Про матеріал
Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання.
Головною метою національного виховання на сучасному етапі становлення професійно-технічної освіти є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатої духовної культури українського народу, його національної ментальності, спорідненості світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України, які передбачають національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і талантів.
. До провідних завдань національного виховання учнів належать:
формування національної свідомості, любові до рідної землі, свого народу, бажання працювати задля держави, готовність її захищати;
забезпечення духовної єдності поколінь, виховання поваги до батьків, жінки-матері, культури та історії свого народу;
формування високої мовної культури, оволодіння українською мовою;
прищеплення шанобливого ставлення до культури, звичаїв, традицій українців та представників інших націй, які живуть в Україні;
виховання духовної культури особистості, створення умов для вибору нею своєї світоглядницької позиції;
утвердження принципів вселюдської моралі, правди, справедливості, патріотизму, доброти, працелюбності та моралі;
формування творчої особистості, виховання цивілізованого господаря;
виховання поваги до Конституції, законодавства України, державної символіки;
Отже, актуальність теми полягає в необхідності національного виховання в умовах середньоосвітньої школи, і, насамперед, у необхідності його в професійно-технічних закладах освіти, коли у молодих людей формується остаточний світогляд, і щоб це формування не було викривленим, а спрямовувалось у позитивне русло.
Мета роботи: теоретично обгрунтувати сутність національного виховання учнів ПТНЗ і визначити особливості та необхідність його використання у навчально-виховному процесі закладу.