Система роботи вчителя математики КУ" Тарасівська ЗОШ І -ІІ ступенів" Пологівської районної ради Запорізької області

Про матеріал

Описана система роботи вчителя, розроблена технологія повного засвоєння - системний спосіб організації навчання, при якому детально розроблені дидактичні системи, доведені у своїй деталізації до конкретних дій учня та вчителя, що гарантують досягнення результатів, які повторюються за однакових умов,ключова ідея технології повного засвоєння, концепція технології повного засвоєння, форми організації навчання. Самоосвітні діяльність над проблемою : “ "Розвиток індивідуальної навчальної діяльності школярів, її корекції та педагогічної підтримки на уроках математики".

Перспективний план роботи над проблемною темою на 5 років.

Проект самоосвітньої діяльності.

Перегляд файлу

       

                                          

                                          

 

 

 

 Cистема  роботи  

вчителя математики

КУ «Тарасівська ЗОШ І – ІІ ст.»

Пологівської районної ради

Запорізької області

Савран

  Віри  Миколаївни

2020 рік    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         

 

Кілька слів    про себе   

 І. Савран Віра  Миколаївна, 1946 р/н; бажання  викладати, вчити дітей    зявилось  у  8  років вчила своїх однокласників  з  самого першого класу.  Викладати  почала у   19  років, після першого курсу інституту.     Стаж  роботи 54  роки. В  Тарасівській  школі   працюю 46  років: вчитель, вихователь ГПД,   бібліотекар,  заступник  директора з НВР,   голова ШМО  вчителів природничо – математичного  циклу  предметів, член районної  творчої  групи. Категорія – вища; звання «Старший  вчитель»,  нагороджена  знаком « Відмінник освіти  України», медаллю «Ветеран  праці».  Переможець районного етапу конкурсу Учитель року 1999 – 2000 н.р.  Люблю  дітей,  свою  роботу.  У  вільний  час   читаю  книги, плету гачком  і  спицями, працюю  на  дачній  ділянці, створюю  нові  методичні  проекти для  викладання. По  гороскопу  Скорпіон – птиця  Фенікс, родилась  у рік Собаки, від собаки  у  мене  тільки  вірність ,  всім: сім’ї, друзям, роботі,  принципам.

 ІІ. ГОЛОВНЕ  КРЕДО   МОЄЇ  ДІЯЛЬНОСТІ    -  ПОШУК:

  • Пошук  нових  методик  викладання;
  • Пошук інноваційних  технологій;
  • Пошук  досягнення  результативності ;
  • Пошук  обдарованих  та  здібних дітей  і   нових  механізмів включення  обдарованих  дітей  у  навчальний  процес.

ДЕВІЗ  МОЄЇ  РОБОТИ : Складне зробити  простим,

                                           Просте  зробити  звичним,

                                           Звичне  зробити  приємним.

ІІІ. Я  ОБРАЛА:

  • Стратегію діяльнісного  навчання;
  • Стратегію взаємодіючого  навчання (технологія  групової  діяльності);
  • Стратегію  самостійного  навчання (самоосвітня  діяльність  учнів);
  • Стратегія навчання, яка  ґрунтується  на  рефлексії.

 

IV. РОЗРОБИЛА   ТЕХНОЛОГІЮ ПОВНОГО  ЗАСВОЄННЯ  - 

системний спосіб  організації навчання, при якому  детально розроблені  дидактичні  системи, доведені у своїй  деталізації до  конкретних  дій   учня та  вчителя, що гарантують досягнення  результатів, які  повторюються за однакових умов.

1. ЦІЛЬОВИЙ  КОМПОНЕНТ  ТЕХНОЛОГІЇ

  • “Як  всіх  навчити  всьому ?” – Я.А. Коменський.
  • Як боротися  з  неуспішністю, невстиганням,  викликаними  генетично та соціально зумовленими  відмінностями в  рівні  розвитку?
  •  Як  забезпечити запланованих  результатів  для  всіх   категорій  учнів ?

2. КЛЮЧОВА ІДЕЯ ТЕХНОЛОГІЇ ПОВНОГО ЗАСВОЄННЯ:                              При  правильній  організації навчання, особливо  при  знятті  часових  обмежень для  контролю знань, близько 95% учнів можуть  повністю засвоїти весь зміст навчання.

  • Педагог  слідує  не  за  програмою, а  за  дитиною,  її   настроєм,  внутрішнім  станом (особистісно -  орієнтоване  навчання), тому  впроваджено пролонгований процес контролю  знань;
  • темп  засвоєння  визначається рівнем  розвитку   учня, а   час і об’єм   контролю  знань   визначається з  урахуванням відмінностей у  розвитку;
  • здійснюється   педагогічний  супровід  руху  учнів за  індивідуальними  освітніми  траєкторіями ( диференціація  навчання  з  переходом  до  індивідуалізації,  допомога  та  взаємодопомога в  навчанні).

3. КОНЦЕПЦІЇ ТЕХНОЛОГІЇ  ПОВНОГО  ЗАСВОЄННЯ

  • Викладання  крупними  блоками
  • Проблемний метод викладання
  • Зворотний  звязок  на  всіх  етапах  уроку
  • Практична  спрямованість навчання, робота  з  математичними  обєктами, створення  опорних  схем, конспектів, навчальних  проектів 
  • Діяльнісний  підхід  до  навчання – робота  в  групах,    інтерактивні  методи  навчання, колективне  дослідження, інтелектуальні  розминки.
  • Досконала  система  оцінювання учнів  за  темами, блоками,  діагностика, рефлексія.

4. ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ  НАВЧАННЯ 

ЛЕКЦІЙНО  -  ПРАКТИЧНА  СИСТЕМА  НАВЧАННЯ:  в  межах  одного  блоку  етапи  уроку  стають самостійними  навчальними  заняттями:

 

   1.Урок -  лекція .                        2. Урок  - практична робота.                                                 

 

 

  3. Урок -  семінар            4.Урок – колоквіум.           5.Урок -  залік

 

                     

                             

    блочно -                           І.ВИВЧЕННЯ                            на  основі 

 пошуковий                             НОВОГО                             проблемності 

     спосіб                                МАТЕРІАЛУ

                                                 

                                                                                              

 

               у  вигляді  учнівської лекції   зі  складанням   опори

 

 

  ПЕРЕВАГИ БЛОЧНОГО  ВИКЛАДАННЯ  МАТЕМАТИКИ

 

  •  вивільнюється чимало часу, щоб навчити учня   діяти в складних ситуаціях, розвивати власні творчі здібності, свідоміше оперувати як  у типових, так і нетипових ситуаціях;
  • допомагає учням повніше сконцентровувати свою увагу на матеріалі всієї теми, а не її частинах; 
  • упродовж усього періоду вивчення теми відбувається постійне повторення основного матеріалу, робиться узагальнення вивченого;
  • ефективніше можна здійснювати рівневе навчання, забезпечити повною мірою розвивальний характер навчання.

І.ПЕРЕВІРКА  ЗАСВОЄННЯ  ТЕОРЕТИЧНОГО  МАТЕРІАЛУ  

1.Метод  цепної  реакції  у  порядку  спадання  компетентності :

                                                          Учитель

 

                          1 учень                    3 учень                      6 учень                         

 

  2 у          5 у         8 у             4 у          7 у         10 у          9 у             12 у      15 у        

                                                                 і т.д. Оцінка   - тільки знаки  + чи"-".                                                                        

                                                               Це  перший  зріз  знань із  наведенням 

                                                               прикладів, розв’язування  вправ 

                                                         початкового і середнього рівнів, усні вправи.

2.Дидактичні ігри: «Учитель – клас»,« Клас – Клас»,«Учень – клас». 

3. Тестування  з  теорії – виставляється  оцінка  за  теорію.

ІІ . ЕТАП  ЗАКРІПЛЕННЯ           ( алгоритм дій – на  екран, інструкції  у кожного учня)
  ПЕРВИННЕ (РЕПРОДУКТИВНЕ ЗАКРІПЛЕННЯ)
а) 6 – 8 учнів  біля дошки  виконують  ту  саму  вправу  - виконали  - сідають, не зрозуміли – залишаються, вільні  місця  займають  інші  діти;
б)діти ( достатній і високий  рівень) самі  складають вправи і  розв’язують  їх, решта  складають  вправи  під  диктовку  вчителя ;
в)тепер ці  діти  складають  вправи  для  учнів з низькими показниками  розумового  розвитку  і  пояснюють , як  треба  діяти;
г) вільні  діти  розв’язують  вправи  з  підручника  по  одному  з  кожного  номера,  щоб охопити  всю  тему;
д)тепер  робота  в  парах ( коментування  один  одному);
е) робота  в гетерогенних  трійках за  однією  партою ( всередині  консультант  керує  роботою і пояснює).

ІІІ ЕТАП. ТВОРЧЕ  ПЕРЕТВОРЕННЯ  ІНФОРМАЦІЇ 
УРОКИ  СПІЛКУВАННЯ  - УРОКИ  СЕМІНАРИ
1.Спочатку  складання  власної  опори вдома та  її  презентація       ( метод  проектів )
2. Робота  в  гомогенних ( однорідних) групах  за  завданнями  відповідного  рівня :

а) повторення  ОК;    б) розвязування  завдань.
3. Презентація – звіт  про  роботу  групи всі  члени  групи  по  черзі;
4. Розвязування  прикладних  задач високого рівня  складності – колективна робота  або  презентація розв’язків учнями  високого рівня розвитку.

IV ЕТАП. КОНТРОЛЬ ЗНАНЬ
1. Самостійні  роботи  контролюючого  характеру
а) Повторення першого   модуля  блоку навчального  матеріалу (практичний  аспект)  - самостійна  робота
б). Другий модуль – самостійна  робота
в)Третій  модуль – самостійна  робота
2. Нестандартні  уроки  перевірки  знань  - громадський огляд знань, КВК, математичний марафон, урок – захист проектів ,  домашніх робіт.
3. Домашня контрольна  робота , як підготовка до тематичної контрольної роботи і   тематична  контрольна  робота.  

                           ПІДСУМОК :
1. До тих  пір, поки не вивчили тему - ніяких  оцінок, отже  немає  конфліктів, сліз, страху.
2. За невиконання  домашніх робіт  не  карають, а намагаються  зрозуміти  причину і  допомогти.
3.На  перерві  йде  підготовка  до  роботи  в  класі,  спілкування  по  домашній  роботі, або  опитування теорії.
4. Моральний  клімат краще, немає насмішок, глузувань з  того , хто  не  зразу  зрозумів матеріал – тільки допомога.
5. Поточний  контроль  відданий  дітям, всі  діти  охоплені  опитуванням  кожного  навчального дня.
6. На  уроках  переважає  діяльнісний  підхід до  навчання  на основі інтерактиву.

 

НАВЧАЛЬНО -  МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ     ПЕДАГОГІЧНОГО  ПРОЦЕСУ

 

1.Календарні  плани з  математики

2. Тематичні  папки   для  класів  з  кожної  теми :   

  • Державні  вимоги до рівня загальноосвітньої  підготовки. 
  • Система  уроків з  теми ( конспекти  уроків, технологічні карти).
  • Матеріали  для  проведення  уроків:

- таблички  для  проведення  усного  рахунку;

- наочні  матеріали  для  засвоєння  нових  знань;

- індивідуальні  навчальні  комплекси учнів  з  теми,  що  вивчається;

- матеріали  для проведення  роботи  у  групах;

- картки  для  заліку;

  • Дидактичні матеріали для  контролю знань ( тести, самостійні  і  контрольні  роботи)
  • Бланки  для  проведення  самостійних  і  контрольних  робіт  по  типу  ЗНО.

3. Індивідуальні  навчальні  комплекси  учнів:

- наочні  матеріали;  - опорні  конспекти; -  матеріал тестів  з  теорії ; - картки для  усного рахунку; - роздатковий  матеріал  для  диференційованого  та  індивідуального   навчання; - картки – супроводи; - алгоритми, інструктажі, поради;

- картка  обліку власних  навчальних  досягнень  з математики. 

4. Папка  для  контролю  знань  теоретичного  матеріалу, виконання  домашньої  роботи, перевірка письмових  робіт учнів

 

                                САМООСВІТНЯ  ДІЯЛЬНІСТЬ

V.ПРАЦЮЮ  НАД  ПРОБЛЕМОЮ:   “ Розвиток індивідуальної  навчальної  діяльності  школярів ,  її корекції  та  педагогічної  підтримки  на  уроках  математики".

Ключові  слова: розвиток, корекція, підтримка.

ПЕРСПЕКТИВНИЙ  ПЛАН  РОБОТИ  НАД  ПРОБЛЕМНОЮ  ТЕМОЮ НА  5   РОКІВ 

 

2016 – 2017 н.р.  «Управління  самоосвітою  школярів» -  теорія 

                                                             План

1. Підготовка  до  самоосвіти – основна  задача  школи.

2. Психологічні  передумови  самоосвітньої  діяльності, її  мотиви.  

3. Формування індивідуальної навчальної діяльності учнів                                              

    з різними типами нервової системи  - теорія

 4.Розвиток  у  учнів  пізнавальної  активності   і  самостійності

 - Проблемний  підхід  і  розмаїтість  методів  у  навчанні

- Дифереційований  підхід -  одна  із  умов  розвитку  пізнавальної   

  самостійності  учнів.

- Шляхи  включення самоосвіти  в  навчальний  процес.

5. Самостійна  навчальна  діяльність  та  її  види. Система  вправ   і  завдань.

2017 – 2018 н.р.  Розвиток  індивідуальної  навчальної  діяльності                     

 школярів. Керування  самоосвітою  учнів " -  практичний  аспект

                                             План

 1. Формування ключових компетентностей  на уроках математики.

2. Проектування  уроку  в  умовах компетентнісно  орієнтованого  підходу  до  навчання.

3.Формування  навичок  самостійної роботи:

- Самостійна робота учнів є одним із го­ловних засобів систематичного й швидкого за­своєння матеріалу;

- Cамостійне вивчення теорії за підручником;

- Cамостійна  робота на етапі формування вмінь і навичок;

- Вимоги до  організації самостійної роботи;                                

- Компоненти  підсумкової  оцінки;  

4.Інтерактивні  методи  навчання

 

2018– 2019 н.р. «Методи  педагогічної  підтримки  дітей  при  вивченні  математики»       

                                                   План

1. Види  педагогічної  підтримки  в  засвоєнні  знань

2. Розвиток  мислення  школярів  на  уроках    в  процесі  виконання  логічних  завдань  різного  типу

3. Модуль  психологічного  супроводу:  саморегуляція  дій :

а) Як  виробити  увагу;

б)Розвивай  свою  пам'ять;

в) Як  готувати  домашнє завдання;

г) Психологічні   тести «Вивчи  самого  себе». 

4. Групова  робота  та  прийоми  партнерської  взаємодії  на  кожному  етапі   уроку.

5.Формування    самоосвітньої  компетентності  шляхом  організації  домашньої  роботи.

6. З  досвіду  роботи  в  різнорівневому  класі.

7. Усні вправи як одна із форм організації колективної  та індивідуальної   роботи  учнів.

2019 – 2020 н.р. «Контрольно -  корекційний  етап   навчально -  

пізнавальної діяльності  учнів»      План

1. Форми корекцiї знань учнiв

2. Деякі  форми  контролю  на  уроці  математики

3. Контроль і самоконтроль навчальної діяльності учнів

4. Уроки корекції знань

5. Методика  проведення  уроку  «Аналіз контрольної  роботи»

 

 

2020 - 2021 н.р.  Узагальнення  досвіду

 

 

 

 

 

ПРОЕКТ  САМООСВІТНЬОЇ  ДІЯЛЬНОСТІ

 

І. Мета  проекту :  безперервне  пiдвищення своєї квалiфiкацiї та  вдосконалення педагогiчної майстерності  в мiжкурсовий перiод;

ІІ .Завдання  проекту :

1. Всю  роботу   спрямувати  на  вирішення  проблемної теми школи: " Розвиток  професійної компетентності  як  ключового  компонента  професійного  становлення  педагога"

2. Працювати  над  індивідуальною   проблемною  темою :      “ Розвиток індивідуальної  навчальної  діяльності  школярів ,  її корекції та педагогічної  підтримки  на  уроках  математики ".

ІІІ. Шляхи  реалізації  проекту (  за  такими  розділами)

Вид  діяльності

  Зміст  діяльності

Форма  діяльності

Термін   

Форма  звіту  ,  

Вивчення    та                          застосування

 

 

 

 

 

 

 

 

Апробація

 

 

 

 

Запровадити

 

 

 

 

Застосування

 

 

 

 

Проведення

 

 

 

 

Робота  у   МО

 

 

 

 

Розробка

 

 

 

 

Створити

 

 

 

 

Презентувати 

 

 

 

 

 

1. Участь  учнів   у  ІІ ( районному) етапі  Всеукраїнських  учнівських олімпіад

2. Участь  учнів  у  Міжнародному  математичному  конкурсі « Кенгуру»

 

          

 

 

1

 

doc
Додано
13 листопада 2020
Переглядів
253
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку