Система роботи вчителя англійської мови «Використання активних методів навчання на уроках англійської мови як засоби формування лінгвістичної компетенції учнів середніх класів»

Про матеріал
Згідно з річним планом роботи кафедри англійської мови на 2019-2020 н.р. було проведено моніторинг стану викладання предмету «Англійська мова» та рівня знань, умінь і навичок учнів з даного предмету вчителя англійської мови Андрющенко Ольги Миколаївни Основна мета проведення моніторингу: • визначення дотримання основних дидактичних принципів навчання; • вивчення рівня сформованості основних видів діяльності учнів, передбачених державними стандартами загальної освіти; • якість комунікативних умінь і навичок учнів; • оцінка проектуючих і конструктивних умінь педагога; • впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес; • узагальнення педагогічного досвіду вчителя Андрющенко О.М. Формами здійснення моніторингових досліджень були обрані: проведення контрольних робіт з аудіювання, читання, письма, говоріння, вивчення стану шкільної документації (перевірка класних журналів, зошитів, календарних планів учителя), вивчення рівня дотримання психолого-педагогічних вимог до уроку, організації та якості навчально-виховного процесу, рівня засвоєння програмового матеріалу на уроках та результативність обліку навчальних досягнень учнів; відвідування та аналіз уроків.
Перегляд файлу

1

Система роботи вчителя англійської мови

Андрющенко Ольги Миколаївни

Працює над проблемною темою  «Використання активних методів навчання на уроках англійської мови як засоби формування лінгвістичної компетенції учнів середніх класів»

Згідно з річним планом роботи кафедри англійської мови на 2019-2020 н.р. було проведено моніторинг стану  викладання предмету «Англійська мова» та рівня знань, умінь і навичок учнів з даного предмету вчителя англійської мови Андрющенко Ольги Миколаївни

Основна мета проведення моніторингу:

  •                    визначення дотримання основних дидактичних принципів навчання;
  •                    вивчення рівня сформованості основних видів діяльності учнів, передбачених  державними стандартами загальної освіти;
  •                    якість комунікативних умінь і навичок учнів;
  •                    оцінка проектуючих і конструктивних  умінь педагога;
  •                    впровадження інноваційних технологій в навчально-виховний процес;
  •                    узагальнення педагогічного досвіду  вчителя Андрющенко О.М.

Формами здійснення моніторингових досліджень були обрані: проведення контрольних робіт з аудіювання, читання, письма, говоріння, вивчення стану  шкільної документації  (перевірка класних журналів, зошитів, календарних планів учителя), вивчення рівня дотримання психолого-педагогічних вимог  до уроку, організації та якості навчально-виховного процесу, рівня засвоєння програмового матеріалу на уроках та результативність обліку навчальних досягнень учнів; відвідування та аналіз уроків.

Протягом першого півріччя  завідувачем кафедри було здійснено  чотири відвідування уроків вчителя Андрющенко О.М. (вересень: 9-Б «Проблеми сучасної молоді»; жовтень: 11-Б «Спорт у нашому житті»; грудень 5-Б «Шопінг»; 5Б і 9-Б позакласний захід «Новорічні традиції народів світу»)

Вчитель використовує рольові ігри, що дає дітям можливість поміркувати, обмінятися ідеями з партнером і лише потім озвучити свої думки перед класом.                                                                                 Практикує технологію організації групової навчальної  діяльності, завдяки якій посилюється соціальний контакт між членами групи, формуються такі цінності, як задоволення результатами власної і спільної роботи, взаємодопомога, взаємозбагачення, взаємоконтроль, змагальність, істотно зростає індивідуальна допомога з боку вчителя й товаришів по групі тим,хто її потребує.

Для розвитку логічного та критичного мислення, пізнавальної активності, навичок спілкування, вміння висловлюватись, переконувати і вести дискусію використовуються інтерактивні методи навчання в поєднанні з інформаційно-комунікаційними технологіями, а саме: робота в парах,  «Діалог за партою» (5 клас «Моя сім’я»), «Синтез думок» (11 клас «Взаємовідносини між людьми»), «Пошук інформації» (11 клас «Глобальні технічні природні катастрофи», 9 клас «проблеми довкілля в Україні»), «Коло ідей»( 5 клас «Незвичайні ресторани світу»), «Пазли» (5 клас «Мої улюблені речі»), різноманітні види «Мозкових штурмів»( 9 клас «Шляхи розв’язання екологічних проблем»), «Навчаючи – учусь» (10 клас «Порівняння традицій України та Великобританії»), «Термінологічний диктант» (5-11 клас), різні види тестових завдань та багато інших. Поряд з основною формою роботи,  часто використовуються такі активні форми: заняття-дискусія (8-11 клас), самостійна робота з виконання творчих завдань в невеликих групах(9-11 класи) Інтерес у групі викликають ситуаційно-імітаційні форми і методи навчання, серед яких розрізняють ігрові (інсценування, ділові, рольові) та неігрові (аналіз конкретних ситуацій, круглий стіл, "мозковий штурм" та ін.).

Незалежно від типу уроку в тій чи іншій мірі вчитель намагається розвивати самостійність учнів в процесі навчання, націлюючи їх на самоосвіту.

Так як основним засобом людського спілкування є мова, а в багатомовному просторі — декілька мов. Тому  вивчення іноземних мов набуває особливого статусу в нашій країні.

Отже, ефективність застосування нових інформаційних технологій на уроках англійської мови повністю відповідає наступним вимогам (використовую сервіси Learningapps.org, :

  • активізації пізнавальної діяльності;
  • індивідуалізації навчального процесу;
  • інтенсифікації процесу навчання; (сайт, що пропонує різноманітні дискусійні групи. http://www.channelone.com)
  • забезпеченню неперервного поточного контролю знань учнів і якості навчання.
  • різноманітності форм представлення інформації ; (сайт, на якому величезна кількість інформації, призначеної для підлітків, яку можна використовувати в класі. http://www.cyberteens.com/);
  • високому ступеню наочності; (містить освітню інформацію, навчальні ігри. http://www.multcolib.org/kids/hol/sol.)
  • можливості диференціації роботи учнів у залежності від рівня підготовки, пізнавальних інтересів.

Під час підготовки до кожного уроку вчитель намагається ретельно сформувати завдання (питання, вправи, тестові завдання) у відповідності до навчально-розвиваючих завдань кожного етапу уроку.

У процесі викладання предмету рівень пояснення навчального матеріалу залежить від мети навчання, змісту навчального матеріалу, вікових особливостей учнів, їх научуваності та актуального розвитку розумових дій.

На уроках Андрющенко О.М. було відмічено, що вчитель раціонально розподіляє час на уроках, логічно переходять від одного етапу до іншого, вміло розподіляє матеріал повторення, який сприяє систематизації знань учнів.

Ґрунтовно продумує кожен урок, щоб він був спрямований на розвиток розумової та мовленнєвої діяльності учнів, з логічними переходами від етапу до етапу. Особливу увагу приділяє організації навчального процесу на уроці і різноманітним формам роботи: фронтальна. індивідуальна, парна, групова, колективна. Кожен етап уроку завершує аналізом виконаної  учнями роботи, показом досягнутого результату.

 

     Плануючи урок, обдумує його обладнання, яке частково виготовляє сама: картки з завданнями, буквами, малюнки по темі уроку, матеріал для розважально-пізнавальних ігор та інше. Оживляє урок і спонукає до активної розумової діяльності гра «Відгадай!» (у старших класах вона називається «Що? Де? Коли?»)

Вважаю, що урок найкраще починати з мовленнєвої зарядки. При комунікативному методі оргмомент набуває характеру реального спілкування, у процесі якого йде обмін новою інформацією, думками. Так зарядка створює мовленнєву атмосферу , сприяє всіх учнів до спілкування, стимулює до особистісно- орієнтованої комунікації.

Наприклад:

T: Hello, children! I’m full of impressions. Are you interested in my story?

S: Yes, of course!

T: I saw a football match between the Kyiv “Dynamo” and the English team “Manchester United” yesterday. Did you?

S: Sure.

T: The Ukrainians lost. I think the reason is connected with the absence of some key-players.

S: Not only that …

Особливе місце на уроці займають рольові ігри. Рольова гра – активна форма роботи є моделлю іншомовного спілкування, що дозволяє оптимально поєднувати групові, парні та індивідуальні форми роботи. Вони сприяють посиленню комунікативної спрямованості навчання, розвитку інтересу до іноземної мови. Так, з учнями 8 класу провела гру-зустріч з групою англійських туристів, що відвідали наше місто і наш ліцей. Реквізитом служили прапорці, візитні картки, нагрудні емблеми, плакат «Welcome to our school!», магнітофонний запис пісні «Clap your hands!». Учні виконували ролі українських та англійських школярів. Зустрівшись, гості і господарі знайомились, вели розмову про своє життя, навчання та плани на майбутнє.

Tanya: Will you tell us about your school life?

Olga: Well, we are the pupils of the eighth form. We have different traditions in our school.

Julia: What are they?

Sasha: They are The Day of Knowledge, The Teacher’s Day, The New Year’s Day, St.Valentine’s Day, Christmas. Will you tell us about your traditions?

Tanya: All right, we like Christmas best of all, because it is very nice and merry.

Sasha: Olga, how do you celebrate Christmas?

Olga: Well, as usual we gather at home at our holiday table, give presents to each other and say: “Merry Christmas!”

Sasha: Thank you!

Активно і зацікавлено учні 9 класу засвоїли тему «Великобританія» і завершили її конференцією на тему «Що ми знаємо про Великобританію – Історію Великобританії». Учні були представниками різних держав. Під час конференції вони обговорювали політичний, економічний устрій, географічне положення та позитивні риси розвитку країни. І ось тут однією з ефективних форм активізації мовленнєво-розумової діяльності була колективна форма роботи, що дозволило збільшити мовленнєву практику учнів, розвинути їхню творчу ініціативу.

Запорукою успіху навчання вважаю взаємовідносини з дітьми. Важливо розуміти кожного, навчати, виховувати кожним своїм уроком, включати кожного в активну мовленнєву діяльність.

Основним матеріалом, що підлягає засвоєнню, є матеріал підручника, але робота з ним організується так, що вправи перестають бути вправами, бо виконуються у формі гри активної форми роботи уроку. Широко використовую гру «Перекладач», при вивченні нового тексту; ігри з новими лексичними одиницями : «Снігова куля» , «Хованки з літерами» та інші.

До активних форм уроку, крім уроку-конференції, уроку рольової гри, відносяться урок-екскурсія, урок-театр, урок-огляд знань, урок вікторина, урок семінар та урок-залік.

Проведення нестандартних уроків сприяє підвищенню інтересу, розвитку мовленнєвої і творчої діяльності учнів. На уроках діти навчаються використовувати міміку, жести.

 

    Популярністю серед учнів користуються уроки- вікторини. На уроках такого типу завдання даються у конвертах. Вікторину ведуть самі учні, визначивши заздалегідь коло питань, що включаться до неї.

Уроки -зустрічі та уроки конференції сприяють обговоренню тієї чи іншої теми. Учні обмінюються різними типами питань, одна група учнів готується розпочати бесіду, інша підтримати її і відповісти на поставлені запитання.

Урок- театр особливо люблять діти 5-7 класів, їм подобається грати, перевтілюватись в казкових героїв.

Уроки- огляди проходять у формі змагань між командами. групами, окремими учнями.

В кінці вивчення будь якої теми ефективним є проведення уроків, на яких відбувається контроль знань. Це дає можливість учням побачити свої недоліки, допомагає їм краще підготуватись до уроку

При проведенні фронтальних форм роботи учні звикають працювати в однаковому темпі. Проте найчастіше активно працюють лише учні, які мають швидку реакцію. Діти з уповільненою реакцією не встигають працювати в заданому темпі. В результаті навички і вміння саме цієї частини учнів розвиваються повільно.

Отже недоцільно використовувати лише фронтальний режим роботи. На уроках іноземної слід поднювати різні режими. Так, клас можна поділити на групи. Наприклад, учні слухають текст, який читає вчитель. Після його прослуховування учні першої групи одержують завдання переказати текст іноземною мовою. Друга група відповідає на запитання , які записані на картках. Учні третьої групи пишуть переказ прослуханого тексту рідною мовою. Таким чином, учні першої групи постійно одержують завдання підвищеної складності, що сприяє їх розумовому розвитку.

Раціональне використання часу на уроці кожним учнем забезпечує парна робота. Слід зазначити, що спочатку спільна діяльність може супроводжуватися пожвавленням, шумом, однак це тимчасове явище. Діти швидко звикають до такої організації їхньої діяльності, працюють захопливо і успішно.

Залежно від мети уроку учні можуть працювати в парах над одним завданням, а можуть виконувати різні завдання. Наприклад, учитель проводить діалог з одним «сильним» учнем. а потім пропонує іншим учням приступити до виконання подібного завдання. На тренування дається 2-3 хвилини. потім учитель опитує кожну пару.

T: Children, imagine you are back at school on the 1st of September. You see your friends again. But there are also some new boys and girls. Meet one of your new friends. Use the following questions:

-         What is your name?

         How old are you?

-         Where do you live?

-         What form are you in?

-         Do you have any friends?

-         Who is she/he?

Робота в парах не повинна займати багато часу. Вчитель ходить між рядами, допомагає учням, перевіряє їхню роботу, стимулюючи заохочуючи ми репліками.

Не менш ефективною є групова робота, яка формує в учнів уміння порівнювати свою роботу з роботою своїх товаришів, здійснювати самоконтроль. Групову роботу ефективніше організовувати для розвитку вмінь діалогічного мовлення. Також - для розвитку вмінь монологічного мовлення. Клас ділиться на групи для спільного виконання завдання. Завдання учням може бути таким: (при оволодінні структурами “there is…, there are…”)

1.     Скажіть 2-3 речення про те, що знаходиться в кімнаті.

2.     Поставте одне одному 2-3 запитання про те, що знаходиться в кімнаті.

3.     Скажіть 2-3 речення про те, чого немає в кімнаті.

Кожен учень готує 2-3 речення, а наступний не повинен повторити сказаного. В групі роботою керує учень-консультант, він допомагає товаришам, здійснює контроль.

При груповій формі роботи виховується почуття товариськості, колективізму і взаємодопомоги. Вона сприяє розвитку самостійності учнів, вмінню слухати і говорити, знімає страх при висловлюванні іноземною мовою.

Для стимулювання продуктивної роботи учнів на уроці доцільно організовувати змагання між рядами. Використання елементів гри, змагання дозволяє ефективно організувати роботу учнів протягом року, виховувати почуття відповідальності перед товаришами, сприяє розвитку уваги.

Так, при вивченні букв алфавіту кожному учневі виготовляється розрізана абетка, а потім використовується при навчанні читання, орфографії, фонетики.

    Приклади завдань:

1.     Покажіть букву, яку ви пишете на початку слів: green, grey, go, who, have, get, home

2.     Покажіть букву, що стоїть в кінці слів: dog, bag, car, good

3.     Знайдіть і покажіть букви : Aa, Hh , Ee, Kk

4.     Покажіть великі букви, що відповідають таким маленьким : b, c, o, w

5.     Розмістіть написані на дошці слова в алфавітному порядку.

6.Знайдіть букви g, b, c, t …, у зошиті їх запишіть.

На уроках  використовує ігрові прийоми. Кожна дидактична гра збагачує пізнавальний досвіт дітей, розвиває мислення, мову. уяву, точність. Але головна мета введення активних форм роботи у навчальному процесі – викликати інтерес до навчання та активізувати роботу учнів на уроці.

Тема: Свята. Кольори.

Подання нового мовного матеріалу і практикування його у вживанні.

Вчитель вводить нові ЛО.

T: Look! (Учитель показує різдвяну іграшку сірого кольору) It is grey. (Учитель торкається якогось предмета сірого кольору або одягу учня) It is grey too. Repeat: grey.

Listen and repeat: Брат мій грає у хокей

                             У сірій формі

                              Сірий – GREY.

T: (показує іграшку рожевого кольору) It is pink. (учитель торкається якогось предмета рожевого кольору) It is green too. Repeat: green.

Listen and repeat: Рожеві троянди падають на ринг.

                             Рожевий англійською – PINK.

За наведеною схемою вводяться слова “blue”, “green”:

Вірте, правда

That is true!

Блакитний колір –

Просто – BLUE!

Це -  незрілий мандарин

Він зелений – просто GREEN.

Практика показала, що при використанні на уроках інтерактивних методів навчання учні запам’ятовують матеріал майже повністю. Картки з зображеннями для дітей на англійскій мові:

https://kids-pages.com/flashcards.htm

https://esl-kids.com

https://www.eslflashcards.com/

https://www.mes-english.com/flashcards.php

https://supersimple.com/content-type/flashcards/

https://kids-flashcards.com/en/flashcards-in-english

Показники зрісту  якості знань з контролю говоріння

(вибірка взята на одній групі учнів 5 класу)

Велику увагу приділяє вчитель вивченню граматичного матеріалу, для цього створено «граматичні довідники» в учнівських словниках. Домагається якісного засвоєння граматичних структур, реалізовуючи принципи систематичності і послідовності.

На всіх етапах проведення уроку повторює і закріплює вивчений матеріал, при поясненні нового матеріалу опирається на знання учнів. Чередує індивідуальні і колективні, усні і письмові форми роботи на уроці, що сприяє вихованню пізнавальної активності школярів. Належну увагу приділяє міжпредметним зв’язкам. Кожен урок включає усі види мовленнєвої діяльності: аудіювання, говоріння, читання і письмо.

Поліпшується не тільки запам’ятовування матеріалу, але і його використання у повсякденному житті.

Велику увагу на уроках приділяє вивченню народознавчого матеріалу країни, мова якої вивчається, її традиціям, історії, політичному устрою, культурі.

У підготовці до уроку Ольга Миколаївна  намагається враховувати вікові особливості учнів, їх психологічні можливості, добираючи відповідні форми і методи навчання, здійснюючи диференційований підхід у вивченні матеріалу.

На час перевірки у  учителя відставання у навчальній програмі не виявлені. При перегляді відповідних сторінок класних журналів зафіксовано, що сторінки заповнені охайно. Записи в журналах відповідають календарним планам.

 

Найбільш значимими педагогічними результатами, які були досягнуті вчителем за міжатестаційний  період

Переможці олімпіад

 

2015-2016

2016-2017

2017-2018

2018-2019

2019-2020

Район олімпіади

2

 

6

 

5

 

2

 

2

Міська олімпіада

 

1

 

 

 

 

docx
Додано
22 січня 2020
Переглядів
4926
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку