду 6

Історична довідка. Королева Єлизавета І

Номер слайду 7

Чому ж люди починають палити?Перша причина – цікавість (25%). Друга – наслідування дорослих. Третя – бажання здаватися модним. Четверта – невідома (просто так). Тютюн – трав’яниста рослина. До її складу входить нікотин, який викликає залежність.

Номер слайду 8

Пошта «Здоров’я»

Номер слайду 9

Відправник Нервова система. Дратівливість. Виснажливість. Конфліктність. Погана пам’ять…

Номер слайду 10

Відправник Опорно-рухова система

Номер слайду 11

Відправник Травна система. Відсутність апетиту. Хвороби травної системи. Хворі зуби

Номер слайду 12

Відправник Кровоносна система1 – легені (а) здорової людини; (б)- курця2 – серце (а) здорової людини; (б)- курця

Номер слайду 13

Відправник Слух

Номер слайду 14

Відправник Зір

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Домашнє завдання

Номер слайду 17

Ти тільки на цьому шляху пам’ятай: Цурайся цигарки, від чарки тікай,Чи бути здоровим – вирішуєш Ти!Будьте здорові!Дякую за увагу!Н. Власенко

Перегляд файлу

Виховна година

Клас: 5-А

Тема: «Геть паління! Ми – здорове покоління!»

Мета: ознайомити учнів з історією виникнення та поширення тютюну; сформувати уявлення про згубний вплив тютюнопаління та необхідність відмови від пропозицій вживання тютюну; вчити дітей відповідати за свої вчинки і володіти собою; виховувати силу волі та зневагу до тютюнопаління; попередження паління в учнів.

Обладнання та матеріали: комп’ютер, мультимедійний проектор, Презентація «Тютюнопаління», дошка, мобільний телефон, звичайна резинка для волосся, вилка, шматочок крейди та упаковка від цигарок, листи «ображених органів курців» (Додаток А), поштова скринька, повітряні кульки, відео матеріали: Мультфільм «Иван царевич и табакевич», Відео «Шкода паління».             

Використані джерела:

  1.               Основи здоров’я. Підручник для 6-го кл. загальноосв. навч. закл. / І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко. — К.: Видавництво «Алатон», 2014. — 200 с.
  2.               Губська Н. М. Здоровий спосіб життя [Електронний ресурс] / Освітньо-інформаційний портал metodportal – Режим доступу: http://metodportal.com/node/10371
  3.               Виховна година «Куріння чи здоров’я – вибирайте самі» [Електронний ресурс] / Освітньо-інформаційний портал kuchka.info – Режим доступу: http://kuchka.info/vyhovna-hodyna-kurinnya-chy-zdorovya-vybyrajte-sami.html
  4.               Виховна година «Вплив куріння на організм людини» [Електронний ресурс] / Освітньо-інформаційний портал urok-informatiku.ru – Режим доступу: http://urok-informatiku.ru/vihovna-godina-vpliv-kurinnya-na-organizm-lyudini-z-videoprezentatsiyeyu/
  5.               Методичні рекомендації щодо проведення відкритої виховної години «Геть паління! Ми-здорове покоління» [Електронний ресурс] / Освітньо-інформаційний портал nenc.gov.ua – Режим доступу: https://nenc.gov.ua/old/301.html
  6.               Дударєва О. В. Скажемо курінню – «Ні!» [Електронний ресурс] / Освітньо-інформаційний портал nenc.gov.ua – Режим доступу: http://www.schoollife.org.ua/893-2016/
  7.               Відеоматеріали з https://www.youtube.com

Хід заняття

І. Організаційний момент

Записати на дошці тему заняття.

Учитель: Доброго дня, учні! Вітаю вас на класній годині. Давайте перевіримо присутніх.             

Перевірка присутніх;

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (Слайд 2)

 На сьогоднішній день ціла армія лікарів, вихователів, вчителів докладають масу зусиль, щоб захистити нас з вами від хвороб та різних травм. Але ці титанічні зусилля не завжди мають належні результати і виявляються марними стосовно впливу тютюну. Наше суспільство не зовсім розуміє та усвідомлює всю нищівну силу тютюнопаління. Більшість курців навіть не усвідомлюють навіщо їм взагалі вживати цигарки. Чому? Щоб відповісти на дане запитання проведемо маленький експеримент.

Учитель: Пропоную вам кілька довільних предметів, нехай це буде мобільний телефон, звичайна резинка для волосся, вилка, шматочок крейди та упаковка від цигарок.

Ваше завдання :

  •        назвати предмети;
  •        визначити їх призначення;
  •        розповісти про шкоду тютюну;

Результат: Учні швидко називають предмети, багато хто розпочинає перелік предметів саме з упаковки для цигарок. Вони добре знають для чого використовується ця упаковка, знають назви марок, безпомилково визначають призначення самих цигарок, але про шкоду тютюну, окрім фактору задимлення, мало хто щось може розповісти.

Висновок: Реклама цигарок всюди – від цигарки в руках батька чи інших членів родини, до крамниць, яскравих щитів (якщо не з прямою, то з опосередкованою рекламою тютюну). Про шкоду від паління інформація розміщена так, що на неї майже ніхто не звертає увагу, пропускають повз увагу застереження про шкоду куріння і тютюнового диму. Попередження не спрацьовує.

Учитель: дійсно, кожна річ має певне призначення, навіть важливе на відмінну від цигарок. Ніхто не може з точністю сказати навіщо ж вони потрібні. З реклами чи сусіда який палить, ви знаєте що її підпалюють і всю цю скрутку негативних речей вставляють до рота аби отримати чергову дозу нікотину.

ІІІ. Повідомлення теми і мети виховного заходу (Слайд 3)

Учитель: Тож тема нашої сьогоднішньої бесіди звучить так: «Геть паління! Ми – здорове покоління!».

Ми з вами ознайомимось з історією тютюну, його шкодою та вмістом цигарок, який щороку наносить нищівний удар по нашому здоров’ю.

ІV. Основна частина

Учитель: А зараз надаємо слово історичним дослідникам, які розкажуть про історію виникнення та поширення тютюну.             

1-й учень: Тютюн родом з Америки. 12 жовтня 1492 року матрос флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду земля!». Це був один з Багамських островів, якому Колумб дав назву Сан-Сальвадор. Серед подарунків, що їх піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя, згорнене в трубочку, яке вони курили (Слайд 4).

2-й учень: У пошуках золота Колумб поплив далі і 28 жовтня 1492 р. зійшов на берег Куби. Місцеві жителі зустріли прибулих з травою для куріння, яку вони називали «сигаро». На зворотному шляху корабель зазнав аварії, де людей вдалося врятувати, частина екіпажу залишилася на острові. Залишені матроси були першими європейцями, які навчилися палити від острів’ян. І хоч в уявленні набожних іспанців пускати дим з ніздрів могли лише чорти, багато матросів втяглися в це заняття. Таку притягальну силу мав тютюн. Згодом його насіння було завезено до Іспанії, а потім і до всіх куточків земної кулі (Слайд 5).

3-й учень: До Росії тютюн завезли англійські купці у 1585 році. У Англії за наказом Єлизавети І курців прирівнювали до злодіїв. За царювання Михайла Федоровича за паління вперше карали 60 ударами палиць по ступнях, вдруге – відрізали ніс або вуха (Слайд 6).

Учитель: Дякую, молодці! Дійсно, за куріння карали, але в цій боротьбі переміг тютюн, бо торгівля ним була дуже прибутковою.

На основі статистичних даних, 40% дорослого населення – курці. Чому ж люди починають палити? (Слайд 7). Зверніть увагу на слайд.

Перша причина – цікавість (25%).

Друга – наслідування дорослих.

Третя – бажання здаватися модним.

Четверта – невідома (просто так).

Вчені довели, що 1 цигарка вкорочує життя людини приблизно на 15 хвилин. Курець живе на 6 – 8 років менше, ніж його ровесник, який не курить.

Встановлено, що 1 викурена цигарка позбавляє організм 25 мл аскорбінової кислоти. Така кількість цієї кислоти є в одному апельсині. Отже людина, яка викурює 20 цигарок на день, повинна з’їсти 4 кг апельсинів.

Тютюн – трав’яниста рослина. До її складу входить нікотин, який викликає залежність. Нікотин, який міститься навіть в тютюновому диму, пригнічує здатність організму виробляти необхідну йому нікотинову кислоту. Так організм стає залежним від куріння.

Гра «Пошта». Вчитель дає учням скриньку з якої вони дістають листа та зачитують його в голос. Потім обговорюють всім класом (Слайд 8).

Учитель: До нас, на пошту 5-А класу, прийшли листи, які я пропоную вам зачитати.

Лист № 1. Відправник Нервова система (Слайд 9).

        Учень: Доброго для! Дізнавшись про обговорення вами такої важливої теми, я вирішила написати вам листа, щоб ви не повторювали таких помилок.  Куріння веде до виснаження нервової системи. У мене погіршилась пам'ять. Я став робити в 1,5 пази більше помилок, ніж до куріння. Тепер я трієчник, а в молодших класах вчився лише на відмінно. Я став вразливий, нервовий, конфліктую з вчителями, сперечаюсь з товаришами. Я зовсім змінився, але не в кращий бік.

З любов’ю, нервова система курця.

Учитель: як ви вважаєте, це правда?

Учні відповідають.

Лист № 2. Відправник Опорно-рухова система (Слайд 10)

Учень: Привіт! Я помітила, що мій господар став втомлюватись під час бігу або навіть від тривалої ходьби. З'явилися сильні болі в ногах та навіть ураження кровоносних судин нижніх кінцівок.

Бережіть себе, Опорно-рухова система.

Учитель: Як ви вважаєте, опорно-рухова система нам потрібна сильна чи така як у курця?

Учні відповідають.

Лист № 3. Відправник Травна система (Слайд 11)

 Учень: Мій господар втратив апетит. Систематично пропускає уроки, бо їздить до стоматолога лікувати зуби. А все через те, що нікотин із слиною попадає в організм. Можлива загроза виразки дванадцятипалої кишки. Він дуже погано їсть, через те так і відстав у розвитку від своїх ровесників.

Не повторюйте помилок мого господаря, харчуйтесь правильно та не куріть, з апетитом Травна система.

Учитель: Ваш апетит нікуди не пропав?

Учні відповідають.

Лист № 4. Відправник Кровоносна система (Слайд 12)

      Учень: Поки я не одержувало згубної отрути нікотину, я було здорове. Мій серцевий м'яз працював легко, ритмічно, не втомлюючись, забезпечуючи клітини організму достатньою кількістю кисню, але поганий хлопчисько почав курити. І в останній час я відчуваю, що число серцевих скорочень під впливом куріння збільшилося на 30 – 40 ударів за 1 хв. Я стало зношуватись, втомлюватись, старіти.

З неймовірною важливістю, покірне сердечко.

Учитель: Я вважаю, що варто берегти власне серце та кровоносну систему, ви зі мною згодні ?

Експеримент «Кулька»

Робота серця тісно пов’язана з усіма органами, але ж легені страждають найбільше від шкідливої звички тютюнопаління.

Хто готовий показати, які це здорові легені?

Виходять два учні.

Учитель: Вам потрібно надути кульку, все елементарно просто.

Учні надувають кульку, однокласники їх підтримують аплодисментами.

Учитель: молодці! Ваші легені здорові, тому ви справились з цим завданням, а от курцям не вистачить повітря надути кульку і до половини.

Продовжимо читати пошту.

Лист № 5. Відправник Слух (Слайд 13)

       Учень: Доброго дня, мої вухастики! Тютюновий дим подразнює слизові оболонки ротової і носової порожнини, дихальних шляхів. Мій господар став вранці кашляти, на уроках фізкультури не може пробігти 3 круга. Пошкоджуються слухові рецептори. З'явився біль у вусі. Я став трохи недочувати. А товариші глузують, що я став глухий.

Не слухайте шкідливі реклами, слухайте свій розум який хоче бути здоровим.

Учитель: Дійсно, з поганим слухом навіть не почуєте як ваша матуся назве вас своїм сонечком і як сильно люблять вас батьки.

Лист № 6. Відправник Зір (Слайд 14).

        Учень: Нікотин пошкоджує органи чуття, знижується функція зорового нерва, порушилась гострота зору, здатність розпізнавати кольори. Це приходить поступово: зникає сприймання зеленого, червоного, синього кольорів. А зовсім недавно я попросив свого господаря пересісти на передню парту поближче до дошки – я став недобачати написане на дошці, пошкодився зоровий нерв.

Уважно читайте про шкоду тютюну, а не про його невиправдану крутість, з любов’ю, Ваші оченята.

Учитель: Звісно, не від усіх ображених органів курців дійшли до нас листи, а хтось може і забувся, адже ми знаємо що пам’ять погіршується при курінні. Давайте переглянемо відео, в якому наочно показана вся шкода здоров’ю курців.

Відео «Шкода паління».

Учитель: майже про це все ми читали в листах. Поглянь будь ласка на слайд (Слайд 15). Тут показано які саме шкідливі речовини входять до складу цигарки.

Результат пошуку зображень за запитом "вміст цигарок"

Учитель: Давайте переглянемо мультфільм, який має в основі і казку і сучасне життя.

Мультфільм «Иван царевич и табакевич». 

V. Заключна частина.

Підбиття підсумків

  1.                        На які органи людського організму впливає тютюнопаління?
  2.                        Шкідливо лише палити самому чи і вдихати дим сигарет?
  3.                        Яким стане школяр якщо буде мати таку згубну звичку?

Рефлексія

  1.                        Що нового ви дізнались?
  2.                        Сподобалось сьогоднішнє заняття?

Учитель: Ви сьогодні були уважними, молодці. Домашнім завданням (Слайд 16) буде: намалювати рекламу (формат А4 або А3) проти паління та принести на наступний раз. За конкурсом визначимо переможця творчого завдання.

Також поміркуйте над притчею:

В одного майстра було дуже багато учнів. Найбільш здібний із них одного разу задумався: «Чи є питання, на які наш учитель не зможе дати відповідь?» Він зловив на лузі найкращого метелика і заховав його в долонях. Потім прийшов до майстра і запита: «Скажи, учителю, якого метелика – живого, чи мертвого тримаю я в долонях?» Він був готовий у будь-яку мить стиснути їх заради своєї істини. Не дивлячись на учня, учитель сказав: «Усе в твоїх руках…».

Учитель: Все у ваших руках, тільки не тримайте в них цигарки.

А зараз поверніться обличчям до сусіда по парті, підніміть праву руку та покладіть на голову сусіду. Погладьте по голівці приказуючи «Який ти молодець (Яка ти молодчина), будь здоровий!»

Всім дякую, До побачення!


Додаток А

Гра «Пошта»

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма"Листи «ображених органів курців»

 

        Доброго для! Дізнавшись про обговорення вами такої важливої теми, я вирішила написати вам листа, щоб ви не повторювали таких помилок.  Куріння веде до виснаження нервової системи. У мене погіршилась пам'ять. Я став робити в 1,5 пази більше помилок, ніж до куріння. Тепер я трієчник, а в молодших класах вчився лише на відмінно. Я став вразливий, нервовий, конфліктую з вчителями, сперечаюсь з товаришами. Я зовсім змінився, але не в кращий бік.

З любов’ю, нервова система курця.

 

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма" 

 

Привіт! Я помітила, що мій господар став втомлюватись під час бігу або навіть від тривалої ходьби. З'явилися сильні болі в ногах та навіть ураження кровоносних судин нижніх кінцівок.

Бережіть себе, Опорно-рухова система.

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма" 

 

 

Мій господар втратив апетит. Систематично пропускає уроки, бо їздить до стоматолога лікувати зуби. А все через те, що нікотин із слиною попадає в організм. Можлива загроза виразки дванадцятипалої кишки. Він дуже погано їсть, через те так і відстав у розвитку від своїх ровесників.

Не повторюйте помилок мого господаря, харчуйтесь правильно та не куріть, з апетитом Травна система.

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма" 

       Поки я не одержувало згубної отрути нікотину, я було здорове. Мій серцевий м'яз працював легко, ритмічно, не втомлюючись, забезпечуючи клітини організму достатньою кількістю кисню, але поганий хлопчисько почав курити. І в останній час я відчуваю, що число серцевих скорочень під впливом куріння збільшилося на 30 – 40 ударів за 1 хв. Я стало зношуватись, втомлюватись, старіти.

З неймовірною важливістю, покірне сердечко.

 

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма" 

 

Доброго дня, мої вухастики! Тютюновий дим подразнює слизові оболонки ротової і носової порожнини, дихальних шляхів. Мій господар став вранці кашляти, на уроках фізкультури не може пробігти 3 круга. Пошкоджуються слухові рецептори. З'явився біль у вусі. Я став трохи недочувати. А товариші глузують, що я став глухий.

Не слухайте шкідливі реклами, слухайте свій розум який хоче бути здоровим.

 

Результат пошуку зображень за запитом "шаблон для письма" 

 

Нікотин пошкоджує органи чуття, знижується функція зорового нерва, порушилась гострота зору, здатність розпізнавати кольори. Це приходить поступово: зникає сприймання зеленого, червоного, синього кольорів. А зовсім недавно я попросив свого господаря пересісти на передню парту поближче до дошки – я став недобачати написане на дошці, пошкодився зоровий нерв.

Уважно читайте про шкоду тютюну, а не про його невиправдану крутість, з любов’ю, Ваші оченята.

 

Перегляд файлу

1-й учень: Тютюн родом з Америки. 12 жовтня 1492 року матрос флотилії Христофора Колумба вигукнув: «Попереду земля!». Це був один з Багамських островів, якому Колумб дав назву Сан-Сальвадор. Серед подарунків, що їх піднесли острів’яни Колумбові, було сушене листя, згорнене в трубочку, яке вони курили

 

2-й учень: У пошуках золота Колумб поплив далі і 28 жовтня 1492 р. зійшов на берег Куби. Місцеві жителі зустріли прибулих з травою для куріння, яку вони називали «сигаро». На зворотному шляху корабель зазнав аварії, де людей вдалося врятувати, частина екіпажу залишилася на острові. Залишені матроси були першими європейцями, які навчилися палити від острів’ян. І хоч в уявленні набожних іспанців пускати дим з ніздрів могли лише чорти, багато матросів втяглися в це заняття. Таку притягальну силу мав тютюн. Згодом його насіння було завезено до Іспанії, а потім і до всіх куточків земної кулі

 

3-й учень: До Росії тютюн завезли англійські купці у 1585 році. У Англії за наказом Єлизавети І курців прирівнювали до злодіїв. За царювання Михайла Федоровича за паління вперше карали 60 ударами палиць по ступнях, вдруге – відрізали ніс або вуха

 

sigareti.jpeg
zip
Додано
31 січня 2019
Переглядів
1094
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку