Урок виробничого навчання "Підготовка торцевої поверхні під свердління. Центрування."

Про матеріал
Використання мультимедійних презентацій на уроці дозволяє скоротити час засвоєння нового матеріалу, підвищити пізнавальну активність за рахунок збільшення наочності та насиченості. Учні можуть показати і закріпити свої знання з вивченої теми, розвинути практичні вміння та навички, а також спробувати скористатися штучним інтелектом. Ось кілька налаштувань для перевірки знань учнів які стоять на комп’ютері майстерні… Gradescope - дозволяє оцінювати паперові іспити, вікторини, пухирцеві листи та домашні завдання. Крім того, Gradescope дозволяє оцінювати завдання з програмування (автоматично або вручну) та створювати онлайн-завдання, на які учні можуть відповідати прямо у Gradescope в майстерні. Course Hero – це хмарна платформа управління навчанням, покликана допомогти учням та викладачам шкіл та університетів взаємодіяти та отримувати доступ до навчальних матеріалів, таких як посібники, покрокові пояснення та відеоматеріали з різних предметів.
Перегляд файлу

imageБЛІЦ ОПИТУВАННЯ

1.      Ріжучий інструмент для обробки отворів.      свердло

2.      За способом кріплення свердла класифікуються … з конічним та циліндричним хвостовиком

3.      Частина свердла, що з'єднує робочу частину і хвостовик називається …шейка

4.      Частина свердла для його кріплення називається …хвостовиком

5.     

image

Сходить стружка і подається охолоджувальна рідина. канавкам

6.      Свердла з конічним хвостовиком встановлюються в пінолі задньої бабки за допомогою … перехідних втулок

7.      Ріжуча частина свердла виготовляється з матеріалу.   У10А, Р9, Р18, ВК8

8.      Свердла з циліндричним хвостовиком встановлюються …  сверлильному патроні

9.      Кут свердла для обробки сталей дорівнює …       118” - 120”

10.  Свердло з перехідної втулки звільняється за допомогою … клина та молотка

11.  Свердло великого діаметру встановлюються безпосередньо в …  піноль задньої бабки

12.  Стружка буває наступних видів.     зливна, сколювання, надлому, елементна


Додаток 2 Завдання щодо визначення режимів різання

 

 

Завдання №1: Визначити швидкість різання V під час обробки заготовки діаметром D = 150мм на токарному верстаті з числом оборотів шпинделя  n = 315об/хв.

 

 

Завдання №2: Визначити кількість обертів шпинделя n за хвилину при обточуванні заготівки діаметром D=80 мм на токарному верстаті зі швидкістю різання V =215 м/хв.

 

 

Завдання №3: Визначити величину хвилинної подачі S хв під час обточування заготівки на токарному верстаті з числом обертів шпинделя        n =315 м/хв; подача різця за оборот S =0,7 мм/об.

 

 

Завдання №4: Визначити швидкість різання V під час обробки заготівки діаметром D =60мм на токарному верстаті з числом обертів шпінделя n=1000 за хвилину.

 

 

Завдання №5: Визначити кількість обертів шпинделя n за хвилину при обточуванні заготівки діаметром D =64мм на токарному верстаті зі швидкістю різання V =200мм.

 

 

Завдання №6: Визначити величину хвилинної подачі S хв під час обточування заготівки на токарному верстаті з числом обертів шпінделя        n =1000 хвилину; подача різця один оберт шпінделя S =0,26 мм/об.

 


ВІДПОВІДІ НА РІШЕНІ ЗАВДАННЯ

Завдання № 1 V = 148,36 м/хв.

image

Завдання № 2 n = 855,89 об/хв.

Завдання №3 S = 220,5 мм/хв.

Завдання № 4 V = 188,4 м/хв.

Завдання № 5 n = 995,22 об/хв.

Завдання №6 S = 260 мм/хв.

Центрувальні інструменти

Циліндричний свердло

Однозубе свердло

Багатозубе свердло, зенківка

imageЦентрувальне свердло без запобіжного конуса

Центрувальне свердло із запобіжним конусом

Основні типи центрувальних отворів

image

                           а                                   б                                     в

а) Центровочний отвір для заготовок, після обробки яких необхідність в отворах центрування відпадає

б) Центровочний отвір для заготовок, що обробляються надалі закріпленими в центрах

в) Центрувальний отвір для заготовок точних деталей (забезпечує надійний кільцевий контакт з поверхнею головки центру навіть при деяких перекосах)

Розмітка та накернення центрувального отвору

image

Свердління та зенкування центрувального отвору

image

Центрування заготівки комбінованим центрувальним свердлом

image

Дефекти при центруванні заготовок

image

Дефекти можливі за відсутності циліндричної частини свердла центру - а;

не збіг кутів центрувальних отворів заготовки та центру – б, в; зміщення осей центрувального отвору та заготівлі – г.


image


п

/

п

Найменування перевірок

Критерії оцінок щодо елементів

«відмінно»-

3 жетони

"добре"-

2 жетони

«задовільно» 1 жетон

«незадовільно»

0 жетонів

1

Дотримання вимог т/б та організації робочого місця

Без порушень

Незначні порушення в організації робочого місця

Незначні порушення

т/б

За грубі порушення т/б штраф 3 жетони

2

Відхилення по довжині L деталі

± 1

+1,2

+1,5

Понад    -1

3

Відхилення фаски2*45°

±0,2

±0,3

±0,4

Понад ±0,4

4

Дотримання співвісності центрувального гнізда з віссю деталі

±0,1

±0,2

±0,5

Понад ± 0,5

5

Виконання норми часу

Не менше 100%

90-95%

Менше 90%

Менше 80%

image

image


 

 

 

 

 

 

 

Картка зауважень ТБ

 

уч-ся _____________________

 

 

Примітки 

Примітка

 

 

 

 

 


Зведена відомість підбиття підсумків знань учнів

 

№ 

п/п 

Прізвища уч-ся по бригадам

Дотримання вимог т/б та організації робочого місця

Професійні навички

 

Виконання норми часу

Знання теоретичного опитування

Разом жетонів

Оцінка 

Відхилення

за

довжиною

Відхилення фаски 2*45º

Дотримання співвісності з віссю деталі

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Бригада№1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.

2.

3.

4.

5.

6.

Бригада№2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

«5»- _20 -27___________ жетонів

«4»- 15 - 20____________ жетонів

«3»- _9 - 15___________ жетонів

 


Тема програми: "Обробка циліндричних отворів".

Тема уроку: “Підготовка торцевої поверхні під свердління.

Центрування”

Використання мультимедійних презентацій на уроці дозволяє скоротити час засвоєння нового матеріалу, підвищити пізнавальну активність за рахунок збільшення наочності та насиченості. Учні можуть показати і закріпити свої знання з вивченої теми, розвинути практичні вміння та навички, а також спробувати скористатися штучним інтелектом. Ось кілька налаштувань для перевірки знань учнів які стоять на комп’ютері майстерні…

Gradescope - дозволяє оцінювати паперові іспити, вікторини, пухирцеві листи та домашні завдання. Крім того, Gradescope дозволяє оцінювати завдання з програмування (автоматично або вручну) та створювати онлайн-завдання, на які учні можуть відповідати прямо у Gradescope в майстерні.

Course Hero – це хмарна платформа управління навчанням, покликана допомогти учням та викладачам шкіл та університетів взаємодіяти та отримувати доступ до навчальних матеріалів, таких як посібники, покрокові пояснення та відеоматеріали з різних предметів.

Цілі уроку:

Освітні:

                      закріпити знання учнів з техніки безпеки;

                      забезпечити засвоєння технології підготовки торцевої поверхні під свердління, навчити центрувати торцеву поверхню;

                      забезпечити засвоєння основних прийомів налагодження верстата. Розвиваючі:

                      сприяти розвитку професійної значущості особистісних якостей

(акуратності, відповідальності, цілеспрямованості);

                      розвивати вміння застосовувати теоретичні знання практично, аналізувати, робити висновки.

Виховні:

                      формувати свідому потребу праці;

                      виховувати ініціативу та самостійність у трудовій діяльності;

                      прищеплювати навички дбайливого ставлення до інструменту та обладнання;

                      формувати почуття колективізму та взаємодопомоги.

Тип уроку: урок комбінований з елементом гри.

Матеріально-технічна база:

                      обладнання (верстати токарно-гвинторізні моделі 1А616; заточувальні верстати); ключі для трьох кулачкових патронів, що самоцентруються, і різцетримачів;

                      пристосування (свердлильний патрон, перехідні втулки);

                      різальний інструмент (різці підрізні, прохідні відігнуті, центрувальні свердла, спіральне свердло);

                      контрольно-вимірювальний інструмент (штангенциркуль ШЦ-1, ШЦ-

3);

                      персональний комп'ютер, проектор, мультимедійний плакат;

                      інструкційна технологічна документація (креслення, тести, картки із завданнями, маршрутні карти обробки, особисті карткові по т/б);

                      готовий виріб – еталон, заготовки діаметром 20 мм, довжиною 65 мм.

Міжпредметні зв'язки: креслення, основи загальної технології машинобудування, допуски та технічні виміри, матеріалознавство, технологія обробки на металорізальних верстатах.

Хід заняття

1.      Організаційна частина – 3 хв.

1.1     Перевірка наявності учнів, їхнього зовнішнього вигляду.

1.2     Повідомлення теми, цілей та послідовності проведення заняття.

2.      Вступний інструктаж - 40 хв. (Комбінований урок із застосуванням інформаційних технологій, асистентського контролю, бальної системи оцінки якості знань учнів).

2.1     Актуалізація опорних знань учнів.

Використовується мультимедійний плакат.

2.1.1.    Бліц-опитування (фронтальна форма) (Додаток 1) Підгрупа поділяється на дві бригади.

2.1.2.    Розв'язання задач за картками (індивідуальна форма) (Додаток 2, Додаток 3).

2.1.3.    Гра "Вгадай-ка". Чорний ящик з інструментом (різці, свердла), учням необхідно назвати інструмент та розповісти про його призначення.

2.1.4.    Контроль знань учнів з техніки безпеки (електронний тестувальник, індивідуальна форма) (Додаток 4 знаходиться у автора).

2.2     Пояснення нового матеріалу.

План викладу:

2.2.1.    Розповідь із використанням інформаційних технологій:

  центрувальні інструменти (опитування учнів, закріплення теоретичних знань). (Додаток 5)

  основні типи центрувальних отворів; (Додаток 6)

  розмітка та накидання центрувального отвору; (Додаток 7)

  свердління та зенкування центрувального отвору; (Додаток 8) • центрування заготівки комбінованим центрувальним свердлом.

(Додаток 9)

Проміжний контроль:

1.                  При підрізанні торцевої поверхні різцем, які використовуються подачі? (Поздовжня та поперечна).

2.                  У якому пристрої встановлено центрувальне свердло? (Свердлильний патрон).

3.                  Якою подачею подається свердло до заготівлі? (Поздовжній).

                     закріплення нового матеріалу, перегляд відеоролика: “Центрування заготовки комбінованим центрувальним свердлом”. (Додаток 10) • дефекти при центруванні заготовок; (Додаток 11) 2.2.2. Евристична розмова з учнями.

                     вивчення креслення деталі, що виготовляється, технічних вимог до нього. (Додаток 12)

Проміжний контроль:

1.                  З якого матеріалу виготовлено деталь? (Зі сталі).

2.                  Що таке сталь? (Сплав заліза з вуглецем із вмістом вуглецю до 2%).

3.                  Розшифруйте марку сталі - Сталь 20 (Сталь вуглецева, конструкційна, якісна з вмістом вуглецю до 0, 20%).

4.                  Чому дорівнює діаметр деталі та її довжина? (Діаметр – 20 мм, довжина – 60±1 мм).

5.                  Назвіть найбільший та найменший гранично допустимі розміри. (найбільший - 61 мм, найменший - 59 мм).

6.                  Розміри центрувального отвору. (Діаметр отвору – 2,5 мм, глибина свердління – 5 мм, кут конуса – 60°, глибина конуса – 2 мм).

7.                  imageЩо означає цей знак? (Поверхня отримана без видалення шару металу або поверхня отримана при виготовленні первинної заготовки, не повинна оброблятися (наприклад, після лиття, кування, гарячого штампування тощо).

8.                  Що означає цей знак? .   (Шорсткість усіх поверхонь крім зазначених відповідає Ra 3,2 мкм).

9.                  Що означає запис H12, h12? (Точність обробки всіх поверхонь відповідає 12 квалітету).

  критерії оцінки практичної роботи; (Додаток 13)

  обговорення технологічної послідовності обробки. (Додаток 14)

2.2.3. Організація роботи у токарній майстерні.

  видача завдання;

  норми часу на одиницю виробу.

2.2.4 Демонстрація майстром виробничого навчання трудових прийомів роботи, запобігання можливим помилкам при виконанні роботи:

  послідовність налагодження верстата для обробки деталі;

  небезпечні зони різання;

  технологія обробки деталей;

  прийоми самоконтролю під час виготовлення деталі.

2.2.5. Розподіл учнів по робочих місцях, виконання завдання згідно креслення і маршрутної карти обробки.

Поточний інструктаж - цільові обходи майстром п/о та бригадирами робочих місць учнів:

  контроль організації робочих місць;

  контроль правильності заточування різального інструмента;

  контроль правильності виконання прийомів та операцій обробки деталей; • контроль за дотриманням технології виготовлення деталі, відповідність режимам різання;

  контроль за дотриманням технічних умов роботи;

  контроль за дотриманням т/б учнями (зауваження записуються в особисті картки з т/б) (Додаток 15)

  приймання та оцінка виконання робіт. (Додаток 16)

3.   Самостійна робота учнів – 300 хв.

4.   Заключний інструктаж – 10 хв.

 

Підведення підсумків уроку за участю бригадирів, (помічник контролю), рефлексія.

Майстер п/о підбиває підсумки.

1.       Домашнє завдання (розширене): зробити креслення деталі, ускладнити креслення: змінити діаметр отвору - 10,5 мм, глибину свердління - 40 мм.

 

pdf
Додано
23 березня
Переглядів
62
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку