Символіка. Національні символи України.

Про матеріал
Поглиблює знання учнів про символи, зміст основних національних символів держави; сприяє формуванню національної свідомості учнів.
Перегляд файлу

Тема.  Символіка. Національні символи України.

 

Мета: поглибити знання учнів про символи, зміст основних національних символів держави; сприяти формуванню національної свідомості учнів; розвивати інтерес до історичного минулого нашого народу, пам’ять, критичне мислення, увагу; збагатити словниковий запас учнів; виховувати повагу до української символіки, почуття патріотизму.

 

Обладнання: мультимедійна презентація, роздаткові картки, ілюстрації, портрети відомих українських людей, відеозапис пісні «Перлина – Україна, відеоролик про гору Говерлу.

 

 

Література.

1.https://naurok.com.ua/?from=library/konspekt-uroku-podorozi-z-kursu-a-u-sviti-dla-3-klasu-na-temu-ludski-cesnoti-dobrota-20858.html.

2.Символ // Філософський енциклопедичний словник / В.І. Шинкарук (голова редколегії) та ін.; Л.В. Озадовська, Н.П. Поліщук (наукові редактори); І.О. Покаржевська (художнє оформлення). — Київ : Абрис, 2002. - С. 578. - 742 с. - 1000 екз. - ББК 87я2. - ISBN 966-531-128-X.

 

Тип уроку: комбінований урок.

 

Методи: вікторина, робота в групах, ігри «Подаруй посмішку», «Шифрувальник», «З’єднай прислів’я», бесіда з елементами діалогу, інтерактивні вправи «Фотоподорож», «Поміркуй».

 

 

Хід уроку

 

І. Організація учнів до уроку (1хв).

- Добрий день, діти! Сідайте, будь ласка! Мене звати Діана Романівна і сьогодні я проводитиму у вас урок я у світі.

1. Вправа «Подаруй посмішку».

- Діти, за вікном зима і прохолодна погода, але я хочу вам побажати гарного дня і подарувати посмішку.

- А зараз ви, діти, по черзі побажайте гарного дня один одному і подаруйте посмішку.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань (2 хв).

- Діти скажіть, будь ласка, що ви вивчали на минулому уроці?

- Тож давайте пригадаємо матеріал минулого уроку, провівши вікторину «Моя Україна».

2.Вікторина «Моя Україна».

- Діти, як називається країна в якій ми живемо?

- Яку назву має місто, що є столицею нашої держави?

- Діти як називається найголовніший закон України?

- Ким була ухвалена Конституція України?

- А коли була ухвалена Конституція України?

- Так , діти, 28 червня 1996 року була ухвалена Конституція України. І саме від тоді цей день відзначається як державне свято.

- Діти, які права людини зазначено в Конституції України? (право на життя, освіту, відпочинок, дозвілля, особливий захист і допомогу держави, охорону здоров’я тощо)

- Що є обов’язком кожної людини, що проживає в нашій країні?

- Так діти, обов’язком кожної людини є дотримання Конституції та законів України.

-Діти, а які є гори в нашій державі?

- Яку назву має найвища гора України?

- Діти, а які моря є в Україні?

- Яку назву має найбільша річка України?

 

III. Мотивація навчальної діяльності (1хв).

3. Гра «Шифрувальник».

- Діти, для того щоб дізнатися тему нашого уроку вам потрібно розгадати слово, яке зашифровано на дошці.

АСОІМВКЛИ

- Діти, то ж яке вийшло у нас слово?

- Правильно, слово символіка.

 

IV. Оголошення теми і мети уроку (1хв).

 - Тема нашого уроку «Національні символи України».

 

V. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу (25 хв).

 

4. Бесіда з елементами діалогу.

- Діти, до нас в гості завітав хлопчик на ім’я Том. Він прибув із Єгипту, щоб дізнатись про національні символи нашого краю! І попросив провести для нього невелику екскурсію.

-Для того щоб провести екскурсію для Тома давайте з’ясуємо значення слова «символіка».

- Скажіть, будь ласка, де ми можемо побачити в житті символічні знаки?

 - Так діти, це і дорожній знак, і реклама, і марки автомобілів, і товарні знаки, і герби міст.

- Тлумачний словник говорить, що слово символ – це знак, сутність, яка позначає іншу сутність.

- А національні символи України – це скарб українського народу. І гість Том просить познайомити його з нашими національними символами.

- Том розповідає, що національним символом його держави є річка Ніл. Тому, що від неї залежить все їх життя.

- Діти, унікальні споруди, пам’ятки архітектури теж є національними символами держави.

- Том розповідав, що на його Батьківщині є такі пам’ятки архітектури: ступінчаста піраміда, яка простягається на 62 метри над землею; великі піраміди Гізи – це найбільші історичні пам’ятки в усьому світі, побудовані тисячі років тому; а також Том розповідав про гігантський пам’ятник – Великий Сфінкс, який і стоїть перед цими пірамідами, це найбільша статуя в світі, яка є гібридом лева і людини. Він простягається більш ніж на 70 метрів у довжину, а висота його більше ніж 20 метрів над землею.

- Діти, а можливо ви знаєте ще національні символи інших держав?

- А в Україні що ми можемо віднести до національних символів?

-Діти, зараз разом із Томом ми відправимося на екскурсію до національних символів України.

 

5. Відгадування загадки.

- Діти, щоб дізнатися  з якого національного символу ми розпочнемо свою подорож давайте відгадаємо загадку!

Давно ця річка славна

Народи три єднає,

В Чорне море плине.

Києва простори

Розкішно прикрашає,

Очі милує людини.

Що за річка хто вже знає?

(Дніпро)

 - Так діти, це найбільша річка України – Дніпро.

 

 

 

6. Розповідь про річку Дніпро.

- Діти, Дніпро - ріка з найдовшою течією в Україні, її довжина 2201 кілометр. Дніпро третя річка в Європі після Волги і Дунаю. На сьогодні річище Дніпра перетинає до 100 різних мостів, залізничних та автомобільних. Дніпро – головний постачальник води в Україні. У ній водяться майже всі з відомих в Україні понад 70 видів риб. Ріка Дніпро є рекордсменом по кількості розташованих на її берегах обласних центрів: Київ, Черкаси, Дніпро, Херсон, Запоріжжя.

 

4. Перегляд відеоролика про гору Говерлу.

- Діти, давайте разом із Томом переглянемо відеоролик з якого ми дізнаємося про наступний національний символ України.

 -Так діти, справжньою природною прикрасою всієї України є гора Говерла. Її висота 2061 м над рівнем моря. У перекладі ця назва означає сніжна гора, адже на її вершинах можна спостерігати сніг навіть у середині літа. На Говерлі зафіксовано 45 видів тварин і рослин, які занесені до червоної книги України. На сьогоднішній день Говерла входить в заповідну зону Карпатського національного парку, який знаходиться під охороною.

 

5. Робота в групах. Гра « Склади пазли».

- Діти, для того щоб дізнатися назву наступних двох зупинок, поділіться, будь ласка, на 4 групи.

- У кожної групи на парті лежать пазли, ваше завдання: правильно скласти їх і дати відповідь на запитання, що зображено на ілюстрації і в якому місті знаходяться дані споруди?

- Діти на виконання даного завдання вам відводиться 2 хвилини.

- Правильно діти, на двох ілюстраціях зображено Софійський собор розташований в місті Києві, а на інших – Острів Хортиця, що знаходиться в Запорізькій області.

- Діти, наказ про будівництво Софійського собору віддав в XI столітті Ярослав Мудрий і збудував він його в самому центрі Києва. Молитися Богу тут можна тільки в строго відведені дні, решта часу для туристів і простих відвідувачів . Софійський собор – один із символів української столиці, який фактично став музеєм.

- Діти, острів Хортиця в Запоріжжі найбільший на Дніпрі. Площа острова – 23, 59 метрів квадратних. Відомо, що на острові багато старих дубів. Проте, на жаль, не всі вони збереглися до наших днів. Найстарший дуб на Хортиці віком ,приблизно, 300 років. Також на острові знайдено так звані «чорні камені», найбільший з яких важить 600 кілограм і всі вони покриті незвичними розписами. На Хортиці можна відвідати  музеї, оглянути важливі знахідки, як ось виявлений 2011 року меч ще десятого століття. Можна взяти участь в козацьких забавах, їзді на конях, реконструкції бою, взяти на прокат велосипед і здійснити подорож Дніпром навколо острова. Острів Хортиця дорогий серцю кожного українця тому, що є символом козацтва.

- Діти, ми познайомилися лише з деякими національними символами України. Але вона має ще чимало всесвітньо відомих пам’яток-споруд: замок «Радомисль», що знаходиться в місті Радомишль, національний архітектурний заповідник «Кам’янець», який знаходиться у місті Кам’янець-Подільський та в місті Умань - парк «Софіївка».

 

 

 

6. Інтерактивна вправа «Фотоподорож».

- Діти, національними символами України також є видатні люди. Без них і їх звершень не було б нашого народу.

- Діти, увага, будь ласка, на екран . Зараз будуть з’являтися портрети відомих українських людей. А ваше завдання – назвати їх.

1. Ярослав Мудрий – київський князь.

2. Богдан Хмельницький – перший гетьман.

3. Григорій Сковорода – філософ.

4. Тарас Шевченко – письменник.

5. Микола Лисенко – композитор.

6. Іван Франко – письменник.

7. Леся Українка – поетеса.

8. Іван Піддубний – борець. 25 років поспіль його ніхто не міг побороти.

9. Катерина Білокур – художниця.

10. Сергій Корольов – конструктор, основоположник космонавтики.

11. Микола Амосов – хірург, який півстоліття прожив в Україні і робив складні операції на серці.

12. Ліна Костенко – поетеса.

13. Леонід Кравчук – перший президент незалежної України.

14. Валерій Лобановський – футбольний тренер.

15. Володимир та Валерій Кличко – боксери.

16. Андрій Шевченко – футболіст.

 

7. Гра «Поміркуй».

- Діти , поміркуйте, а що символізують такі об’єкти: калина, верба, чорнобривці, лелека, рушник, вишиванка.

- А для того щоб вам було легше ми пограємо в гру «Поміркуй».

- На дошці зображені ілюстрації а поруч з ними їх значення, ваше завдання: з’єднати ілюстрацію і її значення.

Калина        символ жіночої вроди

Верба                          символ    родинного      вогнища

Чорнобривці                символ батьківського дому

Лелека        символ щастя 

Рушник                 символ гостинності

Вишиванка       символ Батьківщини

 

Фізкультхвилинка

- Діти, давайте відпочинимо  провівши фізкультхвилинку під музичний супровід.

 

VI. Узагальнення і систематизація знань (5 хв).

8. Гра «З’єднай прислів’я».

 - Діти, Томі дуже дякує нам за гарну екскурсію Україною. Давайте на згадку подаруємо йому прислів’я про нашу Батьківщину.

- Поділіться, будь ласка, на чотири групи в кожної групи на парті лежать слова, ваше завдання: скласти з поданих слів прислів’я та пояснити чому воно нас вчить. На виконання даного завдання вам відводиться одна хвилина.

 

VII. Підсумок уроку (3 хв).

- Діти, які з архітектурних пам’яток України вас найбільше вразили, чому?

- Яке місце ви б хотіли відвідати?

- Діти, ви – майбутнє України. Тож своїми знаннями, працею, здобутками підносьте її культуру. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України. Поважайте наш народ і нашу мову мелодійну.

- Діти, а завершимо наш урок виконанням пісні «Перлина-Україна».

 

VIII. Повідомлення домашнього завдання (1хв).

- Діти, розгорніть будь ласка щоденники, запишіть домашнє завдання!

1. Читати сторінки підручника 91-93 та давати відповіді на запитання після текстів.

2. Підготувати інформацію про один із національних символів України і презентувати її в класі.

- Урок завершено, до побачення!

docx
Пов’язані теми
Людина і світ, Розробки уроків
Інкл
Додано
30 січня
Переглядів
314
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку