Лошкарівський ліцей
Першотравневської сільської ради
Погоджено
_________2023 р.
Директор ліцею
__________.
Шкільне методичне об’єднання вчителів
суспільно-гуманітарного циклу
Керівник МО Т.О. Ананова
2023 – 2024 н. р.
Адреса освітнього закладу
53240
Дніпропетровська область
Нікопольський район
с. Лошкарівка
в. Центральна, 14
E-mail: shkolaloshkarivska.gmail.com
Засновник ліцею:
Першотравневська сільська рада
Нікопольського району
Дніпропетровської області
Директора ліцею О.Г Чабаненко
Заступник директора
з навчально-виховної роботи В.М. Гапонова
Заступник директора
з виховної роботи Ю.В. Сацик
Керівник МО суспільно-гуманітарного напрямку Т.О. Ананова
І. ПАСПОРТ
методичного об’єднання вчителів суспільно – гуманітарного напрямку
Дата створення 30.08.2023
Керівник методичного об’єднання Т.О. Ананова
Кількісний склад 8
Якісний склад членів МО:
Спеціаліст |
ІІ категорія |
І категорія |
Вища категорія |
Вища освіта |
Звання |
1 |
|
3 |
5 |
8 |
Вчитель -методист–1 старший учитель – 2 |
Науково – методичний проект Лошкарівського ліцею
«Формування життєвих компетентностей учнів
шляхом модернізації змісту освітнього процесу»
Науково методичний проект методичного об’єднання
суспільно-гуманітарного напрямку
«Реалізація сучасних технологій та інтерактивних
форм навчання під час освітнього процесу»
ІІ. ПОЛОЖЕННЯ ПРО МЕТОДИЧНЕ ОБЄДНАННЯ ВЧИТЕЛІВ-ПРЕДМЕТНИКІВ ЛОШКАРІВСЬКОГО ЛІЦЕЮ ПЕРШОТРАВНЕВСЬКОЇ СІЛЬСЬКО\ РАДИ
(Погоджено педагогічною радою , протокол №6 від 20 січня 2023 року,
Затверджено наказом по школі від 10 лютого 2023 р. №11-ОД
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Положення про методичне об’єднання вчителів-предметників (далі - Положення) у Лошкарівському ліцеї Першотравневської сільської ради (далі – заклад освіти) визначає діяльність методичного об’єднання (далі МО) вчителів-предметників закладу освіти, об’єднує вчителів одного або декількох споріднених напрямів навчання і створюється, якщо у закладі освіти налічується не менше п’яти педагогічних працівників. Покликане координувати зусилля різних служб, підрозділів закладу освіти, творчих педагогів, спрямовані на розвиток науково-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності педагогічного колективу та окремо педагогічних працівників.
1.2. Положення розроблено на основі Законів України «Про освіту», «Про повну загальну середню освіту», Концепції Нової української школи, Статуту закладу освіти та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України в галузі освіти.
1.3. Метою даного Положення є забезпечення умов для ефективної роботи педагогічних працівників та реалізації їхніх творчих задумів закладу освіти.
ІІ. Завдання методичного об'єднання
2.1. Підвищення теоретичного, науково-методичного рівня підготовки педагогічних працівників з питань методики викладання предмету, психології та педагогіки.
2.2. Створення умов розвитку педагогічної майстерності, творчої ініціативи педагогічних працівників.
2.3. Внесення пропозицій зі зміни змісту та структури обов'язкових навчальних предметів, їх навчально-методичного забезпечення, з коректування вимог до мінімального обсягу та змісту навчальних предметів.
2.4. Прийняття рішень про підготовку методичних рекомендацій на допомогу вчителям, організація їх розробки й освоєння.
2.5. Координація планування, організації та педагогічного аналізу освітнього процесу.
2.6. Внесення пропозицій з організації та змісту досліджень, орієнтованих на поліпшення освоєння учнями навчального матеріалу відповідно до державних освітніх стандартів.
2.7. Виявлення, вивчення, узагальнення, розповсюдження та впровадження передового педагогічного досвіду педагогічних працівників закладу освіти.
2.8. Розробка методичних рекомендацій для учнів та їхніх батьків з метою найкращого засвоєння відповідних предметів і курсів, підвищення культури навчальної праці, дотримання режиму праці й відпочинку.
ІІІ. Функції методичного об'єднання
3.1. Організовує колективне планування і колективний аналіз діяльності педагогічних працівників даного напрямку.
3.2. Координує діяльність педагогічних працівників.
3.3. Проводить індивідуальну, групову роботу, спрямовану на формування професійної компетентності педагогічних кадрів.
3.4. Організовує вивчення та застосування вчителями інноваційних технологій навчання та виховання.
3.5. Оцінює роботу членів об’єднання, через керівника МО подає адміністрації закладу освіти пропозиції щодо заохочення творчо працюючих працівників.
IV. Діяльність методичного об'єднання
4.1. Керівник МО планує роботу на навчальний рік, який затверджується на засіданні методичної ради закладу освіти.
4.2. Засідання МО проводяться не менше 4 разів на навчальний рік.
4.3. Питання, які порушуються на засіданнях МО:
вивчення навчальних програм, інструктивних та методичних листів Міністерства освіти і науки України, підручників, посібників;
обговорення досягнень психолого-педагогічної науки та перспективного педагогічного досвіду;
заслуховування й обговорення проблем, що стосуються освітнього процесу;
складання й обговорення тестів для визначення рівня навчальних досягнень учнів з предмету;
аналіз навчальних досягнень учнів;
звіти вчителів про курсову підготовку, атестацію;
вироблення й внесення пропозицій щодо завдань ДПА;
підготовка й обговорення завдань до І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад, інших інтелектуальних змагань.
4.4. Робота засідання протоколюється.
4.5. МО підзвітне у своїй діяльності методичній раді й адміністрації закладу освіти.
V. Документація методичного об'єднання
5.1. Інструктивно-методичні документи.
5.2. Річний план роботи МО.
5.3. Протоколи засідань МО.
5.4. План роботи творчої групи (за необхідності).
5.7. Плани проведення предметних тижнів.
5.8. Матеріали засідань МО (виступи вчителів, аналіз якості освіти тощо).
5.9. Результати діяльності МО (узагальнені матеріали атестації, конкурсів фахової майстерності, участь учнів в інтелектуальних змаганнях тощо).
VІ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
6.1. Педагогічні працівники закладу освіти мають знати Положення про методичне об’єднання вчителів-предметників. Заклад освіти забезпечує публічний доступ до тексту Положення через власний офіційний сайт.
6.2. Положення про методичне об’єднання вчителів-предметників закладу освіти, затверджується педагогічною радою закладу освіти та вводиться в дію наказом директора закладу освіти.
5.3. Зміни та доповнення до Положення можуть бути внесені будь-яким учасником освітнього процесу за поданням до педагогічної ради закладу освіти та вводяться в дію наказом директора закладу освіти.
ІІ. Основні завдання МО на новий навчальний рік
1. Розпочати роботу членами МО над реалізацією І Організаційного етапу науково-методичного проєкту ліцею і методичного об’єднання.
2. Спрямувати роботу на забезпечення високого рівня викладання предметів: українська і англійська мови, українська та зарубіжної література, історія України і всесвітня історія та правознавство і громадянська освіта з метою формування в учнів практичних умінь і навичок.
3. Ретельно дотримуватися методичних рекомендацій та Інструкції щодо ведення електронних журналів та іншої документації.
4. Удосконалювати форми і методи роботи на уроках, творчо підходити до організації проведення кожного уроку, впроваджуючи в практику передовий педагогічний досвід, інноваційні методи навчання, досягнення педагогічні науки.
5. Регулярно знайомитися з новинками методичної та художньої літератури, періодичних видань.
6. Активізувати позакласну роботу з навчальних предметів, з метою розвитку інтересу до вивчення предмету та творчі здібності учнів.
7. Постійно працювати із здібними та обдарованими учнями, забезпечувати їх результативність участі в олімпіадах з базових дисциплін та творчих конкурсах різних етапів та рівнів.
8. Використовуючи різні засоби, форми і методи навчання виховувати бережне ставлення і любов до рідної мови, повагу до культури, історії і традицій свого народу та інших народів світу.
9. Продовжити організувати проведення предметних тижнів:
з української мови і літератури,
історії, правознавства і громадянської освіти,
англійської мови та зарубіжної літератури.
ІІІ. Список членів МО та відомості про них
№п/п |
П.І.Б. вчителя
|
Тема самоосвітньої роботи |
|||||||
1 |
Ананова Тетяна Олександрівна |
19.11 1952 |
Вища
учит-мет |
вчитель рос. мови і літератури |
В |
47 |
2021 |
2019 |
Виховання патріотизму та готовність учнів до активної участі у справах суспільства на прикладах літературних героїв світової літератури. |
2 |
Гапонова Валентина Миколаївна |
02.03. 1965 |
вища |
Вчитель історії і правознства |
В |
22 |
2022 |
2023 |
Формування життєвих компетентностей учнів на уроках історії в сучасних умовах |
4 |
Курдиновська Тетяна Валеріївна |
24.05 1976 |
вища |
вчитель укр. мови і літератури |
І |
27 |
2023 |
2023 |
Впровадження освітніх новітніх технологій на уроках української мови та літератури, зорієнтованих на формуванні життєвих компетентей здобувачів освіти. |
4 |
Мудренко Ірина Федорівна |
03.10. 1970 |
вища |
вчитель укр. м., літ-ри та зар. л-ри |
В |
26 |
2023 |
2023 |
Формування життєвих компетентностей на уроках української мови та літератури засобами інтерактивних та інноваційних технологій |
5 |
Неплях Євгеній Олександрович |
05.02. 1991 |
вища |
вчитель історії |
І |
12 |
2021 |
2021 |
Формувати поняття прав та свобод людини, вміння давати адекватну оцінку політичної ситуації. |
6 |
Савченко Надія Анатоліївна |
09.06 1990 |
Вища
|
Вчитель англ.. мови |
ІІ |
07 |
2021 |
2023 |
Формування соціокультурних компетентностей на уроках англійської мови. |
7 |
Сацик Юлія Володимирівна |
06.03. 1969 |
Вища ст. вчит. |
Вчитель укр. м., укр. літ. зар. л-ри |
В
|
16 |
2023 |
2021 |
Розвиток творчих здібностей учнів на уроках словесності та у позаурочний час. |
8 |
Чабаненко Олена Григорівна |
29.11. 19 |
Вища
|
Вчитель рос м. і літ-ри |
І |
23 |
2020 |
2020 |
Формування критичного мислення ы виховання громадянської активності на уроках зарубіжної літератури |
ІV. План засідань методичного об’єднання суспільно-гуманітарного напрямку
І засідання ( серпень)
Інструктивно-методична нарада на тему:« Організований початок 2023/2024 н. р. Дистанційне навчання в умовах воєнного стану»
Круглий стіл. Опрацювання нормативно-правових документів:
1. Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2023/2024 н. р. (лист МОН України, додаток 2 і 5).
2. Обговорення і погодження Модельних навчальних програм на 2023-2024 н. р. у 5 і 6 кл. НУШ: українська мова і література, зарубіжна літ-ра, англійська мова і історія.
3. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів 5 класу НУШ
ІІ засідання ( жовтень)
Нарада з обміну досвідом.
1. Обговорення «Дорожня карта вчителя у 5 клас НУШ».
2. Організація і проведення «Психологічних хвилинок» під час уроків.
2. Робота з обдарованими учнями:
Організація і проведення предметних олімпіад, конкурсів в умовах дистанційного навчання.
ІІІ засідання (січень)
Засідання професійного клубу
1. Результати дистанційного навчання в умовах воєнного стану. Переваги та
недоліки.
2. Методика роботи на онлайн платформах в умовах дистанційного
навчання. Ефективне використання освітніх інтернет-ресурсів. (обмін
досвідом)
3. Про результати проведення ІІ етапу Всеукраїнських учнівських
олімпіад (районного) Всеукраїнських учнівських олімпіад.
ІV засідання ( березень)
Інструктивно-методична нарада
1.Про ефективні методи організації повторення матеріалу вивченого за 2023-2024 н р
2. Підготовка учнів до виконання діагностичних, підсумкових і тематичних робіт:
V засідання (травень)
1. Про організоване закінчення 2023 - 2024 навчального року.
2. Аналіз роботи МО за 2023 - 2024 навчальний рік.
3. Рекомендації щодо проблематики засідань та планування роботи МО на наступний 2024 - 2025 навчальний рік.