Тема. Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої. Розв'язування вправ
Мета уроку:
Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і способів діяльності.
Обладнання: опорні конспекти, мультимедійні засоби.
Форми роботи: колективна, робота в парах, індивідуальна.
«Біля джерел симетрії лежить математика:
щоб показати як працює математичне
мислення, навряд чи можливо знайти
щось краще, ніж симетрія.»
Герман Вейль
І. Організаційний етап.
1. Привітання.
2. Налаштування учнів на урок.
Я вітаю вас на нашому незвичайному уроці. __________________________________________________________________
ІІ. Формулювання мети і завдань уроку.
1. Основна дидактична мета та завдання на урок цілком логічно випливають із його місця в темі. Оскільки урок є останнім, то увага приділяється повторенню, узагальненню й систематизації знань та вмінь, набутих учнями під час вивчення теми «Сим6етрія…». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.
(Слайд 9,10,11)
Чи є фігури, які зовсім не мають осей симетрії?
Побудувати точки, симетричні точкам: А(5;-2); В(-3;-4); С(-1;3):
(учень біля дошки, всі останні в зошиті)
6. Побудувати фігуру, симетричну даній відносно центра симетрії О або відносно прямої а (кожен учень одержує індивідуальне завдання на листках), один учень біля дошки із заготовкою.
ІV. Виконання практичного завдання в середовищі динамічної геометрії DG
Центральна симетрія. Візьмемо довільні точки E, G і F на сторонах трикутника АВС. Використовуючи інструментСиметрична точка, побудуємо точки І,H, J, симетричні точкам E,G і F відносно точки O. Переміщуючи точки E, G і F уздовж сторін трикутника, точки І, H, J залишать слід, що описує сторони симетричного відносно точки Отрикутника (рис.2).
Симетрія відносно прямої. Нехай E, F, G – точки, взяті довільно на сторонах трикутника АВС. Побудуємо точку R, симетричну точці Е відносно даної прямої (інструмент ). При переміщенні точки Е вздовж АВ точка R буде описувати образ сторони АВ, симетричний відносно осі симетрії. Аналогічно інші точки FіG опишуть образи двох інших сторін (рис.3).
Після виконання завдань учні роблять відповідні висновки й переходять до виконання тестових завдань
V. Підсумки уроку (тестові завдання в середовищі MY TEST)
1. Тестові завдання
1). Укажіть фігуру, яка має вісь симетрії
А. паралелограм |
Б. коло |
В. довільний трикутник |
Г. прямокутна трапеція |
2). Дано точку А(-2;3). Укажіть координати точки, симетричної точці А відносно початку координат.
А. (0; -3) |
Б) ( 2;3) |
В. ( -2;-3) |
Г) (2; -3) |
4). Знайдіть точку, симетричну точці (-2;3) відносно осі абсцис.
А. (2; -3) |
Б. (-2;-3) |
В. (2;3) |
Г. (3;-2) |
(Після виконання тестових завдань учні повідомляють результат (оцінку)
V Цікавинки з життя.
Симетрія в побуті, природі, архітектурі
УІ. Рефлексія.«Час похвали» «Закінчи речення» На уроці я …
УІІ. Домашнє завдання
1