Цілі: Формування предметних компетентностей: Сформувати поняття синуса, косинуса й тангенса гострого кута прямокутного трикутника;Сформувати вміння застосовувати ці поняття до розв’язування задач. Формування ключових компетентностей:формувати вміння доречно та коректно виживати в мовленні математичну термінологію;сприяти усвідомленню важливості вивчення іноземних мов для розуміння математичних термінів та позначень;сприяти самовихованню творчої активності, зацікавленості в пізнанні нового.
ЦІКОВО ЗНАТИ ЩО …Індійські математики для синуса використовували слово «ардхаджива»: «ардха» - половина, «джива» – тятива лука. В арабській літературі індійський термін перетворили на «джиба», а потім на «джайб», тобто «пазуха, опуклість». Термін «косинус» – це скорочений вираз «complementi sinus», тобто «додатковий синус».
Якщо гострий кут одного прямокутного трикутника дорівнює гострому куту другого прямокутного трикутника, то синуси цих кутів рівні, косинуси цих кулів рівні і тангенси цих кутів рівніРозглянемо прямокутні трикутники ABC і 𝐴1𝐵1𝐶1, у яких: ∠С=∠С1=90°, ∠А=∠А1 ∆АВС∾∆А1 В1 С1 АВА1 В1=ВСВ1 С1=АСА1 С1 АСАВ=А1 С1 А1 В1 sin. А=sin. А1 Аналагічно: ВСАВ=В1 С1 А1 В1 cos. А=cos. А1 𝐵СА𝐶=𝐵1 С1 А1𝐶1 tg. А=tg. А1 ABC𝐂𝟏 𝐁𝟏 𝐀𝟏
Співвідношення між сторонами і кутами прямокутного трикутника:1. Катет дорівнює гіпотенузі, помноженій на синус протилежного до нього кута або на косинус прилеглого:2. Гіпотенуза дорівнює катету, поділеному на синус протилежного до нього кута або на косинус прилеглого:3. Катет, протилежний до кута А, дорівнює добутку другого катета на тангенс цього кута:4. Катет, прилеглий до кута А, дорівнює частці від ділення другого катета на тангенс цього кута :𝒂=c∙𝐬𝐢𝐧𝑨=𝒄∙𝐜𝐨𝐬𝑩,𝒃=𝒄∙𝐬𝐢𝐧𝑩=𝒄∙𝐜𝐨𝐬𝑨 𝒄=𝒂𝐬𝐢𝐧𝑨=𝒂𝐜𝐨𝐬𝑩=𝒃𝐬𝐢𝐧𝑩=𝒃𝐜𝐨𝐬𝑨 𝐚=b∙𝐭𝐠𝐀 𝐛=𝐚𝐭𝐠𝐀