Ситуативні життєві задачі з музики

Про матеріал

Ситуативні життєві задачі з музики

Учитель обирає ситуативні задачі відповідно до вивченої теми з музичного мистецтва.Поданий матеріал можна використовувати як додаткові завдання чи ігрові моменти на різних етапах уроку


Перегляд файлу

Ситуативні життєві задачі з музики

Учитель обирає  ситуативні задачі відповідно до вивченої теми.

  1. Уважно прослухайте музичний фрагмент (М.Римський-Корсаков «Шехерезада» І ч.)Уявіть ситуацію. Ви морський офіцер і здійснюєте навколосвітню подорож, мрійливо вдивляєтесь у синю блакить та прозоре небо, бурхлива уява утворює музичні образи , виникають ідеї нових музичних творів. Який російський композитор  був по професії морським офіцером та писав музичні твори під час подорожей? (М.Римський-Корсаков.)
  2. Літо, ліс, вітерець,крапля, дощ, гроза, блискавка, злива, прохолода, спокій. З яким композитором та його музичним твором асоціюються ці слова.  (А.Вівальді  «Времена года», «Гроза»)
  3. Закрийте вуха та спробуйте почути звуки. Який  німецький композитор написав багато музичних творів  після  втрати слуху.

    (Німецький композитор Людвіг ван  Бетховен)

  1. В балеті П.І. Чайковського - ця п’єса перероблена  композитором в 

«Неаполітанський танок»,  який, на відміну п’єси збірки «Дитячий альбом», виконується всім симфонічним оркестром. Як називається  цей балет?(«Лебедине озеро»)

  1. Ви з товаришем граєте в гру, де на останню букву попереднього слова  

треба  назвати прізвище. Вам постійно випадає літера Ш. Назвіть п’ять прізвищ відомих композиторів, які починаються з літери   Ш ?

    (Шуберт, Шуман, Шопен, Шостакович, Штраус)

  1. Пригадайте назви п’яти опер, які написані російськими 

    композиторами на сюжети творів А.С.Пушкіна?

    («Руслан та Людмила» М.І.Глінка, «Русалка» А.С.Даргомижський,

     «Пікова дама» П.І.Чайковський, «Борис Годунов»   

     М.П.Мусоргський, «Золотий півник»М.А. Римський-Корсаков)

     7.       Цей російський композитор написав багато опер на казкові сюжети.

              Назви цього композитора та його казкові опери? Уявіть, що вам

              випала така можливість зіграти будь яку роль. Яку роль ви оберете 

              для себе і чому?

(Микола Андрійович Римський – Корсаков:

  • весняна казка «Снігуронька»;
  • осіння казка «Кощій безсмертний»;
  • билина – колядка «Ніч перед Різдвом»;
  • казка – сатира «Золотий півник»;
  • билина «Садко»;
  • опера «Казка про царя Салтана».)
  1. Уявіть кінець XVІІІ століття. Композитора В.А. Моцарта оточують три  найдорожчі жінки: дружина, сестра і мати. Кому міг присвятити музичний твір «Маленька нічна серенада» композитор Моцарт. (Дружині.)

 

     8.    Моцарт писав з Праги своїм друзям: «Тут ні про, що крім… не

            Говорять, нічого, крім… не грають, не співають, ні на що, крім …

            не ходять … Для мене це велика честь.»  Який з творів видатного

            композитора призвело до такого фурору в Празі.

                       («Женіть ба Фігаро»)

  1.   Уявіть себе: ви композитор опери «Снігуронька». Ви вирішили 

  надати можливість Снігурочці не танути  від сонячного проміння. 

  Яким буде завершення? З ким одружиться Снігуронька?

  1.   «Князю! Тому, ким ви є, ви зобов’язані випадковості народження. Тому, ким я є, я зобов’язаний самому собі. Князів є і буде тисячі. А… - тільки один. »Так писав великий німецький композитор, який був впевнений, що розум талант і працьовитість вища за багатства і знатне походження. Хто цей композитор? Про які риси характеру свідчить це висловлювання? (Бетховен)
  2.  Йоганн  Себастьян Бах вирішив скласти власний родові, починаючи з прадіда, який був булочником та захоплювався грою на цитрі. Численна родина Й.С.Баха налічувала близька 50 музикантів. Складіть  за власний родовід. Чи є у вашому роду музиканти?
  3.  Уявіть ситуацію. На уроці музичного мистецтва на питання вчителя: «Хто був геніальним композитором та віртуозним органістом?» ,  учень відповів: «Струмок». Вчитель не виправив учня, а лише попросив уточнити прізвище композитора. Поміркуй, чому вчитель не виправив учня?  Яке прізвище композитора та з яким німецьким словом воно співзвучне ?(Бах)
  4.  Уявіть, що ви композитор ( як М.П.Мусоргський) потрапили на виставку малюнків та ескізів художника та архітектора В. Гартмана (переглянути репродукції). Вам потрібно створити цикл «Картинки з виставки». Які б ще частини крім ти ,що є у М.Мусоргського, на вашу думку потрібно створити? Чому?
  5.  Уяви, що ти – композитор, якому потрібно написати музику до зображення Мадонни на картині Рафаеля.  Які музичні інструменти ти б використав. Опиши свій уявний твір.
  6.  Ви відпочиваєте на природі. Навколо вас простяглись величезні, безкраї простори степів. Ви чуєте голоси природи, які сплітаються у музику. Якого характеру музичний  твір ви б хотіли почути? Які музичні інструменти передали б ваш настрій?
  7.  Уяви, що ти – композитор, якому потрібно написати музику до героїчного фільму? До ліричного? До комедії? Які  настрої та почуття розкривала б твоя музика?
  8.  Поєднай за допомогою стрілочок музичні твори та героїв:

 «Руслан та Людмила»                   Снігуронька, Лель

 «Євгеній Онєгін»                           Лускунчик, Король мишей

 «Снігуронька»                               Ольга, Онєгін

 «Лускунчик»                                  Одетта, Зигфрид

 «Лебедине озеро»                          Руслан, Людмила

  1.  Уявіть, що ви перенеслися у світ балету  «Попелюшка» С.С. Прокоф’єва. Передайте за допомогою рухів образ Попелюшки чи Принца  під час звучання фрагменту «Аморозо»  з балету «Попелюшка» С.С. Прокоф’єва.
  2.  Прослухайте уривок «Сліпий музикант» С. Короленка під музику П.І.Чайковського «Імпровізація». Оберіть з поданої таблиці слова, що характеризують ваш емоційний стан.

мрійлива,

енергійна

протяжна

стрімка

плавна

кипуча

співуча

насичена

зворушлива

бурхлива

задушевна

активна

 

  1.  9 серпня 1942 року – одна з найбільш пам’ятних сторінок блокадного Ленінграда. Саме в цей день, коли за всіма планами гітлерівської верхівки фашистські  війська повинні були увійти до міста, вся країна слухала трансляцію Сьомої симфонії Д.Д. Шостаковича із залу Ленінградської філармонії. Прослухайте фрагмент Сьомої симфонії Д.Д. Шостаковича. Яка провідна ідея твору? Яку другу назву отримала ця симфонія? («Ленінградська»).
  2.  Цей музичний твір М.О. Огінського, написаний понад 200 років тому, продовжує хвилювати слухачів і сьогодні, підживлюючи людей енергією та духовними силами. Як називається цей твір? Прослухайте твір. Чим приваблює нас ця музика, сповнена ніжністю та печаллю? (М.К.Огінський «Прощання з Батьківщиною»)
  3.  Прослухайте ранні твори В.А Моцарта. Уявіть, що ви маленький В.А.Моцарт, який щодня займається музичними вправами. Чи змогли б ви відмовитися від дитячих забав заради творчої слави? Чи присутня жартівливість та грайливість у ранніх творах В.А.Моцарта?          
  4.  Прізвище цього італійського композитора перекладається як 

      «зелений». Назвіть цього композитора?  ( Д. Верді)   

  1.  Прослухайте та відчуйте теми І частини «Героїчної» симфонії

      Л. ван Бетховена. Уявіть та дайте характеристику  образів головної та 

       побічної партії. Який головний зміст «Героїчної» симфонії?

  1.  Ви приймаєте участь у музичній вікторині. Вам необхідно згадати твори  класичної музики, в яких втілені ідеї патріотизму героїчної боротьби народу за свободу та незалежність своєї держави. (М.К. Огінський «Полонез», Шота Руставелі «Вітязь у тигровій шкурі»)

 

 

 

 

 

doc
Додано
30 червня 2018
Переглядів
1142
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку