Майстер-клас «Ситуативні завдання як ефективний засіб розвитку комунікативної компетенції учнів на уроках української мови» .Завданя підібрані згідно програмних вимог. У презентації розкрито зміст ситуативних завдань, їх практичне застосування на уроках української мови у 5-6 класах
Вимоги до мовлення. Доречність. Неодхідно враховувати умови спілкування: офіційними чи неофіційними є обставини, розуміти зацікавлення адресанта мовлення. Змістовність. Слід підпорядковувати висловлювання заздалегідь визначеним темі та головній думці. Послідовність. Думки треба викладати чітко й послідовно. Точність Слова необхідно вживати відповідно до їхніх значень. Правильність. Багатство Виразність. Необхідно.правильно добирати і вимовляти слова, будувати речення. Потрібно вживати різноманітні мовні засоби (слова, речення тощо). Думки треба передавати яскраво й образно.
орієнтуватися в умовах спілкування; планувати і створювати власні висловлювання відповідно до ситуації спілкування; добирати мовні засоби, які б відповідали окресленій мовленнєвій ситуації; корегувати висловлювання з урахуванням ситуації спілкування, тобто досягнення адекватності мовлення.формування основних комунікативних умінь;Мета системи ситуативних завдань:
Завдання 6 Вам потрібно довести вашому однокласнику, що у наведених прикладах є помилки. Побудуйте свою розповідь , розпочинаючи словами: «Це слово неправильно написане, тому що... » Яких правил він не знає? Розкажіть їх. Н: Нешанувати, не дочувати, невиконали, неслухати, не зчутися, незнати,
Завдання 8 Уявіть, що ваш однокласник пропустив заняття і ви повинні йому пояснити матеріал про правопис не з іменниками. В якому стилі ви будуватимете розповідь? Запишіть її, використовуючи дані приклади ; не річка, а озеро; не друг, а ворог; не сталь, а залізо; незнайомка, немовля, необачність, незграба, ненависть, неволя.
Завдання 9 Уявіть себе в ролі вчителя, який пояснює учням написання складних прикметників разом чи через дефіс. Побудуйте усну розповідь, використовуючи наведені приклади. Перевірте правильність написання і виправте, де потрібно, помилки. Криво різький, фізико математичний, добре випрасуваний, коло подібний, літо писний, математико технічний, машино тракторний.
Завдання 10 Уявіть собі, що ви зустріли іноземця, який не розуміє вживання числівників. Розкажіть йому про вживання та написання простих , складних і складених числівників,використовуючи наведені приклади. Двадцять вісім, вісімдесят, сто двадцять п'ять, чотирнадцять, четверо, двісті.
Виховна спрямованість проблемно-ситуативних завданьвизначається такими факторами : - впливом поданої інформації на думки й почуття школярів;- актуалізацією суспільно - політичних знань, морально - етичних переконань під час відповіді на питання;- активним аналізом інформації, у ході якого відбувається процес уточнення, формування уявлень про навколишній світ.