Урок № 94
Тема:Складання діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування.
Мета: з’ясувати рівень сформованості комунікативних умінь та навичок, зокрема вміння вибудовувати репліки-стимули й репліки-реакції та вміння слухати-розуміти; формувати вміння доречно й правильно вживати в діалогічному мовленні етикетні формули, правильно інтонувати репліки діалогу; виховувати поважливе ставлення до співрозмовників, чемність; розвивати мислення, культуру усного мовлення, емоційну сферу, увагу, збагачувати й уточнювати словниковий запас учнів, удосконалювати граматичний лад їхнього мовлення.
Тип уроку: урок перевірки та обліку якості здобутих знань, умінь і навичок..
Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання.
* Прочитати спроектований на дошку уривок за особами. Пояснити вживання розділових знаків.
-
Мамо, а які у вас тепер очі? - несподівано запитав Марко. – Ніяк не розберу при цій електриці, - косо поглянув на каганець.
-
І нащо воно тобі? – здивувалась, зніяковіла і зітхнула мати. – Хіба ж діти придивляються до наших очей? То тільки ми втішаємося їхніми...
-
Та інколи придивляємось. – Марка вразило, що матір засоромилася такого запитання, бо й справді: хто цікавиться очима старих? – У вас були сині-сині, як весняне небо після дощу.
-
Як ти, сину, гарно сказав, - зітхнула мати. – За усе життя ні від кого не чула таких слів, навіть од батька твого... І невже справді такі були очі? – аж зачудувалася, згадуючи минулі роки.
-
Сині були, як барвінковий цвіт у росі.
-
А тепер стали сивими. Спочатку в мене посивіли коси, а потім очі... Таки придивився до матері? – з вдячністю посміхнулася до своєї кровинки, і відблиск молодості майнув у її справді сивих од скорботи очах. Я тебе ще голодом не заморила? Ось уже зараз картопелька буде.
За М.Стельмахом.
ІІ. Повідомлення мети перевірки і способів її проведення
ІІІ. Перевірка рівня сформованості мовних знань, умінь та навичок усного діалогічного спілкування.
* Скласти й попарно розіграти діалоги, можливі за таких обставин:
-
збираючись на день народження до однокласниці, школярка радиться з матір’ю щодо вибору подарунка. Скласти діалог між дівчинкою й мамою, яка радить передусім урахувати інтереси й захоплення іменинниці;
-
восьмикласник, якому на день народження батьки подарували омріяну книжку (CD-диск, відеокасету), висловлює своє захоплення подарунком у телефонній розмові з товаришем, намагаючись обережно з’ясувати, що хотів би той отримати d подарунок від нього;
-
приїхавши до родичів, що мешкають у іншому місті, восьмикласник, з’ясував, що загубив їхню адресу. Він змушений звернутися до адесного бюро. Відтворити діалог між школярем на працівником бюро;
-
до класу прийшов новачок, родина якого нещодавно повернулася до України з Америки (Німеччини, Канади, Польщі) після тривалого службового відрядження батьків. Скласти діалог між новачком і восьмикласником, який розповідає йому про школу та його новий клас;
-
восьмикласника, що приїхав погостювати до родичів у Канаду, запросили на день народження його однолітка – канадійця. Скласти діалог між ним і гостями, які розпитують про життя, інтереси й захоплення сучасних українських школярів.
VІ. Підбиття підсумків уроку.
VІІ. Домашнє завдання. Повторити п. 19, вправа 328.