Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

Про матеріал
Мета: з’ясувати рівень сформованості комунікативних умінь та навичок, зокрема вміння вибудовувати репліки-стимули й репліки-реакції та вміння слухати-розуміти; формувати вміння доречно й правильно вживати в діалогічному мовленні етикетні формули, правильно інтонувати репліки діалогу; виховувати поважливе ставлення до співрозмовників, чемність; розвивати мислення, культуру усного мовлення, емоційну сферу, увагу, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів, удосконалювати граматичний лад їхнього мовлення.
Перегляд файлу

Урок № 94

Тема:Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.

Мета: з’ясувати рівень сформованості комунікативних умінь та навичок, зокрема вміння вибудовувати репліки-стимули й репліки-реакції та вміння слухати-розуміти; формувати вміння доречно й правильно вживати в діалогічному мовленні етикетні формули, правильно інтонувати репліки діалогу; виховувати поважливе ставлення до співрозмовників, чемність; розвивати мислення, культуру усного мовлення, емоційну сферу, увагу, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів, удосконалювати граматичний лад їхнього мовлення.

Тип уроку: урок перевірки та обліку якості здобутих знань, умінь і навичок..

 

Хід уроку

 

 

І. Перевірка домашнього завдання.

 

* Прочитати  спроектований на дошку уривок за особами. Пояснити вживання розділових знаків.

 

  •       Мамо, а які  у вас тепер очі?  - несподівано запитав Марко. – Ніяк не розберу при цій електриці, - косо поглянув на каганець.
  • І нащо воно тобі? – здивувалась, зніяковіла і зітхнула мати. – Хіба ж діти придивляються до наших очей? То тільки ми втішаємося їхніми...
  • Та інколи придивляємось. – Марка вразило, що матір засоромилася такого запитання, бо й справді:  хто цікавиться очима старих? – У вас були сині-сині, як весняне небо після дощу.
  •      Як ти, сину, гарно сказав, - зітхнула мати. – За усе життя ні від кого не чула таких слів, навіть од батька твого... І невже справді такі були очі? – аж зачудувалася, згадуючи минулі роки.
  • Сині були, як барвінковий цвіт у росі.
  •      А тепер стали сивими. Спочатку в мене посивіли коси, а потім очі... Таки придивився до матері? – з вдячністю  посміхнулася до своєї кровинки, і відблиск молодості  майнув у її справді сивих од скорботи очах. Я тебе ще голодом не заморила? Ось уже зараз картопелька буде.

За М.Стельмахом.

ІІ. Повідомлення мети перевірки і способів її проведення

 

ІІІ.  Перевірка  рівня сформованості   мовних  знань, умінь та навичок усного  діалогічного спілкування.

 

*  Скласти  й   попарно  розіграти діалоги, можливі за таких обставин:

 

  • збираючись на день народження до однокласниці, школярка радиться з матірю  щодо  вибору подарунка. Скласти діалог між дівчинкою й мамою, яка радить передусім урахувати інтереси й захоплення іменинниці;

 

  • восьмикласник, якому на день народження батьки подарували омріяну книжку (CD-диск, відеокасету), висловлює своє захоплення подарунком  у телефонній розмові з товаришем, намагаючись обережно зясувати, що хотів би  той  отримати d подарунок від нього;

 

  • приїхавши  до родичів, що мешкають у іншому  місті, восьмикласник,  зясував, що загубив їхню адресу. Він змушений звернутися до адесного бюро. Відтворити діалог між школярем на працівником  бюро;

 

  • до класу прийшов новачок,  родина  якого  нещодавно повернулася до  України з Америки (Німеччини, Канади, Польщі) після тривалого  службового відрядження батьків. Скласти діалог між новачком  і  восьмикласником,   який розповідає йому про школу та його новий клас;

 

  • восьмикласника, що приїхав  погостювати  до  родичів у Канаду, запросили на день народження його однолітка – канадійця. Скласти діалог між ним і гостями, які розпитують  про  життя, інтереси й захоплення сучасних українських школярів.

 

VІ. Підбиття підсумків уроку.

 

VІІ. Домашнє завдання. Повторити п.  19, вправа 328.

 

doc
Додано
18 березня 2020
Переглядів
2693
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку