Складання тексту за початком і кінцівкою. (3кл)

Про матеріал
Мета:закріпити знанняучнів про будову тексту, його складові частини; навчати спостерігати за роллю абзаців у тексті, переказувати діалогічний текст за особами; складати текст за початком і кінцівкою; розвивати мовленняучнів; виховувати почуття чесності, бажання допомагати літнім людям.
Перегляд файлу

Закріплення знань про будову тексту. Складання тексту за початком і кінцівкою  на основі ілюстрації (3 кл)

 

Мета:закріпитизнанняучнів про будову тексту, йогоскладовічастини; навчатиспостерігати за роллюабзацівутексті, переказуватидіалогічний текст за особами; складати текст за початком і кінцівкою; розвиватимовленняучнів; виховуватипочуттячесності, бажаннядопомагатилітнім людям.

 

Хід уроку

I. Організаційний  омент.

1. Настрій.

Сіли діти всі рівненько, посміхнулися гарненько.

Настрій на урок взяли, й працювати почали.

2.Девіз уроку.

3. Очікування від уроку.

-Що, очікуєте від уроку?

4 Каліграфічна хвилинка.

  • Письмо букви  Ї ї
  • Слів з буквою.
  • Запис речень зі словами.

5. Перевірка  вчителем та аналіз.

II. Актуалізація  опорних  знань

1. Перевірка  домашнього  завдання (с. 83, вправа 215)

— Прочитайте речення, в кінці яких стоїть знак питання.

— Прочитайте речення, в кінці яких стоїть знак оклику.

— Як можна перенести слова « візьму, булькне»?

— Чому в дідуся був сумний настрій? Які речення це пояснюють?

2. Фронтальне опитування

— Що таке текст? З яких  частин він складається?

— Як слід писати кожну частину тексту?

3. Гра «Зробивисновок»

Учитель читає речення, а діти визначають, до якої частини тексту вони належать.

— Спробуйте за прочитаними частинами зробити висновок — про що йтиметься в тексті далі.

  • Це побачив  Василько. Він узяв пташку додому. Доглядав її і годував. Скоро крило зажило. (Це основна частина.)

— Придумайте зачин і кінцівку тексту.

  • Улітку Оксанка з подружками часто ходила в ліс по гриби та ягоди. Одного разу... (Це зачин.)

— Як вигадаєте, що було далі?

  • Бабуся подякувала  дітям і пригостила їх горішками. (Це кінцівка.)

— За що могла подякувати бабуся дітям?

 

III. Повідомлення теми й мети уроку

— Сьогодні ми продовжимо працювати над текстами. Поговоримо  про роль абзаців у тексті. Будемо вчитися переказувати текст за особами; складати текст за початком і кінцівкою.

 

IV. Закріплення  знань

1. Виконання  вправи 216 (с. 83)

1) Читання уривка казки  вчителем, передача голосом розмови двох білочок та слів лисички.

2) Читання уривка казки  учнями.

3) Робота над основною  частиною тексту; читання за особами.

4) Переказування  казки в особах.

— Доберіть до казки заголовок і початок.

Чому  лисичці  вдалося  перехитрити  білочок?

— Який висновок  повинні зробити  для себе обидві  білочки?

Чого навчає  ця  казка?

5) Самостійна робота.

— Запишіть початок казки в зошити.

Зразок. Під великим старим горіхом  сперечалися дві  білочки.

2. Розвиток   мовлення. складання тексту за початком і кінцівкою  на основі ілюстрації (с. 84, вправа 217)

— Прочитайте початок розповіді. Про що видізналися?

Чи можна  зрозуміти, про що йтиметься в тексті далі?

— Прочитайте кінцівку. Про що в ній ідеться?

— Яка частина тексту відсутня?

— Складіть її за малюнком на с. 87 підручника.

— Спишіть  кінцівку розповіді.

— А як ви  ставитеся до літніх людей?

3. Фізкультхвилинка

4. Робота з дидактичнимматеріалом(див.додаток на с. 3)

5. Читання пам’ятки з таблиці

Пам’ятай!

Текст можна  поділити на абзаци. Абзац включає одне або декілька речень.

Ці речення  зв’язані  між собою за змістом. Абзаци  також  зв’язані  між собою за змістом. Кожний абзац починається з нового рядка.

6. Цікаво знати!

Абзац  ще  називають червоним рядком.  Є такий  вислів: «Пишемо з червоного рядка». чому рядок, з якого  починається  абзац, називають  червоним, а не білим  або синім? А ось чому. У давні  часи  книги переписували  від руки. Перед писарем стояло дві чорнильниці. У одній  чорнило — чорне, а в другій — червоне. Весь текст писали чорним чорнилом, а коли починали писати  нову  сторінку, міняли пензлика і малювали гарний візерунок  першої  літери  червоним кольором. Червоний рядок — це означало гарний рядок.

Отже, абзац — це частина тексту від одного червоного рядка до іншого.

— Чи будь-яка частина тексту може починатися з абзацу? (Ні, тільки та, в якій є головна думка.)

6.  Виконання   вправи 218 (с. 84–85)

— Відгадайте загадку. Хто це? (Кіт — кит)

— Прочитайте текст. Що цікавоговидізналися з тексту?

Робота в парах

— Поставте  одне одному запитання по тексту і дайте на них відповіді.

Каліграфічна   хвилинка

 П’ятдесят, тридцять три, чотири.

— Спишіть назви чисел, які зустрілися в тексті. (Тридцять три, п’ятдесят, чотири)

Взаємоперевірка  робіт.

 

V. Підбиття   підсумків.  Рефлексія

— Які  відкриття  ви  зробили  для себе на уроці? З яким  настроєм  завершуємо наш урок?

Діти   піднімають  розділові знаки:

? — не все зрозумів, потрібна   допомога;

. — урок сподобався;

! — все зрозумів, булоцікаво.

 

VI. Домашнєзавдання

С. 85, вправа 219 (1–3 завдання — усно, 4 — письмово).

 

 

                             Додатокдо уроку

— Прочитайте.

ОСІНЬ

Настала похмура   осінь. Накрапає   дрібний  дощ. По небу повзуть  темні  хмари. Зникають мухи. Жуки ховаються  під кору дерев. Вони  засинають до весни. Природа готується до зустріч  ізими.

— Це текст? чому? (Складається з речень, речення пов’язані за змістом, є заголовок.)

— Скільки в ньомучастин? (3) Як ви  дізналися? (Кожна частина починається з нового рядка.)

— Як називається перша частина тексту? Зачитайте її.

— Як називається друга частина тексту? Зачитайте її.

— Зачитайте третючастину тексту. Як вона називається?

— Скількиабзаців? (Теж 3.)

— Запишіть перший абзац. Виконайте  звуко-буквенийаналіз слова дощ.

docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
2256
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку