Шлях до медіа-майстерності:
інтеграція гуртків з фокусом на цифрову фотографію,
дитяче телебачення та журналістику
До основних напрямів підвищення якості освіти на період 2021–2030 років віднесено: упровадження в національний освітній простір основних ідей ціннісної та компетентнісної освіти; створення безпечного середовища для життя і здоров’я здобувачів освіти; розвиток інтелектуального потенціалу нації; трансформацію системи управління освітою. Методи і форми навчання диверсифікуються, впроваджуються проєктні технології, активні та інтерактивні методики.
Із стрімким розвитком технологій та відкриттям безмежних можливостей в галузі медіа, необхідно навчити наших дітей використовувати ці інструменти відповідально та креативно. Інтеграція гуртків, спрямованих на цифрову фотографію, дитяче телебачення та журналістику, стає ключовим компонентом виховання нового покоління медіа-грамотних особистостей, які здатні розуміти, аналізувати та створювати медіа-контент. Ідеальний підхід полягає в інтеграції цих гуртків, створюючи повноцінне медіа-освітнє навчання для дітей. Спільні проєкти, такі як створення телевізійних передач з використанням власних фотографій та репортажів, дозволяють дітям застосовувати всі здобуті навички в практиці. Це не лише розвиває їхні творчі здібності, але й надає необхідні інструменти для взаємодії з сучасним медіа-світом в інформаційній епосі.
В епоху цифрових технологій важко переоцінити роль медіа в формуванні та розвитку сучасного покоління. Діти та підлітки вивчають світ через призму цифрових засобів комунікації, інтернету та мультимедійних ресурсів. Освіта в області медіа-майстерності стає необхідною для розвитку критичного мислення та творчих навичок. Інтеграція гуртків, які фокусуються на цифрову фотографію, дитяче телебачення та журналістику, - ефективний метод формування медіа-майстерності у дітей та підлітків.
Діти – це наше найцінніше надбання, і розуміння медіа-світу – ключ до їхнього успіху у сучасному суспільстві.
Цифрова Фотографія: Від Зображення до Вираження
Гуртки з цифрової фотографії не лише розвивають технічні вміння учасників, але і сприяють розвитку їх творчого мислення. Діти навчаються не лише керувати камерою, але й виражати свої ідеї через образ. Вони вчаться розуміти важливість ракурсу, світла, композиції та кольору. Це не лише навички для майбутніх фотографів, але й здатність аналізувати та інтерпретувати візуальну інформацію.
Дитяче Телебачення: Від Глядача до Творця
Участь у гуртках з дитячого телебачення дозволяє дітям переосмислити своє ставлення до телевізійного контенту. Замість пасивного споживання вони стають активними творцями. Гуртки можуть включати роботу з сценаріями, монтажем, веденням програм та іншими аспектами творчого процесу. Це розширює їх розуміння медійних засобів та розвиває комунікаційні та колективні навички.
Журналістика: Від Повідомлення до Розуміння
Гуртки з журналістики формують у дітей навички критичного мислення та аналізу інформації. Вони навчаються створювати вірогідні та цікаві матеріали, розуміти важливість об'єктивності та дотримання етичних стандартів. Участь у таких гуртках розвиває у дітей не лише навички журналістики, але й загальні навички комунікації та виявлення правдивої інформації в епоху фейків та дезінформації.
Враховуючи власний досвід роботи в закладі позашкільної освіти, я вважаю, що інтеграція гуртків «Дитяче телебачення», «Цифрова фотографія», «Журналістика та блогерство» може стати етапом у цифровізації освітнього процесу в гуртках науково-технічного та соціально-реабілітаційного напрямів позашкілля. Це може забезпечити більш комплексний підхід до навчання, розвитку та підготовки вихованців до сучасного цифрового світу. Такий підхід може забезпечити вихованцям широкий спектр навичок, пов’язаних з медіа, технологіями та творчістю. Ось кілька ідей та переваги такої інтеграції:
Мультимедійний підхід: поєднання вивчення телебачення, цифрової фотографії та журналістики дозволяє дітям розвивати навички у всіх цих галузях.
Творчий підхід: діти можуть створювати власні телепередачі, виготовляти фотографії для оформлення та писати статті для блогів.
Використання цифрового обладнання: Учасники гуртків можуть використовувати камеру, обробку фотографій на комп'ютерах, монтаж відео та використання цифрових інструментів для журналістської роботи. Інтеграція цих гуртків дозволяє учням вивчити важливі технічні аспекти, отримати уміння роботи з: відео- та фотообладнанням, навчитися використовувати різноманітні програми для редагування та обробки зображення.
Освоєння платформи для трансляції: Діти можуть навчатися за допомогою онлайн-платформи для трансляції своїх творчих робіт та створення власних каналів.
Експресія через медіа: Діти вчаться висловлювати свої думки та ідеї через різні медіаформи, що сприяє розвитку комунікаційних навичок.
Проєкти у сфері телебачення, фотографії та журналістики можуть вимагати командної роботи, що сприяє розвитку навичок співпраці та лідерства.
Створення інтегрованих проєктів: цифрових історій чи репортажів, які дозволяють дітям отримати нові знання та навички в реальних ситуаціях. Використання медіа та фотографій може зробити навчання більш захоплюючим та практичним для вихованців, що може підвищити їхній інтерес до науково-технічних тем.
Учасники гуртків можуть побудувати своє портфоліо з творчих робіт, яке можна використовувати як інструмент оцінювання та демонстрації своїх досягнень.
Вихованці можуть отримати додатковий досвід у виступах перед камерою, що розвиває навички громадського виступу та вміння ефективно комунікувати.
Гуртківці створюють свій власний медіа-контент, який може бути розміщений на шкільному веб-сайті чи інших цифрових платформах. Так активно використовуються You-Tube-канали, де вихованці дитячої кіностудії «T-студія Kids», створеної на базі гуртків «Дитяче телебачення» «Цифрова фотографія», та «Журналістика та блогерство» створюють справжні фільми, які розміщують на власному You-Tube-каналі ( https://www.youtube.com/@t-kids4349 ). Результатом плідної, творчої співпраці вихованців та керівника гуртка стало створення фільмів «Дайте мені слово…» (https://www.youtube.com/watch?v=g0o_AAafnqk), «Віктор Ковтун» (https://www.youtube.com/watch?v=vpi8ACQpVOc) та багато соціальних роликів.
Інтеграція цих гуртків не лише сприяє цифровізації, але й розширює горизонти дітей у сферах медіа, дозволяє дітям та молоді активно взаємодіяти з медійним контентом, розвиваючи критичне мислення, творчість, навички в області медіа-технологій та журналістики, готує до активної участі в сучасному інформаційному суспільстві. Ця інтеграція допомагає будувати роботу з дітьми, спрямовуючи її на формування критичного мислення учнів щодо медійного впливу. Розвиток медіаосвіти відкриває можливості для гуртківців визначати достовірність інформації, розуміти важливість етичних аспектів у медійних виразах та активно взаємодіяти з сучасним медійним середовищем.
За допомогою цих гуртків діти можуть не лише споживати медійний контент, а й ставати активними творцями, розширюючи свої можливості в області творчості та вираження власного голосу. Інтеграція цих напрямів відкриває перед дітьми безмежні можливості виявлення, розвитку та використання їхнього потенціалу в цифровому світі; стає ключовим елементом в сучасній системі освіти, сприяючи формуванню компетентних та медіаграмотних громадян, готових до активного участі у медійному просторі.