Сірничок малий, а біда велика
Мета: Розвивати в дітей розуміння того, що гра з сірниками приводить до біди. Виховувати правильне поводження з вогнем у побуті і відповідальність за свої вчинки.
Обладнання: малюнки, плакати.
Хід заняття
І. Організаційний момент
ІІ. Основна частина заняття
1. Слово вчителя
- Сьогодні ми поговоримо про вогонь, який для кожного з нас може бути і другом, і ворогом. Частіше він буває добрим і турботливим, бо дарує людям тепло і світло.
Вогонь прийшов до людей ще в сиву давнину, коли вони жили в печерах. Поступово люди навчилися ним користуватися і зрозуміли, що вогонь може стати добрим помічником і захисником.
Страшну силу вогню люди відчували завжди і боялися його. Однак відчували і його добру волю. Тому поступово навчилися приборкувати вогонь і керувати ним. Але як його викликати? Це було великою загадкою.
Вогонь приходив на Землю від блискавки і лише тоді, коли небо сердилося. У ті години було дуже страшно, все довкола освічувалося різким блакитним вогнем. А коли по ночах було холодно, то дуже хотілося, щоб вогонь прийшов у темну печеру. Але як це зробити? Люди придумали ось що…
Коли від блискавки спалахувало дерево, то після грози воно ще диміло і в ньому залишався жар. Людина взяла цей жар і занесла в печеру, де купкою лежав сухий хмиз. Жар дуже пік руки, і людина кинула його на купку, яка в мить спалахнула. Стало страшно, але цікаво, що людина не вибігла, а зачекала, що з того буде. Вогонь освітив темну печеру, наповнив її теплом. Стало зрозуміло, що треба для тепла і світла. З тих пір, коли чоловіки йшли на полювання, жінки й діти збирали сухий хмиз і складали у центрі печери. По черзі слідкували, щоб вогонь не погас. Життя людини зовсім змінилося. Їй було не так страшно у своєму житлі, адже коли горів вогонь, то хижі звірі не могли зайти, бо боялися вогню, а людина перемогла страх, зрозуміла, що вона сильна і розумна.
Минуло багато часу, коли люди зрозуміли, що вони й самі можуть добувати вогонь. А це трапилося так. Одного разу людина взяла тверду паличку, почала нею наполегливо крутити об суху деревину, щоб зробити дірочку. І раптом пішов дим! Вона злякалася і кинула деревину в сухий мох. Мох задимів. І з відти вирвався маленький язичок полум’я. Людина здивувалася і зрозуміла, що зробила відкриття – викликала вогонь. Тепер вогонь можна було викликати тоді, коли це було потрібно.
Згодом людина змайструвала з каменю свого першого ножа. Їй треба було мати гострого ножа, а тому вона терла камінь об камінь, до того часу, поки він не нагрівався так, що вона не могла його втримати. Людина кинула своє знаряддя на сухе листя, поки воно не задиміло, зрозуміла, що від тертя виникає вогонь.
На вогонь можна дивитися безкінечно, бо він приваблює і зачаровує, наводить на роздуми.
- Але що ж таке вогонь?
- Що це за диво, в якому є і ласка, і доброта, тепло і світло?(Вогонь)
Коли він виходить з – під контролю, стає страшенним ворогом і лихом.
- Коли вогонь буває ворогом?
- Хто спостерігав за вогнем?
Горіння – це хімічна реакція, при якій одна речовина нагрівається на стільки, що з’єднується з киснем і при цьому виділяється енергія у вигляді тепла і світла. Жар нагрівається, частини сажі згорають до кінця, дим пропадає і від вогню народжується новий вогонь.
Пізніше людина навчилася добувати вогонь із сірки – хім.. елемента, яка при легкому терті викликає вогонь. Сірничок – дерев’яна паличка – довго не горить. Коли вогонь доходить кінчика пальців, то викликає опік. Від цього часто виникають пожежі. Тоді вогонь перестає бути другом, а стає ворогом. Вогонь ніколи не гасне сам. Його треба гасити вогнегасником, водою, накривати мокрим простирадлом. А коли він набрав сили, то з ним можуть впоратися лише пожежники.
Зважаючи на це, треба добре знати одне правило – «Ніколи не грайтеся з сірниками». Сірники – це не іграшка. Гра з ними може призвести до страшної трагедії.
Нині для того, щоб викликати вогонь є чимало різни пристосувань. Це сірники, газові запальнички, збільшувальне скло, петарди і хлопавки і т. д.
Пожежа – це велике лихо, яке забирає життя всього живого. А причини пожежі можуть бути різні.
2. Ознайомлення з правилами поводження із сірниками
Запам’ятай!
Не грайся з сірниками і не розпалюй самостійно вогнищ.
Не носи запалені палки.
Не пускай підпалених паперових літачків
Нічого не підпалюй.
Не запалюй збільшуваними скельцями папір, ганчір’я, суху траву
Не засвічуй свічку без дорослих, не бався запальничкою
Не забудь номер служби безпеки «01».
3. Обговорення ситуацій
Питання для повторення
Що треба робити, якщо:
- Щойно щось почало горіти?
- Ти не встиг загасити вогонь, і пожежа набирає сили?
- Вогонь вже поширився на велику частину площі?
Знай! Ніколи не ховайся під ліжко, у ванну кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше дістане небезпечний дим! Від вогню і диму втікай на подвір’я.
ІІІ. Підсумок заняття
- Що нового довідались на занятті?
- Що корисне взяли для себе?
Підготувала
вчитель 1 – А класу
Крив’якіна Н.І.
м. Лисичанськ 2019р.
МЕТА:
навчальна: сформувати уявлення про умови виникнення горіння т
а наслідки пожежі, правила особистої безпеки під час виникнення пожеж;
розвивальна: розвивати вміння використовувати одержані знання в
повсякденному житті; розвивати здатність орієнтуватися в загрозливих
для життя ситуаціях, реально оцінювати небезпеку;
розвивати спостережливість, сміливість, винахідливість,
навички індивідуальної, колективної та групової роботи;
спонукати до вироблення осмисленої особистісної позиції щодо
виконання правил пожежної безпеки;
виховна: виховувати у дітей відповідальність, обережність,
вміння робити висновки і бути не байдужими до чужого горя.
Обладнання:
ілюстрації до казки «Солом’яний бичок»,
малюнки із зображенням наслідків пожежі,«перлини здоров’я»
ХІД ГОДИНИ
І. Організаційний момент. Емоційний настрій .
Діти, сьогодні ми розпочинаємо наш урок, як і годиться, із привітання.
Це буде привітання – гра. Я читатиму вірш, ви будете робити все так,
як я говорю, а слова «Добрий день» промовлятимемо всі разом.
Встало сонце, усміхнулось (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Ми до світла потягнулись (учні піднімають руки догори),
Добрий день, добрий день!
Одне одному всміхнулись (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Побажати всім здоров’я
Будь здоров, будь здоров (учні потискають руки один одному)!
Настрою і щастя в домі
Кожний день, кожний день!
Підтягнулись, порівнялись,
До уроку всі приготувались,
Добрий день, добрий день!
Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.
Але, щоб нам добре працювалось, що ми повинні роботи?
(Дотримуватись правил роботи на уроці)
Давайте з вами пригадаємо ці правила.
(Говорити по черзі, бути доброзичливим, не перебивать;
бути активним, не критикувати, дотримуватися правила піднятої руки)
ІІ. Повідомлення теми та мети.
Діти, зараз у нас незвичайний урок класної години.
Тему класної години ми дізнаємось тоді, коли проведемо гру.
Хочу зараз гру почати,
Вона називається «Хочу все знати».
А тема її… ні, не буду казати,
Спробуйте всі загадки мої відгадати.
1. Гра «Хочу все знати».
Коли вогнище палає,
Він згасить його допомагає,
Із піщинок наш дружок,
Здогадались? Це… (пісок).
Шкварчить, злиться, води боїться,
І скільки б не їв, а ситим не буває. (Вогонь)
Найважливіша в пожежного зброя,
З нею він завжди йде до бою. (Вода)
Він завжди на гвіздочку,
Має червону сорочку.
І вогонь блокує вміло
В білій і пухнастій піні. (Вогнегасник)
Сидять у коробці у купці хлопці,
Хто хоче світити – готові служити.
Заради гри їх не бери і голівками не три!
Лихо станеться велике – полум’я від них сердите. (Сірники)
Ви зрозуміли, що сьогодні ми будемо розмовляти про небезпечний вогник.
ІІІ. Актуалізація теми
1. Вправа «Асоціативний кущ» Назвати асоціації до слова «Вогонь» (запальничка, пожар, горе, лихо, полум’я, тепло, сірники, страх, біда, рятувальники, небезпека, сльози, піч, газова плита тощо).
Висновок: для когось вогонь був нашим другом, а хтось із вас асоціює його з небезпекою .
У повсякденному житті нам загрожують різні види небезпеки. Для того щоб знайти вихід із критичної ситуації, необхідно знати, які небезпеки можуть нас чекати, звідки йде загроза життю та здоров’ю людини.
ІV. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота на карточках.
2. Повідомлення вчителя та учнів
3. Казочка про маленького сірничка.
Жив-був у коробочці сірничок на ім'я Спалах. «Може, я стану кому-небудь у нагоді», - подумав Спалах і викотився з коробки. По дорозі йому зустрівся Півник. Він вирішив взяти Спалаха з собою в гості до Мурки. Але сірничок згадав знайомий «Тілі - бом» і відмовився йти з Півником.
Потім з сірничком захотіли погратися мишенята біля сухого хмизу. Але вони не вміли обережно поводитися з сірниками, і Спалах не погодився товаришувати з ними.
Нарешті, сірничка знайшов маленький Івасик. Він знав, що сірники - не іграшки, і віддав його мамі. «Дуже добре, - сказала мама, - буде чим розпалити піч».
«Я знадобився!» - вигукнув радісно сірничок і спалахнув. Добре приносити корись!
- Так, молодці. Адже наслідком необережного поводження з сірниками, є пожежа, що завдає значних матеріальних втрат, призводить до отруєння, травмування, навіть загибелі живих істот .
4. Правила протипожежної безпеки. (На кожне правило вивішую малюнки).
1.Не грайся з сірниками!
2.Не бався запальничкою!
3. Не засвічуй свічку самостійно, без дорослих!
4.Не залишай увімкнені електроприлади
6.Не грайся з розетками!
7.Вимикай світло та електроприлади, коли йдеш з дому»
8.Не торкайся дротів та електроприладів мокрими руками.
9.Не користуйся легкозаймистими сумішами без дорослих!
10.Не забудь номер служби безпеки – 101.
5. Фізкультхвилинка.
На галявині – вогнище. (показують)
Полум’я стелиться низько-низько (присідають).
Далі вогнище розгоряється (піднімається)
І полум’я колихається (показують руками).
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили, загребли (імітація руками)
І з галявини пішли (крокують).
Що вогонь буває різним:коли добрим, коли грізним.
Щоб не трапилось біди, сам це знай та всім кажи:
СІРНИКИ ТИ НЕ ЧІПАЙ, ПРО ЦЕ ЗАВЖДИ ПАМ’ЯТАЙ!
V. Узагальнення та систематизація знань
1. Гра «Так чи ні».
2. Віршики-загадки.
Як побачиш: малюки
Взялися за сірники.
То ти маєш їх спиняти -
Сірники у них (забрати)
Як побачиш десь горить:
Мусиш ти в ту саму мить
До пожежників дзвонити
Про пожежу ... (сповістити)
Вивчіть правила пожежні.
Будьте завжди обережні.
Знає хай дитина кожна
Жартувать з вогнем ... (не можна)
А якщо трапилась біда.
Що ви будете робити ?
Не ховатись у куток,
а вогонь мерщій (гасити)
Якщо вогонь іще малий
Чашкою води залий .
А якщо вогонь не згас і багато диму -
Вибігай з кімнати враз
Із дітьми малими.
Всіх, хто є у домі.
Швидше клич на поміч
Якщо з’явивсь вогонь і дим –
То дзвони …. (101)
3. Обговорення ситуацій.
Що треба робити, якщо:
Щойно щось почало горіти?
Ти не встиг загасити вогонь, і пожежа набирає сили?
Вогонь вже поширився на велику частину площі?
Знай! Ніколи не ховайся під ліжко, у ванну кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше дістане небезпечний дим! Від вогню і диму втікай на подвір’я.
VІ. Підбиття підсумків, закріплення вивченого
1. Вправа «Побажай другу тепла»
Роздаю дітям паперові кружечки, на яких вони малюватимуть «заборонні» знаки
ХІД ГОДИНИ
І. Організаційний момент. Емоційний настрій .
Учитель: Діти, сьогодні ми розпочинаємо наш урок, як і годиться, із привітання. Це буде привітання – гра. Я читатиму вірш, ви будете робити все так, як я говорю, а слова «Добрий день» промовлятимемо всі разом.
Встало сонце, усміхнулось (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Ми до світла потягнулись (учні піднімають руки догори),
Добрий день, добрий день!
Одне одному всміхнулись (учні усміхаються),
Добрий день, добрий день!
Побажати всім здоров’я
Будь здоров, будь здоров (учні потискають руки один одному)!
Настрою і щастя в домі
Кожний день, кожний день!
Підтягнулись, порівнялись,
До уроку всі приготувались,
Добрий день, добрий день!
Посміхніться один одному, щоб нам було приємно спілкуватися.
- Я, гадаю, що ви сьогодні добре попрацюєте на уроці і покажете свої знання. Але, щоб нам добре працювалось, що ми повинні роботи?
(Дотримуватись правил роботи на уроці)
- Давайте з вами пригадаємо ці правила.
( Говорити по черзі, бути доброзичливим, не перебивать;
бути активним, не критикувати, дотримуватися правила піднятої руки)
ІІ. Повідомлення теми та мети.
Діти, зараз у нас незвичайний урок класної години. Тему класної години ми дізнаємось тоді, коли проведемо гру «Відгадай слово».
Може він усе спопелити,
Але може й обігріти,
Якщо студить нас зима.
Обережні будьте з ним
І сьогодні, і завжди,
Щоб не сталося біди.
ВОГОНЬ
ІІІ. Актуалізація теми
Отож, сьогодні ми дізнаємось:
Що таке пожежа?
Що необхідно для горіння?
Чим відрізняється вогонь від пожежі?
Які види пожеж можуть виникати у природі?
Дізнаємося про способи уникнення та запобігання пожеж
Навчимося діяти під час пожеж.
Вправа « Очікування»
Роздаються учням паперові краплинки. Розкажіть про ваші очікування на краплинках. Ми розвісимо їх над вогнищем на хмаринці. Якщо ваші сподівання справдяться, то ми зможемо загасити вогнище своїми краплинками»
ІV. Вправа «Асоціативний кущ»
Назвати асоціації до слова «Вогонь» (запальничка, пожар, горе, лихо, полум’я, тепло, сірники, страх, біда, рятувальники, небезпека, сльози, піч, газова плита тощо).
Висновок: для когось вогонь був нашим другом, а хтось із вас асоціює його з небезпекою .
У повсякденному житті нам загрожують різні види небезпеки. Для того щоб знайти вихід із критичної ситуації, необхідно знати, які небезпеки можуть нас чекати, звідки йде загроза життю та здоров’ю людини.
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Повідомлення вчителя та учнів
Сірник маленький, але його полум’я має дуже високу температуру. Звичайно, тепла від сірника не вистачить, щоб запалити велике поліно. Проте суха трава, хмиз чи папір спалахують швидко, а бензин чи спирт – миттєво. Не варто пустувати навіть з вогнем маленького сірника, бо в суху погоду він може знищити ліс. В Україні найбільш пожежонебезпечними місяцями є липень і серпень. Саме влітку люди найбільше часу проводять на свіжому повітрі. Проте не слід забувати правил безпечного вогнища.
Учитель.
Діти! Простір, в якому ми живемо, наповнений красою, радістю, і щастям. Дуже важливо нам зберегти його таким, яким він є: не знищити не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей.
А ще слід зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватись красою навколишнього світу. Великою мірою це залежить від того, як ви будете поводити себе, як виконуватимете правила протипожежної безпеки, як ви любите, бережете навколишній світ, такий тендітний і неповторний, дзвінкий і радісний.
Наслідком необережного поводження з вогнем є пожежа – неконтрольований процес горіння, що завдає значних матеріальних втрат, призводить до отруєння, травмування, навіть загибелі живих істот
Вогонь приносить людям користь. Без вогню не було б заліза, тeплa.Люди взимку мерзли б в квартирах.Діти не змогли б навчатися в школі. Щоб готувати їжу. Прибирання сміття.
Отже — вогонь i тепло — супутники нашого життя. Але часто вогонь перетворюється на ворога i в цьому повинні ми caмі. Особливо ті хто недбало поводиться з вогнем. А до чого призводять пустощі.
Діти. До пожежі
2. Вчитель. Послухайте казку про солом’яного бичка.
Читання казки
Жив бичок у діда й баби, все було у них до ладу.
Баба пасла на травиці і плела з квіток косиці.
Дід у хаті майстрував, лад в господі скрізь давав.
В гості внуки завітали, радо дуже їх приймали,
Пирогами частували, молочком всіх напували.
І погратись на лужок відпустили діточок.
Сумно стало їм у лузі :“В що пограємо ми, друзі?
Нишком сірники я взяв, коли дід відпочивав.
В гру веселу будем гратись, хто з вас хоче розважатись?”-
Так сказав найстарший внук й сірники він взяв до рук.
А молодший: “Ні, не тронь! В сірниках живе вогонь”.
“Ну, малий, ти й боягуз, знай: вогню я не боюсь.
Він живе в коробці мирно, лагідний він і спокійний.
Він і гріє, й не пече, і нікуди не втече.”
А сірник був пустотливий, жартівливий, не лякливий,
Думає в коробці нишком: “Я втечу від вас, мов мишка,
Тільки випустіть мене - вже ніхто не здожене.”
Та й побіг вогонь по лузі, й знаєте,
Що вийшло, друзі?
Хату ледве залили, а бичка вже не змогли!
Добре внуки, що вціліли, тільки пальці обгоріли.
Щоб всі знали малюки, що недовго до біди,
Що вогонь буває різним:коли добрим, коли грізним.
Щоб не трапилось біди, сам це знай та всім кажи:
СІРНИКИ ТИ НЕ ЧІПАЙ, ПРО ЦЕ ЗАВЖДИ ПАМ’ЯТАЙ!
Бесіда за змістом прочитаного:
-Що трапилось з солом’яним бичком?
-Як зустріли дід та баба своїх внуків?
-Що зробив старший внук?
- Чому він не послухав свого меншого брата?
-Чому ігри з вогнем приводять до лиха?
-Коли вогонь буває другом, а коли ворогом?
VІ. Фізкультхвилинка.
На галявині – вогнище. (показують)
Полум’я стелиться низько-низько (присідають).
Далі вогнище розгоряється (піднімається)
І полум’я колихається (показують руками).
Ми взяли водичку прямо із кринички (нахиляються).
Полили, загребли (імітація руками)
І з галявини пішли (крокують).
VІІ. Узагальнення та систематизація знань
Довідкове бюро (Пастарнак Юрій)
1.Пожежа – це лихо, яке завдає шкоди. Причин пожеж може бути багато. Однак пожежники виділили декілька, через які найчастіше виникають пожежі (паління, неправильне користування електричними та газовими приладами, необережне поводження з відкритим вогнем).
2.Правила пожежні бездоганно знайте!
3. Правила пожежні ви не нарушайте!
Гра «Так чи ні». (Діти дають відповіді хором)
Кидати запалені сирники в приміщеннях (ні).
Якщо потрапив у лісову пожежу треба заховатись у кущах (ні).
Використовувати всі засоби для гасіння вогню (так).
Якщо розпочалася пожежа потрібно подавати сигнал тривоги (так).
Використовувати петарди, феерверки вдома (ні).
Залишати вогонь без нагляду (ні).
Місце для вогнища слід розчистити та обкопати (так).
Вогнище слід ретельно загасити (так).
Не панікувати (так).
3. Обговорення ситуацій
Що треба робити, якщо:
Щойно щось почало горіти?
Ти не встиг загасити вогонь, і пожежа набирає сили?
Вогонь вже поширився на велику частину площі?
Знай! Ніколи не ховайся під ліжко, у ванну кімнату, в туалет, в комірку – там тебе найшвидше дістане небезпечний дим! Від вогню і диму втікай на подвір’я.
VІІІ. Підбиття підсумків, закріплення вивченого
Вправа «Побажай другу тепла»
А тепер давайте всі разом станемо у коло і побажаємо один одному тепла.
Чи сподобалося вам наше заняття?
Що саме сподобалося?
Чи справдилися ваші очікування?
Що нового дізналися?
Як це допоможе нам у житті?
Учитель. На згадку про наш урок ви отримаєте заборонні» знаки протипожежної безпеки
Поміркуйте, як намалювати «заборонні» знаки протипожежної безпеки. Що на них має бути зображено? (Відповіді дітей і обґрунтування своєї думки.)
Учитель роздає дітям паперові кружечки, на яких вони малюватимуть «заборонні» знаки
Вчитель1 класу
Лукащук Н.І
Дем'янівка
2017
Ногами б'ють м'яч, штовхають, Як цвях у ворота забивають, Кричать від радості: «Гол!». Гру з м'ячем звуть ... футбол
Танці на ковзанах на льоду. Фігурне катання
Дві команди, як в футболі, Та на крижаному полі, І дорослих, і дітей Позбирав на лід…
Хокей
Ця спортивна боротьба - Рух на лижах і стрільба… Гонка-справжній марафон! Цей вид спорту… Біатлон
У цьому спорті гравці Всі спритні і високі. Люблять у м'яч вони грати І в кільце його кидати. М'ячик дзвінко б'є об підлогу, Значить, це ...Баскетбол
3 Кулю шкіряну ганяють, Лиш одну на полі мають!
По ногах не б’ють — це фол! Називають гру… футбол.
4 Той, хто диво-дошку має, Із гори, мов птах злітає.
Це не гра — зимовий спорт! Зветься вид цей… сноуборд.
5 З гірки мчаться сани-біб, В них сидить кілька осіб.
Швидкість там — не для дітей! Звуть вид спорту цей… бобслей.
6 Ця спортивна боротьба - Р ух на лижах і стрільба…
Гонка-справжній марафон! Цей вид спорту… біатлон.
8 Сіла купа дітвори І поїхала з гори…
Люблять їх усі малята. Звуть візочок цей… санчата.
9 З нетерпінням зиму ждуть, Лід малюють — іскри йдуть!
Гострі та стрімкі вони. Мають назву… ковзани.
10 Покатають нас вони, Але це не ковзани!
Білі, чорні, сині, рижі… Дощечки ці звуться.. лижі.
“Дружба”
Девіз Друг завжди в біді поможе
Наша дружба переможе!
Як стріла, ми будем мчати,
Неможливо нас догнати!
Спорт – здоров’я, спорт – це сила, що дає всім дітям крила!
Хід уроку
Організація класу. Створення сприятливої обстановки.
Шановні батьки, любі діти та всі наші гості! Я щиро вітаю вас зі святом — Днем знань. Від усієї душі бажаю вам міцного здоров'я та здійснення всіх бажань. Щойно пролунав дзвоник на перший урок в житті наших малят. Вони стали першокласниками. Народився наш шкільний учнівський колектив. Ми дружно будемо долати всі незгоди і радіти успіхам кожного, наше шкільне життя буде світлим і радісним, цікавим і незабутнім. А щоб дійсно воно було таким давайте складемо « Правила життя в нашій родині».
* Щоб наша родина була доброю, потрібно…( не сваритись, не битись).
* Щоб вона була розумною, потрібно -…(гарно вчитися, багато читати).
* Щоб колектив був щедрим ,потрібно -…(ділитися, допомагати).
* Щоб був веселим,…(посміхатися, радіти).
Отже, «загадаємо» жити дружно, гарно вчитися, більше посміхатися. А щоб ці бажання здійснилися , я пропоную піднятися зі своїх місць утворити коло і скажемо такі слова:
Ми усі - одна сім’я,
Неповторні – ти і я,
Будемо усі дружити,
В мирі і злагоді житии
Знайомство зі школою.
Знання для людини – що сонце для всього живого на світі. Без знань життя неможливе. Людині потрібно знати, як звернутися один до одного, як і де знайти потрібні речі, де взяти одяг, їжу, як з чого приготувати, чому буває день і ніч, зима і літо, дощ і сніг, холод і тепло. Виникає безліч різноманітних питань кожен день саме у вас. І щоб навчитися відповідати на ці питання, необхідно вчитися . Школа – це шлях до науки, в життя.
Нашій школі вже близько 100р Багато часу існує наша школа ,а залишається весь час гарною і затишною. Кожного ранку відчиняє вона двері вам, школярикам. Всі учні школи дотримуються наступних правил
Знайомство з правилами для учнів
1. Вставати треба кожен раз, коли учитель входить в клас.
2. Спитає вчитель, треба встать. Дозволить сісти – тихо сядь.
3. Сказати хочеш - не кричи, а тільки руку підніми.
4. У школі парту бережи і на парті не лежи.
5. Щоб урок пройшов не марно, сидіти треба рівно, гарно.
6. Не базікай на уроках, як папуга чи сорока.
7. Слухай вчителя уважно, на уроках не зівай, знання для себе здобувай
Зараз перевіримо чи справжні ви школярики? Чи знаєте ви , які приладдя потрібні учневі у школі? Я буду читати загадки, а спробуйте відгадати. Допоможуть вам це зробити малюнки підказки на дошці.
1. Виводить букви і слова оця цікава штучка,
В руці виблискує здаля нова, гарненька … (ручка.)
2. Всяк школяр його шанує, бо він пише і малює.
Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно,… (олівець.)
3. Букви всі від А до Я на сторінках ... (показує Буквар).
4.Для письма, сказати прошу, що потрібно взяти? (зошит)
5. Ручки й олівці, щоб знали, ми кладемо у ... (показує пенал).
Я знаю, що дехто з вас вже знає букви , тому допоможіть, будь ласка, знайти від якого слова загубились літери. Молодці з цим завданням справилися.
(Чути телефонний дзвінок, вчитель бере трубку, або ж приходить казковий герой)Діти тільки що мені телефонував Незнайко,він просить вашої допомоги. Незнайко передав свій портфелик і хоче щоб ви перевірили, чи правильно він його склав.
Бесіда про Україну
Сьогодні пролунав перший дзвінок і покликав до школи не тільки вас, а й всіх учнів у містах і селах нашої великої країни.
-Скажіть, а чи знаєте ви як називається наша країна?
Зараз я пропоную подивитися мультфільм про Україну і сказати, що ви про неї дізналися.
Скажіть будь ласка чим багата наша держава ?
Україна - наша Батьківщина, наша домівка, прекрасна і чарівна.
Хай щаслива вас чекає днина,
Хай лиш радість принесуть знання!
1 вересня - День знань, чудове свято,
Тож дозвольте всіх вас привітати –
Час настав перший урок нам почати.
- Доброго дня! Я рада зустрічі з вами! Сьогодні ми зібралися на перший у вашому житті урок-мандрівку. Мета нашої мандрівки - дати можливість кожному з вас відчути себе школярем, переконатися, що ви є розумничками і допоможете мені провести перший урок. Погляньте на дошку. Ви бачите сонечко, але його закрили хмарки, на яких записані завдання, які ми маємо виконати, щоб звільнити сонечко. За правильно виконане завдання хмарки нам даруватимуть частинку пазлів, з ми викладемо те, що найдорожче для кожної людини.
2.Перша хмаринка принесла нам загадки.
-Давайте відгадаємо їх.
На ріднім полі шепчуть колоски,
Я рад би знати тихі їх думки.
Я слухав, чув, як кожна колосина
Шептала тихо слово: .... (Україна) М.Петров
На цьому уроці ми розширимо свої знання про свою Батьківщину. То ж урок наш буде присвячений дорогій Батьківщині, милій Україні, яку ми всі дуже любимо, бо найдорожче, що є у кожного з нас, — це рідна Батьківщина.
Ми визначили з вами тему уроку і хмаринка подарувала нам частину карти нашої країни.
( На дошці намальований лише контур карти України.. Після виконання завдання хмаринки, учні одержують пазл, який прикріплюють на дошці).
3.Друга хмаринка просить вас попрацювати в групах і викласти слова із букв.
10. Шоста хмаринка «Правила для учнів»
-Я бачу, що Ви гарно працювали на першому уроці і думаю, що вже зрозуміли яких правил треба дотримуватись учням. Тож пограємо у гру «Так чи ні»
Якщо так – плескайте в долоні, а якщо ні – тупочіть.
Треба гарно вам читати?
Треба менших ображати?
На перерві пострибати?
І всі парти пописати?
Друга треба виручати?
Треба слухати матусю?
Накричати на бабусю?
У школі вибити шибки?
Запізнюватись на уроки?
Брудне взуття носити?
І книги додолу кидати?
Завжди старших поважати?
І малюків не ображати?
Рідний край завжди любити?
І добром лиш дорожити?
11. Присяга школяра
- Законів і правил у школі існує дуже багато. Все неможливо запам’ятати. У цьому вам допоможе пам’ятка першокласнику. А ось ці правила прості мають виконувати всі. Зараз я буду зачитувати присягу школяра, а ви будете казати хором слово «Обіцяємо!». Домовилися?
Обіцяєм не лінитись?
Добросовісно трудитись.
Педагогів поважати
І оцінки гарні мати.
На уроках не жувати,
Не дрімати і не спати.
Будем вчитися відмінно,
І поводитись сумлінно,
Щоб батьки могли радіти, що в них гарні такі діти.
12. Заключне слово вчителя.
Тепер можна гордо сказати, що ви – діти України, маленькі буковинці, справжні школярі. Погляньте на свої парти. Там лежать малесенькі серця із вашими іменами.