Тема батьківських зборів: Сімейні прийоми виховання національної свідомості, національної гідності та самосвідомості
Мета: формування ціннісних орієнтацій до держави та суспільства, рис сучасного патріота української держави
Очікуванні результати: сформованість більш високого рівня громадянського самовизначення й відповідальності; розвиток почуття гордості за приналежність до української нації; підвищення інтересу до вивчення історії своєї держави
Форма проведення: ток-шоу
ХІД ЗАХОДУ
Ведучий: Доброго дня шановні учні, батьки, вчителі та гості!
Ведуча:
Здрастуйте, здрастуйте, здрастуйте,
Радісно, радісно, радісно,
Що ви до нас нині прийшли.
Батьки і діти! Діти і батьки!
Нерозділиме і одвічне коло.
Ми засіваємо житейське поле.
І не на день майбутній - на віки!
Ведучий:
Ми починаємо з вами ток-шоу «Патріоти ХХІ століття». Сьогодні на вас чекає багато приємних сюрпризів. В його програмі буде висвітлюватися актуальне питання сьогодення. Тож даремно часу не гаймо, наше ток-шоу розпочинаймо.
Тема сьогоднішньої розмови «Сімейні прийоми виховання національної свідомості, національної гідності та самосвідомості».
Ведуча: Чому саме такими словами ми розпочали нашу зустріч…Бо сьогодні дуже актуально стоїть питання спілкування в сім’ї та виховання в сім’ї.
Як казав В. Сухомлинський «У сім’ї, образно кажучи, закладається коріння, з якого виростають потім і гілки, і квіти, і плоди.
Сім’я - це джерело, водами якого живиться повноводна річка нашої держави». Я вважаю, що наші дітки схожі на ті маленькі краплиночки великої річки. Ми з вами разом виховуємо майбутніх громадян. Але чи правильно? Чи легко буде їм; чи з ними буде легко? Про це зараз в ефірі і піде розмова.
Ведучий:
Опорою для розмови нам послугує такий вислів: «Бути патріотом – нагальна потреба України й кожного з нас». Тому, як бачимо, розмова вийде цікавенька.
Ведучий:
Виховувати - це значить творити людину. Сьогодні ми поговоримо про деякі складні випадки, з якими зуcтрічаютьcя батьки у вихованні дітей. Але, спочатку давайте познайомимося з нашими учасниками.
Ведуча:
У нашому ток-шоу приймають участь не лише батьки та класний керівник, але й вельмишановні гості. Для розмови ми запросили начальника управління у справах сім’ї та молоді, депутата районної ради та дирекцію навчального закладу.
Ведуча:
Всебічний, гармонійний розвиток — наш ідеал. Ідеал і сімейного, і суспільного виховання. Але скільки треба наполегливої і кваліфікованої праці батьків і вчителів, щоб наші діти ввібрали все багатство інтелектуальної, моральної культурної спадщини, виробленої людством. Про це нам зараз і розповість класний керівник.
Класний керівник:
Кожен, хто має дітей, усвідомлює: виховання дітей не лише найважли віше, але, мабуть, і найскладніше наше завдання. «Якщо хочеш залишитися в серці людському - виховай своїх дітей»,- повчає великий український педагог В. Сухомлинський. Істина ця для вас не нова.
У мене в руках кошик, а у вас - стікери у формі різних плодів. Будь ласка, на стікерах напишіть одну людську якість, яку ви дуже бажаєте виховати в своїй дитині. А я буду йти з кошиком і збирати врожай – ви складаєте плоди до кошика, промовляючи написане.
( Вчитель на дошці прикріплює стікери, що запов нювали батьки.)
Як правило, нажаль, таку моральну якість, як патріотизм, батьки згадують не часто.
Ведуча:
Чи кануть такі поняття як «патріотизм», «патріот», «почуття патріо –тизму», Батьківщина, Вітчизна, «громадянин», «почуття обов'язку» у наше минуле?
- Як пробуджувати в дитині почуття любові до Батьківщини?
- Так, саме «пробуджувати», тому що це почуття є в кожній душі, лише треба його тільки підсилювати. Заставити любити неможливо! Любов треба виховувати! Як? Про це наш сьогоднішній захід.
До слова запрошується директор навчального закладу. Виступ директора ( проводиться обговорення цього питання з ним. Висловлення власного бачення та думок. Батьки задають запитання)
Ведучий:
Питання не в тому, потрібний нам патріотизм чи ні. Усіляка країна стане руїнами, якщо її громадян не об'єднує прихильність до землі, на якій вони мешкають, бажання зробити цю землю ще кращою. Ми звикли пишатися ратними перемогами, але не військові досягнення роблять країну багатою та щасливою. Її робить такою – народ, що проживає в ній, його духовні цінності.
Ми справедливо пишаємось нашою культурою, але чомусь вона не
захистила нас від пияцтва та наркоманії, не позбавила нас від хамства, лихослів'я та вульгарності. Мабуть теперішній патріотизм полягає не тільки у поважному ставленні до нашої історії, а й у повазі до себе, як до особистості ті, в повазі до оточуючих, як своїх співвітчизників, і, загалом, до своєї країни такої, такою вона є, з її досягненнями, недоліками та поразками.
До слова запрошується начальник управління у справах сімї та молоді. Виступ начальника. Обговорення. Складання з ним асоціативного грона на тему «Патріотизм»
Класний керівник:
Шановні батьки а зараз ми з вами проведемо роботу в групах. Робота в малих групах «Ази сімейного патріотичного виховання»
Об’єднати батьків у групи по три сім’ї, запропонувати відповісти на питання: «Сімейні прийоми виховання національної свідомості, національної гідності та самосвідомості», викласти в тезах необхідність гарного навчання в школі з позиції патриотичних почуттів.
(групи працюють впродовж п’яти хвилин, потім презентують свої наробки)класний керівник підводить підсумок за результатами батьківських презентацій).
Ведучий:
До слова запрошується депутат районної ради. Висловлення власних думок та поглядів. Обговорення.
Ведучий:
Патріотизм - це одна із якостей людського характеру. Він, подібно до любові, керує людською свідомістю, заставляючи робити великі і малі вчинки в ім'я своєї батьківщини. Патріотизм - величний вияв нескінченної любові до рідного краю. Патріотизм, як і честь виховує великих, сильних людей, які не рахуються з ціною свого життя й здатні пожертвувати ним заради рідної землі. Патріотизм породжує впевненість у собі, волю в перемогу, віру в свою націю, свій народ, він перетворює звичайну людину в безстрашну машину, яка не відчуває страху і болю, йдучи впевнено та безстрашно до своєї мети. Тоді мета патріота стає метою усього народу. Патріот живе в єдності зі своїм народом, він живе своїм народом, адже життя народу стає його життям.
Класний керівник:
Патріотизм кожної дитини починається з рідної домівки,домашнього вогнища. Неньчина колискова пісня та її ніжне слово, мовлене рідною мовою, батькова мудра настанова та наука, бабусині казочки та дідусеві легенди, родинні традиції та звичаї - з усього цього виростає патріотизм. Бо все це глибоко западає в душу і ніколи не забувається.» З родини йде життя людини», « Без сім"ї немає щастя на землі»саме так говорить народна творчість про родину.
Пригадайте, шановні батьки, прислів"я про родину.
Саме в родині закладаються засади патріотично – моральної та національної свідомості: в ході щоденного життя, в його радостях і смутках зароджується взаємоповага між людьми,любов,симпатія. При цьому важливо,щоб дитина навчилася не тільки брати, але й віддавати любов,турбуватися про рідних з дитинства ,бути уважною до близьких людей.
Ми навчаємо дитину з перших років життя любити батьків, допомагати їм. Однак для того, щоб ці почуття стали початком любові до Батьківщини , важливо ознайомлювати дітей із роллю батьків , як громадян, працівників, що вносять свій вклад в майбутнє нашої країни. Це можуть бути спільні з дітьми прогулянки містом, де батьки звернуть увагу дітей на чистоту або забрудненість міста, бесіди з дітьми про необхідність берегти природу рідного краю, задля збереження здоров"я та життя свого , в першу чергу, та рідних. Це може бути спільна праця біля подвір"я: висадка дерев, квітів, – прибираємо,прикрашаємо – робимо разом наше місто чистим , гарним; Розповіді батьків про свою роботу, яку користь вони приносять суспільству дають можливість дітям усвідомити значення кожного в розвитку рідної держави , краю.
Виховний вплив батьків на дітей постійний. Вони впливають навіть тоді, коли нічого не роблять спеціально – просто своїми вчинками , прикладом, висловлюваннями тощо. Наслідуючи батьків, як найближчих і найбільш авторитетних людей, дитина засвоює норми поведінки, ставлення до природи , до людей , що оточують , до рідного міста.
( Розгляд ситуацій)
Велике значення в патріотичному вихованні дошкільнят мають традиції та звичаї сім"ї. Потрібно, щоб діти пам"ятали в дошкільному віці, звичайно, з допомогою дорослих, про дні народження батька та матері, сестер та братів, бабусь та дідусів, своїх товаришів, не забували про подарунки для них. Добре , коли діти дарять те, що зроблено своїми руками. А навчити їх цьому приємному заняттю наша з вами справа.
Ведуча:
До вашої уваги представлені 7 сходинок, які складають характер українського патріота.
1 сходинка
П овага до традицій української держави
2 сходинка
«А» льтруїзм у своїх вчинках
3 сходинка
«Т» олерантність
4 сходинка
«Р» ішучість у вчинках
5 сходинка
«І» дея
6 сходинка
«О» свіченість в історії держави
7 сходинка
«Т» урбота за майбутнє України
Класний керівник:
Шановні батьки ! Я хочу з вами попрощатися і побажати вашим родинам:
Як мало людині для щастя потрібно,
Відчути , що поруч є спільник думок,
І дякуєм долі завжди принагідно,
Що наші серця плетуть сімейний вінок.
Хай щастя поселиться у ваших родинах
Хай діти сміються у вашій хатині,
Хай голуб голубку кохає й шанує,
Повага та спокій повсюди панує.
Спілкуйтесь зі своїми дітками, нехай не вулиця і не телебачення будуть для них джерелом істини, а саме ви. Дивіться з ними фільми вашого дитин -ства - добрі, чисті, мужні. Не забувайте про дідусів і бабусь, а потім і діти ваші не забудуть про вас. Саме в людині залишається людина.
Підходить до кінця час нашого спілкування. Сьогодні ми ближче познайомились, зробили крок назустріч один одному у нелегкій справі виховання молодих патріотів. Саме такий, сумісний: школа і сім’я, підхід у вихованні принесе найкращі плоди.
Ведучий:
Шановні учасники ток-шоу, колеги, гості! Вважаю, що досвід проведення відкритої дискусії допоможе кожному із нас сформувати навички вільного висловлювання думок, самостійності в судженнях та вчинках, в становленні Вас як майбутніх громадян України. Маємо надію на те, що побачимо Вас в органах законодавчої та виконавчої влади.
1