Урок. Тема "Де ховається вода"

Про матеріал
Конспект уроку з премету "Я досліджую світ" за підручником Т. Г Гільберг, С.С. Тарнавської для 3 класу за програмою НУШ "Де ховається вода". Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Мета: з’ясувати, де міститься вода в природі; ознайомити з поняттями «виток», «гирло»; пояснювати значення води у природі; вчити працювати з глобусом, картою; виховувати бажання збагачувати свої знання, дбайливо ставитися до природних ресурсів;
Перегляд файлу

Тема.  Де ховається вода

Мета:

  •                  формування предметних компетентностей: з’ясувати, де міститься вода в природі; ознайомити з поняттями «виток», «гирло»; пояснювати значення води у природі; вчити працювати з глобусом, картою; виховувати бажання збагачувати свої знання, дбайливо ставитися до природних ресурсів;
  •                  формування ключових компетентностей:

     уміння вчитися: формувати уміння навчатися впродовж життя; розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу; розвивати увагу, мислення, пізнавальний інтерес;

    комунікативної: спілкуватися державною мовою; розвивати вміння створювати усні повідомлення; долучатись до діалогу та підтримувати його на тему із життєвих ситуацій; дотримуватись етичних норм спілкування;

    соціальної: продовжувати формувати вміння працювати у спільноті, дотримуючись правил; виховувати дружні стосунки в класі, спільноті,

розвивати вміння продуктивно працювати, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

   інформаційної: формувати навички роботи з інформацією щодо вживання достатньої кількості води щодоби, розповідати про поширення води на планеті, використання води людиною, значення води для рослин, тварин, людини розширити знання учнів про річки України.

Обладнання: мультимедійний комплект, презентація № 22, глобус, картки для роботи на уроці.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

Освітні галузі: природнича, соціальна і здоров’язбережувальна

Міжпредметні зв'язки: українська мова, інформатика.

 

 

 

 

 

 

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

                    Слайд 2.

Вчитель:

       Схилились голівки

До праці мерщій.

Ти всі перешкоди

Здолати зумій!

Працюй наполегливо,

Швидко, старанно,

Щоб жодна хвилинка

2. Фенологічні спостереження.

  • Яка пора року за вікном?
  • Який місяць року?
  • Яке сьогодні число?
  • Коли вранці ви йшли до школи, небо було….(Підніміть вгору відповідну картку)
  •    Опади.
  •    Температура повітря.

                   Слайд 3.

3. Актуалізація опорних знань

  • Відгадайте загадки.

а) Скатертина біла увесь світ накрила. (СНІГ.)

б) Сидить дід за подушками і стріляє галушками. (ГРАД.)

в) Ввечері на землю лягає,

    Вночі на землі спочиває,

     А вранці в небо злітає.  (РОСА.)

г) Усі мене чекають,

    а приходжу – ховається  (ДОЩ.)

д) А зараз я загадаю вам загадку:

Вона прозора, як сльоза,

За кольором – безбарвна,

На все вона спроможна,

Без неї жить не можна.

Відома з віку рідина

Усяк її вживає.

Буває хмаркою вона,

Пушинкою буває,

Бува як скло, крихка, тверда –

Звичайна (підкажіть)….(ВОДА.)

3. Бесіда з елементами розповіді .

  • Як можна назвати відгадки одним словом? (ВОДА.)
  • Що ви думаєте чи що уявляєте , коли чуєте слово «вода»?

                   Слайд 4.

  •    Де в природі міститься вода?
  •    Що ви знаєте про воду?
  •    Щоб хотіли ще дізнатися?

ІІ. Основна частина

1. Повідомлення теми та мети уроку

  •    Сьогодні ми ознайомимося з найзагадковішою речовиною на нашій планеті,  з головним багатством Землі. І це – вода. Дізнаємося про водний простір земної кулі, поговоримо про значення води для всього живого.

2. Бесіда з елементами розповіді .

  •    Дати відповіді на всі запитання допоможе нам гостя, яка завітала до нас на урок. І це – Хмаринка.

  •    Хмаринку цікавить, як ви думаєте про можливість існування життя на Землі без води.
  •    А ви знаєте, що у світі найсильніше?
  •    Хмаринка стверджує, що це – вода! Вона обійде будь яку перешкоду, натиском своїм зруйнує найміцніші мури. Наш народ здавна помітив цю властивість води і склав таке прислів’я: «Мала крапля, а й та камінь точить». Усі ми звикли дивитися на воду, як на звичайну річ, але воду називають найбільшим дивом світу. Тому ми не можемо не говорити про неї
  •    Давайте уявимо собі, що на Землі не стане води. Що б сталося? (НЕ ЗЕЛЕНІЛА Б ТРАВА, НЕ РОСЛИ Б ДЕРЕВА, НЕ БУЛО Б ПТАХІВ, ЗВІРІВ І НАС -  ЛЮДЕЙ.) Але на щастя, вода на Землі є. Її так багато!
  •    Розгляньте шкільний глобус. Який колір переважає на ньому? Що означає цей колір?

  •    На глобусі та картах водойми нашої планети позначають блакитним кольором, а суходіл – жовтим і зеленим. Увесь водний простір земної кулі за межами суходолу називають Світовим океаном. Суходіл поділяє його на чотири океани: Тихий, Атлантичний, Індійський, Північний Льодовитий.
  •    А зараз Хмаринка пропонує провести такий дослід: швидко покрутити глобус.
  •    Яким він вам увесь здається? (ГОЛУБИМ.)
  •    Нашу Землю так і називають – голуба  планета. Якщо всю Землю умовно поділити на 4 частини, то три з них – вода: океани, моря, річки, озера.

3. Робота з картою

  •    Знайдіть і покажіть океани на карті атласу.

                    Слайди 5-6.

4. Бесіда з елементами розповіді .

  •    А ще Хмаринка нам нагадує про те, що в світі і у нас в Україні протікає багато річок.
  •    Звідки ж беруть початок річки?
  •    Річки починаються з витоку. Вони беруть свій початок з боліт, озер, джерел або з льодовиків у горах. Рух води в річці називають течією. Якщо плисти за течією річки, то праворуч буде правий берег, а ліворуч – лівий. Місце, по якому протікає річка, називають руслом.

                    Слайд 7.

5. Словникова робота.

                    Слайд 8.

6. Бесіда з елементами розповіді .

  •    А зараз запитання від Хмаринки.
  •    Яка річка України є найдовшою?
  •    Які ще річки протікають по території України?
  •    Чи протікають річки у нашій місцевості?
  •    Чи є озера у нашому краї?

На земній поверхні трапляються заглиблення, заповнені водою. Це – озера. Вони бувають прісні і солоні.

             Слайд 9.

Ялпуг – прісне озеро лиманного типу, найбільше природне озеро в Україні. Його площа складає 142 км2.

 Уявіть собі озеро, яке за площею більше, ніж місто Херсон. Знаходиться воно в Одеській області. Середня глибина озера складає 5,5 метрів.

Вода – це скарб на планеті Земля.

Але вода є на Землі не тільки у водоймах. Усі ми бачили джерела, які б’ють із землі.

Звідки ж тут береться вода?

Адже вода тече багато років, та джерела не висихають, не зникають. Так, під землею теж є вода. Колодязі, криниці - це отвори для добування підземної води.

Вода є в повітрі, у земній атмосфері: це дощ, сніг, хмари, туман. Значні запаси води містяться у льодовиках. Це велике сховище прісної води на Землі. А ще Хмаринка вам нагадує, що без води не можуть існувати ні рослини, ні тварини. З ґрунту вода доставляє рослинам мінеральні речовини. Вода становить більшу частину маси організмів. Особливо багато її в рослинах.

Фізкультхвилинка (https://www.youtube.com/watch?v=kNWwid8OAVM)

7. Дослід «Де міститься вода»(Підручник с.89-90.)

                     Слайд 10.

8. Технологія «Крісло автора»

Висновок: У природі вода міститься в океанах, морях, озерах, річках, болотах, льодовиках. Є й штучні водойми для зберігання води – ставки, водосховища і канали. Вода є також і в глибинах Землі, і на високих вершинах гір, і в повітрі та під землею. Без води не можуть існувати організми.

9. Рубрика «Чи знаєте ви …»

                    Слайд 11.

                   Сдайд 12.

ІІІ. Заключна частина

  1.      Підсумок уроку.
  •        Вправа «Асоціативний кущ»

                                       Слайд 13.

  •        Вправа «Продовжи речення»:

Світовий океан – це…

Найбільше мене зацікавило, що….

Вода є дуже важливою речовиною, тому що…

2. Пояснення домашнього завдання.

  •    Опрацювати с. 88-90 підручника.
  •    Відшукайте та перегляньте в мережі Інтернет відео про один з найбільших рівнинних водоспадів Європи. Він знаходиться в Україні.

3. Рефлексія. Гра «Павутинка»

  •         Уявіть, що ви рослини, тварини, люди якихось професій. Чи потрібна вам вода?
  •         Для чого?
  •         Наприклад, я – кухар. Вода мені потрібна для приготування страв та миття посуду.

Я – квітка. Вода мені потрібна, бо я хочу пити.

Я – дерево. Вода мені потрібна, бо вона дає мені поживні речовини.

Я – ряска. Я живу у воді.

Я – пташка. Я хочу пити.

Я – рибка. У воді я дихаю

Я – дельфін. Я живу у воді.

Я – мама. У воді я перу білизну.

Я – бабуся. У воді я розчиняю сіль, цукор, оцет, щоб консервувати овочі та фрукти.

Я – шофер. Водою я мию машину.

Я – аптекар. За допомогою води я роблю ліки.

  •    За що ми можемо подякувати водичці? (ЗА ТЕ, ЩО ВОНА ДАЄ ЖИТТЯ, А БЕЗ ВОДИ УСЕ ЗАГИНЕ)
  •    Закінчився наш урок.

Піднялись на один крок.

Стали трішки ви мудріші.

 Про водичку взнали більше.

Адже в світі без води –

 НІ  ТУДИ І НІ СЮДИ!

 

 

 

docx
Додано
1 липня 2022
Переглядів
1241
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку