Система нестандартних уроків читання у 2 класі із використанням методик розвитку критичного мислення (за науково –педагогічним проектом «Інтелект України»)

Про матеріал
Діти приходять до школи з різним рівнем розвитку, розумовим складом, темпераментом, характером. Як же допомогти кожному стати на шлях розвитку, щоб активізувався творчий потенціал, з’явилося бажання самостійно оволодівати знаннями? Одним із можливих варіантів вирішення цієї проблеми може стати застосування нестандартних форм проведення уроків. Нетрадиційні форми проведення уроків у початковій школі дають можливість дитині мислити, аналізувати, порівнювати, шукати, спостерігати, експерементувати, тобто максимально використовувати свій розум. При цьому застосовують весь арсенал своїх знань, певний життєвий досвід, роблять власні, хай незначні, але дуже необхідні кожній дитині, висновки та відкриття. Особливість нетрадиційних уроків полягає в викладанні певного матеріалу у формі, пов’язеній з численними асоціаціями, різними емоціями, що допомагає створити позитивну мотивацію навчальній діяльності. Мої вихованці полюбляють уроки – пошуки, уроки –подорожі, уроки –ігри, уроки –телепередачі,уроки – пригоди, уроки- огляди знань, які представлено до Вашої уваги. На таких заняттях школярі можуть спробувати себе у ролі дослідників, мандрівників, ведучих, вчителів, читців, кореспондентів, тобто переходять віл суто виконавської діяльності до пошукової, творчої.
Перегляд файлу

Система нестандартних уроків  читання у 2 класі

із використанням методик розвитку критичного мислення

(за науково –педагогічним проектом «Інтелект України»)

Тема: Людина і навколишній світ. Джозеф Редьярд Кіплінг – лауреат Нобелівської премії.  «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Формувати уявлення про мудрість і красу літературної творчості                 Д.Р. Кіплінга; залучити учнів до аналізу й критичного осмислення тексту; удосконалювати уміння досліджувати проблему, встановлювати відповідність між діями героїв і результатами цих дій; розвивати спостережливість; спонукати до добрих вчинків; виховувати бажання жити за правилами, по совісті.

Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор; відеофрагменти казки, біографічних відомостей; фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»;  відео «Пісня про казку».

Форма уроку: урок – пошук.

Методи і прийоми: «Взаємні запитання», «Думайте – працюйте в парах – обмінюйтесь думками», парна форма роботи.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

1. Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні на уроці ми познайомимося з творчістю відомого англійського казкаря Джозефа Редьярда Кіплінга. Саме зараз ми перетворимося на дослідників і вирушимо стежинками знань у пошуках мудрості. Як ви гадаєте, чи можна її побачити?

- А відчути?

- Чи існує мудрість на Землі?

- Де можна її знайти?

- Так, звичайно, мудрість ми можемо відшукати у навколишньому світі, у книзі.

Про далекі загадкові куточки джунглів, де стільки незбагненних таємниць, розповість вам казка Д.Р.Кіплінга «Мауглі».

2. Перегляд початку казки про пригоди в Джунглях. Ознайомлення з біографічними даними Д.Р. Кіплінга.

- Назвіть відомих вам персонажів казки. Хто її автор?

- Прочитайте у рамочці текст, прискорюючи темп. Підкресліть ключові слова й перекажіть прочитане.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

3. Виконання вправи «Фотоапарат»

- Юні слідопити, Знайко вирішив допомогти нам у пошуках й відкрити свої таємниці.

4. Хвилинка Знайка

а) Методика «Взаємні  запитання»

Учні працюють у парах. Читають текст, ставлять один одному запитання за змістом прочитаного.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

б) Перегляд відеофрагменту, відтворення нової інформації.

в) Хвилинка відпочинку. Виконання  «Пісні про казку».

- Дітки, погляньте, Мудра Сова теж поспішила нам на допомогу. Вона пропонує повторити правило.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

ІІ. Усвідомлення нового матеріалу

  • Казки, як мудрі добрі друзі, вводять нас у дивовижний чудовий світ.

А щоб зміст казки був зрозумілим, попрацюємо над новими словами.

1.Робота з тлумачним словничком

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  • Мавпочка і Ведмедик – одвічні мешканці джунглів, просять допомогти їм спуститися на повітряних кульках.

2.Виконання вправи «Повітряні кульки»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Прийшов час познайомитися з уривком казки Д.Р.Кіплінга «Мауглі».

3.Виконання вправи «Черепаха і сорока»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

4. Читання початку твору

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

- Дорогі школярики, щоб стати справжніми дослідниками, нам необхідно виконати усі завдання Питайлика.

5. Виконання завдань Питайлика

а) Відновлення послідовності подій у тексті, складання плану.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

б) Відтворення сюжету уривка за складеним планом

в)Тестування. Аналіз тексту за запитаннями

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

Музична фізкультхвилинка

  • Друзі, Питайлик пропонує нам із ним пограти.

г) Гра «Ланцюжок»

Діти переглядають  фрагмент  мультфільму. Знаходять в тексті і підкреслюють речення про переглянуте. Читають їх, поступово прискорюючи темп, переказують. Придумують й записуюють запитання до цих речень.

ґ) Гра «Найкращий диктор»

Озвучування мультфільму.

д) Гра «Впізнай героя»

Один з учнів описує героя казки (персонаж, який викликає симпатію або антипатію), інші – повинні здогадатися про кого йдеться.

ІІІ. Міркування

1.Методика «Думайте – працюйте в парах – обмінюйтесь думками»

а)Постановка вчителем проблемного запитання: «Чи є в цій казці мудрість?»

б)Обговорення в парах

в) Колективне обговорення

- У світі тварин, як і в світі людей, існують свої закони – правила співжиття, які неможна порушувати. Отже, джунглі – чудова школа для звірів і людей.

2. Виконання завдань Питайлика

а)Знаходження в тексті і підкреслення речень, у яких йдеться про розуміння звірами Закону Джунглів.

б)Виведення висновку про поведінку звірів, які мешкають в джунглях.

IV. Підсумок уроку

  • Якою була тема уроку?
  • Яке завдання ми виконували?
  • Чи впоралися ми з місією дослідників?
  • Любі діточки, всі ви добре попрацювали. Завдяки цьому нам  вдалося

           знайти і осягнути мудрість законів, які керують лісовим світом джунглів.

V. Домашнє завдання

1. Прочитати уривок казки Д.Р. Кіплінга «Книга Джунглів. Мауглі».

2. Знайти і підкреслити речення, де йдеться про те, що звірі думають про людину.

3. Виписати, якою була людська дитина.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Джозеф Редьярд Кіплінг «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Доповнити й розширити знання учнів про життєвий і творчий шлях Д.Р.Кіплінга; вчити дітей виділяти в тексті дійових осіб, давати їм елементарну характеристику, правильно оцінювати поведінку персонажів; розвивати пізнавальні здібності, спостережливість; виховувати бажання допомагати іншим, почуття людяності добра.

Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор; відеофрагмент біографічних відомостей; фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»; аудіозапис  уривку казки Д.Р.Кіплінга «Мауглі».

Форма уроку: урок – подорож.

Методи і прийоми: «Мозкова атака», «Доповідач – респондент».

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

1. Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Я знаю, що всі ви любите мандрувати: хто – в гори, на природу, хто – подумки «злітає до небес». Сьогодні ми з вами здійснимо уявну подорож в дивовижний світ тропічних лісів, до нашого друга – Мауглі. Познайомимося із звичаями джунглів та їх мешканцями. Але, перш ніж вирушити в дорогу, необхідно перевірити свої сили й запастись вантажем знань.

Що цікавого вам відомо про письменника Д.Р.Кіплінга?

  •                  Дізнатися про нього більше, нам допоможе виконання наступних завдань:

2. Перегляд відео про Д.Р. Кіплінга.

C:\Users\User\Desktop\1.jpeg3. Читання тексту в рамочці, підкреслення ключових слів, переказ прочитаного.

 

 

 

 

 

  • Попереду на нас чекає багато випробувань, тому нам треба бути уважними, зібраними, пильними. Тут нам у нагоді стане вправа «Фотоапарат». Приготуйте свої оченята – фотоапаратики.

 4. Виконання вправи «Фотоапарат»

  • Дуже добре! Бачу, ви сповнені енергії, запалу. А чи готові до змагань? Зараз перевіримо вашу кмітливість та інтелект. Той, хто за одну хвилину  правильно виконає завдання, стане переможцем і зможе розфарбувати свою винагороду.

 5. «Мозкова атака». Конкурс «Найрозумніший».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  • Картинки по запросу волк из Ð¼Ð°ÑƒÐ³Ð»Ð¸Дітки, погляньте, нас зустрічає Батько Вовк. Він просить пригадати автора і назву казки з якої він до нас потрапив. А ще згадати й переказати уривок з цього твору, прочитаний на попередньому уроці.

6. Методика «Доповідач – респондент»

Два учні виходять до дошки. Один переказує зміст прочитаного.

Другий уважно слухає. Потім усе, що було пропущено, показує за

допомогою  рухів, жестів, міміки. А перший учень намагається доповнити розповідь тим, про що ще не було сказано.

  • Молодці! Ви добре впоралися з завданням. Що ж, вирушаємо в путь!

 Руханка.

( Під музичний супровід, діти рухаються за вчителем, який веде за собою «ланцюжок, змінюючи напрямок).

 

 

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Стежинка привела нас до незрозумілих слів. Давайте познайомимось з їх значенням.
  1. Робота з тлумачним словничком.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  • А зараз погостюємо у ведмедя та мавпочки. Політаємо разом із ними на повітряних кульках.
  1. Виконання вправи «Повітряні кульки».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Дітки, погляньте, разом з нами в дорогу вирушили давні друзі – Черепаха та Сорока. Давайте прочитаємо початок їх улюбленої казочки.
  1. Виконання вправи «Черепаха та Сорока»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • В джунглях можна почути безліч голосів: пташиний щебет, базікання мавпенят, фиркання оленів, гарчання тигра. А, якщо прислухатись, можна почути казку. Чуєте?
  1. Слухання аудіозапису уривку казки Д.Р. Кіплінга «Мауглі».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Ось і казочці кінець. Треба рушати далі. Але хто це причаївся під кущем? Невже й Питайлик вирушив з нами в путь? Так і є. Він говорить, що жителі джунглів хочуть дізнатися чи уважно ви слухали казочку. Чи зможете відтовити послідовність подій і переказати її.
  1. Виконання завдань Питайлика:

а)Складання плану;

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

б) Відтворення уривка за складеним планом.

  • У тропічних лісах літні дощі можуть тривати до трьох місяців. Шум падаючих крапель створює різні звуки, мелодії. І щоб не сумувати в таку погоду, можна танцювати під музику дощу.

Музична фізкультхвилинка

  • В самих далеких куточках джунглів, де повітря нерухоме, де вітер не хитає гілки дерев, відбуваються дивовижні речі. Ось подивіться!
  1. Перегляд фрагменту мультфільму
  • Друзі, чи помітили ви, що звідусіль за нами стежить допитливі очі звірів Вони спостерігають як ми працюємо.
  1. Знаходження в тексті речень про переглянуте. Їх читання, переказ, добір заголовка.
  2. Озвучення мультфільму.

Картинки по запросу акелла мауглиІІІ. Міркування

Картинки по запросу балу мауглиНаступне завдання для вас, діти, від ведмедя Балу, Акели й Шер – Хана.

                        Ви повинні розказати про одного з них й пояснити,

                      чому деякі   персонажі викликають у читачів симпатію, а деякі –      

                      неприязнь.

  1. Характеристика персонажів казки.

                         -А ось хижа пантера, неначе тінь, безшумно вислизнула з лісу.

                        Її загрозливий рик рознісся в усі сторони. Вона підготувала для вас  

                       завдання.

Похожее изображение2. Знаходження в тексті фрагменту, де розповідається про пантеру Багіру.

Характеристика цього персонажу.

- Виявляється, що велика чорна кішка, яку називають

 пантерою – це леопард з дуже темним

забарвленням хутра.

3. Розповідь учнів про поведінку пантер.

IV. Підсумок уроку

  • Ось і настав час повертатися додому. Сподобалась вам мандрівка джунглями?
  • З яким настроєм ви повернулися в клас?

V. Домашнє завдання

На згадку про нашу подорож пропоную  скласти за бажання казкову розповідь про пригоди маленького Мауглі, вовченят та їхніх друзів.

 

 

 

 

Тема: Дитинство й родина Кіплінга. Джозеф Редьярд Кіплінг «Шість вірних слуг»,  «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Ознайомити учнів з роками дитинства та родиною Д.Р. Кіплінга; вчити усвідомлено сприймати й аналізувати зміст твору; удосконалювати уміння переказувати, ставити запитання до тексту; розвивати творчу уяву, фантазію; виховувати повагу, співчуття, шанобливе ставлення до  друзів, близьких.

Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор;  фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»; аудіозапис  уривку вірша  Д.Р.Кіплінга  «Шість вірних слуг» та казки «Мауглі», відео - релакс.

Форма уроку: урок – гра.

Методи і прийоми: «Вільне письмо»( «Поділись думками»).

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

 Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми будем не тільки навчатись,

   Ще гратись, сміятись і розважатись!

Багато цікавих завдань, конкурсів та ігор чекає вас на уроці.

  1.              Читання разом з диктором уривка вірша Д.Р.Кіплінга «Шість вірних слуг».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Гра «Країна Запиталія»

           Діти складають запитання, які починаються зі слів: «що?», «де?», «як?», «чиє?», «куди?»,  «чого?».

  1. Гра «Веселий фотограф»

           Виконання вправи «Фотоапарат»

           Оченята – фотоапарати

           Приготуйте ви, малята.

           Чіткий знімок враз зробіть

           І у зошит запишіть.

  1. Гра «Пригадай – ка»

Вчитель пропонує за малюнком, уривком твору, згадати назву казки й переказати її початок.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

Хвилинка відпочинку (релакс)

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Знайко знає про все на світі і хоче розповісти вам про дитинство й родину Д.Р.Кіплінга.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Хвилинка Знайка

а) Читання тексту. Виділення ключових слів.

б) Добір заголовку.

  1. Гра «Пірамідка слів». Робота з тлумачним словничком.

Діти «нанизують» слова на пірамідку, запам’ятовуючи їх значення.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Жодна людина не може гарно і швидко читати, якщо в неї слабкі легені. Перевіримо їх готовність?
  1. Виконання вправи «Повітряні кульки»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  • Друзі, Черепаха і Сорока завітали до нас на урок, щоб разом із вами  дізнатися щось цікаве та корисне, відпочити й порозважатися.
  1. Виконання вправи «Черепаха та Сорока»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  1. Гра –читання «Струмочок»
  • Давайте прочитаємо уривок казки «Мауглі» рівно, плавно, неначе ллється струмочок.

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

Картинки по запросу мауглиКартинки по запросу маугли 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

 

 

 

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  • Друзі, до нас завітав новий гість. Це Питайлик. Він теж хоче пограти із вами.
  1. Гра «Встанови послідовність»

Діти відновлюють послідовність подій в тексті, вставляючи цифри в порожні клітинки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  1. Конкурс на кращого оповідача казки.

     Відтворення сюжету за складеним планом.

Музична фізкультхвилинка

ІІІ. Міркування

  1. Виконання завдань Знайка

а) Перегляд фрагменту мультфільму.

б) Знаходження в тексті та підкреслювання речень про переглянуте.

в) Читання тексту із поступовим прискоренням темпу. Переказ.

  1. Гра «Диктор»

Озвучення мультфільму.

  • Любі діточки, дуже хочеться, щоб у озвучення мультфільму ви вклали частинку власної душі. Зверніть увагу на виразність, паузи. Змінюйте голос відповідно до сюжету, умійте перевтілюватися,  як це роблять справжні фахівці.
  1. Гра «Запитання – відповідь».
  • Як люди прийняли Мауглі?
  • Як Мауглі почувався в хаті?
  • Чому хлопчик утік ночувати в поле?
  1. Творча лабораторія

Методика «Поділись думками». Складання казкової розповіді про нове життя Мауглі серед людей.

  • Праця письменника захоплива ї цікава. Зараз ви можете спробувати себе у цій ролі й скласти казкову розповідь про те, як Мауглі розпочав нове життя серед людей. Нехай працюють ваша творчість і фантазія!

IV.Підсумок уроку

  • Чим повчальна казка, яку ми сьогодні читали?
  • Що ви взяли для себе, для свого серця?

V. Домашнє завдання

1. Прочитати уривок казки Д.Р. Кіплінга «Мауглі».

2. Виконати завдання Питайлика ( зошит, стр. 7)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Людина і навколишній світ. Джозеф Редьярд Кіплінг «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Продовжити знайомство учнів  зі сторінками біографії  Д.Р. Кіплінга;

викликати зацікавленість та заохотити слухачів до активного читання з метою кращого сприйняття змісту тексту ; розвивати критичне мислення, творчість, спостережливість, уміння швидко орієнтуватися в прочитаному; виховувати бажання частіше спілкуватися з книгою.

Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор; фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»;  аудіозапис «Хвилинка Знайка», відео «Казочка», відео – релакс.,   .

Форма уроку: урок – телепередача.

Методи і прийоми: Методика «Кероване читання з передбаченням», групова форма роботи.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

          Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

- Сьогодні ми зібралися, щоб потрапити в гості до казки, ще раз перегорнути сторінки цікавої книжечки, зустрітися з улюбленими героями. А допоможе нам у цьому чарівний телевізор. Бо урок наш незвичайний, урок – телепередача «Пізнаємо світ», яка монтуватиметься з різних студій.

Інформаційна студія

  • Що ви вже знаєте про Д.Р. Кіплінга?
  • C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpegЗверніть увагу на портрет письменника в зошиті й прочитайте інформацію в рамочці.

 

 

 

 

 

  1. Читання інформації в рамочці з поступовим прискоренням темпу.    Постановка запитань до прочитаного.
  2. Виконання вправи «Фотоапарат».
  • Директор Інформаційної студії – Знайко. Він добре знає, щоб зберегти в пам’яті нову інформацію, треба її неодноразово повторити, тож пропонує виконати наступне завдання:

а) Зєднати стрілочкою термін і його визначення.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Молодці! Тепер Знайко охоче розповість як склалося життя Д.Р. Кіплінга після закінчення школи.
  1. C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpegЧитання уривку біографії разом з диктором. Підкреслення ключових (опорних) слів. Добір заголовку до тексту.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Діти, розгляньте  малюнок. Розкажіть, що на ньому зображено.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  •  Для вас ще такі завдання на повторення:

 а) Прочитати наведений уривок казки.

      б)Позначити імя жінки, яка прихистила Мауглі в селі.

      в) Розказати про події, які передували описаним у фрагменті.

Студія реалаксації

Перегляд  релакс- відео.

 ІІ. Вивчення нового матеріалу

А ми прямуємо до Навчальної студії.

Тут ми познайомимося з новими словами та попрацюємо над технікою читання.

  1. Робота з тлумачним словничком

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Виконання вправи «Повітряні кульки»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg 

 

 

  1. Виконання вправи «Черепаха і сорока»

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Зараз на нас чекає  Телерепортаж зі світу природи.

Ми продовжимо знайомство з казкою Д.Р. Кіплінга «Мауглі».

Методика «Кероване читання з передбаченням.

  • Поділ тексту на частини ( діти нотують з олівцем)
  • До слів «Акело! Акело!...» - І частина;
  • до слів «…і він, обважнівши від їжі  і води, біг далі..» - ІІ частина;
  • до слів «…збив старого мисливця з ніг…» - ІІІ частина;
  • до кінця казки – ІV частина.
  • Читання тексту з передбаченням розвитку подій. Робота в групах.

а) Читання І частини

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpegC:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

 

 

 

  • Про що попросив Мауглі Сірого Брата?
  • Що, на вашу думку, буде далі?
  • Обговорення у групах
  • Передбачення (висловлювання дітей щодо розвитку подальших подій)

       б)  Читання ІІ частини

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1 - копия - копия.jpeg

  • З якою метою Мауглі просив розігнати череду буйволів надвоє?
  • Чи підтвердилися ваші передбачення?
  • Що ж дійсно сталося?
  • Як розвиватимуться події далі?
  • Які докази маєте, щоб зробити такі передбачення?
  • Обговорення у групі

        в) Читання ІІІ частини

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1 - копия - копия.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Для чого мисливцеві знадобилася шкіра Шер-Хана?
  • Як повів себе Мауглі?
  • Співпало ваше передбачення?
  • Що, на вашу думку, станеться далі?
  • Які докази маєте, щоб зробити такі передбачення?
  • Обговорення у групі

        г) Читання ІV частини

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Як зустріли Мауглі в селі?
  • Чому його прогнали із селища?
  • Чи такими були ваші передбачення?
  • Відповіді дітей
  • Молодці, школярики! Ви дуже добре попрацювали, але, щоб потрапити до  іншої студії, нам необхідно виконати завдання Питайлика:
  1. Відновити послідовність подій в тексті, поставивши цифри в порожні клітинки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Відтворити сюжет уривка  казки за складеним планом.

Танцювальна студія

Музична фізкультхвилинка

  • Зараз треба всім піднятись

І гарненько розімятись!

ІІІ. Міркування

Мультиплікаційна студія

  • У цій студії ми перетворимося на звукорежисерів й спробуємо озвучити мультфільм.
  1. Перегляд фрагменту мультиплікаційного фільму.
  2. Підкреслення речень про переглянуте.
  3. Читання й переказ уривку казки.
  4. Добір заголовку.
  5. Озвучення мульфільму.

Розважальна студія

Гра « Пригадай-ка»

  •  Чим займався Мауглі, живучи серед людей?
  • Як звернувся Мауглі  до Шер-Хана?
  • Чому хлопчик скерував буйволів проти тигра?
  • Що тобі відомо про тигрів?

Творча студія

В цій студії відбуваються чудові перетворення. Ви вже не діти, а письменники. Давайте пофантазуємо. Уявіть, що ви чуєте голос Мауглі, він розповідає вам про своє життя після того, як його вигнали люди. Запишіть усе, що ви почули.

  1. Складання казкової розповіді.

ІV. Підсумок уроку

  • Які ваші враження від уроку?
  • Що нового дізналися?
  • Для чого вам потрібні ці знання?

V. Домашнє завдання

1. Виконати вправи на розвиток памяті, швидкочитання ( зошит стр.9).

2. Виконати  завдання Питайлика ( зошит, стр.10).

 

Тема: Сто найкращих дитячих творів світу. Джозеф Редьярд Кіплінг «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Поглибити знання учнів про творчість Джозефа Редьярда Кіплінга; максимально залучити школярів до процесу читання, до аналізу й критичного осмислення твору; вчити передавати зміст прочитаного близько до тексту; розвивати уміння узагальнювати, робити висновки; вдосконалювати навички навчального співробітництва; виховувати почуття відповідальності за доручену справу .

Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор; фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»;  музика для руханки, фізкультхвилинки, мінус уривку пісні «Мамонтенятко» .

Форма уроку: урок – пригода.

Методи і прийоми: Методика «Джигсоу - 1» (мозаїка), групова форма роботи.

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

          Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні, діти, ми вирушаємо в далеке  плавання. Заплющить очі. Уявіть, що ми сіли на корабель й пливемо океаном Знань.

(Діти виконують уривок пісні «Мамонтенятко»)

  • Ми Знань океаном, з шкільної Землі,

Рушаєм на білім своїм кораблі.

На білім своїм кораблі./2р.

Хай нас не лякають ні хвилі, ні вітер,

Бо в нашому класі розумні всі діти.

Нехай не лякає нас вітер, розумні у класі всі діти./2 р.

  • Дме попутний вітерець, -

На горизонті острівець.

До нього хутчіше нам треба дістатись,

Про Редьярда Кіплінга більше дізнатись.

Біографічний острів

  1. Читання інформації в рамочці, з поступовим прискоренням темпу.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Чому твори письменника подобаються й дорослим, і дітям?
  1. Виконання вправи «Фотоапарат».
  • Тут радісно Знайко

Усіх зустрічає.

Цікаве завданнячко

Він для нас має!

  1. Хвилинка Знайка.

а) Прочитати текст. Підкреслити ключові ( опорні) слова.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

б) Придумати і написати заголовок до тексту.

в) Указати твір Редьярда Кіплінга, який уважають одним з найкращих художніх творів про Індію.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

 

  • Ось фото,

Де хлопчик схилився до Сірого Брата,

Він просить уривок оцей прочитати.

  1. Читання наведеного уривка казки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Розкажіть про події, які передували описаним у фрагменті.
  • Чому Мауглі цікавиться Шер-Ханом?
  • Як ви ставитесь до Шер-Хана? Чому?
  • Рушаємо далі. Наш пароплав

Вітрила, як крила, до неба здійняв.

Півострів «Живчик»

  • Хвилі бавляться і бються,

Наче неслухи – хлопята.

І стрибають, і сміються:

Вітер їм лоскоче пяти.

Підводьтеся швидше із місць ви, малята,

Щоб з хвильками разом потанцювати.

Руханка.

ІІ. Вивчення нового матеріалу

  • Мис Швидкочитання  попереду в нас.

З новими словами знайомить весь клас.

Ще й вправи цікаві завчим «на зубок», -

Слухняним і спритним щоб був язичок.

  1. Робота з тлумачним словничком.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1.  Виконання вправи «Повітряні кульки».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Виконання вправи « Черепаха і сорока».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • І знову кораблик у путь вирушає.

До Порту «Казковий»  за мить прибуває.

  1. Опрацювання уривку  казки Д.Р.Кіплінга  «Книга Джунглів. Мауглі.»
  • Знайомитись із продовженням казки ми будемо, працюючи в групах – постійних та експертних. Отже, виконуючи завдання ви будете й учнями, і вчителями. Памятайте, що від результатів вашої праці залежатимуть результати роботи ваших товаришів.

    Методика «Джигсоу – 1» (мозаїка).

  1. Учні об’єднані у постійні групи (по 6 чоловік). Кожен обирає собі номер

 від 1 до 6.

  1. Текст казки «Мауглі» поділено  на 6 частин.

І частина – тільки одна жінка ( до слів «…зі щкурою Шер-Хана»).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

ІІ  частина – селище послало Балдео ( до слів «…сказав чоловік Мессуа»).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

 

ІІІ частина – тут Мауглі відчув  ( до слів «… щоб залишитись у будівлі»).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

ІV частина – натовп захотів ( до слів «… для мене, Багіро»).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

 

V частина – дуже швидко ( до слів «… витолочили посіви»).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

VI частина – через деякий час ( до кінця тексту).

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Формування експертних груп.
  2. Робота експертних груп.

Учні вивчають свою частину тексту, готуються донести її зміст до своїх товаришів у постійній групі.

  1. Повернення експертів до постійної групи. Взаємне навчання.
  • Прямуємо далі.

У морі відкритім

Дельфіни і сонце,

І хвилі, і вітер.

Попереду  Бухта Піратів

  • Друзі, подивіться, вони взяли у полон Питайлика. Щоб визволити його нам необхідно виконати завдання.
  1. Перевірка засвоєння змісту в цілому всіма учнями.

а) Відновлення послідовності подій в уривку. Вставляння цифр в порожні клітинки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

б) Відтворення сюжету уривка казки за складеним планом.

- А тепер морські  пірати

   Просять нас потанцювати.

(Музична фізкультхвилинка)

ІІІ. Міркування

  • Трохи в танці відпочили,

Набули наснаги, сили.

Й завдання дружно слід зробити,

Щоб Питайлика звільнити.

  1. Перегляд фрагменту мультфільму.
  2. Знаходження та підкреслення речень про переглянуте.
  3. Читання уривку, з поступовим прискоренням темпу.
  4. Переказ.
  5. Складання запитань до прочитаного.
  • Піратам сподобався мультфільм. Вони бажають ще раз його переглянути, але просять озвучити його.
  1. Озвучування мультиплікаційного фільму.
  • Діти, розбійники згодні відпустити Питайлика, тільки хочуть дещо з’ясувати.
  • Чому селяни хотіли покарати Мессуа та її чоловіка?
  • З яким проханням звернувся Мауглі до слона Хатхі?
  • Чому Мауглі вирішив напустити джунглі на село?
  • І знов корабель розправляє вітрила.

Піратів здолали! Всі разом ми – сила!

Півострів «Художній» по курсу у нас.

Малюнки до казки зобразимо враз.

  • Які картини виникли у вашій уяві, коли ви читали уривок казки?
  • Які звуки ви почули?
  • Що і як би ви намалювали, якщо були б ілюстраторами цього тексту?
  1. Малювання ілюстрації  до прочитаного уривка твору.

ІV. Підсумок уроку

  • Кораблик причалив до Пристані «Школа».

Як гарно, як світло й приємно довкола!

Чи наша пригода вподобана вами?

Хутчіш поділіться ви враженням з нами!

- Ким тобі більше сподобалось бути «вчителем» чи «учнем»?

V. Домашнє завдання

- Щоб дивна пригода продовжилась далі,

  Зробити потрібно домашнє завдання.

1. Прочитати уривок казки Д.Р.Кіплінга «Мауглі» ( зошит стр.11).

  • Знайти і підкреслити в тексті, кого хотіла побачити в селищі Мати Вовчиця.
  • Дібрати синоніми до слів «вогнище», «будівля».

2. Виконати тестові  завдання ( зошит, стр.12).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема: Сто найкращих дитячих творів світу. Джозеф Редьярд Кіплінг «Книга Джунглів. Мауглі»

Мета: Продовжити знайомство учнів  із  казкою Д.Р. Кіплінга «Мауглі»;  удосконалювати навички свідомого виразного читання, здатність узагальнювати й систематизувати інформацію; розвивати образне мислення, уяву, фантазію; на прикладі головного героя виховувати сміливість, хоробрість, мужність.

. Обладнання: зошити на друкованій основі 2 клас, частина 3 науково-педагогічного проекту «Інтелект України»; комп’ютер; телевізор; фрагмент мультиплікаційного фільму «Мауглі»; відео – релакс., аудіозапис «Хвилинка Знайка»,  музичне відео для фізкультхвилинки  .

Форма уроку: урок – огляд знань.

Методи і прийоми: Методика «Сенкан» (пятиряддя).

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань (заохочення)

          Повідомлення завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності.

  • Сьогодні, діти, ми помандруємо чарівними сходинками країни Знань. Будемо працювати у центрах учбової діяльності, де на нас чекають захопливі завдання, які допоможуть закріпити, зміцнити знання.

Перш за все, я пропоную вам відвідати інформаційне бюро «Чомучка» і побувати в лабораторії Знайка.

  1. Читання інформації в рамочці з поступовим прискоренням темпу.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Поставте запитання до прочитаного й послухайте на них відповіді.
  • Наведіть найбільш цікаві, на вашу думку, факти біографії  Джозефа Редьярда Кіплінга.
  • Назвіть твори письменника, які написані для дітей.
  1. Виконання вправи « Фотоапарат».
  2. Гра « Знайди половинку»

Зєднати  стрілочками термін і його визначення.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

Пізнавальний центр

  • Тут школярики завжди дізнаються щось нове. Для вас новинки і завдання від нашого науковця – Знайка.
  1. Читати текст «буксиром» за диктором. Підкреслити  ключові (опорні) слова.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  1. Придумати і написати заголовок до тексту.
  2. Указати, де і коли народився Д.Р.Кіплінг:

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

Центр Реалаксації

  • Сядьте зручненько, розслабтеся, пореалаксуйте під чарівні музичні звуки .

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Казковий центр

  • Дітки, до нас у гості завітала казочка. Тільки треба її впізнати. Розгляньте малюнок. Розкажіть, що на ньому зображено.
  1. Читання наведеного уривка казки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

  • Чи впізнали ви казочку?
  • Молодці! А чи зможете пригадати, які події передували описаним у фрагменті?
  1. Гра «Казочка по колу»

Учні по черзі (по колу) створюють загальний сюжет казки.

  • Як джунглі «примусили» людей покинути свої оселі?

Центр розчитування

  • Зараз, разом із звірятами, будемо виконувати вправи на розвиток артикуляції, дикції, техніки читання.
  1. Виконання вправи «Повітряні кульки».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  1. Виконання вправи «Черепаха і сорока».

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

Читацький центр

  • У читацькому центрі ми продовжимо знайомство із казкою Джозефа Редьярда Кіплінга «Мауглі», попрацюємо над вдосконаленням навичок свідомого виразного читання. А ще виконаємо цікаві завдання, які приготував для нас Питайлик.
  1. Читання продовження казки в особах.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

 

  1. Виконання завдань Питайлика.

а) Відновити послідовність подій в уривку, поставивши цифри в порожні клітинки.

C:\Users\User\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.Word\1.jpeg

б) Відтворити сюжет уривка за складеним планом.

Музично – танцювальний центр

Щоб далі добре працювати,

Треба всім потанцювати,

Поспівати, пострибати

Й до роботи приступати.

Музична фізкультхвилинка.

ІІІ. Міркування

Дослідницький центр

  • Цієї хвилини ми перетворимося на маленьких дослідників. Станемо зібраними, уважними, готовими до виконання будь-яких завдань.
  1. Перегляд фрагменту мультфільму. Знаходження та підкреслення в тексті речень про переглянуте.
  2. Читання речень з поступовим прискоренням темпу. Переказ.
  3. Добір заголовку.
  4. «Озвучування» мультиплікаційного фільму.
  • Ви надзвичайно старанні, сумлінні дослідники! Продовжимо роботу.
  1. Аналіз змісту прочитаного з вибірковим читанням.
  • Розкажіть, яку загрозу джунглям несли дхоли.
  • Знайдіть і прочитайте фрагмент, у якому Мауглі радиться з Каа про те, як позбутися рудих собак.
  • Чи можна за цим уривком оцінити мужність і розум хлопчика – вовка?

Письменницький центр

  • Дітки, уявіть, що ви – письменники. Спробуйте придумати цікаве, дотепне продовження казки про подальше життя Мауглі серед людей. Запишіть план цієї історії.
  1. Складання і запис плану.

ІV. Підсумок уроку

  1. Методика «Сенкан» (п’ятиряддя)

Складання сенкану до слова «казка».

Тема: казка.

Опис: повчальна, цікава, чарівна.

Дія: виховує, розважає, навчає.

Ставлення: добро перемагає зло.

Асоціація: мудрість.

  • Чого навчила нас казка Д.Р.Кіплінга «Мауглі»?
  • Які недоліки засуджуються в ній?
  • Які якості схвалюються?
  1. Заключне слово вчителя.
  • Справді, казка – це диво. Вона дає нам привід для роздумів, навчає, приносить радість. Казки виховують людяність – здатність переживати за чужу долю, радіти радощам іншого. Вони допомагають повірити в перемогу справедливості, правди, любові, добра.

V. Домашнє завдання

     1.  Прочитати уривок казки Д.Р.Кіплінга «Мауглі» ( зошит стр.13).

     2. Виконати  завдання Питайлика( зошит стр.13).

     3. Прийняти участь у конкурсі «Найрозумніший» ( зошит стр.14).

1

 

docx
Додано
24 березня 2019
Переглядів
2389
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку