Чи правильно зроблено перенос виділеного слова. За яким принципом переносять слова з рядка в рядок? Дитинство, отроцтво, ю-ність, зрілість і старість — вікові періоди людського життя. Дитинство, отроцтво, юні-сть, зрілість і старість — вікові періоди людського життя. Дитинство, отроцтво, юніс-ть, зрілість і старість — вікові період.
Що таке склад?Склад — це частина слова, яку вимовляють одним поштовхом видихуваного повітря. Склад утворює голосний звук. Скільки в слові голосних, стільки й складів: скотч, а-ві-а-тор, у-стри-ця. Відкритий склад закінчується на голосний звук. Закритий — на приголосний. У слові ра-дість два склади, перший — відкритий, а другий — закритий.
Робота в парах. Запишіть слова в три колонки: з двома складами; з трьома складами; із чотирма складами. Милість, піала, араб, осінній, Мелітополь, різдвяний, Америка, тертий, компанія, оаза, іронія, жаб’ячий, теорія, ирій, реакція, незмінність, утертися, ювелір. З перших букв виписаних слів складіть стійку сполуку слів (фразеологізм).
ПЕРЕВІР!З перших букв виписаних слів складіть стійку сполуку слів (фразеологізм). Мати порожню макітру – некмітлива, нерозсудлива, нерозумна людина. Фразеологізм “Мати порожню макітру” – речення. — Як маєш порожню макітру на плечах, стріляй!{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}милістьпіала. Мелітопольарабосінній. Америкатертийріздвянийкомпаніяирійоазаіроніяжаб'ячийтеоріянезмінність ювелірреакція утертися
Робота з текстом. Акваріум — чарівний куточок живої природи, у якому можна побачити багато не/звичайного. У прозорій, як гірське повітря, воді серед рослин плавно пропливають улюбленці акваріумістів — скалярії. Біля них, немов метелики, пурхає табунець не/спокійних гупі — чорно/синіх, яскраво/червоних, атласно/зелених. У кутку застигла зграйка неонових рибок, що світяться, як люмінесцентні лампи. А зовсім поруч, у заростях водяного моху, видно не/рухомих скляних окунців. Їхнє тіло немовби вишліфуване з кришталю й окантоване золотом (Г. Романишин). Перепишіть текст, знявши риску. Поділіть на склади виділені слова .
Лінгвістичне дослідження У вказаних рядках знайдіть слова, у яких є помилки при переносі.1. Віт-чиз-на, бу-зок, прис-туп, про-мовець, сце-на-рист.2. Ле-ва-да, за-квіт-ча-ли, зем-ля, зе-мля, на-ро-доз-нав-ство.3. Со-няч-ний, при-спі-вує, у-день, але-я, чор-ноб-ри-вий.4. По-до-рож, гі-сть, ек-ран, дз-він.5. До-лень-ка, пі-ра-мі-да, від-звук, спи-нись, бла-кить, под-зво-ни.
Не можна• залишати одну літеру в рядку або переносити в наступний: ожи-на (не о-жина), Ма-рія (не Марі-я); • розривати літери дж та дз, якщо вони позначають один злитий звук: ра-джу (не рад-жу), пере-дзвін (не перед-звін); • розривати буквосполуки йо та ьо: ра-йон (не рай-он), ма-льок (не маль-ок); • відривати скорочення від слів, яких вони стосуються: 7 м, 150 га, Т. Г. Шевченко, п. Гнатюк, проф. Олійник; • відривати апостроф, м’який знак та й від попередньої букви: бур’-ян (не бур-’ян), кіль-це (не кіл-ьце), бай-ка (не ба-йка).
ЗАПАМ`ЯТАЙЯкщо буквосполуки дж та дз позначають два звуки, то їх можна розривати: під-живити, над-звуковий. Коли корінь починається на голосний, то переносимо довільно: розорати, роз-орати і розо-рати; бе-зупинно, без-упинно та безу-пинно; а коли на приголосний, то від кореня його не відриваємо: до-зрівати (не доз-рівати), ви-правдання (не вип-равдання).