Сприяти різносторонньому розвитку учнів, зміцненню їх знань з математики, виникненню внутрішніх мотивів навчання, вибору подальшої профілізації навчання; показати зв`язок математики з іншими науками
1
Сценарій
Відкритого виховного заходу
« Шкільний інтелектуальний марафон»
Вчитель: Меринова О.М.
Під звуки фанфар виходять ведучі
1 вед.
Доброго дня, дорогі друзі! Ми раді вітати вас на нашій грі!
Сьогодні ми розпочинаємо шкільний інтелектуальний марафон!
2 вед.
Ви можете сказати, що марафон – це щось спортивне. Дійсно, марафон
названий на честь еллінського воїна, який прибіг в Афіни з містечка
Марафон зі звісткою про перемогу над персами.
1 вед.
А наш марафон – інтелектуальний. На всіх гравців чекають складні
випробування, причому з різних наук. Сподіваємося, що звістка про
переможців нашого марафону швидко рознесеться по всій школі.
Пісня вступна
2 вед.
І так, сьогодні у нас змагання. Змагання, які за накалом боротьби нічим не відрізняються від Олімпійських Ігор. А тому за традицією олімпіад приймемо урочисту клятву. Адже ви всі і є учасниками нашого марафону. Повторюйте за мною.
Урочиста клятва
Ми, урочисто клянемось не застосовувати недозволених прийомів: не допускати математичних помилок, не вигукувати, не сперечатися з ведучими.
Якщо порушу цю клятву, то нехай навіки забуду графік синуса, ніколи не згадаю теорему Піфагора, нехай опитує мене щоуроку мій вчитель математики.
Клянемось!
1 вед.
А розпочнемо ми нашу гру з конкурсу «Розминка»
2 вед.
Зачекай, ми ще не розповіли про правила нашої гри. У марафоні приймають участь всі глядачі нашого залу. Якщо ви знаєте відповідь – підіймаєте руку. За вами спостерігатимуть наші помічники, які слідкуватимуть за тим, хто першим підняв руку і може дати відповідь на питання. Вигуки не зараховуються – пам’ятайте клятву. Правильна відповідь – міні-нагорода. Але не поспішайте. Хто збере найбільшу кількість міні-нагород і стане переможцем гри та отримає головний приз.
1 вед.
І так, розпочнемо нашу гру з конкурсу «Розминка». Закінчіть речення:
1. Меньше в десять раз, чем метр,
Всем известно - … (дециметр).
2. Сто кило помножь на десять,
Сколько это будет весить? (тонна).
3. Варит отлично твоя голова:
5 + 1 получается… (6).
4. Вышел зайчик погулять,
Лап у зайца ровно… (4).
5. У меня собачка есть,
У неё хвостов аж… (1).
6. Ходит в народе такая молва:
6 – 3 получается… (3).
7. На уроках будешь спать –
За ответ получишь… (2).
8. Для математики, дружочек,
Нужна тетрадочка в … (клеточку).
2 вед.
Ну що. Розминка пройшла на «Ура». У вас була змога розім’ятися. А як же складно вчителю, який вперше прийшов до школи. Ось як проходить його перший урок – знайомство з учнями.
Сценка «Перший урок»
1 вед.
Продовжимо нашу гру. Наступний конкурс так і називається «Інтелектуальний марафон». Ми перевіримо ваші інтелектуальні здібності з різних наук. І так почали.
1. Яку квітку в Америці називають квіткою богів? (Чорнобривці)
2. Сота частина числа . (Відсоток).
3. Що об'єднує крокодилів, черепах, змій. (Відкладають яйця).
4. Яку гру в Стародавній Індії називали грою царів? (Шахи).
5. Улюблена комаха секретних служб. (Жучок).
6. Те, що тупішає зі збільшенням градусів. (Кут).
7. Земля на столі - це … (Глобус).
8. Частина руки яку важко вкусити. (Лікоть).
9. Коли доба коротша, взимку чи влітку? (Однакова).
10. Орган сприйняття запахів (Ніс).
11. Гриб у горошок. (Мухомор).
12. Яку гру називають грою Гулліверів? ( Баскетбол.)
13. Шкільна сорокоп’ятихвилинка (Урок)
14. Який транспорт у перекладі означає «Швидка нога»? (Велосипед)
15. Найпоширеніша на землі хімічна сполука. (Вода)
1 вед.
А щоб трішки відпочити давайте послухаємо пісню у виконанні Гвоздовської Дарії.
2 вед.
Наступний конкурс має назву «Слабка ланка»
Умови конкурсу:
Ми зачитуємо запитання, а ви даєте правильні відповіді. Той, хто відповідає невірно далі не може брати участь у грі. Всім зрозуміло? І так – почали.
Спочатку перевіримо як ви знаєте математику.
1 вед. А чи добре ви знаєте інформатику?
2 вед. А як ви знаєте географію?
1 вед.
А зараз до вашої уваги декілька сценок із шкільного життя.
2 вед.
Продовжуємо наш марафон. Запрошуємо на сцену 4 хлопців та 4 дівчат для участі у нашому наступному конкурсі «Склади слово». Кожен гравець команди отримує по 2 літери, ми прикріплюємо їх на спини і попереду. Правила наступні: я зачитую питання, ви їх відгадуюєте і вибудовуєтте слово з літер, які у вас на спині та спереду. Треба рухатися і швидко переміщатися з літерами. Слово складаємо зліва направо, щоб глядачі змогли його прочитати. На це вам дається 1 хвилина. Кожен гравець команди, яка склала більшу кількість слів отримує міні приз. Першими розпочнуть гру наші хлопці. Готові? Почали.
ДХ, АУ, МС, ОА
1 вед. А зараз черга дівчат показати свою кмітливість та швидкість реакції. Готові? Почали.
ВЛ, ИІ, ПД, ОА
2 вед. До вашої уваги музичний марафон у виконанні хлопців 9-го класу.
2 вед.
Вітаємо вас у фіналі. Ви знаходитесь за один крок від перемоги. Допоможе зробити цей крок фінальна гра «Підказка». Ви слухаєте підказки та здогадуєтесь, про що говориться в кожній з них. Якщо ви готові відгадати зашифроване слово з першого разу – отримаєте 3 бали, з другого – 2, з третього – 1 бал. Розпочинаємо.
Геометрія
1. У ній одній теорем штук сто.
2. Буває Евкліда, а буває Лобачевського.
3. З грецької перекладається як землемірство.
Логіка
1. Вона потрібна, щоб не говорити дурниць.
2. Коли одне випливає з іншого.
3. Буває математична, а буває жіноча.
Формули
1. Запам'ятати їх неможливо.
2. За ними обчислюють.
3. Їх повно у довіднику.
Діагональ
1. У кола їх немає.
2. Проходить із кута в кут.
3. У ромбі вони перетинаються під прямим кутом.
Трапеція
1. На ній виступають акробати.
2. Буває в пташиній клітці.
3. Один із видів чотирикутників.
Кут
1. У класі їх чотири;
2. Вимірюється транспортиром
3. Малюків туди ставлять
Висота
1. Її люблять льотчики
2. Відрізок у трикутнику
3. Буває над рівнем моря
Дзвоник
1. Найприємніше на уроці
2. Найнеприємніше на перерві
3. Буває ще й останній
1 вед.
Ось і добіг кінця наш марафон. Давайте визначимо його переможця. Головний приз отримає …
Фінальна пісня