Скарбничка ігор для вихователів ЗДО.

Про матеріал
Ігрова діяльність є провідною в дошкільному віці дітей. Саме гра сприяє позитивній соціалізації та формуванню в дітей уявлень про наколишній світ. Кожен вид ігор виконує свою функцію у розвитку дошкільників. Дана підбірка класифікує ігри на пальчикові, логоритмічні, сюжетно-рольові, спортивні та ігри-пятихвилинки та стане в нагоді вихователям.
Перегляд файлу

Пальчикові ігри

  1. «Квіточка»

Під снігом квiточка росте,

Красу на землю принесе,

Промінчик доторкнеться

І квітка усміхнеться.

Пучки пальців обох рук зімкнути. Долоньки трішки круглясті, схожі на пуп‘янок. Нижні частини долонь притиснути одну до одної, а пальці широко розставити по колу i трохи вигнути. Утворюється велика квіткa, що розпустилася

  1. «Імена пальчиків»

Задрімав мізинчик трішки,

Безіменний - стриб у ліжко,

А середній там лежить,

Вказівний давно вже спить.

Вранці вci вони схопились враз -

В дитсадочок бігти час.

По черзі загинаємо пальчики до долоні. Потім великим пальцем торкаємося всіх інших — „будимо”. Розкриваємо всі пальці на„враз”

  1. «Віяло»

В літню спеку віяло

Вітерцем повіяло.

3 нами вітерець погрався -

І у віяло сховався.

Зображаємо руками віяло, потім ховаємо пальці у кулак.

  1. «Черепаха»

Ось моя черепаха, вона живе в панцирі.

Вона дуже любить свою домівку.

Коли вона хоче їсти, то висовує голову.

Коли хоче спати, то ховає її назад.

Руки стиснути в кулаки, великі пальці усередині. Потім показати великі пальці й заховати їх знову.

  1. «Гуси»

Сірі гуси налетіли

 

 

І на лузі тихо сіли

 

Походили. Походили

 

Попоїли, попоїли

 

Знялися і полетіли

Поворушити пальчиками у повітрі

 

Покласти долоні на стіл

«походити» пальчиками по столу

Стукати пальчиками по столу

Поворушити пальчиками у повітрі

 

  1. «Долоня-кулак»

Долоня-кулак

Долоня-кулак-ребро долоні

Кільце-ланцюг

Кільце-ланцюг-щіпка

 

 

Великим і вказівним пальцем почергово утворювати кільце-ланцюг

  1. «Гриб»

Диб-диб-диб

 

Диб-диб-диб

 

Біля пенька гриб

 

 

Отакий товстезний

 

 

Отакий грубезний

Бриль на голові

 

 

 

Постукати кулачками по столу

Постукати пальчиками по столу

Малювати пальчиками обох рук одночасно контур гриба

Великим і вказівним пальцями обох рук утворити кільце

Стиснути кулачки

 

Одночасно пальчиками обох рук намалювати шапочку гриба

  1. «Рибки»

Рибки весело пірнали

В чистій, свіженькій воді

 

 

То зіжмуться, розіжмуться

 

То зариються на дні

Руки над столом, долоні вниз. Торкнутися кожним пальчиком по столу

Руки стиснути в кулачки

Струснути кистями рук

  1. «Вітер»

Налетів з-за лісу вітер

 

 

Та сердитий і рвучкий

 

 

Покрутив в садку нам квіти

 

 

Розгодав усі гілки

 

 

У вікно, у двері грюкнув

 

 

Розстелив по хаті дим

 

 

Впав на шлях і мчить на луки

 

 

Я - наввипередки з ним

Помахати руками у напрямку до обличчя

 

Стиснути кулачки

 

 

Колові рухи кулачками

 

 

Поворушити пальчиками у повітрі

 

Поплескати у долоні

 

 

Руки вперед, поворушити пальчиками

Руки покласти долонями вниз, поворушити пальчиками

 

 

 

 

Сюжетно-рольові ігри

"БУДІВЕЛЬНИКИ"

Мета: Учити дітей творчо зображати характерні трудові дії мулярів, вантажників, кранівників, водіїв вантажних машин і панелевозів, покрівельників, теслярів. Навчати дітей застосовувати свої знання про працю будівельників в різноманітних ситуаціях. Виховувати вміння співробітничати один з одним: своєчасно включатися в „робочий процес”.

"СУПЕРМАРКЕТ"

Мета: Познайомити дітей із способами придбання покупки в магазині. Викликати повагу до праці працівників торгівлі. Створювати предметно - ігрове середовище, вступати у взаємини характерні для обраних ролей, розвивати сюжет гри на основі творчого поєднання набутих кожним уявлень про професію працівників супермаркету.

"МОРЯКИ"

Мета: Уточнити уявлення дітей про призначення водного виду транспорту, особливостях конструкції, професій моряків. У рольових взаєминах формувати вміння керувати діями однолітків – членів „екіпажу”, чітко й дисципліновано виконувати вказівки капітана.

"ЛІКАРНЯ"/ «АПТЕКА»

Мета:Підтримувати прагнення дітей наслідувати працівників аптеки, поліклініки,лікарні: (що робить лікар, медсестра, санітарка). Виховувати у них вміння співробітничати (на прикладі названих професій), дякувати за увагу та турботу.

"АТЕЛЬЄ"

Мета: Формувати у дітей уявлення про працю дорослих в ательє, на пошивочних фабриках, їхній колективний характер, взаємодію модельєрів, закрійників, швачок, прасувальниць, відношення дорослих до своєї справи.

«САЛОН КРАСИ»

Мета: Розширити і поглибити знання дітей про роботу «Салону краси». Викликати бажання виглядати красиво, виховувати культуру поведінки в   суспільних  місцях, Розподіл ролей: перукарі, мастер манікюра, мастер косметичного салону, касир, прибиральниця, завідуюча тощо

«ПОЖЕЖНИКИ»

Мета: Вчити дітей гасити уявну пожежу, користуючись предметами – замінниками, заливати вогонь водою. Розширити та закріпити знання про мужність та відвагу пожежників, про небезпечність гри з сірниками.

Логоритмічні ігри

«Сонечко»

Діти стають навколо обруча, тримаються за нього. Вправа виконується під музичний супровід кілька разів. Дітям необхідно підняти обруч вгору, опустити вниз під вірші, які читає вихователь.

 

Вранці сонечко встає -

Світлом осяває.

Увечері воно заходить -

Нічка наступає.

 

Якщо діти не можуть самостійно утримувати рівновагу за допомогою обруча, здійснюється педагогічний супровід.

«Помічники»

Діти стоять і тримаються за обруч однією рукою. Вправа виконується під музичний супровід. Дітям необхідно пересуватися по колу під вірші, які читає логопед.

 

Ми по сонечку йдемо -

Ніжки зміцнюємо,

Щоб іграшки прибирати -

Мамі допомагати.

 

Якщо діти не можуть самостійно пересуватися, їм допомагає дорослий (тип допомоги залежить від тяжкості порушення). Вправа ускладнюється збільшенням кількості кіл.

 

«Зайчик у капусті»

Дитина-зайчик ходить у середині кола (по городі), клацає зубами,діти промовляють

 

В город зайчик прискакав

І капусточку шукав,

Капустинку смакував-

Листочками ласував.  (рухають нижньою щелепою)

 

«Кубики»

Діти сидять на стільчиках, кожному видаються кубики. Вправа виконується кілька разів під музичний супровід, зміна його уривків і акорд служать сигналом до початку різних рухів. Діти повинні підняти кубики вперед, вгору і покачати руками з боку у бік над головою.

Аналогічно можна виконувати вправу з іншими предметами - стрічками, гілочками і т.д.

 

«Хусточка»

Діти сидять на стільчиках. Вправа виконується під музичний супровід. Діти повинні передати хусточку сусідові і при цьому проспівати «Тобі дарую».

 

Звертається увага на те, щоб кожна дитина проспівала фразу в силу своїх можливостей. В якості предмета можна використовувати квітку, букетик і ін.

 

 

Спортивні ігри

 

«Злови за хвіст дракона»

Діти шикуються в колону і кладуть руку на плечі або пояс того хто стоїть попереду. Той, хто стоїть першим – голова дракона, останній – його хвіст. Далі починається найвеселіше. Голова дракона починає полювати за своїм хвостом. Ті гравці, хто ближче до хвоста, можуть всіляко допомагати йому «втікти» від голови, спритно тікаючи всім хвостом. Однак в спробах схопити хвостик і втекти від мисливця важливо, щоб колона не розсипалася і «дракон» не розвалився.

"Метелики"

Діти - "метелики" стоять на краю килимка.  Під музику або на слова вихователя:

"метелики, метелики полетіли в сад"

діти відводять руки в сторони, бігають у різні сторони, оббігаючи один іншого.

Вихователь продовжує:

"на квіточку біленьку всі тихенько присіли".

 Діти присідають біля квіточок названого кольору.

 

На сигнал вихователя: "у-у-у", який означає завивання вітру, бурі, метелики тікають із саду на край майданчика.

 

 

«Впізнай хто кричить»

Діти сидять на стільцях півколом, перед ними на відстані кількох кроків ставиться ширма. Вихователь називає когось по імені, і той йде за ширму, домовитися, яку тварину чи птаха дитина буде зображувати. За ширмою лунає мукання корови, гавкіт собаки та ін. Вихователь пропонує одному з дітей відгадати, хто кричить.

 

«Бульбашка»

Діти стоять впритул по колу, взявшись за руки. Разом з вихователем вони кажуть: «Роздувайся бульбашка! Роздувайся великою! Залишайся такою, та не лопайся». Вимовляючи вірші, діти поступово розширюють коло. Коли вихователь скаже – «Бульбашка луснула», всі діти опускають руки, і хором кажуть «Хлоп!» та сідають навпочіпки. Вихователь пропонує надути новий міхур: діти встають, знову утворюють маленький коло, гра поновлюється.

Варіанти: Виконувати махові рухи руками, спочатку бульбашка маленька, потім велика – широкі махи руками. Після слів «Та не лопайся!» вихователь говорить «Полетіли бульбашки!», діти розбігаються хто куди хоче.

«Біжіть до прапорця»

Діти отримують прапорці двох кольорів – одні червоні, інші сині. Вихователь стає з одного боку майданчика та тримає в одній руці синій, в інший червоний прапорець. Діти з синіми прапорцями гуртуються близько до синього, з червоними – близько червоного. Потім вихователь каже: «Ідіть гуляти». Діти ходять та бігають по майданчику. Вихователь переходить на інший бік та каже: «Раз, два, три – сюди мерщій біжи!». Він простягає руки в боки, діти біжать до вихователя та гуртуються біля прапорця відповідного кольору. Коли всі діти зберуться, він пропонує їм помахати прапорцями.

 

«Сонечко і дощик»

Діти сидять в залі на стільчиках. Стільчики – це їх «будинок». Після слів вихователя: «Яка гарна погода, йдіть гуляти!», хлопці встають і починають рухатися в довільному напрямку. Як тільки педагог скаже: «Дощ пішов, біжіть додому!», діти повинні прибігти до стільців і зайняти своє місце. Вихователь промовляє «Крап – крап – крап!». Поступово дощ вщухає і вихователь каже: «Ідіть гуляти. Дощ скінчився! ».

 Ігри-п’ятихвилинки

«Чарівний  обруч»

Вихователь  пропонує  дітям  стати  в коло, у  центрі  якого  лежить  обруч. Вихователь  пояснює, що  цей  обруч  чарівний  і  кожен, хто  стане  в  нього  перетворюється  на  веселого  цуцика ( злу  пантеру, сумного  зайчика, здивовану  кізочку). Під  відповідну  музику  діти  почергово  виконують  ролі.

«Вгадай настрій по голосу»

Педагог  вимовляє  фразу  з  тембровим  відтінком, що  відповідає  вираженню  однієї  з  емоцій. Дитині  пропонують набір  піктограм, з  яких  вона  повинна  вибрати  ту, на  якій  вираз  обличчя  відповідає  даній  емоції.

«Зображення  емоції»

Дорослий  показує  дітям  картинки  із  зображенням  емоцій: радість, сум, подив, злість,страх, сором, цікавість.

Завдання дітей – визначити,  яке  почуття  виражає  картинка. Потім  дорослий  пропонує зобразити  дітям  кожну  з  емоцій.

 

«Гаряча картопля»

Роль картоплі в цій грі буде виконувати маленький м'ячик. Його потрібно під музику передавати по колу, намагаючись якомога швидше від нього позбавитися. як тільки музика зупиняється, всі дивляться, в чиїх руках опинився м'ячик. Ця людина виходить з гри. Останній залишився в грі оголошується переможцем.

«Гаряча рука»

Діти утворюють коло. Ведучий стоїть у центрі і каже: «Холодно, холодно!». Всі гравці виставляють руки, долонями вгору. Ведучий – гаряча рука, ходить по колу, намагається кого-небудь злегка ударити по долоням. Діти швидко ховають руки назад. Ведучий проходить по колу 2-3 рази (за домовленістю).

Той, до кого доторкнеться ведучий, робить крок назад і виходить з кола.

«Чарівний  мішечок»

Дітям  пропонують  скласти  у  чарівний  мішечок  всі  негативні  емоції: злість, образу, сум. Цей  мішечок  з  усім  поганим, що  в  ньому  є, викидається.. Добре, якщо  дорослий  теж  покладе  в  цей  мішечок  свої  негативні  емоції.

Можна  використати  ще  один  «чарівний»  мішечок,  з  якого  дитина  дістане  ті  позитивні  емоції,  які  вона  хоче.

«Відгадай голос»

Одну дитину обирають бабусею. Решта дітей стають у коло. Бабуся стає в середину і заплющує очі. Хтось із дітей кличе бабусю. Вона ж має впізнати голос і назвати того, хто кличе.

 

«Чарівна торбинка»

Вихователь накладає у торбинку різноманітні предмети, можна відповідної тематики. Діти сідають у коло. Вихователь підходить до кожної дитини по черзі і пропонує дістати один предмет із торбинки, заплющивши очі. Після цього дитина вгадує, що це за предмет, обмацавши його.

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Виховна робота
Додано
7 січня 2022
Переглядів
293
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку