Тема : «Слова,які означають назви предметів (іменники)»
Мета : Дати учням уявлення про слова – назви предметів (іменники). Вчити розрізняти і знаходити слова, які відповідають на запитання хто? що? Формувати поняття предметності . Збагачувати словниковий запас слів, розвивати вміння застосовувати набуті знання, виховувати любов до природи, спостережливість.
Обладнання : презентація, картки, підручник, лего.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу.
1. Ранкова зустріч. (Слова вчителя)
Усміхніться всім навколо:
небу, сонцю,добрим людям,
і тоді обов’язково
наш урок цікавим буде.
На уроці:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитись, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно й плідно працювати.
2. Бесіда з учнями
Вчитель:
II. Хвилинки каліграфії
1. Робота з підручником ( ст. 78 «Українська мова. 2 клас»)
Вв вед ди мідь ти на нець ра
2. Склади слова з поданих частин
Ведмідь, ранець, дитина.
Вчитель :
III. Оголошення теми та мети уроку
1. Вчитель оголошує тему та мету уроку.
2. Робота в парах.
Гра «Добери слово» ( на кожній парті лежить картка із словом : іграшки, люди, тварини, шкільне приладдя, рослини, птахи. Обговоривши , діти називають слова і запитання на яке вони відповідають.)
3. Гра «Хто? Що?»
Слова на екрані : школа, книжка, кружляє, принцеса, Петрик, сніг, тигр, радість, зима, падає, водій, білка. (Слайд 1)
(Вчитель пояснює завдання : дівчатка виписують слова, які відповідають на запитання Хто? , а хлопчики – Що?)
4. Гра « Спіймай слово»
Вчитель читає вірш, діти плескають в долоні, коли чують слово, що відповідає на питання Хто?, тупають ногами на слова Що?
Крихти хліба
…В завірюху, ожеледь, морози
Стукають синиці у вікно,
З горобцями ділять на дорозі
Крихту хліба мерзлу і зерно…
Качан Анатолій
5. Фізкультхвилинка з музичним супроводом.
6. Бесіда.
Вчитель запитує :
Робота з підручником (вправа 213). Списати речення з порівнянням і виділити хмаркою слова, назви предметів.
7. Бесіда про бурульки та сніг.( Слайд 2)
- Чи корисний сніг?
- Що позитивного дає нам сніг?
- А негативного?
- А бурульки користь приносять?
8. Робота з підручником (вправа 212). Творча робота.
Завдання: від слова, яке відповідає на питання Що? утворити слово «родич», яке відповідає на питання Хто?
IV. Підсумок
1. Дай відповідь на запитання, використовуючи лего. Правильна відповідь – зелене лего, неправильна – червоне.
- Слова, які відповідають на запитання Що? означають дію, ознаку предмета, назву предмета?
- Усі слова відповідають на запитання Хто?
- Слова назви людей і тварин відповідають на питання Хто?
- Слова назви інших предметів відповідають на запитання Що?
2. Тепломір настрою.
Діти беруть смайлик, який відповідає їхньому настрою і кріплять до термометру.