НЕОФІЦІЙНА СИМУЛЯЦІЯ НМТ З МОВИ
Завдання 1–10 мають по чотири варіанти відповіді, з яких лише один правильний.
Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
1. Однаковий звук позначають букви, підкреслені в окремих словах
речення
А Уперше про жовту жабу він дізнався в цій книжці.
Б Я скажу тобі код, аякже.
В Поїзд уже від’їхав від вокзалу.
Г Їй передзвонили й запросили на зустріч.
2. Прочитайте текст (число позначає наступне слово).
Шукаємо (1)експерта з (2)агрономії. Основні (3)вимоги:
● досвід роботи із (4)чорноземами;
● (5)фаховий підхід до планування засівів;
● досвід оброблення (6)царини з нуля;
● вміння ефективно використовувати кожен (7)кілометр землі;
● базові знання (8)маркетингу.
Якщо ви відповідаєте цим вимогам і хочете бути (9)корисними в
(10)сільськогосподарському секторі, надсилайте своє резюме!
НЕПРАВИЛЬНО підкреслено букви на позначення наголошених голосних
у всіх словах, позначених числами
А 1, 3, 6, 8
Б 2, 3, 6, 7
В 3, 4, 5, 9
Г 4, 6, 8, 9
3. Букву е на місці пропуску треба писати в усіх словах рядка
А ож..ледь, вер..ск, розд..рати
Б об..режно, зач..кати, надв..чірок
В очищ..ння, опр..томніти, кош..ня
Г пол..тіти, кр..ниця, чер..во4. Апостроф треба писати на місці пропуску в усіх словах рядка
А ластів..ятко, медв..яний, сухом..ятка
Б гороб..ячий, черв..ячок, під..їзний
В св..ященик, фортеп..яно, сором..язливий
Г над..яр..я, ум..ятина, р..ясненький
5. Літеру у треба писати на місці всіх пропусків у рядку
А лізь … воду, постукали … двері, побувала … Львові
Б світло … кімнаті, літак … хмарах, повідомили … листі
В оголошено … віснику, місця … літаку, светр … шафі
Г заголовок … журналі, пташенята … гнізді, повідомили … новинах
6. Разом треба писати всі складні слова в рядку
А низько/ефективний, центрально/європейський, яскраво/червоний
Б кисло/молочний, суспільно/політичний, кілька/мільйонний
В високо/врожайний, легко/атлетичний, глухо/німий
Г військово/зобов’язаний, лірико/епічний, п’ятдесяти/тонний
7. Дотримано норми узгодження прикметника з іменником у рядку
А вдала продаж
Б головна магістраль
В біла тюль
Г миле колібрі
8. НЕМАЄ орфографічних помилок у варіанті
А До аперитиву пропонуємо вам скуштувати оригінальні чипси з
пастернаку та батату, виготовлені нашими кухарями.
Б На перше подаємо крем-суп з брокколі з житніми грисині з
плавленим голанським сиром.
В Основна страва ― тал’ятеле з мідіями та лимонно-сметанковим
соусом і салат з рукколою та кеш’ю.
Г І на десерт ви можете обрати між традиційним тирамису та
екстра-ніжним вершково-ожиновим суфле.
9. Спільнокореневими до слова багато є всі слова, ОКРІМ
А багатий
Б багацько
В забаганка
Г збагатитися
10. Лексичну помилку допущено в рядку
А думки збіглися
Б кватирка не відчиняється
В щось увижається
Г змалечку закалятися
Завдання 11–15 мають по п’ять варіантів відповіді, з яких лише один правильний.
Виберіть правильний, на Вашу думку, варіант відповіді й позначте його.
11. Оберіть іншомовне слово зі значенням перевага, право
А перипетія
Б пертурбація
В прерогатива
Г преамбула
Д прокламація
12. Відокремленою обставиною можна замінити підрядну частину в
реченні
А Коли ми пили каву на терасі, до нас підійшов продавець квітів.
Б Якщо регулярно ходити на масаж, не буде боліти спина.
В Ми залишимося допізна, щоб журналісти поставили всі питання.
Г Коли вони дісталися до квартири, була пізня ніч.
Д Хлопець стояв осторонь, оскільки соромився нових однокласників.
13. Граматичну помилку допущено в реченні
А Переглянувши першу серію, Максим не втримався і подивився ще
три.
Б Згідно з даними розвідки, ворог зазнає нищівного удару.
В Ходімо в кіно завтра о шостій сорок п’ять?
Г На столі лежав телефон Ігоря, що не переставав вібрувати.
Д Пробачте мені, що не зміг оволодіти ситуацією.
14. НЕПРАВИЛЬНО оформлено пряму мову в реченні
А Григорій Сковорода казав: «Визначай смак не по шкаралупі, а по
ядру».
Б «Щасливий, хто мав змогу знайти щасливе життя, – стверджував
мудрець і додавав: – Але щасливіший той, хто вміє ним користуватись».
В «Немає нічого небезпечнішого за підступного ворога, – вважав
Сковорода – але немає нічого отруйнішого від удаваного друга».
Г «О, коли б ми в ганебних справах були такі ж соромливі і боязкі, як це
часто ми буваємо боязкі і хибно соромливі у порядних вчинках!» –
наголошував мудрець.
Д «Не досить, щоб сяяло світло денного сонця, коли світло голови твоєї
затьмарене», – розмірковував мандрівний філософ.
15. Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак).
Побачивши трьох хлопців,(1) Степан мимоволі похолов,(2) але за мить
пізнав серед них Левка й збагнув ситуацію:(3) ті двоє —(4) кавалери Нюсі
й Ганнусі,(5) Левко просто прийшов на частування, а Надійка вільна,(6)
вільна для нього,(7) бо ж вона перша схопилась з-за столу й привітала
його.
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
А кома 1 – при відокремленій обставині
Б кома 2 – перед сурядною частиною складного речення
В двокрапка 3 – між частинами складного речення, що поєднані
безсполучниковим зв’язком
Г тире 4 – між підметом і присудком
Д кома 7 – між частинами складного речення, що поєднані підрядним
зв’язком
Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски. Визначте правильні
варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
16. __________ час __________ .
А Давайте шанувати, один одного
Б Давайте шанувати, одне одного
В Давайте шанувати, друг друга
Г Шануймо, друг друга
Д Шануймо, одне одного
17. У нас __________ ціни на __________ засоби.
А якнайнижчі, миючі
Б найнижчі, миючі
В найнижчі, мийні
Г самі нижчі, мийні
Д самі нижчі, миючі
18. У центрі ________ «Маленькі жінки» ― __________.
А фільму, четверо юних сестер
Б кінофільму, чотири юні сестри
В кінофільма, чотири юні сестри
Г кінострічки, четверо юних сестер
Д кінокартини, чотири юних сестри
19. Шановний __________, ми __________ до вашого відома, що ваша
ініціатива не __________ серед громадян.
А міністре, доводимо, користується підтримкою
Б міністре, ставимо, користується підтримкою
В міністру, доводимо, має підтримку
Г міністру, ставимо, має підтримки
Д міністре, доводимо, має підтримки
20. _______ ― зібрати як мінімум одну третю ________ сміття до
________.
А Наша задача, тонн, п’ятої години
Б Наше завдання, тонн, п’яти годин
В Наша задача, тонни, п’ятої години
Г Наша мета, тон, п’яти годин
Д Наше завдання, тонни, п’ятої години
Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст.