Словесне малювання Розповідаючи про прочитане, ми можемо не лише переказати зміст твору, а й передати словами те, що нам уявлялося, і навіть «доповнити» автора, відтворивши те, чого письменник не зобразив, але ми «побачили», «почули», «пережили». Така розповідь називається усним малюванням або «оживленням» тексту. І якщо під час переказу потрібно розповідати про зміст твору, то при усному малюванні — і про ті картини, що виникали у нашій уяві в процесі читання. Зображення в художньому творі тільки тоді постає перед нами як жива дійсність, коли під час читання ми його ясно уявляємо. Своїм внутрішнім зором ми неначе «бачимо» людей, предмети, «спостерігаємо» явища, «чуємо» різні звуки, «беремо участь» у подіях, «переживаємо» ті ж почуття, якими пройнятий твір.
Із чого можна зробити висновок, що у вірші «Садок вишневий коло хати…» зображено весну (квітень або травень)?Вірш «Садок вишневий коло хати…» написаний у неволі, коли Т. Шевченко навесні в холодній та сирій камері Петербурга очікував вирок. Що, на вашу думку, могло спонукати поета написати такий ніжний та світлий вірш?
Які звуки і кольори можна відтворити в уяві, читаючи вірш «Гаї шумлять»? А «Блакить мою душу обвіяла»?Опишіть настрій ліричного героя поезії «Гаї шумлять». Завдяки чому він переживає такі емоції? Уявіть себе відеохудожником / відеохудожницею, що знімає кліп за одним з цих віршів. На яких кадрах, на вашу думку, варто зосередити увагу?
Використані джерела. Авраменко О. Українська література : підруч. для 5 кл. закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко. — Київ : Грамота, 2022. — 288 с. : іл. Архипова В., Січкар С., Шило С. Українська література: підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти. Чернiвцi: Букрек, 2022. 240 с.: іл. Заболотний В. Українська література : підручник для 5 класу закладів загальної середньої освіти / В. В. Заболотний, О. В. Заболотний, О. В. Слоньовська, І. В. Ярмульська. – Київ : Літера ЛТД, 2022. – 208 с.Ілюстрації з мережі Інтернет (https://sp.depositphotos.com/home.html)