Складання вірша та секрети римування.

Про матеріал
Мета: ознайомити учнів з секретами віршування, навчати римувати, складати вірші; розвивати поетичні здібності, мислення і мовлення, пізнавальні інтереси, спостережливість учнів; виховувати любов до природи, до рідного краю, творів живопису, поезії, музики.
Перегляд файлу

Тема: Складання вірша та секрети римування.

Мета: ознайомити учнів з секретами віршування, навчати римувати, складати вірші; розвивати поетичні здібності, мислення і мовлення, пізнавальні інтереси, спостережливість учнів; виховувати любов до природи, до рідного краю, творів живопису, поезії, музики.

Обладнання: ноутбук; ілюстрація «Україна»; поетична квітка;  конверти з деформованими віршами; таблички «Рима». «Ритм», «Звукопис», «Настрій»;  пелюстки;  газета  «Долоньки»; порожній конверт.

Хід уроку

І. Оргмомент

Закінчилася перерва,

C:\Users\Ксюша\Desktop\вчитель. р\BwV_2lJ6CZY.jpgПролунав чаклун-дзвінок.

А тепер усі швиденько

Налаштуйтесь на урок!

Щоб урок пройшов не марно, ми будемо:

У – уважними;

Р – роботящими;

О – організованими;

К – кмітливими.

ІІ. Перевірка готовності учнів.

На запитання мені ви скажіть чи так, чи ні.

  • До уроку всі готові?
  • Як сидіти в класі треба?
  •  Руки піднесем до неба?
  • Як же руку слід тримати?
  • Може, будем в ігри грати?

ІІІ. Психологічний настрій

- Підморгніть мені,будь ласка ,
Хто не хоче працювати.
- Ой, не час нам жартувати…
Його не будем марнувати.

ІV. Мотивація навчальної діяльності

Бо урок в нас – незвичайний,
Цей урок у нас навчальний…

-   Подивіться, хто до нас завітав.

- Так, це  - Незнайко. Він прийшов, бо хоче навчитися складати вірші.

- Незнайко, тобі пощастило. Сьогодні на уроці ми познайомимося з «секретами віршування».

Вчитель:

- Саме над цим ми і попрацюємо, а заодно і Незнайкові допоможемо.

V. Розкриття «секретів віршування». Робота в групах

- Що означає слово секрет?

- А як ви розумієте поняття  «секрети віршування»?

- А тепер об'єднайтесь на чотири групи: поети-початківці, шанувальники поезії, майстри поезії, поети. У цих конвертах – назви тих понять, без яких не можна навчитися віршувати. Та  відкрити їх можна тільки тоді, коли ви виконаєте завдання написані на них. А завдання ці – прості. Потрібно відновити вірші. Разом зі своєю групою попрацюйте, і запишіть на конверті правильний варіант вірша.

C:\Users\Ксюша\Desktop\вчитель. р\oua8r5WzTZA.jpg1. Жовтим листям уквітчався,
Клен у золото убрався,
Всіх до танцю припрошає.
На цимбалах вітер грає,
 
2. Закружляли у таночку,
Он берізки у рядочку
На них впали жовті роси.
Розпустили довгі коси,
 
3. Яскравими квіточками
Всміхаються до калини,
Квіти осені – жоржини
Вітаються з гілочками.
 
4. У кораловім намисті,
Йде до танцю веселенька,
І калина чепурненька
В золотому платті – листі.

У конвертах - слова –РИМА, ЗВУКОПИС, РИТМ, НАСТРІЙ. Закріплюю на дошці.

- Оце і є секрети віршування. Якщо ми їх опануємо, то, можливо, станемо поетами.

VІ. Гра про риму

Пропоную гру: «Добери риму».

Раз про риму добре знаєте,
Може в гру таку пограєте?
Я слівце якесь підкину,
А у відповідь ви - риму.

Сонечко – віконечко, діти – квіти, нічка – річка, зорі – прозорі, листі – намисті.

 

VІІ. Індивідуальна  робота. Добір римованих слів до складів

 - Доберіть рими до складів

  • Іть – іть – іть – іть –низько сонечко _.
  • Ри – ри –ри –ри – час осінньої _.
  • Ла – ла – ла – ла – пізня осінь вже _.
  • Пад – пад – пад – пад – до нас прийшов__.

Правильно. Та й римувати ви вмієте.

ХІV. Слово вчителя. Настрій дітей на творчість

 (Показую  квіточку без пелюсток)

У вас на партах пелюстки різного кольору з незакінченими рядками вірша. Ваше завдання, дописати слово вкінці другого рядка. Готові? То починаємо.

ХV. Поетичні спроби

1. Шанувальники поезії (червона) підбирають риму

C:\Users\Ксюша\Desktop\вчитель. р\еае 001.jpgМи всі з вами єдині-

C:\Users\Ксюша\Desktop\вчитель. р\004.jpgХлопчики й____________.

2. Поети – початківці ( рожева)

Бо живемо на Україні,

Любим маму і ____________.

3. Поети ( помаранчева )   

Разом незгоди подолаємо,

Бо маємо________________.

4. Майстри поезії (блакитна)

З солдатами перемагаємо-

Що захищають____________.

ХVІ. Підсумок майстер-класу.

- Тепер ми повернемо квіточці завершені пелюстки. Послухайте, що в нас вийшло. Молодці, ви допомогли Незнайкові. Залишилося надіслати  плід нашої праці у всім відому Всеукраїнську газету «Долоньки». Дякую за увагу!

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
25 березня 2020
Переглядів
5520
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку