Пропоную орієнтовне синхронізоване календарно – тематичне планування уроків історії 10 клас ( профільний рівень) на 2018 - 2019 навчальний рік, розроблене згідно з новою програмою та інструктивно - методичними рекомендаціями МОНу
Синхронізоване календарно – тематичне планування уроків історії 10 клас
( профільний рівень)
Історія України ( 3,5 годин на тиждень, 122 години)
Всесвітня історія ( 3 години на тиждень, 105 годин)
Історія України. Всесвітня історія 10–11 класи НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (укладена відповідно до наказу Міністерства освіти і науки України від 24.02.2017 № 310 “Про розроблення навчальних програм для старшої школи”)
Підручники:
№ |
Зміст навчального матеріалу |
К – ть годин |
Дата |
Примітка |
Історія України |
||||
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||
1 |
Україна і світ на порозі ХХ ст.: основні тенденції соціально-економічного, політичного та культурного розвитку. |
1 |
|
|
2 |
ХХ століття у світовій історії. Періодизація історії України ХХ ст. |
1 |
|
|
3 |
Завдання і структура курсів історії України та всесвітньої історії ХХ – початку ХХІ ст. Особливості курсу історії України 1914–1945 рр. |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
||||
Розділ 1. ПЕРЕДУМОВИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ. ВІЙНА ТА РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
1 |
Початок “Великої війни”. Стратегічні плани ворогуючих сторін. |
1 |
|
|
2 3 |
Фронти війни та характеристика основних воєнних кампаній. |
2 |
|
|
4 |
Міжнаціональні конфлікти в умовах війни. |
1 |
|
|
5
|
Людина на фронті й у тилу ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Жінки у війнах ХХ ст. (соціальні статуси і життєві долі). – Будні війни (збірка візуальних матеріалів) |
1 |
|
|
6 |
Економічна та політична кризи в Російській імперії та Австро-Угорщині. |
1 |
|
|
7 8 |
Російська революція 1917 р. |
2 |
|
|
9 |
Поразка Німеччини та її союзників. |
1 |
|
|
10 |
Розпад багатонаціональних імперій і утворення нових незалежних держав у Європі. |
1 |
|
|
11 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Перша світова: повсякденне життя в умовах фронту і тилу. – Світовідчуття європейця: наслідки Великої війни (на основі мемуарів і художніх творів). |
1 |
|
|
12 |
Узагальнення |
1 |
|
|
13 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Історія України |
||||
Розділ 1. УКРАЇНА В РОКИ ПЕРШОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
||||
4 |
Україна в геополітичних планах країн Антанти і Центральних держав.. |
1 |
|
|
5 6 |
Війна та українські політичні сили. Головна українська рада. Союз Визволення України. Загальна українська рада. |
2 |
|
|
7 8 |
Воєнні дії на території України в 1914–1917 рр. |
2 |
|
|
9 |
Українці в арміях воюючих держав. Українські січові стрільці. |
1 |
|
|
10 |
Політика Російської імперії та Австро-Угорщини на українських землях у 1914–1917 рр |
1 |
|
|
11 |
Практичне заняття Українські політичні організації й середовища в Російській та Австро-Угорській імперіях: порівняльний аналіз стратегії здобуття української державності |
1 |
|
|
12 |
Повсякденне життя на фронті й у тилу ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Добровольці та волонтери: від Першої світової до сучасної агресії Росії проти України. – Культурно-просвітницька діяльність Українських січових стрільців |
1 |
|
|
13 |
Практичне заняття Перша світова як виклик людському виживанню: жінки у війні, діти-сироти, біженці, військовополонені, скалічені солдати (на основі аналізу текстових і візуальних джерел) |
1 |
|
|
14 |
Історія рідного краю Житомирщина напередодні і в роки першої світової війни |
1 |
|
|
15 |
Узагальнення .Тематичний контроль |
1 |
|
|
Розділ 2. ПОЧАТОК УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ |
||||
16 |
Причини, рушійні сили та періодизація Української революції 1917–1921 рр. Українська Центральна Рада. Михайло Грушевський. |
1 |
|
|
17 |
Всеукраїнський національний конгрес. Українізація армії. Вільне козацтво. |
1 |
|
|
18 |
Відносини Центральної Ради з Тимчасовим урядом. І Універсал Центральної Ради. |
1 |
|
|
19 |
Генеральний секретаріат. Володимир Винниченко. ІІ Універсал УЦР. Збройний виступ самостійників. |
1 |
|
|
20 |
Прихід до влади у Росії більшовиків: позиція УЦР. |
1 |
|
|
21 |
Боротьба за владу в Києві 28–31 жовтня 1917 р. III Універсал УЦР. |
1 |
|
|
22 23 |
Внутрішня та зовнішня політика Центральної Ради після проголошення Української Народної Республіки. Встановлення кордонів. Галицько-буковинський курінь Січових стрільців. |
2 |
|
|
24 |
Події 1917 року в Криму. Курултай і Кримська Народна Республіка. Кримськотатарський національний рух. |
1 |
|
|
25 |
Початок агресії більшовицької Росії проти УНР. Проголошення в Харкові більшовицької влади в УНР |
1 |
|
|
26 |
Перша війна більшовицької Росії з УНР. Бій під Крутами. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
27 |
IV Універсал УЦР: проголошення незалежності УНР. |
1 |
|
|
28 |
Більшовицько-російська окупація України. |
1 |
|
|
29 |
Мирний договір УНР із Центральними державами. Вигнання більшовиків із території УНР. Похід Петра Болбочана на Крим. |
1 |
|
|
30 |
Законотворча діяльність УЦР взимку–навесні 1918 р. Конституція УНР. |
1 |
|
|
31 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Автономісти і самостійники: порівняльний аналіз програмних документів українських політичних партій. – Державне будівництво Української Центральної Ради: здобутки і прорахунки. |
1 |
|
|
32 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) “У 1918-му Україна здобула незалежність, у 1991-му – відновила, сьогодні – захищає” (початок проекту з укладання інтерактивної стрічки часу, яка відображає неперервність і спадкоємність державотворчих процесів у ХХ–ХХІ ст.; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Творення нової України"). |
1 |
|
|
32 |
Узагальнення |
1 |
|
|
33 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
||||
|
Розділ 2. ОБЛАШТУВАННЯ ПОВОЄННОГО СВІТУ |
|
|
|
14 |
“14 пунктів” В. Вілсона. Паризька мирна конференція. |
1 |
|
|
15 |
Українське та російське питання на Паризькій конференції. |
|
|
|
16 |
Версальський договір. Створення Ліги Націй. |
1 |
|
|
17 |
Мирні договори з союзниками Німеччини. |
1 |
|
|
18 |
Вашингтонська конференція. |
1 |
|
|
19 |
Завершення формування Версальсько-Вашингтонської системи, її суперечності. |
|
|
|
20 |
Джерела нестабільності міждержавних відносин. Початок ревізії повоєнних угод. Пакт Бріана-Келлога. |
1 |
|
|
21 22 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Вогнища напруги в міжнародних відносинах: причини, сторони та наслідки протистояння. Орієнтовні теми для написання есе: – Переможені й переможці у Великій війні: узгодження позицій. |
2 |
|
|
23 |
Узагальнення |
1 |
|
|
24 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Історія України |
||||
|
Розділ 3. РОЗГОРТАННЯ УКРАЇНСЬКОЇ РЕВОЛЮЦІЇ. БОРОТЬБА ЗА ВІДНОВЛЕННЯ ДЕРЖАВНОСТІ |
|
|
|
34 |
Павло Скоропадський. Українська Держава.
|
|
|
|
35 |
Внутрішня та зовнішня політика. Зародження повстанського руху. |
|
|
|
36 |
Кримські крайові уряди. Спроби приєднати Крим до України. |
|
|
|
37 |
Антигетьманське повстання і відновлення УНР. Директорія. Трудовий конгрес. Симон Петлюра. |
|
|
|
38 |
Розпад Австро-Угорської імперії і західноукраїнські землі. Листопадовий зрив. Проголошення ЗУНР. Державне будівництво. Євген Петрушевич. |
|
|
|
39 |
Початок польсько-української війни. Галицька армія. Злука УНР і ЗУНР та її історичне значення. |
|
|
|
40 |
Український національний рух на Буковині й у Закарпатті. Хотинське повстання. |
|
|
|
41 |
Військова присутність Антанти на півдні України. |
|
|
|
42 |
Друга війна більшовицької Росії з УНР. Антибільшовицький повстанський рух. |
|
|
|
43 |
Реорганізація Директорії УНР. Державне будівництво та національна політика. |
|
|
|
44 |
Більшовицько-російська окупація України. Український націонал-комунізм. Формування державної системи УСРР. |
|
|
|
45 |
Політика Воєнного комунізму. Червоний терор. |
|
|
|
46 |
Отаманщина. Нестор Махно. Холодноярська республіка. |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
47 |
Наступ польських військ. Чортківська офензива. Окупація польськими військами території Західної області УНР. |
|
|
|
48 |
Наступ об’єднаних українських армій. Наступ білогвардійських військ на Київ. Денікінський режим в Україні. |
|
|
|
49 |
Перший Зимовий похід. Повернення більшовицького режиму. |
|
|
|
50 |
Варшавська угода. Війна союзницьких українсько-польських військ проти більшовиків у 1920 р. Розгром більшовиків під Варшавою–Замостям. |
|
|
|
51 |
Поразка Збройних сил Півдня Росії. Червоний терор у Криму. |
|
|
|
52 |
Повстанський рух 1920–1921 рр. Другий Зимовий похід. Поразка та наслідки українського визвольного руху. |
|
|
|
53 54 |
Нові тенденції розвитку культури 1914–1921 рр. Освіта. Наука. Мистецтво. Георгій Нарбут. Релігійне життя. Культурно-освітня діяльність громадських організацій. Повсякденне життя. |
2 |
|
|
55 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Повсякдення українців у 1917–1921 роках. – Місця пам’яті Української революції в моєму населеному пункті. – Отаманщина і повстанський антибільшовицький рух: ідейні основи і практика. – Більшовизм та український націонал-комунізм: порівняльна характеристика. Орієнтовні теми для написання есе: – Без соборності немає незалежності. – Здобутки Української революції. – Зовнішній ворог чи внутрішній розбрат. Хто більше загрожує суверенітетові держави? |
|
|
|
56 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Студії боротьби за незалежність: від ідеї автономії до самостійності (початок кейсу “Як трансформувався український визвольний рух у ХХ столітті?”; рекомендується доповнювати впродовж 10–11 класів, завершити після теми "Становлення України як незалежної держави"). |
|
|
|
57 |
Історія рідного краю Українська революція і Житомирщина |
|
|
|
58 |
Узагальнення .Тематичний контроль |
|
|
|
Всесвітня історія |
||||
|
Розділ 3. ПРОВІДНІ ДЕРЖАВИ СВІТУ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
|
|
25 |
Сполучені Штати Америки. Зростання ролі США на міжнародній арені. Доба “проспериті”. |
1 |
|
|
26 |
Велика депресія. |
1 |
|
|
27 |
“Новий курс” Франкліна Рузвельта, його складові та основні наслідки. |
1 |
|
|
28 |
Велика Британія. Особливості розвитку Великої Британії в 1920–1930-ті рр. |
1 |
|
|
29 |
Спроби реформування Британської імперії. Дж. Р. Макдональд. |
1 |
|
|
30 |
Франція. Політичний та соціально-економічний розвиток Франції в 1920–1930-х рр. |
1 |
|
|
31 |
Народний фронт і його уряди. Едуард Даладьє. |
1 |
|
|
32 |
Італія. Становище Італії після Першої світової війни. |
1 |
|
|
33 |
Корпоративна держава: ідея та реальність. Фашистський режим Беніто Муссоліні. |
1 |
|
|
34 |
Німеччина. Листопадова революція та становлення Веймарської республіки. Вплив світової економічної кризи в Німеччині на політичне життя країни. |
1 |
|
|
35 |
Прихід до влади нацистів. Нацистська расистська ідеологія та антисемітизм. Політична і соціально-економічна сутність нацизму. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
36 |
Радянський Союз. “Договірна федерація” радянських республік. Утворення СРСР. |
1 |
|
|
37 |
Нова економічна політика. |
1 |
|
|
38 |
Спланована модернізація. |
1 |
|
|
39 |
Особливості комуністичного тоталітарного режиму. Сталінізм. |
1 |
|
|
40 |
Виклики міжвоєнного часу. Європа поміж економічною стабільністю та світовою кризою. Запровадження державного регулювання соціально-економічних процесів. |
1 |
|
|
41 |
Європа перед вибором між демократією та авторитаризмом. Радикалізація політичного життя. |
1 |
|
|
42 |
Громадянська війна в Іспанії. |
1 |
|
|
44 |
Ідеологічне осмислення нових реалій суспільного життя: комунізм, соціал-реформізм, неолібералізм, інтегральний націоналізм, фашизм і нацизм. |
1 |
|
|
45 |
Практичне заняття Орієнтовні теми практичних занять: – Європа: політика економії та протекціонізму, впровадження державного контролю над економікою. – Тоталітарні режими: державний контроль над публічним життям і суспільною свідомістю. – Комуністичний тоталітаризм: світоглядне наповнення і спрямованість. |
1 |
|
|
46 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовні назви навчальних проектів: – Геополітична ситуація в Європі у період між світовими війнами. – Суспільне життя міжвоєнної Європи та його осмислення у наукових працях і мистецьких творах. |
1 |
|
|
47 |
Узагальнення |
1 |
|
|
48 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Історія України |
||||
|
Розділ 4. ВСТАНОВЛЕННЯ Й УТВЕРДЖЕННЯ КОМУНІСТИЧНОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ В УКРАЇНІ |
|
|
|
59 |
Формальний та реальний статус УСРР у “договірній федерації” радянських республік. Християн Раковський. Утворення СРСР: наслідки для України. Адміністративно-територіальний поділ УСРР. |
1 |
|
|
60 |
Антибільшовицький повстанський рух. (Холодноярська республіка та інші.) |
1 |
|
|
61 |
Масовий голод 1921–1923 рр. Впровадження непу в УСРР. |
1 |
|
|
62 |
Суспільно-політичне життя. Ліквідація багатопартійності. |
1 |
|
|
63 |
Політика коренізації в УСРР: ставлення влади та населення. Олександр Шумський. Згортання та наслідки українізації. Микола Скрипник. |
1 |
|
|
64 |
Утворення Кримської АСРР у складі РФСРР. Національна політика радянської влади в УСРР. Молдавська АСРР. |
1 |
|
|
65 |
Релігійне життя в УСРР. Українська автокефальна православна церква (УАПЦ). Василь Липківський. |
1 |
|
|
66 |
Хлібозаготівельні кризи. Форсована індустріалізація. Створення військово- промислового комплексу. Згортання непу і перехід до директивної економіки. |
1 |
|
|
67 |
Розкуркулення і насильницька колективізація. Опір селянства. Примусові хлібозаготівлі. Голодомор 1932–1933 рр. – геноцид Українського народу. Масштаби та наслідки Голодомору. Національно-демографічні зміни. |
1 |
|
|
68 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Голодомор мовою документів, свідчень, чисел... – Пропагандистський ідеал радянської людини та її повсякденне життя. |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
69 |
Формування культу особи Сталіна. Порушення прав людини в умовах тоталітарного режиму. Конституція УРСР 1937 р. |
1 |
|
|
70 |
Масові репресії та їх ідеологічне виправдання. Політичні процеси 1920-х – початку 1930-х рр. |
1 |
|
|
71 |
Великий терор. Биківня та інші місця масових поховань жертв репресій. |
1 |
|
|
72 |
Припинення українізації. Посилення русифікаторської політики. Розстріляне відродження. Антицерковна політика влади та її наслідки. Ліквідація УАПЦ. |
1 |
|
|
73 |
Ідеологізація національно-культурного життя радянської України. Освіта. Наука. |
1 |
|
|
74 |
Мистецькі спілки у 1920–1930-х рр. Митці Розстріляного відродження й апологети соцреалізму. Кінематограф. Олександр Довженко. |
1 |
|
|
75 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів : – Розстріляне відродження: доля духовно-культурного та літературно-мистецького покоління 1920-х рр. в Україні. – СРСР: союз рівноправних республік чи видозмінена Російська імперія? Орієнтовні теми для написання есе: – Агресивна мілітаризація ціною мільйонів життів: виправданню (не)підлягає. – Права людини в умовах тоталітаризму: як тоталітаризм торкнувся життя моєї родини. |
1 |
|
|
76 |
Історія рідного краю Наш край в період утвердження комуністичного тоталітарного режиму |
|
|
|
77 |
Узагальнення |
1 |
|
|
78 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Всесвітня історія |
||||
|
Розділ 4. ДЕРЖАВИ ЦЕНТРАЛЬНО-СХІДНОЇ ЄВРОПИ |
|
|
|
49 |
Відновлення польської державності. Становлення Другої Речі Посполитої.. |
1 |
|
|
50 |
Переворот 1926 р. Юзеф Пілсудський |
|
|
|
51 |
Чехословацька республіка. Томаш Масарик. |
1 |
|
|
52 |
Угорська революція. Режим М. Горті. |
1 |
|
|
53 |
Румунія в міжвоєнні роки. Королівська диктатура. Режим Й. Антонеску |
1 |
|
|
54 |
Болгарія в міжвоєнний період. Політична нестабільність держави. Встановлення королівської диктатури. |
1 |
|
|
55 |
Утворення Королівства сербів, хорватів і словенців. Проголошення Югославії. |
1 |
|
|
56 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Центрально-Східна Європа: вибір між демократією й авторитаризмом. – Міжнаціональні відносини у державах Центрально-Східної Європи. |
1 |
|
|
57 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовна тема для навчального проекту: – Українська еміграція в Центрально-Східній Європі: політична діяльність і культурне життя. |
1 |
|
|
58 |
Узагальнення |
1 |
|
|
59 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Історія України |
||||
|
Розділ 5. ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
|
|
79 |
Правовий статус українських земель у складі Польщі. Національна політика та міжнаціональні відносини. Осадництво. Пацифікація. |
1 |
|
|
80 |
Економічне і соціальне становище населення. Українська кооперація. Просвітні організації краю. Андрей Шептицький. |
1 |
|
|
81 |
Українські політичні організації. Українське народно-демократичне об’єднання. Українська військова організація й Організація українських націоналістів. Євген Коновалець. |
1 |
|
|
82 |
Українські землі у складі Румунії. Татарбунарське повстання. Суспільно-політичне життя. Українська національна партія. |
1 |
|
|
83 |
Українські землі у складі Чехословаччини. Правовий статус Закарпаття. Суспільно-політичне й економічне життя. |
1 |
|
|
84 |
Карпатська Україна. Карпатська Січ. Августин Волошин. |
1 |
|
|
85 |
Культурне й релігійне життя на західноукраїнських теренах в умовах іноземного панування. Політичне та культурне життя української політичної еміграції. |
1 |
|
|
86 87 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – Повсякденне життя населення в УСРР/УРСР та в українських регіонах у складі Польщі, Чехословаччини, Румунії в міжвоєнний період: спільне та відмінне. – Срібна земля. Третя спроба утвердити незалежність України в ХХ столітті. |
2 |
|
|
88 |
Узагальнення |
1 |
|
|
89 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
||||
|
Розділ 5. ДЕРЖАВИ АЗІЇ ТА ЛАТИНСЬКОЇ АМЕРИКИ |
1 |
|
|
60 |
Японія. Мілітаризація економіки, державних інституцій та суспільної свідомості населення. Зовнішня експансіоністська політика. |
1 |
|
|
61 |
Китай. Національна революція та боротьба за владу між КПК і Гомінданом. Чан Кайші.
|
1 |
|
|
62 |
Індія. Розгортання антиколоніальної боротьби. Махатма Ганді |
1 |
|
|
63 |
Країни Передньої Азії. Розпад Османської імперії. Модернізація Туреччини та Ірану. Кемаль Ататюрк. Основні аспекти Близькосхідної проблеми |
2 |
|
|
64 |
Практичне заняття Азія та Латинська Америка: протиборство демократичних сил і диктаторських режимів. |
1 |
|
|
65 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовна тема для навчального проекту: – Філософія ненасильства у визвольних рухах ХХ ст. (досвід Махатми Ганді в діяльності Мартіна Лютера Кінга, Нельсона Мандели, радянських дисидентів). Орієнтовні теми для написання есе: – Портрет національного лідера на тлі епохи: Кемаль Ататюрк, Махатма Ганді, Чан Кайші, Сунь Ятсен (на вибір учителя/учительки або учня/учениці). – Визвольні рухи першої половини ХХ ст. перед вибором: радикалізм чи ненасильницький опір. |
1 |
|
|
66 |
Узагальнення |
|
|
|
67 |
Тематичний контроль |
|
|
|
|
Розділ 6. ПЕРЕДУМОВИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|
|
|
68 |
Спроби перегляду Версальсько-Вашингтонської системи міжнародних договорів. |
1 |
|
|
69 |
Утворення вогнищ війни на Далекому Сході, Африці та Європі. |
1 |
|
|
70 |
Вісь “Берлін – Рим – Токіо”. Антикомінтернівський пакт. Нарощення озброєнь. |
1 |
|
|
71 72 |
Політика “умиротворення” агресора. Задоволення територіальних претензій Німеччини: “аншлюс” Австрії та Мюнхенська угода. |
2 |
|
|
73 |
Підтримка Радянським Союзом гітлерівського режиму в 1933 – на початку 1941 рр. Підготвчі заходи Сталіна до військового вторгнення в Європу. |
1 |
|
|
74 |
Англо-франко-радянські переговори в Москві. Радянсько-німецький пакт про ненапад (пакт Молотова-Ріббентропа) і таємні протоколи до нього. |
1 |
|
|
75 |
Практичне заняття – Міжнародні відносини в другій половині 1930-х рр. у світлі історичних джерел. – Імперська політика Радянського Союзу. |
1 |
|
|
76 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – ”Українське питання” в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. – Ліга націй в умовах назрівання Другої світової війни: заходи задля збереження миру і причини неефективності. |
1 |
|
|
77 |
Узагальнення |
1 |
|
|
78 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
|
Розділ 7. ДРУГА СВІТОВА ВІЙНА |
|
|
|
80 |
Причини, характер, періодизація Другої світової війни. |
1 |
|
|
Характеристика основних періодів війни. Основні театри воєнних дій. |
8 |
|
|
|
81 |
Воєнні дії на першому етапі війни (1939 ― червень 1941 р.). Загарбання нацистською Німеччиною Європи. «Битва за Англію». «Битва за Атлантику». |
|
|
|
82 |
Напад Німеччини на СРСР. Перебіг подій на радянсько-німецькому фронті у 1941—1942 рр. |
|
|
|
83 |
Бойові дії в Північній Африці. Вступ у війну США. Перл-Харбор. Бойові дії на Тихому океані. |
|
|
|
84 |
Корінний перелом у війні: Сталінградська битва, битва під Ель-Аламейном, бій біля атолу Мідуей. |
|
|
|
85 |
Поразка німецьких військ на Орловсько-Курській дузі, «битва за Дніпро» — завершення корінного перелому на радянсько-німецькому фронті. |
|
|
|
86 |
Поразка німецьких та італійських військ у Тунісі. Висадка англо-американських військ в Італії. Перебіг бойових дій у Тихому океані |
|
|
|
87 |
Вигнання німецьких військ та їх союзників із території СРСР, перенесення воєнних дій у Центральну та Східну Європу |
|
|
|
88 |
Відкриття Другого фронту. Завершальний період війни в Європі та Азії. |
|
|
|
|
Тематична |
|
|
|
89 |
Дипломатія часів війни. Утворення антигітлерівської коаліції, її значення. |
1 |
|
|
90 |
Особливості окупаційного режиму і руху Опору. |
1 |
|
|
91 |
Людина під час війни. Голокост. Праведники народів світу |
1 |
|
|
92 |
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
1 |
|
|
93 |
Капітуляція Німеччини та її союзників. Нюрнберзький і Токійський процеси над воєнними злочинцями. |
1 |
|
|
94 |
Політичні, економічні та соціальні наслідки Другої світової війни. |
1 |
|
|
95 |
Практичне заняття Орієнтовна тема для практичного заняття: – Примусова праця у Третьому Райху. Трагедія ув’язнених у німецьких концтаборах та їх доля. Орієнтовна тема для написання есе: – Моральний вибір у війні (досвід історичних та/або літературних героїв). |
1 |
|
|
96 |
Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Праведники народів світу: подвиг в ім’я людяності. – Друга світова в об’єктиві кінокамери/на сторінках літературних творів.
|
1 |
|
|
97 |
Узагальнення |
1 |
|
|
98 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Історія України |
||||
|
Розділ 6. УКРАЇНА В РОКИ ДРУГОЇ СВІТОВОЇ ВІЙНИ |
|
|
|
90 |
Українське питання в міжнародній політиці напередодні Другої світової війни. Радянсько-німецькі договори 1939 р. |
1 |
|
|
91 |
Початок Другої світової війни. Українці в польській армії. |
1 |
|
|
92 |
Розкол ОУН. Андрій Мельник. Степан Бандера. |
1 |
|
|
93 |
Окупація Червоною армією Галичини, Волині, Північної Буковини, Хотинщини та Південної Бессарабії. |
1 |
|
|
94 |
Радянізація нових територій. Масові політичні репресії 1939–1940 рр. |
1 |
|
|
95 |
Політичне та соціально-економічне становище в Україні напередодні німецько-радянської війни. |
1 |
|
|
96 |
Бойові дії в 1941–1942 рр. Відступ Червоної армії. Мобілізаційні заходи. |
1 |
|
|
97 |
Тактика “випаленої землі” та інші злочини комуністичного тоталітарного режиму. |
1 |
|
|
98 |
Опір окупантам. Український визвольний рух. |
1 |
|
|
99 |
Проголошення Акта відновлення Української Держави. Поліська Січ. Тарас Бульба (Боровець) |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
100 |
Окупація України військами Німеччини та її союзниками. Новий порядок. |
1 |
|
|
101 |
Колабораціонізм. Самоврядування під німецькою окупацією. |
1 |
|
|
102 |
Остарбайтери. Військовополонені. Концтабори. |
1 |
|
|
103 |
Масове знищення мирного населення. Голокост. Трагедія Бабиного Яру. |
1 |
|
|
104 |
Праведники народів світу в Україні. Олена Вітер. |
1 |
|
|
105 |
Українська повстанська армія. Роман Шухевич. |
1 |
|
|
106 |
Українсько-польське протистояння. Українська головна визвольна рада. |
1 |
|
|
107 |
Радянський партизанський рух. Сидір Ковпак. |
1 |
|
|
108 |
Бойові дії 1942–1943 рр |
1 |
|
|
109 |
Бої на Лівобережжі влітку–восени 1943 р. Чорносвитники. Битва за Дніпро. |
1 |
|
|
110 |
Вигнання німецьких військ та їхніх союзників з Правобережної та Південної України. |
1 |
|
|
111 |
Депортація кримських татар та інших народів Криму. |
1 |
|
|
112 |
Завершення бойових дій на території України. |
1 |
|
|
|
Тематична |
|
|
|
113 |
Українці у військових формуваннях держав Об’єднаних Націй. Внесок українського народу в перемогу над нацизмом. |
1 |
|
|
114 |
Українське питання на Ялтинській і Потсдамській конференціях. |
1 |
|
|
115 |
Ціна війни. |
1 |
|
|
116 117 |
Культура в роки війни. Освіта і наука. Література. Образотворче мистецтво. Музика та кіно |
2 |
|
|
118 |
Практичне заняття Орієнтовні теми для практичних занять: – “Волею Українського народу…” (дослідження документів та матеріалів усної історії про війну). – Війна в пам’ятниках рідного краю (краєзнавча експедиція).
|
1 |
|
|
119 |
Практичне заняття ( проектна діяльність) Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Друга світова – найкривавіший збройний конфлікт в історії людства. – Участь українців у визволенні країн Європи. – Воєнне повсякдення: люди і долі. – Війна в об’єктиві камери. |
1 |
|
|
120 |
Історія рідного краю Житомирщина під час Другої Світової війни (1939 – 1945 рр.) |
1 |
|
|
121 |
Узагальнення |
1 |
|
|
122 |
Тематичний контроль |
1 |
|
|
Всесвітня історія |
||||
|
Розділ 8. ПОВСЯКДЕННЕ ЖИТТЯ ТА КУЛЬТУРА В МІЖВОЄННИЙ ПЕРІОД |
|
|
|
99 |
Найважливіші досягнення науки і техніки, їх вплив на повсякденне життя людей. |
1 |
|
|
100 |
Основні ідеї й течії модернізму. Масова культура в міжвоєнний період. |
1 |
|
|
101 |
Суспільно значимі здобутки науки та мистецтва |
1 |
|
|
102 |
Розвиток кінематографу. Олімпійський рух. |
1 |
|
|
103 |
Практичне занняття Орієнтовні теми для навчальних проектів: – Виставка творів у стилях модернізму (віртуальна екскурсія). – “У передчутті війни…” (літературно-мистецька композиція з творів на антивоєнну тематику). – Доля митців і мислителів в умовах протистояння демократії і тоталітаризму (дослідницький проект). – Кіно: хитання між масовою культурою і мистецтвом (фестиваль кінотрейлерів).
|
1 |
|
|
104 |
Практичне занняття Орієнтовна тема для написання есе: – Кіно: від наукового експерименту до мистецтва. |
1 |
|
|
105 |
Узагальнення. Тематичний контроль |
1 |
|
|
1