Тема. Склад числа 10. Послідовність чисел у межах 10. Складання й розв’язання прикладів на додавання. Написання цифр
Мета: показати утворення числа 10 шляхом складання окремих групп предметів, закріпити у дітей знання усної нумерації чисел першого десятка, формувати навички кількісної та порядкової лічби; розвивати увагу, уяву, логічне мислення.
Хід уроку
I. Актуалізація знань учнів
1. Усна лічба. Робота з рядом чисел
На дошці – картки з цифрами.
Стоять сестри у рядок, лічбу знають з пелюшок.
Десять буде їх усіх, придивись, — впізнаєш їх.
Фронтальне опитування: назвати числа по порядку, назвати попереднє та наступне число відносно того, яке вказує вчитель; назвати «сусідів» вказаних чисел; як утворити число 4, 7, 2 від попереднього?
2. Розв’язання прикладів. Повторення складу чисел
— Звірята розв’язували приклади. Дмухнув вітерець — приклади розлетілися. Допоможіть звірятам відшукати ті приклади, які вони розв’язували. Обчислити приклад і поєднати його з відповіддю.
II. Вивчення нового матеріалу.
1. Склад числа 10
Робота з набором геометричного матеріалу.
Учитель пропонує учням за допомогою фігур двох кольорів скласти число 10. Варіантів буде декілька. Вчитель записує на дошці варіанти дітей у таблицю.
2. Робота з підручником
Назвати числа, що пропущені. Назвати «сусідів» числа 9. Порахувати пінгвінів та пінгвіняток. Скласти два приклади на додавання за малюнком.
3. Фізкультхвилинка
4. Написання цифр у зошиті за вибором вчителя
III. Закріплення вивченого матеріалу
1. Робота з рівностями (С. 37, № 3)
Порахувати білі та сині квадратики. Записати рівності. Пояснити, як утворювали число 10.
2. Вправа на розвиток графічних навичок
(Робота виконується за варіантами.)
Зафарбувати стільки кружечків, скільки предметів на малюнку. Скільки треба ще зафарбувати кружечків, щоб вийшло 10?
IV. Підсумки уроку