Відкритий захід з математики, фізики та інформатики до предметного тижня "Турнір "Еврика"".

Про матеріал

Сценарій позакласного заходу з математики, фізики та інформатики для учнів 7-х класів для проведення предметного тижня. Метою даного заходу є підвищення зацікавленості учнів до предметів природничого циклу.

Перегляд файлу

 



Хід заходу

 

Вед.1. Любі друзі , шановні гості! Ми раді вас вітати на святі математичних знань, гарного настрою та відпочинку.

Вед.2. Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих кмітливих, допитливих, спритних математиків нашої школи.

Вед.1.  Жодне змагання не можна уявити без поважного і компетентного журі, яке вирішуватиме долю команд. ( представлення журі).

Вед.2 . До вашої уваги програма нашого свята.

1 Конкурс «Давайте знайомитись»

У конкурсі беруть участь всі члени команд. Учасники стають у коло по черзі (через одного учасника з іншої команди). Умова конкурсу: гравці називають ряд натуральних чисел 1, 2, 3,...передаючи один одному квітку. Але замість чисел які діляться на 3 або у своєму запису мають цифру 3 , вони повинні назвати своє імя. Хто помилився виходить з гри, а команди починають лічбу спочатку. Конкурс продовжується до тих пір, поки у колі не залишиться одна особа. Учень переможець приносить своїй команді 2 бали.

2 Конкурс «Розминка»

Вед.1.Розминка – це початок змагань , проба ваших сил.

Команді пропонуються запитання. За 1 хвилину треба дати якнайбільше правильних відповідей. Відповідати слід негайно, або пропускати – казати «далі». За кожну правильну відповідь – 1 бал.

Запитання для І команди:

1. Трикутник у якого дві сторони рівні      (рівнобедрений).

2. Як називається число , яке  стоїть під рискою дробу?    (знаменник)

3. Одиниця вимірювання кутів    (градус)

4. Відрізок, який зє’днує вершину трикутника з серединою протилежної сторони (медіана)

5. Яка фігура утвориться, якщо провести два промені з однієї точки?         (кут)

6. Як називаються прямі, які не перетинаються?                    (паралельні)

7.Твердження , яке треба доводити.                                         (теорема)

8. Скільки кілограмів містить 1 тона?                                       (1000 кг)

9. Сума довжин всіх сторін многокутника – це…                   (периметр)

10. Значення невідомого, яке перетворює рівняння в правильну рівність    (корінь)

11.Число на одиницю менше 9    (8)

12.Третій степінь числа               (куб)

13. Знак дії віднімання                 (мінус)

14.Відрізок, який з’єднує дві точки кола.                     (хорда)

15 Сума суміжних кутів дорівнює   (180º)    

   Запитання для ІІ команди:

1.Чому дорівнює сума кутів у трикутнику?                               (180º)

2. Як називаються прямі, які перетинаються під прямим кутом?   (перпендикулярні)

3.Скільки нулів у запису числа 1 мільйон?                                           (6)

4. Сторона трикутника, що лежить проти кута 90º.                    (гіпотенуза)

5.Що в геометрії позначають однією великою буквою?            ( точку)

6. Дія обернена до дії віднімання                                                  (додавання)

7. Дріб у якого чисельник більше за знаменник                          (неправильний)

8. Промінь, що виходить з вершини кута і ділить його навпіл.   (бісектриса)

9. Як в прямокутному трикутнику називають відношення протилежного катета до гіпотенузи?                             (синус)

10. Паралелограм у якого всі сторони рівні                                   (ромб)

11. Дві сторони рівнобедреного трикутника –бічні, а третя…     (основа)

12 Відрізок, який з’єднує центр кола з точкою на колі                 (радіус)

13. Для якого трикутника справедлива теорема Піфагора? (для прямокутного)

14 Інструмент для побудови кола                                                    (циркуль)

15. Відрізок , який з’єднує не сусідні вершини многокутника     (діагональ)

( Музична пауза)

Вед.1. Надамо слово журі, для оголошення перших результатів.

3 Конкурс «Швидка лічба»

Вед2.    Розбіглись числа по таблиці

  Втекли усі від одиниці

  Сховались у свої комірки

  Нехай учасники виходять

  І числа всі нам познаходять.

  Ось кожному указку в руки-

  І по команді « починай» -

  Знайди , вкажи і прочитай

  Їх рівно 100 пам’ятай.

Перед учасниками таблиця , на якій хаотично записані числа від 1 до 100.

Журі спостерігає за правильністю виконання і засікає час. Виграє той , хто за короткий проміжок часу виконає завдання. Хто закінчить першим – 2 бали. Другий – 1 бал.

4 Конкурс «Анаграми»

Команди одержують аркуші паперу, на яких записано деякі слова або послідовності букв.

Необхідно переставити букви так, щоб вийшло слово, пов’язане з математичними термінами, або прізвища математиків.

Мапря

(Пряма)

Тасови

( Висота)

Чотка

(Точка)

Пецітрая

(Трапеція)

Дарох

(Хорда)

Ретамід

(Діаметр)

Форігап

(Піфагор)

Лочис

(Число)

Зінько

(Корінь)

Тієв

(Вієт)

5 Конкурс «Продовжіть ряд»

Команди отримують по 10 послідовностей слів, до кожної з яких необхідно дописати ще одне слово, яке підходить за змістом. Час виконання 2 хв. Відповіді здаються журі. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

11

Доба, година, хвилина,…

22

Квадрат, трапеція, прямокутник,…

33

25, 36, 49,…

44

Раціональні, цілі, дійсні,…

55

Тонна, кілограм, грам,…

66

Лінійка, косинець, циркуль,…

77

Гострий, тупий, прямий,…

88

Діаметр, радіус, центр,…

99

Арифметика, інформатика, алгебра,…

110

Клавіатура, мікрофон, миша,…

 

5 конкурс «Знайдіть числа»

Вед.1: Перед вами текст. Потрібно виписати всі числа з тексту і знайти їх суму.

(7+100+1+100+3+3+100 +100+100+100+100=714)

 

 

 

 

 

6 конкурс «Підказки»

Вед.1 : Команди по черзі відгадують по два слова . Ведучий формулює три підказки, за якими слід відгадати, про що йдеться. Після першої і другої підказок – 3 с на відповідь. Після третьої підказки – 5 с для остаточної відповіді. Якщо слово відгадано після першої підказки, команда отримує 3 бали, якщо після другої – 2 бали, після третьої – 1 бал.

Вед.2: Не поспішайте відповідь

Давати навмання.

Нехай допомагають

Вам розум і знання!

Підказки для 1-ї команди

І. 1) Звичайно буває в центрі населеного пункту

2) Вимірюється в квадратних одиницях

3) У прямокутнику – добуток довжини на ширину.   ( Площа)

ІІ. 1) Їх формулюють математики.

2) Є про трикутник , є про кути.

3) Їх треба доводити.        (Теореми)

Підказки для 2-ї команди

І. 1) За це знижують оцінки.

2) Відмінники їх роблять рідко.

3) На них вчаться.       (Помилки)

ІІ. 1)Запам’ятати їх усі неможливо.

2) За ними обчислюють.

3) Їх багато у довідниках.      (Формули)

(Музична пауза)

Слово журі.

7 конкурс. «Крокодил»

Вед.1: Наступний конкурс «Крокодил». Кожна команда може « підсунути свиню» команді суперників у вигляді слова, яке ті повинні показати глядачам. Відгадають глядачі слово – команда отримує 5 балів, а якщо ні – то ні. Кожне слово повинно так чи інакше торкатись математики й на його показ відводиться 30 секунд.

Підсумок гри

Вед2. На змаганнях усі були уважними і кмітливими, зосередженими і спритними, доброзичливими і веселими. Ми переконалися, що кожен з вас може стати справжнім математиком, а допоможуть у цьому знання з математики, яку ви, без сумніву, любите і поважаєте.


 


 

 

 

 

 

 

 

Сценарій позакласного

заходу з математики

в 5 класі.

 

 

 


І-ий конкурс „Весела лічба”.

Конкурс проводиться за допомогою таблиці. На таблиці зображені числа від 1 до 100 у довільному порядку. Учасники команд називають і показують по порядку числа від 1 до 100. Виграє команда, яка за 1 хв. знайде і покаже найбільше чисел.

 

 1  25  95  53 15  31  97  42  57  76  45  18  35 8  56  68  11  100  12 65  27  84  40 13  46  92  55  16  58 17  77  19   9  22  23  78  5  63  24  26  61 34 7 28    30    83  33    52  72  88  36  71  94  37   39   2  98  41    90  6  43  93  44  48  86  32 51        89  54     29  14   57  59  69  3  60    62    66  4  67   70  73  15  64  50  74  20  75  79   80  10   81  49   82    85  21   87    91    96  47  38  99 

 

 

 1  25  95  53 15  31  97  42  57  76  45  18  35 8  56  68  11  100  12 65  27  84  40 13  46  92  55  16  58 17  77  19   9  22  23  78  5  63  24  26  61 34 7 28    30    83  33    52  72  88  36  71  94  37   39   2  98  41    90  6  43  93  44  48  86  32 51        89  54     29  14   57  59  69  3  60    62    66  4  67   70  73  15  64  50  74  20  75  79   80  10   81  49   82    85  21   87    91    96  47  38  99 

ІІ-ий конкурс. Математична вікторина”.

  1.               Два автомобілі виїхали одночасно назустріч один одному , перший з м.Хмельницького зі швидкістю 100 км/год., а другий з м Кам’янця –Подільського зі швидкістю 30 м/с. Який з автомобілів  буде ближче до м. Хмельницького в момент зустрічі, якщо відстань між містами 90 км?

(Однаково)

  1.               Кравець має шматок сукна довжиною 18 метрів  і щодня відрізає від нього по 3 м. На який день він зробить це останній раз?

(На п’ятий)

  1.               Одне яйце варять 4 хв. Скільки хвилин треба варити 7 яєць?

(4 хв.)

  1.               В сім’ї п’ять синів і у кожного з них є сестра. Скільки дітей у сім’ї?

(6)

  1.               На уроці фізкультури учні стали в ряд на відстані 1м один від одного. Весь ряд був завдовжки 25 м. Скільки було учнів?

(26)

  1.               В одній сім’ї два батька і два сина. Скільки це чоловік?

(Три)

  1.               Чому дорівнює добуток всіх цифр?

(Нулю)

  1.               До чотирьох закритих замків дається чотири ключі. До кожного замка підходить тільки один ключ. Скільки треба виконати в гіршому випадку всіх спроб, щоб відкрити всі замки?

(10)

  1.               Назвати п’ять днів підряд, не називаючи ні чисел місяця, ні днів тижня.

(Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра)

  1.          Скільки буде десятків, коли три десятки помножити на два десятки?

(60)

11.     20 солдат шикувались в ряд,

20 солдат ішли на парад.

8/10 з них було вусатих.

Скільки там було безвусих солдат?

 

ІІІ-ий конкурс.   Гра  „Хто швидше”.

Кожен учасник команди тримає в руках намальовану цифру. Ведучий називає число, учні з відповідними цифрами шикуються в лінію, утворюючи назване число.

Прилади чисел:  231,  4512,  63415, 513462.

ІV-ий конкурс.     „Реставратори”.

Вставити замість зірочок пропущені цифри.

       * 2 *               3 2 4                              5 6 *                      5 6 8

          * 7                  5 7                                 * 4                         2 4

------------           ---------                         ----------                ----------

    2 2 * 8            2 2 6 8                           * * 7 2                   2 2 7 2

 * 6 * 0            1 6 2 0                           * 1 3 *                   1 1 3 6

------------        -----------                       ------------              -----------

 1 * 4 6 *         1 8 4 6 8                        1 3 6 3 *                1 3 6 3 2

V-ий конкурс.     „Юні геометри”.

  1.               Порахувати кількість кутів:

 

 

 

 

 

 

 

(10)

  1.               Порахувати кількість трикутників:

 

 

 

(8)

  1.               Порахувати кількість квадратів.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

VІ-ий конкурс.     „Відгадай ребуси”.

 

 

 

 

(Базар, банан, вовк, вісім)

 

VІІ-ий конкурс.     Гра „Вірю – не вірю”.

Запитання до гри.

  1.   Чи віриш, що Шарль Перо, автор “Червоної шапочки”, написав казку “Кохання циркуля та лінійки”?
  2.   Чи віриш, що якщо кожен день по десять годин тільки переписувати праці  математика Леонарда Ейлера, то не вистачить і 75 років?
  3.   Чи віриш, що брати Грімм, автори казки “Бременські музиканти” написали казку “Чудові пригоди трикутника”?
  4.   Чи віриш, що одна з кривих ліній називається “Локон Аньєзи”, на честь першої в світі жінки-професора математики Марії Гаєтани Аньєзи?
  5.   Чи віриш, що знаменитий математик Піфагор брав участь в кулачних боях на 58 Олімпіаді, яка проходила в 548 році до н.е.?
  6.   Чи віриш, що англійський математик Дж. Сільвестер  написав сонет “Небесна муза”, який присвятив першій російській жінці математику Софії Ковалевській?

Відповіді до гри.

  1.               Так, така казка є.
  2.               Так. Зібрання його творів склали 75 великих томів. Про нього говорили, що він „обчислює так,  як людина дихає”.
  3.               Ні.
  4.               Так, така крива є, вона досліджена Марією Аньєзи.
  5.               Так, він був чемпіоном з цього виду спорту і виборював цей титул ще на кількох Олімпіадах.
  6.               Так, такий сонет є.

VІІІ-ий конкурс.     „Конкурс вболівальників

Три мисливці варили кашу. Один з них всипав 2 склянки пшона, другий – 1 склянку, а в третього пшона не було. Вони з’їли кашу порівну. Третій мисливець і каже: „Дякую за кашу. У мене лишилось 6 патронів, поділіть їх між собою відповідно до вашого внеску під час приготування каші”.  По скільки патронів одержить кожний мисливець?

IX-ий конкурс.     „Конкурс капітанів”

 

1). У таблицю вписано число за певним правилом. Знайти це правило  і записати число, якого не вистачає.

 

 

1

 

 

5

 

6

 

11

 

?

 

28

 

                                (1+5)         (5+6)            (6+11)         (11+17)

2). Які чотири цифри потрібно викреслити з числа 4921508, щоб отримати найменше можливе трицифрове число?

Викреслити: 4,9,2,5; залишиться 108.


 

 

 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Сценарії
Додано
24 вересня 2018
Переглядів
870
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку