Мотивація – спонука учнів до активної учбової діяльності, продуктивного пізнання змісту навчання.це інтереси, потреби, прагнення, емоції, переконання, ідеали, установки, які спонукають учня до діяльності;це спрямованість учня на окремі сторони навчальної роботи, пов’язані з внутрішнім ставленням до неї.
Низька самооцінка. Учні, які мають погану самооцінку, часто уникають активностей, які є занадто складними, на їхню думку. Такі учні навіть не намагаються спробувати щось зробити, адже бояться зазнати невдачі і згодом почуватися через це ще гірше. Відсутність підтримки. Якщо учні не отримують належної підтримки та заохочення від сім’ї, друзів і вчителів, вони починають вірити, що освіта не має великої цінності, і вважають, що їм бракує компетентності та здатності вчитися. Занадто великий тиск. Багато невмотивованих учнів негативно реагують на тиск. Незалежно від того, чи є напруга уявною або реальною, вони вдаються до ліні та уникання, аби захиститися від дискомфорту тиску. Проте не все так страшно, як може здатися на перший погляд. Ми тут, аби навчитися долати невмотивованість.
Дайте Акцент на здобутках. Коли ваші студенти щось плутають чи не розуміють, навчіть їх пояснювати це різними способами. Як це зробити? Застосуйте правило: жодних виразів «I can’t» або «I don’t know». Натомість попросить їх визначити свій прогрес. Наприклад:«I found two ways that don’t work and am still trying»«Here’s what I have found out so far…»«Here’s what I’d like to ask you…»«I have two questions at the moment…» «I’m confused about this part…»Бути вмотивованим вчителем. Як вчитель, ви повинні бути прикладом. Підтримуйте власний інтерес до мистецтва викладання: вивчайте, досліджуйте, виходьте із зони комфорту, кидайте собі виклик використовуйте більше технологій у класі (або як урізноманітнити заняття, не маючи технологій) і дізнавайтеся про різні методи викладання. Загалом, змінюйте свої звички у викладанні і тримайте руку на пульсі освітніх інновацій.
Дослідіть Інтереси учнів. Знайдіть час, аби дізнатися більше про своїх учнів та їхні інтереси. Наприклад, на початку семестру: зробіть опитування про учнівські захоплення; занотовуйте важливі моменти, коли учні говорять про власні інтереси;впроваджуйте активності, які дозволяють обговорювати цікаві питання (i. OS проти Android, походи чи каякінг, подорожі з рюкзаком автостопом чи за принципом «все включено»);плануйте письмові та розмовні завдання на обрані учнями теми; залучайте відомих персонажів поп-культури для відпрацювання граматики. Крім того, зміст ваших занять має бути наближений до проблем та подій реального життя. Шукайте приклади, які були б актуальними для учнів за межами аудиторії. Це допоможе покращити їхнє розуміння, а також мотивуватиме їх залучатися у контекст більше.
Говоріть Правильні словаІнколи необхідно просто знайти правильні слова для схвалення та заохочення. Учні повинні знати, що їхні досягнення мають значення, і що ви помічаєте та цінуєте навіть найменші зусилля. Такий фідбек від учителя працює не лише для Young Learners, але й для старших учнів. Частіше підтримуйте їх, наприклад, ось так:«You’ve worked so hard»«You must be very proud»«I know it’s challenging, but you almost have it»«That’s a great suggestion»«Great remembering»«You guys worked it out together!»«You’re a creative thinker»«Thanks for working so hard»«You did it!»
Чому навчаємося. Для чого ми навчаємось? На початку заняття напишіть мету на дошці та поясніть, чому вивчаються певні теми. Наприкінці перегляньте мету знову, щоб показати своїм учням, чого вони навчилися та які завдання сприяли цьому. Такий підхід надає орієнтир на шляху до глобальних цілей та відслідковує прогрес, що дуже мотивує!Плануємо своє заняття ефективно Ставимо ціліОтримати величезну мотивацію можна, ставлячи і досягаючи власних цілей. Особливо це працює для старших учнів. Їхні цілі мають бути індивідуальними та реалістичними. Наприклад, головною метою може бути: вступ до університету Канади за 2 роки. Тепер її потрібно розділити на менші семестрові та місячні цілі. Відстежуйте прогрес поетапно та запровадьте отримання винагороди за досягнення кожної цілі.
Даємо Чіткі інструкціїНерозуміння розчаровує та демотивує. Тому перед виконанням будь-якого завдання учні повинні отримати чіткі інструкції. Обов’язково наведіть приклади і дайте відповіді на всі додаткові питання від учнів, перш ніж починати. Переконайтеся, що всі учні зрозуміли ваші пояснення. Для цього можна поставити ICQs. Піднімаємо дух змагання. Здорова конкуренція може підняти моральний дух групи. Регулярно додавайте до свого плану граматичні ігри, ігри на дошці, ігри у слова або будь-які інші з простою системою балів, щоб залучити учнів до заняття. Змагатися можна не лише під час ігор, а й у межах усього заняття або модулю. Оформіть для учнів рейтинг успіхів, які вимірюватимуться балами або кількістю винагород за кожне досягнення. Слідкувати за шкалою рейтингів краще в аудиторії на дошці або ж створити онлайн-версію. Додайте активностіЗробіть свої заняття більш різноманітними. Здивуйте своїх учнів — використовуйте відео, подкасти, виходьте на вулицю, співайте пісні, обговорюйте актуальні новини та нагальні проблеми, приносьте інструменти або дозволяйте їм користуватися своїми гаджетами.
Змінюйте картини. Уникайте рутини. Різноманітність є одним із найважливіших методів стимулювання мотивації. Навіть якщо учням подобається певна методика навчання, вони звикнуть до неї і втратять зацікавленість. Елемент несподіванки викличе в учнів інтерес. Дайте їм можливість працювати з одногрупниками: у парах, малих групах та усім класом. Регулярно змінюйте ці параметри, зокрема час від часу влаштовуйте заняття за межами аудиторії, наприклад, у музеї. Використовуйте також різноманітні методи й техніки навчання — відео, рольові ігри, моделювальні ігри, дебати або запрошуйте спікерів. Дайте учням свободу!Ваші учні, як й інші люди, хочуть мати певну свободу та контроль у всьому, що вони роблять. Надайте їм це відчуття. Тож, коли є така нагода, запропонуйте учням обрати варіанти у завданнях, проєктах або оцінюванні. Завдяки тому, що учні контролюватимуть процес, вони будуть вмотивовані довести дію до кінця. Тому непогано буде надати студентам трохи свободи у класі.
Правильний feedback. Утримайтеся від надмірних виправлень під час уроку та не привертайте надмірну увагу до помилок. Натомість надайте позитивний відгук разом із ремарками, над якими потрібно попрацювати. Також виділіть час на зворотний зв’язок та оцінку власних здобутків, коли учні зможуть поділитися із класом про те, чим вони пишаються або чого досягли за певний період. Показуйте позитивну атмосферу: створюйте дружню та позитивну атмосферу в класі. Підтримуйте співпрацю та взаємодію між учнями, що допомагає зберегти їхню мотивацію. Підтримуйте самостійність: надайте учням можливість бути самостійними в своєму навчанні, заохочуйте їх до самостійного пошуку матеріалів, вивчення нових слів і виразів. Використовуйте історії та меми: розповідайте цікаві історії та показуйте меми, пов'язані з англійською мовою. Вони розвивають уяву учнів і стимулюють їх бажання дізнаватись більше. Організуйте екскурсії та віртуальні подорожі: проведіть екскурсії до місць, де англійська мова є основною мовою спілкування. Якщо це неможливо, використовуйте віртуальні тури та відео, щоб показати учням різноманітні культури та мовне середовище.
Вгадай! Під час презентації «нудної» інформації, запропонуйте учням передбачити відповіді. Їм буде цікаво дізнатись, чи вони мали рацію. Ця стратегія спрямована на те, щоб змусити учнів самостійно оперувати інформацією. Перенаправте цей процес саме на учнів: вони мають думати, говорити, писати, торкатися, будувати, слухати, тобто робити щось зі змістом. Створюйте портфоліо: подбайте про створення портфоліо, де учні зможуть зберігати свої досягнення, прогрес та творчі роботи. Це дозволяє їм бачити свій прогрес та мотивує до подальшого розвитку. Будьте постійно вдячними та підтримуючими: підтримуйте позитивну атмосферу у класі та постійно висловлюйте вдячність учням за їхні зусилля та зацікавленість у вивченні англійської мови.
Шляхи мотиваціїІгровий підхід до навчання. Використання технологій. Мультимедійні засоби. Мобільні додатки. Онлайн-ресурси. ВідеоматеріалиІнтерактивні вправи, квізи. Театральні постановки, рольові ігри. Робота в парах, групах. Проєкти, дебати, музика, фільми. Аутентичні матеріали Конкурси, презентації. Мотиваційні нагороди. Пісні, віршіВізуальні засоби: малюнки, діаграми, схеми Реальні ситуації: написання листів, створення інтерв'ю. Складання кросвордів, сканвордів, загадок. Вивчення діалогів, читання коміксів
Ігри. Надають можливість створювати зацікавленість та мотивацію учнів, сприяють активному залученню до навчального процесу. Основні принципи: змагання та досягнення, винагороди та визнання, виклики та заохочення спроб та вдосконалення (внутрішня мотивація до навчання). Ігрифонетичні, орфографічніграматичні, лексичні мовний турніррухливі ігриінтерактивні он-лайннастільні ігриквест ігрирольові ігри ігри - змагання
Riddle, puzzle, quiz. Загадки Розвивають уяву учнів та стимулюють творчий потенціал. Покращують навички слухання та концентрацію уваги. Для вирішення загадки потрібне максимальне зосередження. Розгадування загадок сприяє підвищенню самооцінки: кожна правильна відповідь стане для учнів приємним досягненням. What starts with T, ends with T and has T in it?teapot
Комікси – ефективний інструмент. Основні переваги коміксів:наочністьзахопливість. Вибір коміксів: Комікси повинні бути цікавими та захопливими для дітей;Вони також повинні бути достатньо складними, щоб у школярів залишався елемент виклику. Читаючи та аналізуючи репліки героїв, учні висловлюють припущення, як будуть надалі розвиватися події сюжету.