Скрайбінг як технологія візуалізації навчального матеріалу в роботі вчителя української мови та літератури

Про матеріал
Скрайбінг – нова технологія, за допомогою якої інформація подається у вигляді яскравих образів, оформлених як малюнки, що супроводжуються текстом. Цей спосіб презентації дає змогу розставити акценти на ключових моментах і привернути увагу аудиторії
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Досвід роботи вчителя української мови і літератури Масюк Людмили Олександрівни. СКРАЙБІНГ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ В РОБОТІ ВЧИТЕЛЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ

Номер слайду 2

метод візуалізації — скрайбінг СКРАЙБІНГ (від англ. scribe — «розмічати») —доповідь спікера супроводжується ілюстраціями «на льоту» малюнків фломастером на білій дошці. Таким чином, слухачі чують і бачать одночасно приблизно одне й те ж саме, що полегшує сприйняття інформації.

Номер слайду 3

Різновиди візуалізації: Скрайбінг-фасілітація – супроводження розповіді схематичними малюнками, графіками, діаграмами тощо у реальному часі. Такий формат практикується вчителями на уроках найчастіше. Відеоскрайбінг – це відеоролик, який можна демонструвати необхідну кількість разів, тому цей вид діяльності викликає у виконавців особливу зацікавленість. Також перегляд можна призупинити у будь-який час, якщо це необхідно для уточнення аналізу чи передбачень.

Номер слайду 4

найпоширеніші вид. И відеоскрайбінгу мальованийаплікаційнийонлайн-скрайбінг.

Номер слайду 5

Для створення скрайбінгу можна користуватися такими сервісами: Мoovly — один із найпанімованих презентацій, багато елементів промальовується ростіших інструментів для виготовлення за допомогою ручки. цей сервер дає можливість безкоштовно створювати необмежену кількість презентацій тривалістю близько 10 хв. Wideo — дозволяє додавати в презентацію зображення, персонажі, текст та музику. Pow. Toon – вся анімація створюється від слайда до слайда. Робоча область має кнопки управління, часову шкалу, вікно попереднього перегляду, список слайдів і перемикач вибору елементів. Video. Scribe — створений із принципом — від частинного до цілого. По завершенню роботи ви отримаєте не інтерактивну презентацію, а відео.

Номер слайду 6

Головні переваги скрайбінгу:яскравістьлаконічністьінформативністькреативність представлення інформації.

Номер слайду 7

Номер слайду 8

ГОЛОВНІ ПЕРЕВАГИ ВІЗУАЛІЗАЦІЇ:1)    їх незвичність і оригінальність дає змогу впливати на мотивацію до навчання, а також активізувати пізнавальну діяльність учнів;2)    яскраве візуальне подання інформації допомагає учням правильно організовувати й аналізувати її, легко запам’ятовувати, простежувати взаємозв’язки;3)    залучення учнів до процесу створення візуальних образів допомагає інтеграції їхніх знань, сприяє формуванню нових структур;4)    образність та емоційне забарвлення візуалізацій дає можливість пробудити уяву і творче мислення учнів, розвинути в них креативні навички;5)    візуалізація розвиває критичне мислення, взаємозв’язок вербальної та візуальної інформації, допомагає легко відновлювати в пам’яті прослуханий матеріал.

Номер слайду 9

Недоліки використання візуалізацій1)    значні витрати часу на розробку. Наприклад, для створення скрайб-презентації потрібен час для написання сценарію, тренування в малюванні, озвучення, монтаж фільму, на що учитель може витратити кілька днів;2)    технічні труднощі. Не кожний учитель ознайомлений із програмами та сервісами Інтернет для створення візуалізацій, а до того ж не вміє швидко працювати з такими програмами;3)    творчі здібності. Не маючи високого рівня креативності, художнього смаку і хисту до малювання, вчителеві досить складно буде створити якісні візуалізації, навіть використовуючи наявні інформаційно-комунікаційні технології для створення візуалізацій.

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Використана література 1. Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К.: Либідь, 1997. – 375 с 2. Грибачова М. Скрайбінг – сучасний засіб візуалізації мислення учнів //учитель початкової школи. – 2017. – №1. 3. Даниленко Л.І. Теорія і практика інноваційної діяльності в загальній середній школі // управління освітою. 2001. - № 3. - С. 18-244. Єльникова О. В. Інтерактивні методи навчання, їх місце у класифікації педагогічних інновацій // імідж сучасного педагога. - 2001. - № 3- 4 (14-15). - С. 71-74; 5. Книга «скрайбинг. Объяснить просто», Павел Петровский, Мария Кутузова, Николай Любецкий.[Электронная книга].6. Орешко М. А. Скрайбинг: рисуем презентацию по интересным книгам с подростками-читателями / м. А. Орешко // школьная библиотека: сегодня и завтра. – 2013. – № 2. – С. 49-53.7. Осадчий в. В. Інформаційно-комунікаційні технології у процесі розвитку візуального мислення майбутніх учителів / В. В. Осадчий, к. П. Осадча // науковий вісник мелітопольського державного педагогічного університету. Сер.: Педагогіка. – 2014. – № 1. – С. 128 – 133.8. Остапенко А. А. Работа по технологии концентрированного обучения. // Школьные технологии. – 2007. − № 6. – С. 137 − 138.9. Остапенко А. А., Шубин С. И. Крупноблочные опоры: составление, типология, применение. // Школьные технологии. – – №3. – С. 19-32.

pptx
Додано
13 грудня 2021
Переглядів
2022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку