Проблемне питання школи:
«Акмеологічний підхід до навчання й виховання конкурентно спроможної особистості з високим рівнем життєвої компетентності »
Проблемне питання методоб’єднання:
«Формування ключових компетентностей школярів як основи для успішної самореалізації особистості у майбутньому»
Організація самоосвіти вчителів
№ п/п |
Проблемне питання над яким працює вчитель |
Учитель
|
1 |
Використання практичної спрямованості та міжпредметних зв’язків на уроках математики та формування ключових компетентностей учнів |
Арманова Ю.В. |
2 |
Активізуючі методи навчання на уроках фізики |
Однокоз Л.А. |
3 |
Використання інтерактивних технологій на уроках хімії з метою формування самостійної пізнавальної діяльності учнів |
Горька В.Б. |
4 |
Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках інформатики |
Велетнюк М.А. |
5 |
|
Крещенко З.М. |
У новому 2019-2020 н.р. вчителі природничо—математичного циклу будуть працювати над вирішенням таких проблем:
1) Активне впровадження компетентністно орієнтованої методики навчання учнів;
2) Застосування комп'ютерних технологій в навчальному процесі;
3) Підвищення ефективності уроку, мотивації учнів до навчання;
4) Застосування інтерактивних технологій;
5) Виховання творчої особистості учнів;
6) Приділити значну увагу роботі з обдарованими дітьми, активно залучати їх в творчий індивідуальний процес, участі в олімпіадах.
Сучасному суспільству потрібна творча й активна особистість, здатна проектувати власне майбутнє життя, самостійно мислити, генерувати оригінальні ідеї, приймати сміливі, нестандартні рішення.
Нажаль, психологи констатують, що випускники шкіл, які приходять на виробництво, часом нездатні самостійно розв'язувати проблеми, мислять стандартно, їм бракує творчої уяви, ініціативи, винахідливості. Розв'язання зазначеної проблеми вимагає якісно нового підходу до виховання та навчання молоді — орієнтацію навчально-виховного процесу на розвиток творчих здібностей особистості.
Робота методичного об’єднання вчителів природничо-
математичного циклу в 2019-2020 н.р. буде спрямована на
розв’язання обраних тем і проблем
Положення про керівника методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
Положення про методичне об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
1.1 Методичне об’єднання вчителів природничо-математичного циклу – це структурний підрозділ внутрішкільної системи управління навчально – виховним процесом з природничо-математичних дисциплін, який координує науково - методичну, організаційну роботу вчителів природничо-математичного циклу.
Тематика засідань шкільного методичного
об’єднання природничо-математичного циклу
І засідання
Дата проведення: 27 серпня 2019 року
Тема: Організація навчально-виховного процесу у 2019/2020
навчальному році.
Мета: проаналізувати діяльність методичного об’єднання вчителів предметів природничо-математичного циклу за 2018/2019 навчальний рік та визначити пріоритетні напрямки роботи у поточному навчальному році.
Форма проведення: звіт, інформація, обговорення.
№ з/п |
Зміст роботи |
Виконавці |
Відмітка про виконання |
1 |
Виконання плану роботи шкільного методичного об’єднання за 2018/2019 навчальний рік та обговорення плану роботи на 2019/2020 навчальний рік. |
Арманова Ю.В. |
|
2 |
Затвердження плану роботи шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу. Розподіл доручень між членами методичного об’єднання. |
Арманова Ю.В. |
|
3 |
Вивчення нормативно-інформаційної документації і методичних листів з питань викладання предметів природничо-математичних дисциплін у 2019/2020 навчальному році. Ключові зміни у программах. Опційне навчання. |
Арманова Ю.В. Члени МО |
|
4 |
Аналіз навчальних програм і підручників для 6 та 11 класу. |
Члени МО |
|
5 |
Обговорення та схвалення календарно – тематичного планування вчителів предметів природничо-математичного циклу на 2019/2020 навчальний рік з урахуванням змін. |
Члени МО |
|
6 |
Про підготовку до шкільних та районних олімпіад з математики, інформатики, фізики, хімії, біології, географії.
|
Члени МО |
|
7 |
Створення оптимальних умов щодо адаптації учнів 5 класу в основній школі. |
Горька В.Б. |
|
8 |
Охорона праці на уроках природничого циклу. |
Велетнюк М.А. |
|
9 |
Про зовнішнє незалежне оцінювання. Аналіз результатів, організація підготовки учнів, поради учителям, учням, батькам. Завдання членам методичного об’єднання на 2019-2020 навчальний рік. Вироблення рекомендацій. |
Однокоз Л.А. |
|
Рекомендації |
|
|
|
1 |
Ознайомитися з нормативно-інформаційною документацією і методичними листами з питань викладання предметів природничих дисциплін у 2019 /2020 навчальному році. |
Члени МО |
|
2 |
Розпочати підготовку учнів до участі в шкільних та районних олімпіадах |
Члени МО
|
|
3 |
Підготувати завдання для проведення шкільних предметних олімпіад. |
Члени МО |
|
4 |
Підготувати майстер-клас (практичне заняття з педагогами) на тему: «Я роблю так це». |
Арманова Ю.В. |
|
Робота між засіданнями |
|||
1. |
Перший урок |
Вчителі МО, класні керівники |
2 вересня |
2. |
Корекція календарних планів згідно програмних вимог |
Вчителі МО |
Вересень |
3. |
Взаємовідвідування уроків |
Вчителі МО |
Протягом року |
ІІ засідання
Дата проведення – 12 листопада 2019 року
Тема: Модернізація навчально-виховного процесу шляхом
впровадження сучасних інноваційних технологій.
Мета:
Форма проведення: круглий стіл, презентація, майстер-клас, інформація.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
Відмітка про виконання |
1
|
Обдаровані діти. Обдарованість та її значимість для розвитку особистості. Організація роботи з обдарованими дітьми у школі у напрямі природничо-математичних дисциплін. |
Арманова Ю.В. Члени МО |
|
2 |
Організація підготовки до участі в конкурсах з природничо-математичних дисциплін.
|
Члени МО |
|
3 |
Організація позакласної роботи та проведення предметних тижнів природничо-математичного циклу.
|
Горька В.Б. |
|
4 |
Реалізація діяльнісного підходу до навчання хімії через використання дистанційних технологій. |
Горька В.Б. |
|
5 |
Майстер-клас. «Я роблю так це» |
Арманова Ю.В. Члени МО |
|
6 |
Аналіз робіт учасників та підсумки І та ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад з предметів природничо-математичного циклу. Порівняльна характеристика досягнень з олімпіад. Аналіз завдань з предметних олімпіад природничо-математичного циклу.
|
Однокоз Л.А. |
|
Рекомендації |
|
|
|
1 |
Опрацювати теоретичний матеріал щодо впровадження інноваційних технологій навчання. |
Члени МО |
|
2 |
Використовувати інноваційні методи та форми навчання на уроках. |
Члени МО |
|
3 |
Підготувати тренінг (практичне заняття з педагогами) на тему: «Банк інновацій». |
Крещенко З.М. |
|
Робота між засіданнями |
|||
1. |
Взаємовідвідування уроків |
Вчителі МО |
Протягом року |
2. |
Робота над проблемними питаннями |
Вчителі МО |
Протягом року |
ІІІ засідання
Дата проведення:15 січня 2020 року
Тема: Розвиток предметно-методичних та професійних компетентностей
педагогів як засіб підвищення предметних та ключових
компетентностей учнів.
Мета:
Форма проведення: обмін думками, досвідом, відкриті уроки, інформація.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
Відмітка про виконання |
1
|
І. Теоретична частина.
Особливості методики уроків із застосуванням компетентністного підходу. |
Однокоз Л.А. |
|
2
|
Співвідношення між ключовими і предметними компетентностями, що реалізуються в шкільному курсі інформатики. |
Велетнюк М.А.
|
|
3 |
Порівняння ознак «ЗУНівського» і компетентнісного підходів у навчанні. |
Крещенко З.М. |
|
1 |
ІІ. Практична частина.
Відкритий урок з математики: реалізація наскрізної змістової лінії «Підприємливість та фінансова грамотність». |
Арманова Ю.В. |
|
2 |
Тренінг (практичне заняття з педагогами) на тему: «Банк інновацій». |
Крещенко З.М. |
|
3 |
Підсумки проведення ІІ етапу Всеукраїнських шкільних олімпіад, учнівських конкурсів.
|
Однокоз Л.А. Члени МО |
|
4 |
Моніторинг навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу за І семестр (звіт вчителів МО).
|
Члени МО |
|
Рекомендації |
|
|
|
1 |
Опрацьовувати теоретичний матеріал щодо застосування методики уроків із застосуванням компетентністного підходу. |
Члени МО
|
|
2 |
Працювати над методикою удосконалення сучасного уроку шляхом впровадження інноваційних технологій.
|
Члени МО
|
|
Робота між засіданнями |
|||
1. |
Робота над проблемними питаннями |
Вчителі МО |
Січень – лютий |
2. |
Взаємовідвідування уроків членами МО |
Вчителі МО |
Січень – лютий |
ІV засідання
Дата проведення – 14 квітня 2020 року
Тема: Підсумкове засідання.
Мета:
Форма проведення: інформація, повідомлення, звіт.
№ з/п |
Зміст роботи |
Відповідальні |
Відмітка про виконання |
1 |
Освітній орієнтир – навчальна програма (аналіз стану виконання навчальних програм). |
Члени МО |
|
2 |
Аналіз навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу за 2019/2020 навчальний рік . |
Однокоз Л.А. |
|
3 |
Аналіз роботи методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу за 2019/2020 навчальний рік. Панорама методичних перспектив. Обговорення пропозицій щодо удосконалення роботи методичного об’єднання на наступний навчальний рік. |
Арманова Ю.В. Члени МО |
|
4 |
Організація та проведення державної підсумкової атестації з предметів та підготовка до ЗНО. |
Горька В.Б. |
|
5 |
Звіти вчителів про самоосвітню діяльність.
|
Члени МО
|
|
6 |
Звіти вчителів про проведену позакласну роботу та предметні тижні, виготовлення дидактичних матеріалів. |
Члени МО |
|
Рекомендації |
|
|
|
1 |
Продовжувати роботу над удосконаленням методики сучасного уроку. |
Члени МО |
|
2 |
Продовжити роботу над темами з самоосвітньої діяльності. |
Члени МО
|
|
ПРОТОКОЛ № 1
засідання методичного об’єднання
вчителів природничо-математичного циклу
27.08.2019
Керівник - Арманова Юлія Василівна
Секретар - Горька Валентина Борисівна
Присутні: 5 чоловік
Порядок денний:
1.Ознайомлення з наказом про створення методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу та призначення керівника методичного об’єднання вчителів природничо – математичного циклу на 2019-2020 навчальний рік.
(ознайомлює директор школи Однокоз Л.А.)
2.Затвердження плану роботи методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу на 2019/2020 навчальний рік.
(ознайомлює керівник МО Арманова Ю.В.)
3.Опрацювання оновлених програм згідно з наказом МОН України № 826 від 14.07.2016 «Про затвердження навчальних програм для учнів 10-11 класів
загальноосвітніх навчальних закладів».
(інформують члени МО)
4. Вивчення методичних рекомендацій та наказів МОН України щодо викладання предметів природничо-математичного циклу у 2019/2020 навчальному році. (доповідає секретар МО Горька В.Б.)
5.Дотримання критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів з предметів природничо-математичного циклу.
(інформує керівник МО Арманова Ю.В.)
6.Розгляд та схвалення календарно-тематичних планів вчителів природничо-математичного циклу.
(інформує керівник МО Арманова Ю.В.)
ВИСТУПИЛИ:
УХВАЛИЛИ:
ВИСТУПИЛИ:
УХВАЛИЛИ:
УХВАЛИЛИ:
3.1 Опрацювати оновлені навчальні програми з навчальних дисциплін природничо-математичного циклу.
3.2 Схвалити календарно-тематичне плануваня відповідно до змін, що затверджені оновленою програмою МОН України.
УХВАЛИЛИ:
УХВАЛИЛИ:
плани з предметів природничо-математичного циклу заступнику директора з навчально-виховної роботи.
Керівник МО
вчителів природничо-математичного циклу Ю.В. Арманова
Секретар МО
вчителів природничо-математичного циклу В.Б. Горька