«Слова,які означають назви предметів (іменники)» 2 клас (НУШ)

Про матеріал
Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Вчити розрізняти і знаходити слова, які відповідають на запитання хто? що? Формувати поняття предметності .
Перегляд файлу

Тема : «Слова,які означають назви предметів (іменники)»

Мета : Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Вчити розрізняти і знаходити слова, які відповідають на запитання хто? що? Формувати поняття предметності . Збагачувати словниковий запас слів, розвивати вміння застосовувати набуті знання, виховувати любов до природи, спостережливість.

Обладнання : презентація, картки, підручник, лего.

 

 ХІД УРОКУ

I. Організація класу.

1. Ранкова зустріч. (Слова вчителя)

Усміхніться всім навколо:

небу, сонцю,добрим людям,

і тоді обов’язково

наш урок цікавим буде.

На уроці:

Не просто слухати, а чути.

Не просто дивитись, а бачити.

Не просто відповідати, а міркувати.

Дружно й плідно працювати.

2. Бесіда з учнями

Вчитель:

  • З чого складається вірш?
  • З чого складається наша мова?
  • Що означають (називають) слова? (відповіді учнів)

II. Хвилинки каліграфії

1. Робота з підручником ( ст. 78 «Українська мова. 2 клас»)

Вв  вед  ди  мідь  ти  на  нець  ра

2. Склади слова з поданих частин

Ведмідь, ранець, дитина.

Вчитель :

  • Це словникові слова.
  • Знайти «зайве» слово, поясни.

III. Оголошення теми та мети уроку

1. Вчитель  оголошує тему та мету уроку.

2. Робота в парах.

Гра «Добери слово» ( на кожній парті лежить картка із словом : іграшки, люди, тварини, шкільне приладдя, рослини, птахи. Обговоривши , діти називають слова і запитання на яке вони відповідають.)

3. Гра «Хто? Що?»

Слова на екрані : школа, книжка, кружляє, принцеса, Петрик, сніг, тигр, радість, зима, падає, водій, білка. (Слайд 1)

(Вчитель пояснює завдання : дівчатка виписують слова, які відповідають на запитання Хто? , а хлопчики – Що?)

4. Гра « Спіймай слово»

Вчитель читає вірш, діти плескають в долоні, коли чують слово, що відповідає на питання Хто?, тупають ногами  на слова Що?

Крихти хліба

…В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно…

Качан Анатолій

5. Фізкультхвилинка з музичним супроводом.

6. Бесіда.

Вчитель запитує :

  • Якій зараз місяць?
  • А якій наступний місяць?
  • Що ми про нього знаємо?

Робота з підручником (вправа 213). Списати речення з порівнянням і виділити хмаркою слова, назви предметів.

7. Бесіда про бурульки та сніг.( Слайд 2)

- Чи корисний сніг?

- Що позитивного дає нам сніг?

- А негативного?

- А бурульки користь приносять?

8. Робота з підручником (вправа 212). Творча робота.

Завдання: від слова, яке відповідає на питання Що? утворити слово «родич», яке відповідає на питання Хто?

IV. Підсумок

1. Дай відповідь на запитання, використовуючи лего.  Правильна відповідь – зелене лего, неправильна – червоне.

- Слова, які відповідають на запитання Що? означають дію, ознаку предмета, назву предмета?

- Усі слова відповідають на запитання Хто?

- Слова назви людей і тварин відповідають на питання Хто?

- Слова назви інших предметів відповідають на запитання Що?

2. Тепломір настрою.

Діти беруть смайлик, який відповідає їхньому настрою і кріплять до термометру.

docx
Додано
3 січня 2020
Переглядів
16002
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку