Синхронізоване календарно - тематичне планування уроків історії України та історії всесвітньої 11 клас на 2019 - 2020 н.р.. Дуже зручне у користуванні, має домашні завдання, дві дати (заплановану та фактичну). Складене відповідно таблиці синхронізації курсів історії України та історії всесвітньої у програмі МОН.
Складено за програмою «Історія України. Всесвітня історія», - яку уклали відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310 “Про розроблення навчальних програм для старшої школи”):
(Інтернет – ресурс).
Історія України (52 години) Всесвітня історія (35 годин)
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
Запл. |
Факт. |
||||||
Історія України |
|||||||
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
|||||||
1
2 |
1
2 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Повторення. Вступ |
Уроки Другої світової війни. Післявоєнна карта світу. Друга світова війна в історичній пам'яті. Загальні тенденції світової історії. Періодизація історії України другої половини ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1945–2017 рр. Завдання і структура курсу. Орієнтовна тема навчального проекту: – Друга світова війна в історичній пам’яті українців та інших європейців: спільне і відмінне.
|
§
|
Історія всесвітня |
|||||||
Розділ 1. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
3
4 |
1
2 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Облаштуван-ня повоєнного світу |
Риси Ялтинсько-Потсдамської системи міжнародних відносин. Організація Об’єднаних Націй (ООН). Спеціалізовані організації під егідою ООН. “Загальна декларація прав людини” (1948 р.) і міжнародні пакти про права людини (1966 р.). Радянська окупація Східної Європи. Початок Холодної війни. Меморандум Дж. Кеннана і промова В. Черчіля в Фултоні. Доктрина Г. Трумена і “План Маршалла”. Поділ Німеччини. НАТО та Організація Варшавського договору (ОВД): закріплення біполярності світу. Орієнтовна тема для навчального проекту: – Реалізація завдань ООН її спеціалізованими організаціями: приклади діяльності.
|
|
Історія України |
|||||||
Розділ 1. УКРАЇНА В ПЕРШІ ПОВОЄННІ РОКИ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
5
6 |
3
4 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Західна Україна в повоєнні роки |
Посилення радянізації та репресії у західних областях УРСР. Український визвольний рух у 1944–1950-х рр. Василь Кук. Велика блокада. Обмін населенням між Польщею й УРСР. Масові депортації (1944–1946 рр.). Операції “Вісла” і “Захід”. Ліквідація УГКЦ у 1946–1949 рр. Орієнтовні теми для практичних занять: – Вирвані з коренем. Депортації українців у 1944–1951 рр.: причини, етапи, наслідки (дослідження тематичних документів). Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Студії боротьби за незалежність: від УНР до УПА (продовження кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”). |
|
7 |
5 |
|
|
Знати: – вплив статусу УРСР як однієї із країн-засновниць ООН на її подальшу долю; Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій, що відображають формування територіальних меж УРСР; – визначити причини та наслідки депортацій українців із західних областей УРСР та південно-східних областей Польщі; масового голоду 1946–1947 рр.; – за допомогою карти показати зміни в адміністративно-територіальному поділі УРСР. |
Україна на міжнародній арені |
Україна – співзасновниця ООН. Встановлення кордонів УРСР у міжнародних договорах. Обмін територіями 1951 р. Участь УРСР в міжнародних організаціях. Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Україна для ООН. ООН для України. |
|
8
|
6
|
|
|
Знати:
Уміти:
|
УРСР у повоєнні роки: економіка |
Економічна ситуація УРСР. Масовий голод 1946–1947 рр. Орієнтовні теми для практичних занять: – Людський вимір війни: демографічні зміни в УРСР.
|
|
9 |
7 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
УРСР у повоєнні роки: ідеологія, культура |
Внутрішньополітична ситуація УРСР. Ідеологічні кампанії. “Чистки” творчої інтелігенції. Культура в перші повоєнні роки. Відбудова системи освіти. Наука. Література. Володимир Сосюра. Максим Рильський. Образотворче мистецтво. Музика та кінематограф.
|
|
10 |
8 |
|
|
Знати: – протиріччя соціально-економічного, культурного, релігійного та повсякденного життя українців повоєнного часу. Уміти: –– висловити аргументовані судження щодо трансформації методів укріплення тоталітарного режиму. |
Повсякденне життя в перші повоєнні роки |
Повсякденне життя в перші повоєнні роки. Орієнтовні теми для практичних занять: – “Війна пішла, а горе залишилось…”: повсякденне життя повоєнних років. |
|
11 |
9 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 1. |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 1. Україна в перші повоєнні роки |
|
Історія всесвітня |
|||||||
Розділ 2. ДЕРЖАВИ ПІВНІЧНОЇ АМЕРИКИ ТА ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ: ФОРМУВАННЯ ПОСТІНДУСТРІАЛЬНОГО СУСПІЛЬСТВА |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
12
13 |
3
4 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Формування постіндуст-ріального суспільства |
Концепція постіндустріального (інформаційного) суспільства. Зміцнення демократії на Заході після Другої світової війни: розширення прав людини. Падіння авторитарних режимів у Південно-Західній Європі в 1970-х рр. Утвердження принципів громадянського суспільства. Тенденції повоєнного розвитку партійних систем. Орієнтовні теми для практичних занять: – Процеси демократизації в країнах Західної Європи і Америки у другій половині ХХ – початку ХХІ ст.: причини, специфіка і наслідки. |
|
14
15 |
5
6 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Національні, соціальні і суспільні рухи в Північній Америці і Європі |
Рух афроамериканців США за громадянські права. Мартин Лютер Кінг. Молодіжні виступи кінця 1960-х рр. Рух хіппі. Прояви етнонаціоналізму (проблеми Квебеку, Ольстеру, баскське питання). Боротьба за права конфесійних, мовних і сексуальних меншин. Орієнтовні теми для практичних занять: – Молодіжна контркультура: вплив на формування постіндустріального світу.
|
|
16
17 |
7
8 |
|
|
Знати: – зміст понять: рейганоміка, тетчеризм, неолібералізм, економічне диво, соціальне ринкове господарство; – час рейганоміки та тетчеризм. Уміти: – встановити послідовність і синхронність подій, пов’язаних з утвердженням у Західній Європі ліберальної демократії та соціальної ринкової економіки; – охарактеризувати шведську соціальну модель, процеси зміцнення демократії та формування соціального ринкового господарства на Заході в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст.; – визначити причини та наслідки тривалого економічного зростання в ФРН та Італії; –– висловити обґрунтоване судження про політичну діяльність Сильвіо Берлусконі, Рональда Рейгана, Маргарет Тетчер. |
Економічні виклики постіндустрі-ального суспільства |
Транснаціональні корпорації. НТР і зростання ролі професійних фахівців і техніків. Перехід від виробництва товарів до виробництва послуг. Політика зменшення соціальної нерівності. “Німецьке економічне диво”. Рейганоміка. Тетчеризм. Соціальне ринкове господарство. Шведська соціальна модель.
|
|
18 |
9 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Об'єднана Європа і міжнародна роль США та Європи |
Об’єднання Німеччини. Від Європейського економічного співтовариства (ЄЕС) до Європейського союзу (ЄС). Проблема брексіту. Роль США та ЄС у сучасних міжнародних відносинах. .Орієнтовна тема для написання есе: – Яким має бути сучасний політичний лідер? |
|
19 |
10 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 2 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 2. Держави Північної Америки та Західної Європи: формування постіндустріального суспільства. Орієнтовна тема для навчального проекту: – Українська діаспора в державах Північної Америки та Західної Європи. |
|
Історія України |
|||||||
Розділ 2 УКРАЇНА В УМОВАХ ДЕСТАЛІНІЗАЦІЇ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
20
21 |
10
11 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
УРСР у першій половині 1950 – х рр. Десталініза-ція. |
Внутрішньополітична ситуація в УРСР у першій половині 1950-х рр. Стан промисловості і сільського господарства. Військово-промисловий комплекс. Участь українців у повстаннях у сталінських концтаборах. XX з’їзд КПРС. Десталінізація і лібералізація суспільного життя. Реабілітація жертв сталінських репресій. Орієнтовна тема для написання есе: – Відлига: зміни в суспільно-політичних настроях населення України. |
|
22
23 |
12
13 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
УРСР у другій половині 1950 х - першій половині 1960 – х рр. |
Адміністративно-територіальні зміни. Входження Кримської області до складу УРСР. Зміни в управлінні господарством. Раднаргоспи. Соціальні наслідки економічної політики другої половини 1950-х – першої половини 1960-х рр. Орієнтовна тема для практичного заняття: – Входження Кримської області до складу УРСР: міфи та реальність (дослідження документів). |
|
24
25 |
14
15 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Зародження дисидентсь-кого руху. Тенденції розвитку культури. |
Зародження дисидентського руху в Україні та його течії. Левко Лук’яненко. Антирадянські виступи 1960-х рр. Науково-технічна революція: внесок українців. Сергій Корольов. Реформи освіти та процеси зросійщення. Антирелігійна кампанія. Відлига в мистецтві. Ліна Костенко. Іван Драч. Василь Стус. Розвиток спорту.
|
|
26 |
16 |
|
|
Виконати мету навчального проекту. |
Практична робота № 1 Навчальний проект |
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “В безсмерті холодно. І холодно в житті. О Боже мій! Де дітися поету?!” Творчість шістдесятників як закономірна реакція на виклики часу. – Ті, хто відкрили шлях у космос (внесок українців в освоєння космічного простору). |
|
27 |
17 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 2 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 2. Україна в умовах десталінізації |
|
Розділ 3. УКРАЇНА В ПЕРІОД ЗАГОСТРЕННЯ КРИЗИ РАДЯНСЬКОЇ СИСТЕМИ |
|||||||
28
29 |
18
19 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Початок економічної кризи. Повсякденне життя в місті та селі. |
Економічна ситуація в УРСР. Продовольчі програми. Орієнтовні теми для практичних занять: – Повсякденне життя в місті та на селі (на прикладі кількох українських населених пунктів 1970–1980-х рр.). |
|
30 |
20 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Політико – ідеологічна криза радянського ладу в УРСР |
Ідеологічні орієнтири партійно-радянського керівництва. Конституція УРСР 1978 р. Зміни в соціальній та національній структурі населення. Орієнтовні теми для практичних занять: – Конституції УРСР: “сталінська” і “розвинутого соціалізму” (порівняння Основних законів 1937 і 1978 рр.). |
|
31 32 |
21 22 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Дисидент-ський рух у 1970 – 1980 – х роках |
Дисидентський рух: течії, форми і методи боротьби. Іван Дзюба: “Інтернаціоналізм чи русифікація”. Михайло Брайчевський: “Приєднання чи возз’єднання”. Українська громадська група сприяння виконанню Гельсінських угод (УГГ). Самвидав. “Український вісник”. “Смолосокип”. В’ячеслав Чорновіл. Відродження пам’яті про Голодомор. Українська діаспора та її внесок у відродження України. Кримськотатарський національний рух. Мустафа Джемілєв. Орієнтовні теми для практичних занять:
|
|
33
34 |
23
24 |
|
|
Знати:
Уміти:–
|
Практична робота № 2 Навчальні проекти |
Орієнтовні теми для навчальних проектів:
|
|
35 |
25 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Культура, освіта, наука в період застою |
Розвиток освіти та науки. Формування опозиційних течій у культурі. Українське мистецтво. Досягнення українських спортсменів. Молодіжний неформальний рух в Україні. |
|
36 |
26 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 3 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 3. Україна в період загострення кризи радянської системи |
|
Історія всесвітня |
|||||||
Розділ 3. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ: ТРАНСФОРМАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
37 |
11 |
|
|
Знати: – зміст понять: самоврядний соціалізм; –– вплив на розвиток регіону Центрально-Східної Європи політичних процесів в СРСР та Холодної війни; – особливості втілення сталінської моделі соціалізму в країнах Центрально-Східної Європи; Уміти: – визначити роль СРСР у формуванні соціально-економічної і політичної ситуації у країнах Центрально-Східної Європи у період сталінської диктатури; –– висловити аргументовані судження щодо діяльності Йосифа Броз Тито. |
Розвиток країн Центрально – Східної Європи після Другої Світової війни |
Результати Другої світової війни для народів Центрально-Східної Європи. Сталінська модель соціалізму та її втілення в Польщі, Угорщині, Болгарії, Румунії, Чехословаччині. Особливості розвитку Югославії. Доля українців у країнах Центрально-Східної Європи. Операція “Вісла”. |
|
38
39 |
12
13 |
|
|
Знати: – зміст понять: Празька весна, соціалізм з людським обличчям; – час Угорської революції, “Празької весни”, утворення РЕВ; – вплив на розвиток регіону Центрально-Східної Європи політичних процесів в СРСР та Холодної війни; Уміти: – визначити роль СРСР у формуванні соціально-економічної і політичної ситуації у країнах Центрально-Східної Європи у період сталінської диктатури та постсталінські часи;– – встановити причини революції в Угорщині, Празької весни. –– висловити аргументовані судження щодо діяльності Олександра Дубченка, Леха Валенси, Вацлава Гавела. |
Країни Центрально – Східної Європи в 1950 – 1970 – х роках |
Спроба економічної інтеграції соціалістичного табору. Рада економічної взаємодопомоги (РЕВ). Криза комуністичних режимів країн Центрально-Східної Європи. Антикомуністичні виступи: Угорська революція 1956 р. і “Празька весна” 1968 р. Спроби модернізації суспільно-політичного устрою та радянська інтервенція в Чехословаччину. Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “Празька весна” 1968 року. |
|
40
41 |
14
15 |
|
|
Знати:– – вплив на розвиток регіону Центрально-Східної Європи політичних процесів в СРСР та Холодної війни; –Уміти: – визначити роль роль етнічних проблем у дестабілізації ситуації в колишній Югославії; –– висловити аргументовані судження щодо діяльності Йосифа Броз Тито, Леха Валенси, Вацлава Гавела. |
Країни Центрально – Східної Європи та СРСР: від «відлиги» до перебудови |
Завершення епохи Сталіна. “Хрущовська відлига”. Наростання системних кризових явищ у країнах регіону в 70–80-х рр. ХХ ст.
|
|
42
43 |
16
17 |
|
|
Знати: – зміст понять: перебудова, гласність, Солідарність, шокова терапія; – час перебудови в СРСР, “оксамитових революцій”, розпаду СРСР, Югославії та Чехословаччини; – вплив на розвиток регіону Центрально-Східної Європи політичних процесів в СРСР та Холодної війни; Уміти: –– використовувати карту як джерело інформації про процес трансформації держав соціалістичного табору наприкінці 80-х років ХХ ст.; – встановити причини розпаду СРСР і падіння комуністичних режимів у Східній Європі. – порівняти трансформаційні процеси в країнах Центрально-Східної Європи. |
Перебудова в СРСР та «оксамитові революції» в Європі |
Перебудова в СРСР. “Оксамитові революції” в країнах Східної Європи. Розпад Радянського Союзу, Югославії та Чехословаччини. Політичні, економічні, соціальні та національні трансформації. Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Роль лідерів у трансформаційних процесах у країнах Східної Європи на зламі 1980–1990-х рр. (на прикладі Вацлава Гавелла, Леха Валенси, інших). |
|
44 |
18 |
|
|
Уміти:– – порівняти трансформаційні процеси в країнах Центрально-Східної Європи; – визначити роль країн Центрально-Східної Європи в сучасних міжнародних відносинах;
|
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст. |
Країни Центрально-Східної Європи на початку ХХІ ст., їх роль у сучасних міжнародних відносинах. Політична, економічна та ідеологічна експансія Росії в регіоні. |
|
45 |
19 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 3 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 3. Держави Центрально – Східної Європи: трансформаційні процеси |
|
Історія України |
|||||||
Розділ 4. ВІДНОВЛЕННЯ НЕЗАЛЕЖНОСТІ УКРАЇНИ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
46
47 |
27
28 |
|
|
Знати: – зміст понять: системна криза, перебудова, інфляція; – передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в УРСР; – тенденції соціально-економічного і політичного життя та зовнішньополітичні обставини, що сприяли розгортанню національно-демократичного руху, падінню авторитету КПУ і формуванню багатопартійності. Уміти: – встановити хронологічність і синхронність подій перебудови; – використовувати історичну карту для інтерпретації, реконструкції та пояснення подій цього періоду. |
Початок перебудови в СРСР. Чорнобиль-ська катастрофа. |
Початок перебудови в СРСР. Чорнобильська катастрофа. Стан економіки. Шахтарські страйки. Поглиблення диспропорцій рівня життя населення. Орієнтовні теми для практичних занять: – “За живе…” Непоправні наслідки Чорнобильської трагедії. |
|
48
49 |
29
30 |
|
|
Знати: – зміст понять: гласність, плюралізм, андеграунд, неформальні організації, національно-демократичний рух; – передумови, протиріччя та наслідки політики перебудови і гласності в УРСР; – тенденції соціально-економічного і політичного життя та зовнішньополітичні обставини, що сприяли розгортанню національно-демократичного руху, падінню авторитету КПУ і формуванню багатопартійності. – Референдум 1 грудня як акт підтримки абсолютною більшістю населення України проголошення державної незалежності. Уміти: – встановити хронологічність і синхронність подій перебудови; – виявити послідовність і суперечливість змін у політичному житті України; – скласти характеристики історичних діячів періоду боротьби за відновлення державної незалежності України: В’ячеслава Чорновола. |
Зміни в ідеології та суспільному житті періоду перебудови |
Гласність і політичний плюралізм на українських теренах. Активізація національно-демократичного руху. Зміни в політичному керівництві УРСР. Формування багатопартійної системи. Культурно-мистецьке життя як вираз суспільних настроїв. Фестиваль “Червона рута”. Релігійне відродження. Орієнтовні теми для навчальних проектів:– – Український андеграунд: кіно, музика і театр кінця ХХ ст. |
|
50
51 |
31
32 |
|
|
Знати: – зміст понять: національно-демократичний рух, суверенітет, Революція на граніті; – тенденції соціально-економічного і політичного життя та зовнішньополітичні обставини, що сприяли розгортанню національно-демократичного руху, падінню авторитету КПУ і формуванню багатопартійності; – значення прийняття Декларації про державний суверенітет України й Акта проголошення незалежності України; – Референдум 1 грудня як акт підтримки абсолютною більшістю населення України проголошення державної незалежності. Уміти: – встановити хронологічність і синхронність подій перебудови; – використовувати історичну карту для інтерпретації, реконструкції та пояснення подій цього періоду; – виявити послідовність і суперечливість змін у політичному житті України; – висловити аргументовані судження щодо спроби державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р., його наслідків в Україні; ролі й місця України в загальносоюзних суспільно-політичних процесах у першій половині 1991 р.; – пояснити причини Революції на граніті та її значення у відновленні Україною незалежності; – скласти характеристики історичних діячів періоду боротьби за відновлення державної незалежності України: Леоніда Кравчука, В’ячеслава Чорновола. |
УРСР в 1990 – 1991 рр. Проголошення незалежності. |
Вибори до Верховної Ради УРСР і до місцевих рад 1990 р. Декларація про державний суверенітет України. Революція на граніті. Створення Автономної Республіки Крим. Меджліс кримськотатарського народу. Спроба державного перевороту в СРСР у серпні 1991 р. Акт проголошення незалежності України. Референдум і вибори Президента України 1 грудня 1991 р. Леонід Кравчук. Розпад СРСР. Міжнародне визнання України.
|
|
52
|
33
|
|
|
Виконати мету навчального проекту. |
Практична робота № 3 Навчальний проект |
Орієнтовні теми для практичних занять: – Злочини комуністичного режиму. Уроки для України сьогодні. Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Сто років боротьби за незалежність: 1917–2017. |
|
53 |
34 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 4 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 4. Відновлення незалежності України |
|
Історія всесвітня |
|||||||
Розділ 4. ДЕРЖАВИ АЗІЇ, АФРИКИ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ: ВИБІР ШЛЯХІВ РОЗВИТКУ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
54
55 |
20
21 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Японія, Китай, Індія в післявоєнний період |
Японія. Повоєнне реформування держави. Хірохіто. Джерела та наслідки економічного піднесення. Внутрішньо- та зовнішньополітичні пріоритети. Китай. Проголошення КНР. Культ особи Мао Цзедуна. Великий стрибок, комуни, культурна революція. Трансформаційні процеси в Китаї на зламі ХХ–ХХІ ст. Ден Сяопін. Утворення Індійської республіки та Пакистану. Конфесійне протистояння в регіоні. ІНК. Індіра Ганді. Індія на зламі ХХ–ХХІ ст. Орієнтовна тема для практичного заняття: – Моделі інноваційного розвитку нових азійських незалежних держав. Орієнтовна тема для написання есе: – Сучасні країни Азії: діалог західної та східної цивілізацій. |
|
56
57 |
22
23 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Ізраїль, ісламський світ та Африка в післявоєнний період |
Утворення Ізраїлю. Близькосхідна проблема та шляхи її врегулювання. Ісламська революція в Ірані. “Арабська весна”. Конфлікт у Сирії. Терористична діяльність. Ісламська держава Іраку і Леванту. Деколонізація Африки. Крах апартеїду. Країни регіону на зламі ХХ–ХХІ ст.. |
|
58 |
24 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Латинська Америка в післявоєнний період |
Латинська Америка: особливості соціально-економічного та політичного розвитку країн регіону. Революція на Кубі. Фідель Кастро. Проблеми політичного та економічного життя латиноамериканських держав на зламі ХХ–ХХІ ст.. |
|
59 |
25 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 4 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 4. Держави Азії, Африки та Латинської Америки: вибір шляхів розвитку |
|
Історія України |
|||||||
Розділ 5. СТАНОВЛЕННЯ УКРАЇНИ ЯК НЕЗАЛЕЖНОЇ ДЕРЖАВИ
|
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
60
61 |
35
36 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Україна 1991 – 1998 рр. |
Державотворчі процеси в умовах незалежності України. Повернення кримських татар на історичну батьківщину. Питання адміністративно-політичного статусу Криму. Суспільно-політичне життя. Особливості формування багатопартійності в незалежній Україні. Конституція України 1996 р. Економіка України в 1991–1998 рр. Запровадження гривні. Демографічні процеси. Трудова еміграція. Орієнтовні теми для практичних занять:– – Основний закон України: умови створення й аналіз основних положень. |
|
62
63 |
37
38 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Україна 1998 – 2004 рр. |
Економіка України в 1998–2004 рр. Олігархічна система. Початок інтеграції української економіки в європейський і світовий економічний простір. Політична розбудова суспільства. Леонід Кучма. Рухи протесту на початку 2000-х рр. Конфронтація навколо острова Тузла. Орієнтовні теми для практичних занять: – Інтеграція України в європейський та світовий економічний простір: виклики і відповіді. |
|
64 |
39 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Помаранчева революція |
Помаранчева революція. Віктор Ющенко. Конституційна реформа 2004 р. Україна в системі міжнародних відносин. Орієнтовна тема для написання есе: – Помаранчева революція: національний і людський виміри. |
|
65 |
40 |
|
|
Виконати мету навчального проекту. |
Практична робота № 3 Навчальний проект |
Орієнтовні теми для практичних занять: – Державне будівництво в незалежній Україні: особливості, здобутки, проблеми. Орієнтовна тема для навчального проекту: – Студії боротьби за незалежність: від культурної до політичної розбудови (завершення кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХІ столітті”, презентація). |
|
66 |
41 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 5 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 5 Становлення України як незалежної держави. |
|
Історія всесвітня |
|||||||
Розділ 5. МІЖНАРОДНІ ВІДНОСИНИ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
З |
Ф |
||||||
67 |
26 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Холодна війна |
Динаміка Холодної війни. Протистояння НАТО і ОВД. Прояви міжнародної напруженості (Берлінська криза, війна в Кореї, Карибська криза, війни у В’єтнамі й Афганістані).. |
|
66 |
27 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Період розрядки |
Період “розрядки” в міжнародній політиці. Гельсінська конференція 1975 р. Орієнтовні теми для практичних занять: – Міжнародні відносини другої половини ХХ – початку ХХІ ст.: точки перетину інтересів. |
|
67 |
28 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Від біполярного до багатополяр-ного світу |
Рецидиви Холодної війни на зламі ХХ–ХХІ ст. Від біполярного до багатополярного світу. Проблема міжнародного тероризму. Агресія Росії проти України в 2014 р. Російсько-українська війна. Орієнтовні теми для практичних занять: – Демонтаж результатів періоду “розрядки”: причини і наслідки. |
|
Розділ 6. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ І КУЛЬТУРА |
|||||||
68 |
29 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Соціально – економічна сфера сучасного світу |
Науково-технічно революція: наукові відкриття, нові галузі наук, високі технології, інтеграція науки і виробництва. Зміни у змісті та характері праці, соціальній структурі суспільства, якості життя людей країн світу. Розвиток систем соціального забезпечення. Орієнтовні теми навчальних проектів: – Винаходи ХХ століття, які скоротили відстані та змінили світ. |
|
69
70 |
30
31 |
|
|
Знати: – зміст понять: інформаційне суспільство, інформатизація культури, технізація культури, тенденція до космізації, масова культура; – – діяльність видатних представників науки, літератури, мистецтва і спорту другої половини ХХ – початку ХХІ ст; – базові художні принципи провідних мистецьких течій сучасності. Уміти: – визначити вплив сучасні тенденції в освіті, літературі, образотворчому мистецтві, архітектурі, музиці, театральному мистецтві, кінематографі й спорті; – визначити і пояснити різницю в умовах розвитку культури на теренах ЄС та в інших регіонах світу (на вибір). |
Становлення інформацій-ного суспільства |
Становлення постіндустріального (інформаційного) суспільства. Культура “віртуальної реальності”. Освітні системи. Університети як автономні осередки науки й освіти. Розвиток літератури, образотворчого мистецтва, архітектури, музики, театру, кіно й спорту: домінуючі тенденції. Орієнтовні теми практичних занять: – Модерне (індустріальне) та постмодерне (інформаційне) суспільства: тяглість та зміни. |
|
71 |
32 |
|
|
Виконати мету навчального проекту. |
Навчальний проект |
Орієнтовні теми навчальних проектів: – Людина другої половини ХХ і початку ХХІ ст.: творець, митець, захисник. – Галерея сучасного мистецтва / Олімпійські ігри в сучасному світі (на вибір учителя/учительки або учня/учениці). – Визначні пам’ятки сучасної архітектури (створення інтерактивної карти). |
|
72 |
33 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 5 та 6 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 5 Міжнародні відносини. Розділ 6 Повсякденне життя і культура.. |
|
Історія України |
|||||||
Розділ 6. ТВОРЕННЯ НОВОЇ УКРАЇНИ |
|||||||
№ з/п |
№ уроку |
Дата |
Результати навчально-пізнавальної діяльності |
Тема уроку |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Домашнє завдання |
|
|
|
||||||
73
74 |
42
43 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Україна від Ющенка до Януковича |
Соціально-економічний розвиток і суспільно-політичне життя України в 2005–2013 рр. Віктор Янукович. Загострення відносин із Російською Федерацією. Орієнтовні теми для практичних занять: – Екологічні проблеми України. Подолання наслідків Чорнобильської катастрофи.– |
|
75
76 |
44
45 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Революція Гідності |
Революція Гідності. Небесна Сотня. Окупація та анексія Криму Російською Федерацією. Агресія Росії проти України. Російсько – українська війна. Олександр Турчинов. Петро Порошенко. Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Усна історія Майданів: від Революції на граніті до Революції Гідності (електронна Книга пам’яті).
|
|
77
78 |
46
47 |
|
|
|
АТО і гібридна війна Росії проти України |
Гібридна війна. Бойові дії на сході України. Антитерористична операція в Донецькій і Луганській областях. Добровольчі батальйони. Волонтерський рух. Реакція світової спільноти на агресію Російської Федерації проти України. .Спроби мирного врегулювання. Орієнтовні теми для практичних занять: – Зовнішні та внутрішні загрози суверенітету України в умовах гібридної війни. Орієнтовні теми для написання есе: – Відверта розмова з воїнами АТО / однолітками – внутрішньо переміщеними особами.
|
|
79 |
48 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Євроінтеграційні процеси в Україні після 2014 року |
Соціально-економічний розвиток України після 2014 р. Євроінтеграційний поступ України: економічні та політичні аспекти. Угода про асоціацію між Україною та Європейським Союзом. Режим безвізового в’їзду в країни ЄС для громадян України.
|
|
80
81
|
49
50 |
|
|
Знати:–
Уміти:
|
Особливості культурного розвитку України після 2005 року |
Особливості культурного розвитку України останнього десятиліття. Релігійне життя. Зміни в системі національної освіти. Основні тенденції розвитку науки. Розвиток спорту та здобутки українських спортсменів. Література та мистецтво. Міжнародні пісенні конкурси Євробачення в Україні. Українці у світі. |
|
82 |
51 |
|
|
Виконати мету навчального проекту |
Узагальнен-ня |
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (завершення проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст., презентація проекту). |
|
83 |
52 |
|
|
Узагальнити та систематизувати знання, вміння з розділу 6 |
Узагальнен-ня. Тематичний контроль. |
Розділ 6 Творення нової України. |
|
УЗАГАЛЬНЕННЯ ДО КУРСУ |
|||||||
84 |
34 |
|
|
Знати:
Уміти:
|
Узагальнен-ня до курсу |
Основні тенденції розвитку світу в другій половині ХХ – на початку ХХІ ст. Національні та глобальні виклики. Виміри цінностей людського буття в сучасному світі. Україна у світовому співтоваристві |
|