-
Нормативно-правове забезпечення
-
Державний стандарт початкової загальної освіти (освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»), затверджений постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти” від 20.04. 2011 р. №462.
-
Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти (освітня галузь «Здоров’я і фізична культура»), затверджений постановою Кабінету Міністрів України “Про затвердження Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти” від 23.11. 2011 р. №1392.
-
Лист Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 01.06.2012 №1/9-426 «Щодо інструктивно-методичних рекомендацій із базових дисциплін».
-
Лист Інституту інноваційних технологій і змісту освіти від 07.08.2012 № 14.1/10-2242 «Про використання навчально-методичної літератури у загальноосвітніх навчальних закладах».
-
Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 09.12.2009 №1114 «Про затвердження Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів».
-
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Основи здоров’я. 5 – 9 класи. – К.: Ірпінь: Перун, 2005.
Навчальний предмет «Основи здоров’я» поєднує елементи знань про збереження і захист життя та зміцнення здоров’я.
-
План заходів МОН України, затверджений наказом МОН України від 01.06.2009 р. № 457
-
запровадження норми щодо викладання предмета вчителем, який пройшов навчання за методикою ООЖН і має відповідний документ;
-
запровадження обов'язкового грифування профілактичних програм, які впроваджуються у НЗ;
-
забезпечення створення кабінету основ здоровя у кожному ЗНЗ;
-
запровадження у ЗНЗ факультативних курсів для молоді з профілактики ВІЛ/СНІДу
-
Мета предмета «Основи здоров’я»
-
формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я;
-
оволодіння основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної для життя і здоров’я поведінки
-
Шляхи підвищення якості вивчення предмету
-
постійного мотивування учнів до здорового способу життя;
-
застосування інтерактивних методів навчання;
-
урізноманітнення типів уроків;
-
переважання практичних дій і вправ у засвоєнні навчального матеріалу;
-
забезпечення зв’язку між теоретичними відомостями й можливостями їх практичного застосування;
-
наявності навчально-методичного забезпечення для всіх учасників навчально-виховного процесу;
-
наявності підготовленого педагога і відповідного освітнього середовища;
-
багатоваріантність форм різних видів діяльності учнів;
-
співпраці вчителя з батьками, батьків з дітьми;
-
ціннісного ставлення вчителя до свого здоров’я, особистого прикладу дотримання правил здорового і безпечного способу життя;
-
здійснення моніторингу за відповідністю процесу навчання критеріям його ефективності.
-
Форми роботи, методи та прийоми, що сприяють поліпшенню якості знань.
-
урок – тренінг;
-
традиційний урок з елементами рухової активності;
-
комбінований урок, в якому використовуються елементи різних форм проведення уроку з урахуванням вікових особливостей дітей, досвіду і майстерності педагога;
-
виступ агітбригад (екологічної, валеологічної спрямованості), театралізовані вистави
-
навчання в ситуаціях, максимально наближених до реальних;
-
навчання не як повідомлення знань,
а як навчання практичного використання цих знань;
-
навчання в емоційно насиченому просторі.
-
Реалізація завдань підвищення якості навчання основам здоров’я можлива за таких умов:
-
системної підготовки вчителів до викладання предмету
за сучасними інтерактивними технологіями навчання на основі розвитку життєвих навичок (наказ МОН України
від 01.06.2009 р. № 457).
-
довантаження педагогічних працівників годинами, відведеними на предмет «Основи здоров’я», є неприпустимим;
-
тісної співпраці всіх учасників навчально-виховного процесу – учнів, педагогів, сім’ї та громади – щодо формування ціннісного ставлення до здоров’я людини;
-
розвитку навчально-методичної та матеріально-технічної бази відповідно до Примірного Положення про навчальний кабінет з основ здоров’я загальноосвітніх навчальних закладів (наказ МОН України 09.12.2009 р. № 1114).
Мирнівська загальноосвітня школа І – ІІ ступенів
ДОПОВІДЬ
на тему:
«Шляхи підвищення якості вивчення предмета в умовах нових Державних стандартів»
Виконала:
вчитель основ здоров’я
Фурдига Л.О.
План
-
Нормативно-правове забезпечення
-
План заходів МОН України, затверджений наказом МОН України від 01.06.2009 р. № 457
-
Мета предмета «Основи здоров’я»
-
Шляхи підвищення якості вивчення предмету
-
Форми роботи, методи та прийоми, що сприяють поліпшенню якості знань.
-
Реалізація завдань підвищення якості навчання основам здоров’я можлива за таких умов