Система охолодження двигуна

Про матеріал
Дана презентація призначена для вивчення, вдосконалення знань та набуття умінь і навичок у питаннях, пов’язаних з експлуатацією системи охолодженння автомобіля. Особливу увагу приділено детальному розгляду будові і принципу роботи системи охолодження автомобіля Хюндай , а також можливим несправностям та способам їх усунення. Може бути використано як матеріал для уроку Спецтехнології.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема: Cистема охолодження двигуна автомобіля Hyundai Accent

Номер слайду 2

Історія автомобіля. Hyundai Accent - хетчбек або седан B-класу, який виробляється на заводі компанії Hyundai в Санкт-Петербурзі.  Незважаючи на малі габарити і відсутність різноманітності в доступних кузовів,   Hyundai Accent ( «Хендай Акцент») отримали досить велике поширення на окремих ринках. Hyundai Accent відноситься до малого класу  автомобілів і поставляється в кузовах седан і хетчбек. Компактність і економічність, підкріплені низькою ціною, допомогли моделі завоювати чималу популярність в країнах, що розвиваються. З моменту випуску в 1995 році було вироблено три покоління Hyundai Accent. Автомобілі виразно знайшли свого покупця, оскільки попит на них стабільно високий і падати поки не збирається. Автомобіль, що поєднує в собі оригінальну зовнішність, комфортабельність салону, легкість управління і багатий вибір додаткових опцій, плюс економну витрату палива, придбав широку популярність у всьому світі, про що свідчить високий рівень обсягу продажів. 

Номер слайду 3

Перше покоління Accent по праву отримало титул сімейного  автомобіля. З появою моделі Accent було покладено початок оснащенню  автомобілів Hyundai двигунами власного виробництва (раніше фірма користувалася силовими агрегатами Mitsubishi). У 1999 році світові було представлено друге покоління Accent. Нове покоління помітно додало в габаритах,  автомобіль став ширше і на 13 см довший попередника. Дизайн кузова зробили відповідно до останніх досягнень машинобудування. Accent другого покоління мав три варіанти виконання: L - базова комплектація, в стандартне оснащення входить тільки регулювання водійського сидіння по висоті. LS - відрізняється від базової наявністю внутрішніх ручок дверей із захистом від випадкового відкриття і дорожчий оббивкою сидінь. При бажанні замовника можлива установка кондиціонера. GLS - обігрів заднього скла з таймером, водійське сидіння з регулюванням нахилу і підлокітником, що складається по частинах спинка заднього сидіння. Можлива наявність ABS, кондиціонера, електрорегулювань дзеркал, склопідйомники і центрального замка. На Accent встановлювалися бензинові двигуни робочим об'ємом 1,3 і 1,5 літра потужністю від 70 до 91 к.с., оснащені карбюратором або упорскуванням. У комплектаціях GS і GLS двигун з уприскуванням входить в стандартне оснащення.1 покоління2 покоління

Номер слайду 4

У 2003 році приходить третє за рахунком покоління. Новинка отримала зміни, як в плані дизайну, так і в технічній частині. У новинки повністю нове оформлення передньої частини кузова, ідея якого запозичена у нового Hyundai Coupe - аналогічне рішення решітки радіатора, впізнавані великі фари головного світла. Невеликим змінам піддалися також бічні панелі кузова і задня частина  автомобіля. Оновився і салон Accent, який отримав новий дизайн передньої панелі і нові матеріали обробки. В цілому Accent отримав сучасний дизайн, зберігши при цьому загальний силует і стиль попередньої модифікації. Accent третього покоління доступний з двома двигунами: 1,3-літровий бензиновий потужністю 84 л.с. і 1,5-літровий дизельний агрегат з системою безпосередньої подачі палива, потужністю 82 к.с. Передбачено два типи коробки передач: 5-ти ступінчаста механічна і 4-х ступінчаста атоматична. З механічною коробкою передач двигун витрачає близько 5 літрів на 100 км. Розганяється Hyundai Accent до 100 км / год за 11,5 секунд, максимальна швидкість - 173 км / ч. 3 покоління

Номер слайду 5

Система охолодження — призначена для прогріву двигуна та підтримання оптимальної температури роботи двигуна(85-95 ⁰С)До складу системи охолодження закритого типу входять: сорочка охолодженнярідинний насос,радіатор, вентилятор радіатора з електричним приводом, термостат,радіатор опалення,патрубки і датчики. Система охолодження Hyundai Accent

Номер слайду 6

шланг масляного радіатора автомобілів з автоматичною коробкою передач;нижня опора;нижній патрубок радіатора;верхня опора; кришка радіатора;Патрубок розширювального бачка;верхній патрубок радіатора;розширювальний бачок. Будова радіатора Hyundai Accent

Номер слайду 7

корпус; два вхідних патрубка (малого і великого кола); вихідний патрубок; термочутливий елемент; основний клапан; байпасний (перепускний) клапан малого кола.  Будова термостату

Номер слайду 8

Принцип роботи автомобільного термостата заснований на здатності спеціального термочутливого елемента перемикати потік охолоджуючої рідини в залежності від її температури: Поки двигун холодний, термостат знаходиться в закритому стані і рідина в системі охолодження рухається по малому колу (тільки навколо циліндрів і головки блоку з допомогою рідинниго насосу). Після того, як двигун нагрівається до певної температури (зазвичай в межах 75 - 95 ° C), термостат відкривається і охолоджуюча рідина виходить на велике коло (радіатор, рідинний насос і сорочку охолодження двигуна), тим самим запобігаючи перегрів мотора. Принцип роботи термостату

Номер слайду 9

Завдяки рідинному насосу охолоджуюча рідина знаходиться в постійному русі, циркулюючи по колу, омиваючи гарячі стінки головки блоку і циліндрів. Таким чином вдається уникнути перегріву двигуна, так як від нагрітих деталей відводиться тепло. Далі гаряча рідина прямує в радіатор охолодження, який забезпечує відведення тепла в навколишнє середовище. На цьому цикл закінчується, а охолоджена рідина йде по новому циклу. Таким чином, можна зробити висновок, що радіатор являє собою своєрідний теплообмінник, який забезпечує охолодження рідини. Щоб робота радіатора була ще більш ефективною, перед двигуном встановлюється спеціальний вентилятор радіатора, що нагнітає повітря на поверхню радіатора, завдяки чому процес теплообміну значно прискорюється. Вентилятор радіатора запускається автоматично спеціальним термодатчиком, який спрацьовує в той момент, коли робоча температура двигуна починає підніматися вище допустимої норми. Вентилятор і радіатор охолодження встановлюють безпосередньо перед двигуном. Принцип роботи системи охолодження

Номер слайду 10

Основні несправності системи охолодження{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}№ Несправність Причина1 Перегрівання двигуна недостатній рівень охолодної рідини в системі охолодження; пробуксовування паса вентилятора в разі слабкого його натягу або внаслідок замаслювання;  утворення накипу в сорочці охолодження блока циліндрів і головці; неправильна робота термостата, заїдання його в закритому положенні.     2 Переохолодження двигуна  заїдання жалюзі у відкритому положенні внаслідок недостатнього їх змащення;  несправність термостата, заїдання його в відкритому положенні;     3 Підтікання охолоджувальної рідини послаблення кріплення хомутів шлангів, кріплення головок блока циліндрів; пошкодження шлангів, ущільнювальних прокладок; спрацювання самопіджимного сальника рідинного насоса.

Номер слайду 11

1. Щоденне технічне обслуговування:- Перевіряють рівень охолоджувальної рідини в радіаторі- перевірити відсутність підтікання рідини в системі охолодження,2. Технічне обслуговування - ТО-1:- перевірити натяг паса привода рідинного насоса і вентилятора і, при необхідності, відрегулювати їх натяг.3. Технічне обслуговування - ТО-2:- підтягти кріплення всіх приладів системи охолодження.- перевірити роботу вентилятора, стан підшипників водяного насоса- перевірити роботу термостата4. Сезонне технічне обслуговування:- промити систему охолодження. Технічне обслуговування системи охолодження двигуна

Номер слайду 12

Заміна Радіатора системи охолодження Hyundai Accent. Радіатор підлягає заміні при виявленні течі з нього охолоджуючої рідини. Його можна відремонтувати в майстерні, котра володіє спеціальним обладнанням. Вам будуть потрібні: ключ «на 10», головка торцева «на 10», подовжувач, вороток, пасатижі.

Номер слайду 13

Порядок знімання радіатору з автомобіля такий:1. Відключіть провід від клеми «мінус» акумуляторної батареї.2. Злийте рідину з системи охолодження двигуна3. Зніміть резонатор і повітряний фільтр4. Від'єднайте від патрубка кришки термостата підвідний шланг радіатора5. Від'єднайте колодку джгута проводів від електровентилятора. 6. Відключіть від патрубка радіатора його паровідвідних шланг.7. Стисніть вусики хомута, посуньте хомут по відводящому шлангу радіатора 8. від'єднайте шланг від патрубка радіатора.9. Виверніть два болта опор кріплення радіатора до панелі кузова. 10. Відведіть радіатор в сторону двигуна і зніміть з штифта радіатора його ліву опору.11. Аналогічно зніміть праву опору12. витягніть радіатор разом з електровентилятором з моторного відсіку.13. Стисніть вусики хомута, посуньте хомут по підводящому шлангу радіатора 14. від'єднайте шланг від патрубка радіатора. 15. Виверніть чотири болти кріплення кожуха електровентилятора до бачків радіатора і зніміть кожух з електровентилятором.16. Промийте радіатор зовні струменем води і просушіть. Якщо на пластмасових бачках радіатора виявлені тріщини, замініть радіатор.17. Перевірте герметичність радіатора, для чого заглушіть патрубки радіатора, підведіть до нього повітря під тиском 0,1 МПа (1 кгс / см2) і опустіть в ємність з водою не менше ніж на 30 с. Порушення герметичності радіатора визначають по вихідним бульбашок повітря. Якщо радіатор не поміщається в ємність повністю, перевіряйте його послідовно з усіх боків.18. Встановіть деталі в порядку, зворотному зняттю.19. Залийте охолоджуючу рідину і видаліть з системи охолодження повітряні пробки

Номер слайду 14

Заміна термостату. Необхідність в знятті термостата може виникнути для його заміни при нестабільному температурному режимі двигуна: перегрів або недостатньому прогріванні. Для перевірки термостата на автомобілі запустіть холодний двигун і поторкайте рукою відводить шланг радіатора - він повинен бути холодним. Після того як температура охолоджуючої рідини досягне 82-85 ° С, шланг повинен швидко нагріватися, що вказує на початок циркуляції рідини по великому контуру. Якщо цього не відбувається, зніміть термостат і перевірте його працездатність. Вам будуть потрібні: пасатижі, ключ «на 12».

Номер слайду 15

Порядок знімання термостату з автомобіля1. Відключіть провід від клеми «мінус» акумуляторної батареї.2. Злийте рідину з системи охолодження двигуна. Для заміни термостата системи охолодження двигуна виконайте наступні операції.3. Зніміть повітряний фільтр4. Стисніть вусики хомута, посуньте хомут по відводящому шлангу радіатора ... 5. ... і від'єднайте шланг від патрубка кришки термостата.6. Аналогічним способом від'єднайте від патрубка кришки термостата підвідний шланг радіатора.7. Виверніть чотири болти кріплення кришки корпусу термостата, відведіть в сторону кронштейн джгута проводів і наконечник проводу «мінус» ...8. ... зніміть кришку і її ущільнювальну прокладку.9. Вийміть термостат з корпусу.10. Для перевірки термостату опустіть його в ємність з водою, підігрітою до 78-80 ° С. Поступово нагріваючи воду, стежте за температурою початку відкриття основного клапана термостата.11. Встановіть термостат і всі зняті деталі в порядку, зворотному зняттю, з огляду на таке (мал.1) - термостат можна встановити в корпус тільки в одному положенні;- замініть прокладку ущільнювача кришки корпусу термостата незалежно від її стану. Малюнок 1

Номер слайду 16

Промивка системи охолодження. Як промити систему охолодження двигуна?Більшість водіїв серйозно не ставляться до промивання системи охолодження двигуна, тому обмежуються лише періодичним підливанням і заміною охолоджувальної рідини. Причиною засмічень є забруднення радіатора, який забруднюється не тільки з зовнішнього боку (брудом і комахами), але і з внутрішньої: іржею, накипом, продуктами розкладання охолоджуючої рідини і т.п. Все перелічене призводить до того, що з часом радіатор перестає справлятися зі своїм завданням, збільшуючи тим самим ризик поломок. Тому промивати систему охолодження потрібно обов’язково!Коли необхідно промивати систему охолодження?Робити промивання системи охолодження двигуна найкраще в літній період часу, при заміні охолоджувальної рідини. До речі, саме охолоджувальна рідина допоможе визначити, потрібна названа процедура вашому авто чи ні. Відкрийте капот і відкрутіть заливну кришку. Надіньте гумові рукавички. Злийте антифриз і оцініть ступінь забруднення радіатора: чим темніше рідина, тим сильніше система охолодження потребує промиванні.

Номер слайду 17

Чим промити систему охолодження двигуна?Для проведення промивки вам будуть потрібні:20-30 літрів дистильованої води;антифриз;рідина для промивки системи;8 пакетиків лимонної кислоти. До речі, якщо охолоджуюча рідина не дуже брудна, то систему можна промити і простою дистильованою водою: просто залийте воду в систему і дайте попрацювати на холостих обертах близько 20 хвилин, після вимкніть двигун і злийте воду. Промивати двигун таким чином слід до тих пір, поки рідина яка зливається не стане чистою. В інших випадках видалення внутрішніх забруднень системи охолодження здійснюють іншим способом, технологія виконання якого зараз і буде описана покроково.

Номер слайду 18

В першу чергу необхідно включити запалювання для того, щоб нагріти двигун. Далі, заглушивши двигун, потрібно дуже оберехно відкрутити пробку розширювального бачка і злити наявну там охолоджуючу рідину. Головне не обпектися!Після того, як двигун охолоне, на місце цієї рідини заливається дистильована вода і рідина для промивки системи. Потім запускається в роботу двигун – на 15-30 хвилин. Уся рідина знову зливається (вже при заглушеному двигуні), далі вона оглядається для визначення ступеня забруднення охолоджуючої системи. Тепер готується очищуючий розчин: якщо вийшла рідина була дуже брудна, то для цього слід розвести лимонну кислоту у воді в співвідношенні 1:2 (тобто лимонної кислоти потрібно близько 400 грам), а якщо не дуже – то 1:4. Даний розчин заливається в розширювальний бачок, проганяється по системі і зливається. З рідини на виході визначається, чи потрібне повторення . У кінцевому результаті, з двигуна повинна зливатися чиста вода. Після досягнення потрібного результату система охолодження двигуна автомобіля обов’язково промивається дистильованою водою, а після – продувається повітрям (краще для цього використовувати компресор). Тільки по закінченню всіх перерахованих вище заходів у систему заливається новий антифриз.Інструкція промивки системи охолодження двигуна

Номер слайду 19

В даній роботі було розглянута система охолодження Hyundai Accent. А саме її будова,принцип роботи,основні несправності системи охолодження, та заходи щодо запобігання цих несправностей на автомобілі. Система охолодження Hyundai Accent складається з: радіатора, вентилятора термостату, водяного насосу, радіатора опалення, та патрубків. Принцип роботи системи охолодження цього автомобіля такий: Завдяки рідинному насосу охолоджуюча рідина знаходиться в постійному русі, циркулюючи по колу, омиваючи гарячі стінки головки блоку і циліндрів. Таким чином вдається уникнути перегріву двигуна, так як від нагрітих деталей відводиться тепло. Далі гаряча рідина прямує в радіатор охолодження, який забезпечує відведення тепла в навколишнє середовище. На цьому цикл закінчується, а охолоджена рідина йде по новому циклу. Таким чином, можна зробити висновок, що радіатор являє собою своєрідний теплообмінник, який забезпечує охолодження рідини. Щоб робота радіатора була ще більш ефективною, перед двигуном встановлюється спеціальний вентилятор радіатора, що нагнітає повітря на поверхню радіатора, завдяки чому процес теплообміну значно прискорюється. Вентилятор радіатора запускається автоматично спеціальним термодатчиком, який спрацьовує в той момент, коли робоча температура двигуна починає підніматися вище допустимої норми. Вентилятор і радіатор охолодження встановлюють безпосередньо перед двигуном. Щоб запобігти уникненню несправностей системи охолодження потрібно: Промивати систему охолодження та проводити технічні обслуговування по ній (ЩТО, ТО-1, ТО-2, СТО). Висновок

pptx
Додано
22 березня
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку