Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої. Розв'язування вправ

Про матеріал
Тема. Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої. Розв'язування вправ Мета уроку: • навчальна складова: систематизувати та узагальнити знання учнів з вивченого навчального матеріалу, вміння та навички учнів застосовувати вивчене до розв’язування задач, передбачених програмою; • розвивальна складова: розвивати навички мислення, розуміння, використання аналізу, синтезу, оцінювання; розвивати дослідницькі вміння. • виховна складова: формувати самостійність, активність, культуру мовлення, комунікативні навички; • корекційна складова: коригувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та планувати власні дії. Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і способів діяльності. Обладнання: опорні конспекти, мультимедійні засоби. Форми роботи: колективна, робота в парах, індивідуальна.
Перегляд файлу

Тема. Симетрія відносно точки. Симетрія відносно прямої.  Розв'язування вправ

Мета уроку:

  • навчальна складова: систематизувати та узагальнити знання учнів з вивченого навчального матеріалу, вміння та навички учнів застосовувати вивчене до розв’язування задач, передбачених програмою;
  • розвивальна складова: розвивати навички мислення, розуміння, використання аналізу, синтезу, оцінювання; розвивати дослідницькі вміння.
  • виховна складова: формувати самостійність, активність, культуру мовлення, комунікативні навички;
  • корекційна складова: коригувати вміння аналізувати навчальний матеріал, порівнювати та планувати власні дії.

Тип уроку: систематизація та узагальнення знань і способів діяльності.

Обладнання: опорні конспекти, мультимедійні засоби.

Форми роботи: колективна, робота в парах, індивідуальна.

          «Біля джерел симетрії лежить математика:

 щоб показати як працює математичне

мислення, навряд чи можливо знайти

щось краще, ніж симетрія.»

Герман Вейль

І. Організаційний етап.

1. Привітання.

2. Налаштування учнів на урок.

             Я вітаю вас на нашому незвичайному уроці. __________________________________________________________________

ІІ. Формулювання мети і завдань уроку.

1.         Основна дидактична мета та завдання на урок цілком  логічно випливають із його місця в темі. Оскільки урок є останнім, то увага приділяється повторенню, узагальненню й систематизації знань та вмінь, набутих учнями під час вивчення теми «Сим6етрія…». Таке формулювання мети створює відповідну мотивацію діяльності учнів.

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Узагальнення та систематизація знань та вмінь учнів.

  1. «Так чи ні?»
  • Чи правильно, що рух переводить відрізок у відрізок?  так
  • Чи правильно, що при русі середина переходить у середину його образу?    так
  • Чи правильно, що при  русі будь-яка пряма переходить у пряму, що їй паралельна?             ні
  • Чи правильно, що перетворення площини, яке переводить кожну точку в саму себе, є рухом?            Так
  • Чи правильно, що кут переводить кут, що не дорівнює даному?    Ні
  1. Визначте за рисунком  вид симетрії

 

осевая симетрияпарал перенос 4

     

  1.                                           Чи мають геометричні фігури вісі симетрії та центри симетрії? Скільки осей симетрії можуть мати  геометричні фігури? Наведіть приклади.

(Слайд 9,10,11)

Чи є фігури, які зовсім не мають осей симетрії? 

Побудувати точки, симетричні точкам: А(5;-2);    В(-3;-4);    С(-1;3):

  •                                     відносно початку координат;
  •                                     відносно осі ОХ;
  •                                     відносно осі ОУ.

(учень біля дошки, всі останні в зошиті) 

6. Побудувати фігуру, симетричну даній відносно центра симетрії О або відносно прямої   а (кожен учень одержує індивідуальне завдання на листках), один учень біля дошки із заготовкою.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІV. Виконання практичного завдання в середовищі динамічної геометрії  DG

Центральна симетрія. Візьмемо довільні точки E, G і F на сторонах трикутника АВС. Використовуючи інструментСиметрична точка, побудуємо точки І,H, J, симетричні точкам E,G і F відносно точки O. Переміщуючи точки E, G і F уздовж сторін трикутника, точки І, H, J залишать слід, що описує сторони симетричного відносно точки Отрикутника (рис.2).

Симетрія відносно прямої. Нехай E, F, G – точки, взяті довільно на сторонах трикутника АВС. Побудуємо точку R, симетричну точці Е відносно даної прямої (інструмент ). При переміщенні точки Е вздовж АВ точка R буде описувати образ сторони АВ, симетричний відносно осі симетрії. Аналогічно інші точки FіG опишуть образи двох інших сторін (рис.3).

Після виконання завдань учні роблять відповідні висновки й переходять до виконання тестових завдань

V. Підсумки уроку (тестові  завдання  в середовищі MY TEST)

1. Тестові завдання

1). Укажіть фігуру, яка має вісь симетрії

А. паралелограм

Б. коло

В. довільний

трикутник

Г. прямокутна трапеція

2). Дано точку А(-2;3). Укажіть координати точки, симетричної точці А відносно початку координат.

А. (0; -3)

Б) ( 2;3)

В. ( -2;-3)

Г) (2; -3)

4). Знайдіть точку, симетричну точці (-2;3) відносно осі абсцис.

А.  (2; -3)

Б. (-2;-3)

В. (2;3)

Г. (3;-2)

(Після виконання тестових завдань учні повідомляють результат (оцінку)

V Цікавинки з життя.

Симетрія в побуті, природі, архітектурі

УІ. Рефлексія.«Час похвали»   «Закінчи речення»  На уроці я …

УІІ. Домашнє завдання

1

 

doc
До підручника
Геометрія 9 клас (Істер О. С.)
Додано
6 лютого 2021
Переглядів
2927
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку