Система уроків з німецької мови
Тема «Німеччина на перший погляд»
Урок № 1
Тема. Подорож до Німеччини
Мета: формувати в учнів мовну компетенцію, опановувати лінгвістичний матеріал, визначений в межах, теми: die Reise, der Zug, der Bus, das Wappen, die Hauptstadt, die BRD, die Flagge, fleißen, den Koffer packen; розвивати навички сприйняття на слух, навички письма, діалогічного читання, повторення та активізація вивченої лексики, розвивати навички усного мовлення, використовуючи принцип інтерактивності, розвивати види пам'яті, навчати готовності вступати в іншомовне спілкування, виховувати позитивне ставлення до іноземної мови, Обладнання: карта Німеччини, атлас федеральних земель Німеччини, малюнки, підручник, текст для аудіювання, речі, необхідні для подорожі, "білетики".
Хід у року
І. Початок уроку. Привітання.
Guten Tag, Kinder!
Guten Morgen, liebe Leute,
In die Schule gehe ich heute
Ich kann lessen, schreiben, rechnen.
Basteln, malen und Deutsch sprechen.
L: Kinder, wer hat heute Klassendienst? (вчитель запитує чергового учня. черговий учень здає рапорт чергового).
IІ. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення. Повідомлення теми і мети уроку.
L: Liebe Kinder! Unsere heutiges Thema heißt "Die Reise nach Deutschland". Wir warden neue Wörter wiederholen, den Text lessen schreiben und lessen deutsch.
III. Основна частина уроку: формування в учнів мовної та мовленнєвої компетенції.
L: Also heute fachren wir nach Deutschland. Aber zuerst müssen wir die Wörter wiederholen (учні називають слова за вчителем).
а) Die Bundesrepublik Deutschland,
das Bundesland, die Hauptstadt,
die Einevohner, die Flagge, das Wappen fließen,
der Rhein, die Elte, Mitteleuropa, den Koffer packen,
die Reisetasche, der Reisekoffer, reisen, fliegen,
das Flugzeug, das Schift.
б) Учні повторюють за вчителем речення.
в) Гра "Der Wunderbaum" (учні називають цифри. а вчитель задає запитання).
№ 1. Reist du gern?
№ 2. Wohin willst du fachren?
№ 3. Womit reist du gem?
№ 4. Willst du nach Deutschland fachren'?
№ 5. Wie heißt die Hauptstadt der BRD?
№ 6. Was ist das Köln?
№ 7. Welche Deutschestädte weißt du?
№ 8. Wo liegt die Bundesrepublik Deutschland?
№ 9. Was nimmst du mit?
№ 10. Wie viele Bundesländer hat die BRD?
№ 11. Hat Deutschland die Berge?
IV. Контроль домашнього завдання. Учні сідають групами «Deutschland», «Diе Ukraine», « Berlin».
Група "Deutschland" готувала розповідь про Німеччину.
Група "Die Ukraine" готувала розповідь про Україну рідне селище.
Група "Berlin" готувала повідомлення про Берлін.
Стук у двері. Заходить пані Метелиця. Вона може допомогти учням поїхати до Німеччини, якщо вони виконають завдання.
Guten Tag, Kinder! Ich hin Hau Holle. Ich schüttelte meine Betten und habe gehört, daß ihr noch Deutschland reisen wollen. Isc kann ihnen helfen aber sie müssen meine Fragen beantworten und dafür bekommen sie die Reisekarten.
Пані Метелиця роздає за правильні відповіді "квитки". Дякує за роботу і вирушає до інших дітей.
Vielen Dank für ihre Arbeit, ich muß weiterfliegen. Auf Wiedersehen.
V. Розвиток навичок діалогічного читання та літературного перекладу. Учні читають діалоги з підручника на є тор. 102. вир. і та на. стор. 110, впр. 9. після читання діалогів учні виконують тестове завдання на листочках (впр. 7.).
Вправа 7. Welche Antwort ist richtig?
1. Was ist die Bundesrepublik Deutschland?
1) ein Land; 2) eine Stadt 3) ein Dorf
2. Wie viele Bundesländer hat die BRD?
1) 26; 2) 16 3) 61
3. Wo Hegt Deutschland?
1) in Osteuropa 2) in Nordeuropa 3) in Mitteleuropa
4. Wie heißt die Hauptstadt Deutschlands?
1) Bonn 2) Köln 3) Berlin
5. Wie viele Einwohner leben in Deutschland?
1) 18 Millionen 2) 82 Millionen 3) 88 Millionen
1) die Donau 2) der Rhein 3) die Elbe
1) im Norden 2) im Westen 3) im Süden
VІ. Гра "Веселий потяг". Під музику учні утворюють потяг, називаючи німецькі слова по темі "Німеччина ".
VІІ. Розвиток навичок письма. Учні виконують вправу, у реченнях вставляють пропущені слова.
Auf Wiedersehen, Kinder!
Урок № 2
Тема. Die Bundesrepublik auf den ersten Blick (Німеччина на перший погляд)
Мета: закріплення і активізація вивченої лексики по темі "Німеччина'"; розвиток монологічного та діалогічного мовлення, розвиток навичок колективної та парної роботи, аудіювання, розвиток інтересу до вивчення німецької мови, до історії та культури Німеччини
Обладнання: карта Німеччини, прапор, ілюстрації німецьких міст, магнітофон
Хід уроку
Wer hat heute Klassendienst? (wer ist unser Deutschlehrer heute?)
Ich hin Deutschlehrer heute.
Danke, welche Note bekommt Sсhul?
Unser Stundenthema heisst "Die Bundesrepublik auf den ersten Blick". Wir müssen heute unsere Lexik wiederholen und die mundliche Sprache verbessern und die Aussprache üben.
Wollen wir etwas Deutsch sprechen.
die Kleidung, die Schule, die Regierung, das Buch, die Mutter, die Zeitung, der Vater.
das Zimmer, das Fenster, die Klasse, das Bett, die Blume, das Schiarzimmer.
Und jetzt prüfen wir die Hausaufgabe . Jeder Schüler hat iur heute seine eigene Aufgabe .Also , erstens wollen wir kurz über die Bundesrepublik hören. Seh. 1 erzahlt über die Bundesrepublik. Wollen wir kurz über die deutschen Städte hören Seh. .2 - Berlin , Sch .3 -Nürnberg , Sch .4 - Leipzig , Sch .5 -Köln
Wie heisst diese Stadt?
An welchem Fluss liegt diese Stadt ?
Und jetzt wollen wir etwas spielen. Aber zuerst sagt mal bitte wozu lernt man Deutsch
Macht bitte kleine Dialoge.
5 Wo erscheint die Zeitschrift «Deutschland»?
a) das Deutsch b) die BRD c) Deutschland
a) gelb-rot-weiss b) schwarz-rot-gelb c) schwarz-blau -rot
a) 1991 b) 1980 c) 1990
a) 83 b) 19 c) 78
a) 60 b) 6 с) 16
a) Berlin b) Bonn c) Bremen
a) Donau b) Rhein c) Elbe
a) 9 b) 19 c) 90
a) germanisch b) deutsch c) auslandisch
10. Deutschland besteht aus ...
9. Розвиток навичок читання і перекладу на основі догадки.
Seite 158, Übung 2
10.Заключний етан уроку. Підведення підсумків.
Д/з. Підготуватися до контролю техніки читання.
Урок № 3
Тема. Підготовка до поїздки класом у Берлін
Мета: активізувати лексику по темі; розвивати вміння вести діалог; вчити працювати з текстами; формувати навички у групах; розвивати навички усного мовлення; виховувати почуття колективізму, поваги один до одного.
Обладнання: малюнки учнів по темі, макет поїзда, сигнальні картки, картки із завданнями для груп.
І. Підготовка до сприйняття іншомовного мовлення
На дошці висить потяг з двома причепами із написами:
Schnellzug Charkiw - Berlin
Учитель:
Heute machen wir die letzte Klassenfahrtvorbereitung.
Gruppe März: wir werden...
Gruppe April: wir werden...
Gruppe Mai: wir werden...
ІІ. Основна частина уроку.
1. Гра «Ratet mal!»
Учитель загадує слово (малюнок). Учні його відгадують, говорячи …
Учень, який відгадає слово, прикріпляє малюнок на дошці.
2. Робота в групах
3) Gruppe Mai: учні отримують 5 розрізаних речень, необхідно до кожного початку знайти продовження по смислу.
3. Перевірка домашнього завдання. С. 134, впр. 10, 11.
А) перевірка лексики
packen купувати
genug класти
besorgen діставати
stecken приносити
holen пакувати
kaufen достатньо
Б) Читання діалогів за ролями у групах: с. 134, впр. 11
Учні виконують тест, використовуючи сигнальні картки.
a) in die Reisetasche
с) im Hotel.
a) Hamburg
Gruppe März packt Schuhe und Toillettenartikel
Gruppe April packt die Kleidung
Gruppe Mai packt Schreibsachen, Papiere und Geld.
Кожна група одержує однаковий перелік слів, необхідно вибрати тільки слова, які зазначені у завданні.
Geldbeutel, Seife, Pullover, Sportanzug, Notizblock, Zahnpasta, Schülerausweis, 200 Euro, Hose, Hausschuhe, Socken, Jeans, Brustbeutel, Handtuch, Shampoo, Schlafanzug, Fahrkarte, Creme.
6. Бесіда про плани під час подорожі
III. Заключна частина уроку